9 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

9 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Bir Posta Vapuru Hasta- neye Kalbedildi.. Paris 8 ( Radyo ) — (Lold Teriyestine) kumpanyasına men. sab Gradiksea vapara, İtalya bükümetince hastaneye kalbe: dilmiştir. Fransa Rusya'ya Ne Kadar Kredi Açabilecek? Parls, 8 (A.A) — Alman le- tihbarat bürosundan: Sövyetler birliğine 800 mil- yönden 1 mllyar franga kadar uçılacak kredi hakkmdaki ça yialar hiçbir tarafta yulanlan mamıştır ve bu şayisların doğ ru olduğu anlaşılmaktadır. Bor: cun falzl yüzde beş olacak ve yüzde sekseni Fransa devleti tarafından tekefföl olunacaktır. Hükümetin bu tasavvaru bazı ekonomik ve husasi me- bafilde ve harpten evvelki Rus borçları hamilleri arasın: da büyük bir hoşmuteuzluk uyandırmış ve protesoları mu- cib olmuştur. Zenciler Cumur Reisi Parls 8 (Radyo) — Edvin Barkley Liberya cumur releliği. De seçilmiştir. Zenciler, Edvin Barkley'i sekiz yıl İçin seçmiş- Dünya, günün en son haberlerini bekliyor Herkes makine başında uzaklardan gelecek haberleri bekliyor. 1936 Modeli TELEFUNKEN Radyosuna sahip olanlar en yeni haberleri, en temiz ve en pürüzsüz olarak alırlar. Siz de her halde bir Radyoya sah'p olunuz ve v TELERUNKEN Radyosunu intihap ediniz. Onu dinledikten sonra ahenkli neşriyatına' her halde hayran olacaksınız. Bourla Bivraderler ve Şsı. Gazi Bulvarı - İzmir ÖH CRENKALANAARARCCECAKANACAKEEC AAA AYHYAY KDAYA NDOT YAYAY CAYAOA LKOT COLAAAANANNAYDLYA TU TFONUUNUNAIOYDAKCRNTUINN! İzmir komutanlığı sat. al. komisyonu ilânları; Met, Mv. Ba. al. ko, relsliğinden: 1 — İzmir Deniz kumandanlığı için 1099 lira seksen altı kurüş bedel keşifli bir adedi böyük bir adedi küçük olmak üzere İki adet sandal açık eksiltme suretile mü- nakasaya konulmuştar. Tbalesl 26,1,936 cumartesi günü saat 11 de Izmirde kışlada Met. mv. &a. al. komlayonunda yapılacaktır. Temloatı muvakkate akçesi seksen iki lira kırk dokuz Şariname ve keşifnamesi hergün komlsyonda görülebilir. Istekliler tlcaret odasmında kayıtlı olduklarına dalr vesika 2-— $ — kuruştur. d Ça göstermek mecburiyetindedirler. 6 — Ekslltmeye İştirak edecekler 2490 sayılı kanunun İkl ve üçüncü maddelerinde ve şartnamesinde yazılı vesi kaları ve teminatı muvakkate makbuzları ile birlikte ibale sastından evvel komlayonda hazır ,bulunmaları. 14 19 23 55 Mat. Mv. Sat. AL K. Relsliğinden: 1 — Böl lira bedel keşif li turan İskelesinin tamiri açık ek. siltme suretiyle münakasaya konulmuştur. 2 — Thalesi 20 ikincikânun 986 pazartesi günü saat onbeşte Izmirde kışlada met. mv, ss. al. ko, nunda yapılacaktır. 8 — Temlinat muyakkate akçeal 44 İlradır. 4 — Şarinamesi her gün komisyonda görülebilir. 5 — Istekliler Henretodasında kayıtlı olduklarına dalr vesika göstermek mecburiyetindedirler. 6 — Ekslitmeye iştirâk edecekler 2490 sayılı kanunun 2 ve 8 üncü maddelerinde ve şartoamesinde yazılı vesikaları ve temi. nat müvakkate makbuzları ile birlikte Ibula saatinden evvel ko mlsyonda hazır bulanmaları. Fransa'da Italya Aleyhine Bir Cereyan Başladı.. Londra, 8 (A.A) — İtalyan: Habeş Ihtilâfında Fransız ef kârı umumiyesinde hâsıl olan deği- şiklik Londra'nın İyi malümat alan mehafilinde Mussolini'nin 4 9 14 18 16 Pontalna'da söylediği o meş'am notka atfolunmaktadır. Musso: Hol'aln — kullandığı mütecaviz Hsan - ve Laval - Hoar - plânına karşı gösterdiği soğukluk Fran sa'da fena bir tesir yapımıştır. O kadar ki bizzat Laval, İtalya elçisini kabal ederek bir daha tavsssunda bulunmıyacağını bil dirmiştir. Bloke Edilmiş Fran- sız Milyonları. Paris, 8 (Radyo) — M. La val Overin'den Parls'e dönmüş ve bagün (Gedorsay) tarayınm gelerek mühtelif işlerle meşgal olmağa — başlamıştır. Ba - içler meyanında İtalya - Habeş işi de — yardır. M. Laval, öğleden sonra tüccarları ve sanaylcileri kabul etmiştir. Bunlar, — İtalya'nın 450 mllyon frrok bloke etmiş olduğunu ve bu yüzden Fransız töcezrlerimin'sıkıntı çektiklerini bildirmişlerdir. Italya'da Toplanan Altınlar Roma, 8 (Radyo) — Verona Yaşlat mıntakasında 9 kilo 800 gram altın toplanmış bu süretle bu maptakanın altın İancıl 7,5 kentale baliğ” olmuştar. Roma, 8 (Radyo) — Meb'us ve sabık müharibler — relel M. Şarl Delkroa, sabık — muharib- lerin İtalya lebine — vermiş oldukları hediye ve altınlarımı İtalya'ya teslim — etmiştir. Göztepe Spor Kulübü Başkanlığından: Kulbümüzün senelik kongresi 111936 cumartesi günü ek şamı eat 20 de — toplanacağın dan bil'amum azanın gelmele- ot dileriz. 54 ———TL. Bergama'da baplshane İşleri üzerinde — tetkikatta bulunan haplahane mütehassıstı Motahhar Şerif şehrlmize dönmüştür. Cu. ma günü Ankara'ya gidecek olan Mütahhar Şerif bir mu- barririmize tetkikleri hakkında beyanatta bulunmuş ve de- mipyir kiı Za BEÜMTARTTE TT YAT | Katil Ingiliz Zabiti Ka- hirede Linç Edilecekti Paris 7 (A.A) — Paris Solr gezetesinin Kahire'den öğren- diğine göre, sarhoş bir İngiliz sabayı Misırlı bir. sokak süpü rücüsünü tabanca İile öldür müştür. Bu hâdise subayla maktul arasında çıkan kavga- nın bir neticesidir. Halk subayı linç etmeğe to- şebbüs eylemiştir. Ünlveraitell. ler Togiliz subayının bu hare: ketini protesto için yeniden gtev ilân etmişlerdir. eeeti ĞĞ çaLeinne Selibli asliye hukuk bakim- liğinden: 50 Salihlinin eski cami mabal- lesinde mukim Mehmed kızı Eminenin kocam tatar Mustafa aleyhine açtığı boşanma dava sında yazılı Mustafa'nın ilân teribinden itibaren bir ay zar- fında müşterek haneye dönmesl için Abtar İerasına ve mumal- leybin ikametgâhı meçbul ol- duğundan keyfiyetin gazete ile Hlânına ve muhakeme günücün 17-2:36 olarak tayinine karar verilmiş olduğa müddeijaleyh Mustafanın malümu olmak üze- re İlân olanur, Ünliversitede Düöçent, (Muavin Profesör) Dr. A. Safittin ve Diş Be Hastalara sonra öğleden kar, İstiklâl caddesi No. 99 Ankara apartmanı 2 inci kat Telgraf -.STANBUL Telefon : 49250 Mücellit Ali Riza Yeni kacaflar çarşım No, 34 Devlet Demiryollarından: Aşağıdaki gayri menkaller 22,1,936 çorşamba günü saat 15 te Ismir Alsancakta 8 İnci işletme msulâ İle üç seneliği kiraya verilecektir. Isteklilerin aşağıdaki miktarda ve İşe girmeğe kanoni bir manileri olmadığına dalr beyanname- lerle komisyona bizzat veya tahriren müracaatları lâzımdır. Alsancakta — komleyonda ve Ortaklarda İstasyon Şartnameler yazıbanesinden parasız alınır. Mevkll Cinal Ü Izmir - Alsancak şehit 11 No. depo ler yadiğar sokağında. “Ürtaklar İstasyonu ya- Bir dönüm nında 99,1 kilometre İncir bah- de, 2 çesl. Ortaklar İstasyonu ya- Beş dönüm nıvda 100. 2 kilometre locir bah çenl. Ortaklar İstasyonu ya- Yedi dönüm nıtıda söke şübesinde İncir fidan 100 7 kilometrede. — Jlığı, 10 Olan Yeni Hapısanö’ Mütehasssıs Şerif Mutahhar, Berga' ma'daki Tetkikatını Bitirdi.. Inkişaf Etti- rilecek, Konserve fabrikası Yapılacaktır" Sayın ilbay — Fazlı Güleç'le Bergama'ya giderek haplaehan? işlol tetkik ettik. Borgama'dt yeni bir haplshaneye — ihtiyaf yardır. İzmir'in haplahane — işl le do meşgül olarak tetkiklerde bulaodam. Nerede kat'i ihtiyet görülürse, orada heplehane irçi edilecektir. İzmir, vaziyeti — itibarile önemli bir merkez olduğandan bir hapishaneye ihtiyacı vardıf ve bu yapılacaktır.., Mütahassıs Matahhar — Şerll yapılacak olan zirai haplshand: ler hakkında da şunları söyler miştir; — *İlk meşgol — olacağımız; ziraf hapishanelerdir. — Toprak: tan gelen ve toprağa dönecek olan —mahkümları, — topraktali ayırmak — İstemiyorur. Ba tti barla ziraı haplahanelerde yal me zlraatçı olanlar bulunacaktır. İzmir'in, Bergama'nın — ve İzmir vilâyetindekl diğer kazt" ların bapishane ihtiyaçları ke: bil olduğu kadar çabuk temlü edilecektir. Netlceyi Ankarayt dönüşümde bakanlığa arzedece' Elm., Balıkçılığımız Ankara, 8 (Özel) — Balık konserve fabrikası açılması için hükümetçe teşebbüsata girişil: miş ve memleketimizde balık: çılığın lakişafı için bir kanat lâyihası hazırlanmıştır. İzmir İnlılsarlar başmüdürlü: günden: Altındağ mevkliindeki dslire! mize ait barat deposu arazisi üözerinde küçük tipte bir teerlt deposu pazarlıkla yaptırılacaktır. Deponun keşif bedell 457.71 muvakkat temlontı 34,50 Ure: dır. İsteklilerin keşif ve gşart nameyi görmek ve 15.1:386 çarşamba günü Bssat 10 de pa: zarlığa girmek için başmüdür: lüğümüzdeki komlsyona gelme: lerl. 59 komlsyonunda açık arttırma muvakkat tominat — vermeleri ç senelik muham- Müavakkat men kira teminat Lira K, Lira K. 432 00 33 40 | | 12 00 A | 60 00 4 50 380 00 2 25 Mi M 52