9 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

9 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

ai . ĞN AAA z ğk Yirmi beşinci yıl No. 6418 Perşembe 9 “İkinel kânun 1936 ANADOLU Akdeniz'de 92 Farça İngiliz harp Gemisi Yığılmıştır. Italyan Tayyareleri M. Mussolini ve General Graçyani Imzaları e Habeş'lere Beyannameler Attılar. Ha Habeş'ler Yeniden Bir Tayyare Daha Düşürmüş Ve Içindekileri öldürmüş- ler. Italyan'lar Zehirli Gaz Kullamyorlar. Fakat Harpte Kaybediyorlar. Londra 8 (A. A) ojansından: Bubeşler çimal cebheelade htalyan hatları üzerindekl taz yiklerini — muhafaza deeler de dün (Hiç şüphesiz Habeş noe! yortusu münesebe Royter etmekte tile olacak) cenupla — sükünet vardır. Royter — ajansının Berbera (tazlliz somalisi) ndeki moha biri bildiriyor: Bulslideki 15 Habeşin öl mesile neticelenen son bombar dımandan evvel İtalyen — uçak larının — Grozinni imzasile at fıkları beyannamede şa satırlar yezılı İdi, (Teyyarecilerimizi beynelmilel hokuka aykırı-olarak öldürdü möz. Karşılığını bekleyiniz ) Diğer taraftan Museolini im Baslle atılan diğer beyanname lerde, —aşiretlere Bdaleti tatbik —ve iyi bir bü kümet idaresi tesle — için gele gekleri bildirilmektedir. Bureya gelen haberlere göre son gönlerde motörü bozulan ve Daggabar bölgesinde kuraya İnmeğe mecbur kalan — İtalyan uçağının — rakiplerinden — iklel Habeş'ler — tarafından — tüfekle öldürülmüş ve kaçmağa mo valfak oli Ççüncüsü de son radan yakalanarak öldürülmüş tür, Londra 8 (Radyo) — Dessle den haber veriliyor: Son günlerde yağan şiddetli yağmurlar, Habeş'ler lehinedir. Ç kö: İtalyan'ların mrerererererALELALALALEALEALA AAA KA YA Danimarka seyyar hastanesi bombalanmamak için yere kızılhaç bayrağı sermiştir. 1 — Bu sayede üçüccü defa olarak mabsul alınacak ve or dünün İaşesi koler ktır. 2 — Tdak ve çamorla ara zide İtah rın motorize edil miş — ordularının — İlerlemesine fakân yoktur- Halbuki çıplak uyaklı Habeş mubaribleri her zaman için böyle erazlde İler liyebilir ve biçbir zorluk çek mez.. Son yağmurlardan, — Desel Adis-Ababa yolu bozulmuştar. Deaste'den paytahta gitmek üzere yola çıkan Amerikan gazeteci leri bir dağ silselesi dibinde kamyonetleri İle çamura — sap Isomışlardır. Adls Ababa, 8 (Radyo) — İtalyan'lar Temblen bölgesinde zehirli gaz - kullanmaktadırlar, Beyaz bir duman halinde ya yılan ve küçük küçük f içibde bulunan — boğucu gazıb iperit olduğa sanılmaktadır. Adis Ababa 7 A.A) — Şi mal cebhesinden - bildirildiğine | göre gayet şiddetli yağmurlar her türlü sakeri hureketleri | Tinkânsız birakmaktadır. Habeş yüksek yaylası üzerine 7 gün denberi durmadan yeğmur yeğ maktadır. Bö la bir hal 1907 denber! görülmemiştir. Çünkü normal sarette yağmar mev: #iml socak mart — ortalarına doğru başlamaktadır. Şimal cebhesinde yağmarsuz geçen her sastı İtalyanlar — bil hassa Şire ve Volkayt mınta kalarını bombardıman etmekle geçirmektedirler. Somali cebhesinde — İtalyan- ların Dolo mintakasila — Dola: nun cenubunda yapmakta - ol. dukları tahşldat dovam etmek. tedir. Habeş’ler Makalle'nin Garbını ve Ten- bien Bölgesini Ele Geçirdiler Halyan'lar Ingiliz Somalisi Kabilelerini De Bombala- dılar. Ras Desta Yerli llalyan Ordusunu Mağlüâb Etti Londra, 8 (Rad- y©) — Son deki. kada verilen bir hebere göre yi mal — cephesinde ve — Makalle'de Italyan'lar üzeri- ne yörüyen Ha beş — kuvvetleri, Makalle'nln gerb kumını ve bun dan başka Ten blen — bölgesini İtalyanlardan f tırdada muvallak olmuşlardır. Londre, 8 (Rad yo) — İtalyan açaklarının bazı Togiliz Somallsi kabilelerini bom bardıman — ettiği hakkında bara yagelen haberler henüz — teeyyüt etmemiştir. Adle-Ababa, 8 (Radyo) HBenüz teeyyöüt etmiyen bir habere göre, Res — Desta'nın Geçenlerde Dessiye'de Bombardıman edilen Tafari Makonen hastanesi.. küyvetleri yerli — İtalyan ordu- sanu mağlüb etmiştir. Adlı Ababa 8 (Radyo) İngiliz doktoru M. Jinos bu gün Doloya gelmiştir. İlk ya pilan tahkikatta bombardımana meruz kelan İsveç — Kızılhaç hastenesinin barp hattından ve kararğâhtan ozak ve zararın çok fazla olduğu meydana çık mıştır. Rus - Urugvay Ihtilât Uluslar Kuru- munda Konuşulaçak. Cenevre, 8 (Redyo) — Sav yet Rusya ile Urugvay hükü metleri arasındaki — ihtilâf mâ nasebetlle — Rasya — tarafından ulaslar kurumunu verilen nota, fik toplantıda müzekere edil mek Üüzere Tüznameye kon muştur. Fransa Cumur Başkanı Parla 8 (Redyo) — Cumur başkanı M. Lebrun — bugün sabık bakanlardan M. Marsovdo e Tünos amüm — valisi — M, Peoyruto'yu kabul etmiştir. İtalyan Bömbardımanı ile yaralanan bir İsveç sübayı tedavifi edilirken . İtalyanlar bütün — Ogaden ayeletini tehliye — etmişlerdir. Cebhe şimdi Val-Val dan baş- lamakta ve Gerlogabi, Garabay ve Kuba yolu ile Cenuba ve Dolo'ya varmaktadır. Dassle 8 (Radyo) — Habeş renmi tebliğine göre, Iİtalyan uçakları Tiğre ayaletinde bhalkı, bükümet aloyhine tabrik edleli beyannameler atmışlardır. Adis-Ababa. 8 — (Radyo) — Dole bombardımanında — ölen. lerin ededi gön geçtikçe art maktadır. Uçakla — Dewsle'den Habeşlstan'a gönderilen heyetin Gene aelatanı Ölmek uzeredir. uçakla Adlis Ababa'ya olan yaralı aslatan Hanç Roy- ter Âjana aytarına şunları söy lemlştir: — Dolo bonbardımanı çok fecı oldu. Dr. Hilander, bom. bardıman essnasında büyük ce- saret gösterdi. Doktor, bambar dıimana sit birçok — fotoğraflar çekti. Ben de yanında İdim. Kısa bir. müddet sonra her ikimla de yaralandık. Çadırları mız, Ras Desta'nın kampından en aşağı Öç kilometre meosafede idi. Bambardım”nın arefesinde 7 İtalyın yerli asskerinin — bayaz bayraklarla Ras Desta'nın ileri mevzilerine yaklaştıklarını — ve mevzi kumgndanı — tarafından bunlarıd silâbdan tecrid edilmek istendiğine şahid oldum. O za- man Ras Desta, mevi kuman danına fena baldn kızmış ve bu gibilerin Habeş'ler için kar. deş telâkki edilmeleri lâzımgel diğini ve böyle munamelenin firar büdiselerini arttıracağımı, ellâhlarını derhal gerl vermeslai söylemiştir. Parla, 8 (Radyo) — Hubeş İetan'ın Parla elçisi, — milletler cemiyeti — kâtibi — umumlliğine gönderdiği bir notada, İtalyan Zarıb tethiş elyasasına bülü de vam etliğini, zebirli gez - kol. landıklarını bunun vek'elar olmadığını; — İtalyan gazetelerinin evvelce de yazdığı gibi Habeş milletinin İmhasını istihdaf ettiklerini bildirmlş ve iki tarafın beynelmilel harb vevllerine rleyet edip etmedik münferid | lerimin etmiştir. Adis-Ababa -8 (Redyo) — İmparatorun oğla Makenonen, Hitler'in Hasta- tetkikini tekrar rica noel münasebetiyle Dessliye'da bulünin İtalyan esirlerini — 2i yüret etmiş ve kendilerine şa- ker vermiş, hetırlarımı sormuş tur, Makenönen, esir zabitlere, vataolarına yazacakları mektup ları da göndereceğini — vadet- milştir, Loodra 8 (Radyo) — Geçen hafta —Adis Ababa'ya hareket eden kığılbaç uçağının kusden tehrib edildiği —şayiasl — tekzib ediliyor. Lonâra, 8 (Radyo) — Adis Ababa'dan — verilen — haberlere göre, İtalyan uçakları, bugün Dolo, Grajinnel ve Bendeyande uçuşlar yapaış, bombardımanda buluamuşlardır. Uçaklar, bura halkına attıkları beyannemeler. de, eğır vergiler altında ezllen halkı hükğgmet aleyhine kıyama teştik etmektedirler. Mısır-İngiliz landığı Yalanmış..|Muahedesi —— .—— Berlin, 8 (Radyo) — Almanya Camur başkanı Hilktler, Berlin'e gitmek üzere yarın Bavyera'dan hareket edecektir. Führer Cuma günü Berlla'de sefirler h -yetini kabul edecektir. M. Hitler'in son samanlarda hastalandığı bhakkında gazete lerde çıkan havadisler anlatdır. Daha birkeç gün evvel kendi sile görüşen resmi bir şabalyet, Fübrer'la sıhbatının yerinde olduğunu söylemiştir. Adis-Aba- ba'da Kasırga Adis Ababa, 8 (Rudyo) Bu sabah —Adle Abeba'da — bir kasırga kopmuş, şehri karma karışık bir vaziyete sokmuştur. Civarda şiddetli yağmurlar yağ maktadır. Dessle'den gelen yol. gular; yolan — soller terafından götürüldüğünü ve karşıdan kar şıya geçmenln — İmkânez bir hale geldiğini söylemektedirler. Bazı Habeş'ler Isyan Etmişlerdi. Adis-Ababa, 8 (Rady.) Havat öjansı bildiriyor: — Sücl mehafli, Colitan — ayaletindeki leyanın, Necaşiye sadık kalan: Tarın müdahalesile sona - erdi ginl — bildirmektedir. Tevkif edilen Ras Vereşayan serbest bırakılmıştır. - Başgöste ren İayanın İtalyan tahrtki ile aleybe bir bareket olmadığı, ayaletin İlerl gelen şahışları arasında çıkan ibtilâftan hasule geldiği söylenim >ktedir , Bir Vapur Battı. Moskava, 8 (Rudyo) — 2500 tonlok Demes vepuro Rusya'dan Roterdam ve Hamborg'a gider ken fırtınadan batmış ve mü rettebatınden 3 kişi boğalmuş tur. Kazazedelere hemen imdad gönderilmiştir. ——— .: ——— Londre 8 (Radyo) — Dış işleri bakanlığı — eksperlerinin halen yeni bir — İngiliz Musir müshedesi projeslal tetkik —et mekte otdukları bildiriliyor. Salâhiyetli çevenler, şimdiki konuşmaların kâfi — derecede Herliyememiş olduğunu ve İn- tiliz hükümetinin- de gelecek baftadan evvel bu İşle meşgül olamıyacağını bildiriyorlar. Müşterek Em- niyet Nazariyesi Londre, 8 (Radyo) — Hava bakanı Lord Vinten, Gembriç'te verdiği bir nutukta — müşterek emoiyet narariyesidi müdafaa ve böynelimilel İşlerde, münle- zid barıket fikrini reddet miştir. Hauptman Ayın 17 sinde Idam Edilecektir. Nevyork, 8 (Radyo) — Lind- berg'lin çocuğumun katili Haupt- men oyın 17 sinde İdam edile- ceği bildirilmiştir. Buna Havpt- man comartesi günü toplana: cak olen #af divanının kendi cesasını bapse tahvil edeceğini ümit etmektedir. Italya Bir Fırka Daha Asker sev- ketmek üzeredir.. Roma, 7 (A.A) — Tevere siyah gömlekiller fırkasının So maliye gönderilmesi bitmiş ol düğündan çimdi Valpusteri Alp firkasının — gönderilmesine bay: İsomıştır, İkincl bakliye veporu büçün Napoli'den bareket et. miştir. Fırkanın kurmay heyeti dün vapora binmiştir. Alp alay. larından mürekkep olın bu fırkanın mevcadü - 12,000 ki- şidir.