17 Ocak 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

17 Ocak 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

NN İkinci kânan 17 Tıbâleminde: ——— —— Ch VValiher 1955 — 1985 Medikal'den — Yazan 10 L. Faare Türkçeye çevi. zen doktor. Esad Hatiboğlu Pres Ch VValiher Çilesini doldarda, çök par- lek bir hayatın akşamında ya :.ıvı uykuya düldi ve arkasın bl"':fııallcığrn başka — birşey “ayor. Çünkü onu tanı- yablar, dostları, talebeleri, ba- hasua — hastaları arasında bü :1:: ve yamuşak haylu, İyilik ve âlicenab, fakat sağlam irade ve Yyürekli, doğru duy- Bülü adamın İyi hatırasından :::nkıı bizşey — saklıyabilecek * bulunmaz. Ş Sön zamanlara kadar - iri .zıı He, dsima gülümseyen ııııî:,u Ve biraz mütereddit ğ ©, İâöbali sohbetleri ticinde, halka İfadel meram Sİtİğİ zamanlar yarım kopanan parlak bözlerile ayol helde kalmıştı. — Birkaç sene denberi yörümesl biraz zorlaş- Tiş ve yüzü de birrz gayıf: lamıştı, Mestektaşlarının — sevgi Ve saygiları kendlilmil tb aka- demesi — releliğine — çağırdıkları Zzamen yorgunluğunu hâklın ol- Mak İçin sarfetilği guyretler #bbatinin bozulduğunu hiçbir Bözden gizliyemiyordu. Kebdi neslinden olanların hepsl gibi Hisadi 6 da kayboldu. 1879 da 24 yaşında Babineky temesse, Zaffler, de la Personnelerle — birlikte entern di. Clamart teşrihanesinde tek Tar buluştuğu Tillantta hocaları arasında idi. Ba isnada karşı derin bir muhabbet beslerdi, hocası da kendiliği ayal —mu- habbette severdi. 1882 de Lan- nelongüe'in enterni İdi. Gam- bottaya ihtizarında nöbetçilik etmeasi burada oldu. Hepimizi derin - tecesürlere - -daldıran bu HDN son yaşayanı 'di. Bunlar, ne kadar uzaktır? 1890 da Hastaneler — cerrabi olda. O andan itibaren mesaleği; talebelerinin muhabbeti ve mu- Yaflakıyetin balesi İçinde, bir terrah İçin san'atının tam ve Setbest icrasımın verdiği haki Ki şökretin velvele İstlana edi. lirse, tam buzur ve çalışma içinde Sukişaf etti. Cerrahlığın derin latihaleler geçirdiği bu devrede yeniliğe en evvel ve en koiay uyanlardan biri oldu. Çok dikkatli ve emin operatör ameliyatlarda emniyeti çok İle- rilere ulaştırıyordu. Meslektaşlarına ea meşrü em. Diyet telkim — edenlerin Tik sa- finda (1âi, onlardandıki kendi lerine doktor arkadaşları alle. lerini ve bahpsns apandisite yakalanan çocuklarını tereddüt SÖz götürürlerdi. 1900 de Ameliyattarda faali Şet ve meharetin tamamına a hib olmuştu. Müzmin apandisit — Sanu 4 üncü sahifede — ŞEHİR. Müstantikliğe Verildi.. Komiser Lütfü Vilâyet Namına Ziyaret Edildi, İkinci kordonda — meyveter gümrüğü —sokağında polislerle yaptığı müsademede Hayreddi min attığı kurşunlarla sol ko lundan ve bacağından — yaralı- nan taharri komliseri Lütfü Baorca vali Fazlı Güleç namına dün emniyet müdürü Feyzl Akkor — tarafından hastanede zlyacet edilmiştir. Tüccar Davl Sidi'den 2000 Hra almak için tehdit mektubu gönderen ve komlser Lütfâ'yü yaralıyan Hayreddin; dün ev rakile — birinci — müstantikliğe verilmiş ve İsticvap - edil f Hayreddin, evelce zabıtadaki hazırlık tahkiketinda — vermiş olduğu ifadeyi tekrar elmiş ve evça | nanl İşlediğini bütün tafilâtile anlatımıştır. Ticaret Odası Genel Sekreteri. Mersin Türkofla direktörü Celâl Ekonomi Bakanlığınca açığa çıkarılmıştı. Şehrimiz ti caret odası genel sekreteri Meh med Ali Eteü'e bu vazifeyi ka bul edip etmiyeceği — sorulmuş ve Mehmed Ali kebul etmiyo ceğini Bakanlığa bildirmiştir. n Göztepe'deki Maskeli Haydud Kimdir? Haydudu Y_ı_ı.l:nlnmnğa Koşarken Onun Kurşu- nile Bafitçe Yaralanan Cesur Fethi No Diyor? Göztepe'de Nevzatbey soka gında bakkal Hakkı'nın önüne geçerek ölümle tehdid etmek süretile zorla parasını almak teşebbüsünde bulunan ve ken disini yakalamak İçin koşan Halil oğlu 15 yaşında Fethi'ye öldürmek kaatlle silâh atan sa- bıkalı Esad oğla Yaşar'ın yaka landığını yazmıştık, Yaşar; ev. velce İzmir'de kayıkçılık ve kasab çıraklığı ötmekte - idi, Birgön çalıştığı kutabın dükkâ nında fırsat bularak çekmecede bulunan paraların bepslini alıb savuşmuş, fakat yakalanmıştı. Hâdise - yerinden kaçtıktan sonra Yaşar Eşrefpaşa'da bağlar arasında bir bendek İçinde ta> tulmuştur. — Ifadesinde — hâdise lle hiçbir alâkası bulunmadığını söylemiş, parasını almak — lete- diği bukkal Hakkı İle vurmak için tabancs attığı Fethi ve o Brada vak'a yerinden geçen bir vatman İle yüzleştirilmiştir. Bu üç kişiş baydadan boyu ayni oldoğunu, fakat üzerinde bir siyah pelto bulandağaunu ve yözünü, başını bezlerle tama. Muğla'da Temsiller Iki Kafalı Bir Çocuk Doğdu. Gözleri Şaka- ğında ve Burau Da Iki Tane! Temsili veren gençler Moğla, 14 — Ayın on ikinci pazar gecesi Halkevl tarafından Orta okul salonunda çok mü. kemmel bir müsamere — verll. miştir. (Üyanış) piyeslle (Arapça değil mi, uydur, uydur töyle) komedisi temeil edümiştir. Pi yes çok alâka uyandırmış ve komedi halkı gülmekten ba- yıltınıştır. — Piyedler —arasında zeybek oyunları oynanmış şiir- ler söylenmiştir. Gençler rolle rinde çok muvaffak — olmuş lardır. Halkovi yıldönümü için- de yeni temelller bazırlamak- tadır. Gösteri kolu, kurulalı ancak bir buçok ay olduğu halde gösterdiği çalışma takdire şayandır. İki kafalı bir çocuk doğdu: Memleket hastanesinde bugün bir ucube doğmuştur. Mağla'nın Yaka mehallesinden Kafalanın gürcü Akkız adında bir kadın; evinde doğuramadığından huas. taneye getirilmiş ve operatör Baba, Dr. Muhsin taraf larından ameliyat yapılarak çocuğu ölü olarak alınmıştır. Bu çocağun iki kafam yardır. Gözleri ça kaklarınde, burnu çift, el ve ayakları anormaldır. men sarmış olduğundan görme- diklerini söylemişlerdir. Zabıtaca yapılan araştırmada bu palto bulunmuşua da vak'a gırasında bayına giymiş olduğu şapka bulunumamıştır. Bu va zetle teşhle edilmeşine reğımen Yaşar gene iakârda davam et tolştir. Düa hakkındaki hazırlık tah kikatına âid eyrakla müddel. amumlliğe — sevkedilen — Yuşar hakkında bir karar verilmek üzere sulbceza mahkemesine yerilmiş ve hükim tarafından Istlovap — edilmiştir. İsticvaptan sonra Yaşar tevkif edilerek ba pistbaneye - gönderilmiştir. Bir maharririmiz; bu bayda- dun yakalanmasında âmll olan ve hüdise sırasında Üzerine taş- la hücum eden oübeş yaşında Fetbhi ile görüymüttür. Fethi aslen İstanbul'ludar ve (12)tmct İikmektepte tahsllini yapaıştır. Kemeraltı caddesinde stomobil yedek aksamı satan Bedrinin — mağazasında ' çelış maktadır. Vak'ayı hiç beyecan göstermeden gu — söretle anla- tıyort —Göztepe'de Redri'nine vin- de bulunuyordam. Avluda bu lunan bir kuzuyu içeri sokmakla meşgul iken dışarda #ki kişinin yüksek sesle birbirine birşeyler töylediklerini duydam. — Bedri ile kapıdan dışamı çıktık. 'Hay: dudu elindeki tebancasile bek. kol Hakkıyı tehdit sederken gördüm. Orada bulunan bir vatman; $ — Adam öldürdü. Tütun? Diye bağırdı. Haydud yüzü, gözü taemamen sarılı bir halde idi. Elindeki tabancayı sallıya- rak kaçmağa buşladı. Ben ouun hakikaten adam öldürdüğünü zannettim ve hemen peşinden koşmağa başladım. Aramızdaki mesafe gittikçe azalıyordu. On adım kadar kalmıştı. ve onu yakalayabileceğimi anlamıştım. Haydud; önünde bulunan bir hendeğe giriverdi ve pasoya yatarak tabancasımı bana doğra çevirdi. Durdum ve yerden bir taş kaparak — özerine fırlattım, hendeğe atilmak için hazırlan- diğım sırada tabancanmı Üzeri- me ateş etti ve kurşün elbise. tül delerek omuzumu hafifçe tıyırdı. Haydad . kaçtı. - Sonra kendisini polisler yakalamışlar. Mekteblerde Yazılı Yoklamalar. Liseletle orta mekteblerde birinci yazılı yöklamalara baş Tanmıştır. 17 Ikinci kânun CUMA gönü taat 2115 ten İtibaren Georges D'ESPARBES'in şebeser rotaamandan İktibas edilen senenin ea heyecanlı, en güzel filmi Kartalların ölümü Aşk » Hirs - heyecan - Politika - Mücadele - Casusluük “Yavrum,, Renoir, Oymyanlar : Debucourt, filminin kıymetli san'atkârlarından Constant Remy, Andre ve Annle Ducauks Marcel Plerre Ayrıca: Mikı Tamamen Renkli Karikatür — Foks “Türkçe sözlü dünya haberleri,, Bugün son defa olarak 13-16 17 sesnelarında KEMANLAR ALARKEN HABERLERİ Nüfus Kütükleri Yanan Yerler ———<... .—— Yangın dolayısıle bazı — yer- lerde nüfas kütüğünden doğum ay ve gününün zabtına İmkân olmıyanların yaş haddinin 1688 sayılı tekaüi kanunonun bü kümlerine uygan — olarak elle rindekl nüfas — tezkerelerinde yazılı tarihlere göre besap edil mesi lâzımgeldiği devlet şürası omümi heyetince - kararlaştır 1- mış *ve buna dalr karar valiliğe gelmiştir. Sıhhat Müdürü Çeşme ve" Alaçatı havalisinde bazı tahkikeatla meşgul — olan sıhbat ve İçtimal muavenet mü- dürü doktor Cevdet Saracoğla şebrimize dönmüştür. Takdir Edildi Köy mekteblerinin toşasında gösterdiği geyret — ve muvaf'fa- kiyetten Gtürü (Kasaba) Tur- güutlü kaymakamı Seyld Sayın'a Dabiliye Vekâletince takdirna- me werilmiştir. Kapalı Saha Haber aldığımıza göre, kepalı jlmnastik sabasının projesi ba- zırlanmağa — başlanmıştır. Bu sabada portatif olmak üzere voleyboy, basketbol tesi satı İle cekrim, güreş — vesnire vasıtaları da bulanacaktır. Borsada | Üzüm satışları: Ç Alıcı 477 Vitel vefyüre. 189 S. Süleyme. 48 H. Şeşbeş — l4 41 Jico we şüre, 14 50 27 j. Tara, mah. 12 22 M. j. Taran. 15 754 Bugünkü salış 456169 Dünkü yekün 486913 Umum — “ Zeytinyağı satışları; Kila Alıcı g. &. 35000 Taran yağ fabri, Zahire satşları: Ç. Cinsi 605 Bağday 75 Akdarı 10 Nohut 309 Ken. pula. 141 B. pamuk K. &. 14 238 18 76 K. &. 16 50 14 50 164 50 14 50 15 80 15 50 Üzüm üzerine dün muamele olmuş fakat henüz bhararetlenmemiştir. Zoytioyağı dün birez yüksel- miştir. Buğday 20 30 para yükselmiş ve 605 çuval satılmıştır. Bu akşam Kemeraltı'ada İt- YWhad, Güzelyalı'da Altıntaş, e- gadparan'nda — Asri, İkiçeşme- lik'te İkiçeşmelik, —Alsancuk'ta Jozef Jülyen ecsaneleri uçıktır. HLi Düşündüklerim... Çeşme Ilıcaları Gazetelerde okudak: Çeşme ilıcalarının Temir be lediyesi hududu içine alınması Isteniyormuş. Çeşme, bilhasez son zamanlarda plâjları, sıcak vu ılıcaları, ötelleri ve umum| heyetl e yavaş yavaş, blr ge zinti, bir dinlenme yeri ol muştur, Tablat, İzmir'in yaki nivde, varlığından müstesna biş parça yatatıp onü bize — ver, miştir. Zengin memleketlerde böyla işlenmemiş, bakımsız pançalar dan cennet kadar güzel eser lar yaratılır. Fakat tablatın verdiğine, İosan zekâsımın, tek- nik kudretin ve sermayenin de kendinden birez enerji ve var lik sarfetmesi lâzundır. Bilhassa tarizin yuratmak, seyyah top lamak İstiyen memleketler buna mecburdur'ar, Bu müracaatın altında şöyle bir maba aardır. Çeşme — belediyesi, Ylıcaların varidatımı ahıp çekiliyor ve bu raya modern bir şekll vermeği düşünmiyor.. Binaenaleyh.. Evet, binsenaleyh ver elini İzmir belediyesi!. Öyle amma bu dilek karşı- mnda, kanun ve maatığın ken diliğinden konuşmağa buşladı- fımı da düymak İüzimdir. Ko muşma çudur:) “İzmir belediyesi, belki de ılıcayı kürtatmak ve yaratmak İstemesine rağmen, buna yapa maz. Çünokü İrtibatı yoktur. Ilıca, 85 kilometre mesafelik bir ozaklıktadır. ve İzmir şehrinin büdcesini yapan ve dolduran, Tepecikteki, Kurabağlar ve Eş refpaşadaki, Mersinli'deki, Bos tanlıdaki ve bo semtlerin ortu- sndak! — Temirlilerdir. Çeşme'yi rüyasında bile görmemiş olan bir İzmirli, kendi - barnunun ocunda — kaldırim, — elektirik, çeşme, İâğım şu veya . bu gibi ihtiyaçlar — dürürken, — verdiği paradan — sektenbeş kilometra ötedeki bir ılıcaya tahslsat uy- rılmasına, elbette göz yumamaz, sosamaz. Bunun mantık cephesi bu'kadar aksaktır. İkincisi, bu kadar İş karşısında, İzmir be lediyesinin kavvetini, enerjisini dağıtarak, bü işi — başaracağına da İnanmıyoraz. Şu bhalde ne yapacağız, ilicayi nasil kurtaracağız?. 1 — Evvelâ Çeşme - beledi- yezini barekete getirmek.. 2 — Olmuzsu, köy kanunu: ma tatbik etmek, 3 — Bu da olmadığı dirde bir şirket kurmak! Çeşme belediyesi, hakikaton, ilıcayı ihmal etmiştir. Tabmin ediyoruz ki, buradan - aldığı epeyce varidat vardır. Bunun kargılığı, — külleti — nerededir?. Ilbıca gibi Hatikbali çok parlak bir parçayı 85 kilametredeki İzmir belediyesine — bırakmak, Çeşme'lileri bemen barekete getirecek bir sebeptir, bir gu: ror — hüdisesidir.. Kaymakamı, partl erkânı, — müneyverleri, gençleri bunu da — düşünmeli: ditler Yoovok, bu — olmazaa, köy kanununu barekete geçlir- tek | melldir. Kendi yağı İle mükem: melen kavrolür. Çönkü orada çatı kurmuş ve yerin güzelleş: mesini İstiyen Türk, yabancı bir çok zenginler vardır. Ooların yardım — edecekleri, gökdeki göneş kadar — tablldir. Valinilz Fazlı Güleç bu mevzu — Sonu 5 inci sahifede — z A PETEEEİRErR SOY TESELEEEE NW