9 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

9 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Isabetli N. A. Wüçüka 'Türkiye, endece — siyasal ekosomik bakımdan ebemml yetli ve cezib bir yer değildir. Göğsünde gizlediği — nihayetsiz dof ineler bakımından da dün: yanın en zengla memleketi oldağana kuvvetle İddla - ode biliriz. .Roma müstemne olmuk şartile- dünyanın en büyük Mmüzelerini dolduran — eserler ve hep bu yarttan gımlııbıı. (Lavr) Mmüzesinde elân mukaddes bir mabud “gİbi" ziyaret edilen (Ve- nüs dö Milo) asırlarca bü top rakların altında yatmıştı. Yur - dümuzan, sonsuz derecede gü zel, lüce ve heybetli olan ta — bistinin insan , sinirleri üstünde < yaptığı İlk tesir ona derin ve geniş mübayyele kudreti - ver- mekle bugünkü sanatın ve zev kin temeli olan eski mltoloji, leri ve llk defa Insanlığın İç — Gdaygülarını terennüm eden İlk şairlerini —yaratmıştı. — Huldsa birçok cekl medeniyetleri Için de saklıyan bu aziz yard. ta rlstik bDakımından:iyi bit ' teş ı,lllllı tâbi olmadığı İçir şimdi ye kadar arza edildiği gibi vey- yah getirememişti. Çünkü vey- yahın birinci derecede İstediği BeY, arzu edilen yere kalaylıkla gitmek Imkdamı bülmak — ve glttiği yerde hnzorunu — temin — etmektir. Banun için temiz — Oteller, gözel gazinolar yapmak ve bunları mümkün olduğu kadar acuzlaştırmak — gerektir. Ea çok — türistik memleketler. — Gden sayılan İtalya'da ve Yana nistan'da bu konfor temio edil. diği içindir ki torizm — geliri — yurdün geliri içinde önemli bir yekün teşkil eder. İşte meclise verilmek üzere hazırlanan ka vun İâyihası ba esuslardan mül- bem olarak yapılmıştır. Ba lâ- — yibada tarizmin bütün İcapları gözönünde totulmuş ve hattâ ; eğlence işleri bile anutulmıya — Tak yabancı sanatkürların mem — lekete gelmeleri İşi kendilerin den alınan yüzde elli kazanç vergislola kaldırılması suretlle kolaylaştırılmıştır. Tarizmin ofl. «i ve yüksek torizm komltesi korulduktan soora onun üstü. ne alacağı ödev çok genlş, ağır — Ve ayni zamanda gerefli — ola: caktır. Bu teşekkül, Bergama, — harabelerinde (Pompeşi) de ol — düğü gibi seyyahlara eski me — deniyetleri günlerce vecd içinde Oyaşatmak — firsatını bazırlamalı — dır. Bonlardan başka düayanın en güzel sahilleri olan Akdeniz — kıyılarında yapılacak ufak him — metler buraları güzel ve zen / gin kış şehirleri baline koya- — bilir. Kanan lüyihaslle — baylar Omlmak İstentlen İşin ne kadar — geniş bir portesi oldağa açık: pr. Fakat bundan dahs çok önemli İşleri halleden Camu- riyetin çelik İradesinin bu İşl k de az zamaenda başaracağından g. şüphe ıııııeııellyiı - Viyana muhteliti Istanbul'a davet edildi İstanbal 8 (özel) — Viyana mühtelit takımı, şehrimizde üç — maç yapmak üzere dayet edil — mlştir. —-. — kedildik. Burada 24 aat aç — birakıldik. Bir gecede İki defa bizi uyandırdılar ve çadırların A uzaklarına götürerek kurşuna — gizmekle tehdid ettiler. Bura — dan da küçük bir kasabuya — gevkedildik. Canilerle — beraber — hapsolandak, — İtalyan'lar, bize / burada, Desste bombardımanına o1 çbir takıen sahte vesikaları K ir teşebbüs | İGunün Telyazı Haberlerlı Icra Vekilleri Heyeti Toplandı Avkara, 8 (özel) — lora Vekilleri Heyetl bugün Baş bakan İsmet İnönü'nün riya setinde toplanmış, bir - takım işler özerinde — görüşmelerde bulunmuş va kararlar vermiştir. Göçmenlöre Yapılacak Evler. İstanbal, 8 ( özel) — Nisan ayının sonlarına — doğru, Trak- ya'da 5000, Kecelil'de 1000, Elâziz'de 400 göçmen evi İmnşa- sına başlanacaktır. Ingiliz Hava Bakanının Kızı Istanbul'da.. ,İstanbul 8 (Radyo) — İngil: tete 'bava “ bakanmım Kozi, bu: gün bir tayyaro İle şebrimize gelmiş ve tayyaresini Yeşilköy- de bırakarak Perapalasa famlç- tir. Genç kız tayyare İle Av: ropanın birçok şehirlerini gez miştir. Birkaç gün şehrimlzde İstirahattan — sonra — seyahatine devam edecektir. Ihale Temi- -|nat Akçeleri. Geciktirilmeden es- habına geri verilecek.. Ankara, 8 (Özel) — Müta- abbitlerin münakasalara iştirak için yatırdıkları teminat akçe- lerinin, ibaleden sopra gecik- tirilmeden İadesi alâkadarlara tebliğ edilmiştir. Ham Zeytinyağı | - Getirteceğiz! Çünkü tiat yüksektir Ankara, 8 (özel) — Geçen sene rekoltesivin voksan olması dolayıslle zeytlayoğı flatlerinde yükselme görülmektedir. Hüa- kümet, heriçten ham zeytinyağı Hhsline müssade etmiştir. Ispanya'da Cumur Riyaseti Zamora müstâta mı? Madrid, 8 (Redyo) — Kor- tes meclisinde aleyhinde veri: len karar özerine İspanya ca- mur relsi M. Zamora filen is- tifa etmiş addedilmektedir. Ka- nuno esasiye göre M. Martinez Baryo, meclis relsi mfatile yeni rols seçilinciyo kadar cumur releliğini yapacaktır. Almanya Bize ilk ataşe- militerini gönderdi Tstanbul 8 (özel) — Alman lar, mütarekedenberi İlk defa olarak kaymakam Rade'yi An kara — ataşemiliterliğine — tayin etmiştir. Erkânıharbiyelerin Görüşmeleri Me- selesinden Çıkan Münakaşalar Avam Kamarasının Muhalif Grupları, Ingiliz Askeri Esrarının Meydana Çıkacağından Korkuyorlar aleyhtardırlar, Birçok saylavler muhalefete devam edeceklerini bildirmişlerdir. Avam kamara Londra, 8 (Radyo) — Par lâmento mahfelleri, erkânı har- biyelerin görüşmelerine çiddetle Tersane ve Havuzlarımız Islâh Edilecektir. Hükümetimiz, Bi;' Alman Mütahas- sısı İle Bu Iş Için Dekor Raldı.. Ankara 8 (özel) — İktsat Vekâleti, mevcut tersane — ve ha vuzların 18lâh edilmesi ve gemi İaşasına salih bir bale konması içlo, Kravze leminde bir Alman tersane mütabassı İle mokavele yapmıştır. Makavele mucibloce derhal faaliyete geçilecek ve islâbata — başlanacaktır. Bazı yerlerdekl terseneler büyütülececek ve geml İaşası İçla lâzım gelen alât Avropa'dan getirtilecektir. Bugün Büyük Mimar Sinan'ın Günüdür. Izmir'li Mimar Necmiddin, Bir Kon- ferans Verecektir. Ankara, 8 (Öınl) — Yarın büyük 'Pürk mimarı Sinan'ın ölü müncün yıldönümüdür. Bu mücasebetle şehrimiz Halkevinde bir Ihtifal yapılacak ve sureti mahbsusada İzmir'den davet edilmiş olan değerli mimarımız Necmlddin, bir konferana vererek Sl- nan'ın hayatından, Türk mimarisinde gösterdiği harikalardan ve ölmez everlerinden babsedecektir. Törene ssat 17 de başlanacaktır. İstanbul, 8 (Özcl) — Yarın şehrimizde Büyük Sinan için ih- tfal yapılacak ve konleranılar verilecektir. Izmir Panayırı İçin Gelecek ecnebilerden pasapoart vize ücreti alınmıyacak, bazı muatfiyetler verilecek.. Ankara 8 (Özel) — Hariçten İzmir panayırımı — ziyaret İçin memleketimize gelecek ecmebilerin pasaport vizeleri parasız ya pılacaktır. Panayırdaki müesaeselerde çalışacak memür ve mük- tahdeminden kazanç vergisi, İstihlâk edilecek elektirikten de müasmele vorglsl alınmaması kararlaştırılmıştır" Italyan Tayyareleri Harar'daki Fransız Konsoloshane- sini De Bombardıman Ettiler. Cibati, 8 (Radyo) — Alınan haberlere göre, İtalyan tayyare leri Harar'daki Franmz konsoloshanesini bombardıman etmişler. dir. Halbukl! Harar'da Fransa'nın konsoloshanesi yoktur. Yalnız siyasi bir memuru vardır. Diredana konsoloshanesine merbuttar, Ba mümesll Dr. Peron'dur. Ayal zamunda Harar Fransız haş: tancsl direktörüdür. Taymis'in Bir Yazısı! Mussolini'nin Vaziyeti Naziktir. Sul- ha Yanaşmazsa Harekete Geçmelidir Londra 8 (Radyo) — Taymle gazetesi bugünkü başmakalesin- de, İtalyan bükümetinin Hebeşlatan'da zehirli gez kullanmak mes'uliyetinden kurtulmasının İmkânı olmadığını yazıyor. Ayal makalede, Mussolini'nin moli ve diplomatik vaziyetinin nuzik olduğu, derhal salh akdedilmesinl — ve eğer salh teklifi kabol edilmezse, yegâne çarenin barekete geçmek - olucağı yazılmaktadır. tının dünkü toplantısında söz alan — işçi —saylavlardan — Sir Betler; — Bu görüşmeler erkânı harpler tarefından yapılacağına kabinece hazırlansa idi daha İyi olurdu. Demiş. Başbakan Baldvin : — Erkânı harpların konuş malarını kabine dikkatle tekib edecektir. Cevabını vermiİştir. Ste Bet ler tekrar 6öz almış ve: —- Bu görüşmelerde İngiliz sekeri esrarının faç edilmiyece ğgine dalr bize kim teminat verebilir. Suslini sormuş, büşbakan da: “Ben zabitlerimizi —tanı- mo. Onlara Himadım " vardır. Böyle bir ihtimalin uzak oldu- ğonu söyliyebilirim. Esnsen ba görüşmeler kontrol altında bu- landuralacaktır.,, Demiştir. Lord Çüurçil de: — “Yani bir taraf sırrı ifça edecek diğer taraf etmiyecek mi?,, Saalini sormüş ve M, Bald vin: radaki rüm.,, Cevabını vermiştir. Fakültelerde Tedrisat Müddeti Nasıl tesbit edildi Istanbul, 8 (Özel) — Kültür Bakanlığı; Tıp fakültesi todrfsat yılının 6 sene olurak İpkasını, dişçi, mülkiye, hukuk, Edebi yat, terih, cografya — vemir fa: kâltelerin de dört yıla iblâğını kurarlaştırmıştır. Kâğıd Fiatleri Yükselmiyecek lstanbal 8 (Özel) — Finlân diya e hükümetimiz arasında mün'akid — ticaret — müahedesl | fesbedilmiştir. Hükümet, kâüğıd Fiatlerinin yükselmesine maoi olmak İçla tedbir almaktadır. Negüs Bir “Esrar kelimesinin — bu. manasını — anlayamıyo- Türkkuşu Istanbul Şubesi Açılıyor İstanbal 8 (özel) — Türkka: gu İstanbul şabesi bir mayısta açılacaktır. Aza kaydına — bu- göünlerde başlanacaktır. Mavi Kitab Çıktı Londra, 8 (Radyo) — Ha- kümet bir mavi kitab — neşret- miştir. Bunda 1914 hazirenı He 1936 martı arasında dipla: matik görüşler İzah edilmek- tedir. Mavi kitab 88 sahife ve S9 fazıldan İbarettir. Kâzım özalp dün Is- tanbul'a vardı. İstanbal, 8 (Özel) — Milli müdafan vekili Genveral Küzım Özelp bu sababki Ankara eke- presl İle şehrimize geldi. Kamutay toplantısı. Ankara, 8 (özel) — Kumutay bugün Rafet Camtez'in başkan- hığında toplanmışıa da - rüzne- mede görüşülecek birşey olma- dığından cuma günü toplanmak üzere dağılmıştır. Antalya ve pamukçuluk Ankara 8 (özel) — — Tatım bakanlığı, — Antalya'yı pemok eklen mantakasi — olarak — teyla etmilştir. Italya Kabinesi ansızın toplandı. Roma, 8 (Radyo) Cu: martesl günü toplanması mutad olan İtalya nazırlar meclisi, bu sabab ansızın toplantıya — Çoğı- rılmıştır. Bu - toplantıda M. Massolini Doğu Afrikasındaki harekâttan bahsettikten sonra, İtalya'ma, her İhtimale — kargşı hazır oldoğünü söylemiştir. Havada. Facia Nevyork, 8 (Radyo) — yük bir posta tayyarecsl Penel- luvanya'da yere düşmüş ve 9 yolca İle İki pllot ölmüştür. 3 yolcu teradüf kabilinden kur talmuşlardır. Italyan prensesi Masavva, 8 (Radyo) — İtal yan vellabdının zevcesi, Ma- savva Azmara'dak! #hhi müesteseleri — ziyaret — ettikten sonra, hastane gemlel. ile- Mo- gedisa'ya hareket etmiştir. Gölgeden ve Ibaret Kalmış - Bu sebeble llnlya, onunla müzakereye geçe“ mezmiş. Dessie de bombardıman edildi. Asmara, 8 (Radyo) — Yedi Htalyan teyyaresi bü — sabah Desale — şehrini -bombardıman etmiştir. Roma, 8 (Radyo) — Havas ajanamın mubabirl öğreniyor: Siyasi mahfeller, Habeşlatan'da Nogüs - otoritesinin — mahvoldu Amerika'da 1500 sinemada birden gösterilmekte olan, üç haftadanberi İstanbul'u koşturan mevsimin en göz kamaşurıcı zaferi Brodvay Melodi 193 En son moda*danelar - en yeni şarkılar - en meşhur orkestralar - en eğlenceli bir mevzu - Holivaudun en güzel kadınları . gözler ve kulaklar için hakikt bir ziyafet, ELHAMLA YARIN MATINELERDEN ITIBAREN sınemasıırıdla PU LA E D a ğuna ve gölgeden İbaret bir şehsiyetle hiçbir zaman İtalya: Din müzakereye girmek İste- miyeceğini söylüyorlar. —Ayol mebfeller, sulh İçin ne beşler komlitesi ve ne de Laval - Ha ar plânlarının — hiçbir. - suretle nazarı İtibara — alınamıyacağın! ve İtalya'nın — İstediği — şekilde bir salh yapılacağını beyan et mektedirler- Yeni Kaptanlarımız İsveç vapur- larında staj görecekler İstanbal 8 (özel) — Bu seDt Hearetl bahriye mektebindet mezan olan 11 keplan Damze dimiz, İsveç tceret gemllerinde mj_ıoueıuııdk. Hu