23 Nisan 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

23 Nisan 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

K b k K Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı Yalvız olduğu ve salondaki | konak satın aldı, belki bir se- Müşterilerin bepsinin de gözü | ne bu konaktan dışarı çıkma Üterine — çevrlimiş bulündüğa | di. Matem tütmak, — cihandan İçin Staler'in bu tekliflei ka | el etek çekmek, sevgillslnin bul etti. Fonder Gölç'in ajanı, | hayalile yaşamak İstemişti. Fa- genç ve güzel kadımı yerine | kat, geniş arazinin ekilmesi, oturttu; kendisi de tam karşı- | köylülerle uğraşmak, Parla ha- tında yer aldı. yatını tatmış, böüyük muvafla. Genç kadında — hlesedilecek | kiıyetler elde etmiş bir kadını vz0n müddet bir konakta ka- palı, clhandan ol etek çekmiş tutamaz. Ve günlerden bir gün Parle'a döndü, Şayot sokağın daki dalresinde gene faaliyete başladı, saki mevkilol, faclaya kadar — mübafaza etti. Dedikodülera bakılırsa, siz de bu facin Wle alâkasız değilsiniz. Genç kadının — yüzünde şld. detli bir kin izi belirdi; üdeta dişlerinl gıcırdatarak: — Elden gelen şekilde el bet İntikam alınır, dedi. Derin fakat muvakkat — bir sükün hasıl olda. Bu sükünu genç kadın bozdu ve; — Şimdi prens Napolyon ziyaretlerini hâlâ kabul edi yor mu? Diye ikinel bir snal bir durgunluk —verdi. Bunun Boüne geçmek biraz da kadının çenelerini gevşetmek fikrile bir şişe şampanya 1smurladı. Parls'teo, Parla in zevklerin den, kadınlarından bahsettiler. Lisi Kolla üç sene evvel — Pa, ris'te Anna Delyam, La Bari çi'yi, Adel Kurtuazı, Ester Ci maa'ı, Margarlt Pellongerl ta- nimışti! Bu batıralardan bahsedilirken Lüsl'nin meraretl kaybolmağa başladı, güzel ve şehvet saçan dudaklarında bir tebessüm pey- da olda, — Ah,. Dedi. Bu güzel ba: tıralar ne kadar uzakta kaldılar. Stüber, elde ettiği zaferi da ha fazla takviye içla: — Parls'ten Berlin'e — gelir- ken Kora Perli'de gördüm! wrlaz Dedi. — Delma.. Fakat bana ka: — Aman.. Aman, Bua ka- | broa, kendisi pronsin artık eski bir dostondan başka — birinde değildi. — Kendisine ihanet edilme- sino rezı oldu mu? dından bana bahsetmeyiniz, ri ca ederim. Zaler urtık tamdi; — Bu kadınla müncasebet- lerinizin şekerrenk — olduğunu — Dabha doğrasu, biliyorum!. fazla bir. ebemmiyet verme- — Ya... Bunları da mı bi- | mektedir. liyorsun?. — Benden hâlâ bahseder mi? — Ben ber şeyl bilen bir — Dyduklarıma göre — sizi adam değil miyim?. Dük Dö Mörney'in nezdinde, bundan Üç sene evvel bu rakibinizle olan duellonuzu en - İnce nok- talarına kadar biliyorum. Za: vallı Dük! Ölümüne çok mü- teeselrim, çöünkü ba adam cld. henüz unutmuş değildir. Hak kınızda tebellür etmiş bazı ka naatları ver. Hattâ, sizl Paris'i terke febar etmekle övünüyor! Kolla, yerinden sıçrar — gibi bir hareket yaptı ve: — Yalan! Diye udeta hay- den centilmen ve kibar bir | kırdı. Parle'ten me kaçmış, ne adamdı. de nefyediimiş değilim. — Arzu — Evet. Evet.. - Ölümüne | ettiğim enda Paris'e - girmek ben de müteessirim. Kendisini | gene benim elimdedir! seviyordum, — doğrusu! Fakat — Sonu Var — kendisini — hastalığından ziyade kadıncılığı öldürmüştür, Borsada Fakat, imparatoron bu kar: deşliği menakibinin — bundan züm satışları: fazla mubavereya — tehbammülü | Ç. — Alıcı KSS KS olııııdıgııı gören Fondergolç'an | 67 F. Solari 925 11 50 ajanı, bu defa daba mühim ve | 19 H, Alyotl d S0 14 . Dazik bir noktaya parmak bas- | 18 M, j. Taran. 12 12 50 mak İstiyordu. Bunu da genç 2 T. Debbas — 12 50 12 50| kadın temin ettl ve Ajana: 40 Ş. Bencaya 975 9 75 — Mahad İagiliz ne oldu? 146 Bugünkü satış diye sordu. 505558,5 Dünkü satış — Vardey'in — ölümünden |505704,5 Umum yekün soora, ne oldü, bilmiyorum, Zeytinyağı satışları: keyboldu. Evrö clvarında bir | Kilo Alıcı K. $. S 11,800 M. alıcı — 40 5S0 ANADOLU Zahire satışları: Ç. Cinsi K. 5. 5. Günlük Siyasal Gazete 410 Buğday 5 Sahip ve Başyazgamı 340 Arpa 3 50 50 , Haydar Rüşdü ÖKTEM 16 Nohut 8 25 25 Umumi neşriyat ve yazı işleri || 74 Akdarı ö müdürü: Hamdi Nüzbet İâarehanesi; TT İzmir İkinci lqlıı sokağı binas içinde 600 p. çekirdek 228 H. pamuk — 36 80 B. pamuk — 36 40 Bugüu şubo kitabetine not ettirilen ve henöz - vizltası ya- plmumış olan pamuk satışları. 380 B. paumuk 36 39 50 ımı a. * 39 89 50 Vapurlarda çalışanlar Ankara, 22 (Özel) — Vapur- Tarda çalışanlar bakkındaki ta- Hmatnamenin tatbikine bagün- den itibaren başlanmıştır. ü SreuyeuwPR P & C. Halk Partisi Telgraf: İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 » Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığı 1200, Ahı ıylı.ı 'IM. Üç t aylığı 500 Yabancı ıoıılıl.ıılc ış. #bone öcreti 27 Hiradır. EASTONE KBN AARR — GEEA Denizli'de Vilâyet meelisi ve Çivril - Uşak yolu... Devizli, (Husvei) — Vilâyet umumi meclisi, dönm son top İsatısnı yapmış ve dağılmıştır. Büseneki toplantı devresi, tam kırk gün sürmüştür. Yeni dalmi encümen İçin ya pılan seçim neticesinde, Denizli üyesl Fevzi Eylo, Çivril üyesl Osman Çorbacı, Çal üyesi Ab. darrahman ve Acıpayam üyesi Falk seçilmişlerdir. Yeni encümen üyeleri, dün gece diğer üye arkadaşlarına bir şölen vermişlerdir. . Çivril — Uşak; Ekonomik ehemmiyeti çok olan ve çoktânberi bu |ç Öze, rinde dürülan — Çivril — Uşak yala için meclisi umumice tah- slsat ayrılmış ve yolaun bir an evvel yapılmanı İçla Tâzımgelen teşebbüsata girişilmiştir. Vilâyet büdeesi tasdik edille — edilmez Toşanta başlanacaktır. Çivrll ilçebayı Tevfik, yol Aşlerinde gösterdiği gayret ve muvaffakıyotten dolayı — İlbay- hkça takdirname İle taktif edil- miştir, . .. Kızamık: Denizli'de birkaç gündenberi baş gösteren — kazı hastalığı için vilâyet mhhat İşleri mü- dürlüğü derbal shhi tertibat almış ve bastalığın bir an evvel sönmesl için bütün elemanlarile fanliyete geçmiştir. Alman Sefiri bu dhete İHâlâ Bulunamadı Tayyareler faaliyette Kahire, 22 (Redyo) — AL man sefiri Fon Stormar henüz bulucamamıştır. Çölden esen kuvvetli bir rüzgür kumları Kaldırmış olduğundan aramak imkânı de yoktur. Sefarethane başkâtibi tahar. riyata devam etmektedir. İngiliz'ler de tayyaroler ve salr vatıtalarla araştırmalar yap- maktadırlar. Kahire, 22 (Redyo) — AL manya'nın bura sefirini bul: mak için sarfolunan,bütün gey- retler tesirsiz,kalmıştır. Sefirin hıılı-ıııı ümild edilmemek. TELEFON ON TELGRAF y K a 5p — TEI-SIZLE Tngiliz aleyhdarlığı da başgöstermiştir Filistin Kan Içinde!. Araplar Yafa'yı Ateşe Verdiler. Grev Genişliyor. Arap Mağazaları Kapalıdır. Yahudi Gazeteleri Matem Nüshaları Çıkarıyorlar. Kudüs, 22 (Radyo) — Filia tin — vaziyeti çok — vabimdir. Arap ve Yabudi düşmanlığı artmakta, heyecanın önüne ge- çilememektedir. Yafa'da birçok müsademeler olmuş ve Araplar bir Yahudi maballesini daha yakmağa te şebbüs etmişlerdir. Müsademe lerde her İkl tarafın maktul ve mocruhları çoktur. Kabire 22 (Radyo) — Fi Matin'den alınan baberlere gö re kısa bir sükün devresinden sonra karışıklıklar dün akşam yeniden başlamıştır. Arap'ler, Atikva köyüne tasrroza — kal. kışmışlardır. Fakat Filistin xa bitası tarafından püskürtülmüş: lerdir. Ispanya'da Binlerce Kişi Tevkif Edildi Grevler De Başladı. Bir Otele De Bomba Atıldı. Barselon 22 (Redyo) — Bu: gün şebrin otellerinden birlsine bir. bomba atılmış ve müthiş bir infilâk olmuştur. Bombanın kimler tarafından atıldığı malüm değildir. Otelin müstahdimlerladen Iki kişi ya: ralar tır. Maddi zararlar bü yüktür. Madıtd, 22 (Radyo) — İe- ptoyol façletlerinla tevkifi de- vam etmektedir. Şimdiye kadar yalnız Madrid'de 800 kişi tev. kif edilmiştir. Tarihler Değişiyor! Halyan'lar Son Zaferi Ya Ay Sonun- da, Ya Mayısta Alacaklarmış! Asmara 22 (A.A) — Alman haber alma müuhabiri bildiriyor: Dessle halkı Italyanlar girmeden biraz önce resmi — dalrelerin Bütün yabancılar şehri terketmlş- ler, yalmız Iki Fransız papazı bir hastanede kalmışlardır. Bu pa- pezlar, Habeş kıtalarının yalnız Asbogaller tarafından düşmanca muamele gördüğünü solatmaktadırlar. Ttalyan — mahfelleri ileri hareketin zorlaksuz devam edeceğini ve son amacın nisan sonunda veya mayıe — bayşında elde edilece- birçoğunu tehrip etmişlerdir. M. Rıııvelı Kanada'ya| gini ümlt etmektedirler. davet edildi. Ottava, 22 (Radyo) — Kana da bükümet relsi, Amerika camur relsi M — Rüzvelt'i Ka: mada'ya davet etmiştir. M. Ruzvelt, bu daveti kabul etmiş ve yaz içinde gelebile: ceğlal bildirmiştir. Kutbâ uçuş Moskora, 22 (Radyo) — ojansı bildiriyor : Şimal kutbuna gitmekte olan tan tayyareci Bonsbiganof Ti. genof Tigayo körlezine inmek mecburlyetinde kalmıştır. Tay- yarecl Nakolini de buraya gel. miştir. Tayyareciler Fransova Jojef arazlılinde yapmak İste- dikleri seyahati bu suretle iİk: mal etmiş bulunmaktadırlar. Gazeteciler Belgrad'a gidecekler İstanbul, 22 (Özel) — Dört mayısta Belgrad'da toplanacak olan Balkan antantı dış bakan- Tarı koönseyi Içtlmalarını takip etmek üzerea Türk gezetecile- rinden mürekkep bir heyet Belgrad'a gidecektir. Avusturya başvekilinin nutku Arşidük Otto Ansızın Vilâyetlerdekl tevkifat bin: leri geçmiştir. Korda'da Seodikalistler 27 Nisan'da grev İlânına karar vermişlerdir. Bunlar hükümet- ten ağır şeyler İstemoktedirler. Almey'de grev İlân edilmiş: Ür. Biblao tramvay — İşçileri grev halindedirler. Madrid 22 (Redyo) — Bar selon'da bir. mağazaya komul- ması motasavyar olan bir bom- ba, yanlışlıkla bir eve konmuş ve bomba patlamıştır. bürosunun hususi Hayla'da da ibirçok karışık' hklar olmuş, birçok evler 4© maoğazalar yağma edilmiştir. Mühtelif yerlerde müteceddi! nümayişlerde İngiliz aleyhtarlığ! gösterilmiştir. Âli komlser, AraP mecllaf erkânını davet etmiş V& ihtilâlcılara söükünet tavaiye €t melerinl söylemiştir. Asker? kuvvetleri Cebeli dü: ruz ve Suriye ve Maveraişerlt" dan gelmiş olan bedevileri bür düud haricine çıkarmağa — çalıt mektadır. Kadüs, 22 (Özel) — Arap' lar bugün bütün Yahadi et lerini ateşe vermişlerdir. Y fadakl — Yahudiler, korkudun 'Tel Aviv'e kaçmışlardır. Bötüü Filistin'de küçük kasaba vt köylerde oturan Yahudiler bü: yük şebirlere, Yahudilerin ke: labalık bulandlğa yerlere keç: maktadırlar. Şimdi Yafa'da bin: lerce ev yanmaktadır. İtefalye, rüzgürın şiddetinden ve ateşla birkaç yerden çıkmış olmasından hiçbir. iş göreme: mektedir. Halk dehşet içindedir Kudüste çıkan Yahudi gazete: leri, sizah —çerçeveli matem nüshaları neşretmekte ve “Bizl Arabların zülmünden kurtarın. şeklinde yazılar yazmakta, İ giliz asker ve polisinin Yahu: dilere yardımda bulunmalarını istemektedirler. Kudüs 22 (Özel) — — Arap' lar tarafından ilân edilen umu: mi grev gittikçe genişlemekte. dir. Birçok gşehirlerde karge' şalıklar çıkmıştır. Bütün Arsb dükkünları — kapalıdır. Kenar mahallelerinde tek.tük Yahudi dükkânları açık bulunmaktadır. Arab partl İlderleri, — İstekleri kabul edilmezse greve devami edeceklerini | bildirmişlerdir. Kahire, 22 (Radyo) — Ff Metin'de başgösteren Kurgaşt lıkların bidayetinden şimdiye kadar Arap'lardan 8 kişi ölmüt ve 70 kişi yaralanmıştır. Yahu: di'lerdense 19 kişi ölmüş ve Tahta Mı Oturacak? Başvekil, Italya Ie Arada Hedef Iştiraki Olduğunu Söyledi. İstanbul, 22 (Özel) — Lom: dra'dan gelen haberlere göre, Brüksel'de bulunan — Arşidük Otto, yakında bir tayyare - İle '« geçecek ve tahta otu. Milâno 22 (Radyo) — Avus tarya — başvekili M. Şaşning müşaviti — Von BElistak ile bir. likte buraya yvasıl olmuş ve adilye bakanı tarafından Mus sollal namına karşılanmıştır. M. Şaşning dün akşam bey- nelmilel elyasi enetitösünde bir konferanı vermiştir. Koofersnsın femi “yenl Avas torya'nın — İdeolojisi,, dir. Bu konferans da: “21 Nisan Avas türya için de mühim bir ta- » rihtir; çüönkü Öjenv dö Savva' nın senel devriyesini teşkil et mektedir. Banun İçin bugün Ayasturya için de milli bir gün demektir.,, Demiş ve Dolfüs'ten de bah setmiş ve Dolfüs'ün siyasetine devam edileceğini de söylemiş- tir. İtalya ilo olan dostane mü- nasebetlerden de — bahsederek, şrada hedef İştiraki — olduğunu fleri sürmüş ve şiddetle alkış lanmıştır. 22 (Radyo) — Muh- ve İçtlma? teşkilâtın bükümete müştereken verdik- leri bir muhtırada muahedelerin artık tadill zamanı geldiği bil. dirilmiştir. 150 kişi yaralanmıştır. Amerika'da Reisicumhur - intihabatı mücadelesi 22 (Radyo) — Vaşlogton | Camur rels İntibabatı mücade: lesl şimdi en çetln safhaya git' miş bulunmaktadır. Teodö Ruz. velt'in oğlu ve şimdiki Cumur rejisinin yeğeni albay Grooerd Ruzvelt, milli Cumuriyetçiler birliği binasında İradeylediği bir nutukta, şimdiki Kelsleum” hura şiddetli hücumlarda bu. lanmuş, * — Şimdiki hükümet, bu' susi İşlerimize de karışıyor. ve kendi işlerimize dilediğini yap" tırmağa çalışıyor. Bu da — yet: miyormuş gibi, kendi kanaatini bizim — düşüncelerimizin — mev- kilinde bulayor. Biz bunu aslâ kabul etmeyiz. Biz davamızı — onlarla tiremeyiz.,, demiştir. birleş — rrr DA o arrr.rar -- --. T oyr