10 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

10 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

MT Ingiltere'de Sayfa 6 Tayyareci bir kadı- nın atlattığı tehlike Mis Polson Goovr - İngilte re'de Hava bakanlığının birinci sınıf hava steyahatı diplomasını taşıyan yegâne tayyareci ka dındır. Şimdiye kadar - 20,000 yolcu taşımış bulunuyor. 1930 senesinde Dorodhy Splcer - İle beraber bir hava taksl servisini tosla etmiştir. Bu cesur tayyareci, birkaç gün evvel Sporton tiplade bir Biplon idare ederken Buso- ton'de çok kesif bir &İs yüzün dan yere enmek meeburiyetinde kalmıstır. Belpir'den Derbyehire yolile Mançlster yanındaki Voodford'a giderken çok kesif bir sle taba kasna girmiş ve bulutlar ara snda — tehlikeli bir — veziyete düşmüştür. — Mi — Ponaline'ln kendi — iHadeslle; ( Beş ayak önüzde ) göremez olmuştuar. Bununla beraber kadın tay: yarecl ocağını büyük bir meha retle kullanarak şehrin merke zine yakın bir — meydanlığa enmeğe muvaflak olmaştur. . .. Diğer bir kadın tayyareci; Londra, 9 (Radyo) — Tay yareci Cim Mollison, zevcesi Ami — Mollisen'dan aldığı - blir telgraftan zevcesinin yarından itibaren Kap'tan — lagiltere'ye bareket ettiğini öğrenmiştir. Tayyareci kadın, Şerki yol- lay tercih edeceklir. Bu yol 1500 kilo metro bir. fark göstermektedir. Meteoroloji mndürlüğü.. Ankara 9 ( özel) — Başve kâlete bağlı bir meteoroloji müdürlüğü ihdas edilecektir. Haziranda tatbike başlanacık meteoroloji müdürlgğü kadro- suna göre, bu müdürlüğe bağlı 260 rasat merkezl olacaktır. | tedbir | Albert Halida yapılan Ingiltere Işçi Ve Liberalleri —.. .—— Zecri tedbirlerin Devamını istediler.. * Baştarafı 1 inci sahifede - ceye kadar şimdiki kabine'den Statükonun mubafazasını İsti yecektir. Londra, 9 (ALA) — Habe şleti aki vaziyetla tetkiki içla Milletler cemiyetine müzaheret birliği Londra'da toplan tiya on bin kişi İştirak etmiştir. Toplantıya — başkenlık Lord Sesil ezcümle demlştir ki: — Milletler tarafından eden cemiyetl zecri polltikasını — mubalaza etmeli ve battâ bu tedbirleri lâyiki veçhile şiddetlendirilme Hdir. Milletler cemiyetl belki kaybetmiştir. Fakat İtalya'nın. da kazanmış olduğu benöz İsbat edilmiş değildir. Habeşletan'ın nihayette mahvolmasına müsa de edllecekse her halde Habe şietan bir taarruza kurban ola rak mahvolacak son memleket olmıyacaktır. İşçi ilderi Atlen ve Liberal llder Arehibald Solelsir buna yakın sözler söylemişlerdir. Toplantı Milletler cemiyeti siyasasına ve kollektif emniyet prensibine yardım hakkındaki Antleen'in kararını” büyük te zahüratla tesvip etmiştir. Habeşlstan'ın — lstllâsını wef retle karşılıyan toplanltı Millet ler cemiyoli konseyi tarafından teklif edilen #salbh şeraltini ka bol edinceye kadar — Italya'ya kergı zecri todbirlerin dovam ettirilmesiei bükümetten İste | miye karer vermiştir. Londra, 9 ( Radyo ) — M. Edeo bugün sast 17 de hava yolile Paris'e hareket etmiştir. Parla'ten trenle Cenevre'ye' gl decektir. Roma, 9 (Radyo) — Başba- kanlık müstoşarı M. — Suvlç, dün akşam Franeız sefiri kont Doşambron'u kabul ederek gö TÜşmüştür. Moskova, 9 (AA) — M. Litvinof — Miller cemiyetl top- İantısına İştirak etmek — özere Moskova'dan hareket etmiştir. Fuvar için kolaylık Izmir favarına dış memle ketlerden İştirak edecek olan. Suriye şimendüfer idaresi | ile Fransız ve Romen seyri se faln kampanyaları tarifelerinde mübim teozilât yapılmıştır. BI. rat konaolosloğumuzdan koml teye gelen bir raporda bu ten zilât bakkında malümat veril miştir. Çar'ın Mavi Şeytanı ğ İçin bu İş de size kalıyor! — Asaletmasb bazretlerinin çocuklarile bu âciz kulanuz da çocuk olacaktır. Merak buyur- mayınız!. — Teşekkür ederlm. Müste- rtih olarak seyahı çıkabilece glm artık! İmparator, bu seya hata İştirak huosusunda tereddüd gösterdiğimi görünce çok mü. teossir oldu. General Potapov birden cid diyet alan bir sesle: — İmparatorumuz hezretleri sıyanet meleğinden ayrılamazlar. Çarımız, sizi uğur — totarlar. Size benden fazla kendlal tes- Hm eder, Sizin herşeye ve bil hassa — kendisini " enikastlardan mubafaza kadir uddeder. Vo... Hakkı da vardır! Yanından hiç ayrılmayınız. Siz yanında oldukça herşey yolunda gidecektir, buna emi nim. Esasen bü yolculuk ta vzun sürmiyecektir. Prens Corç ile prenses Olga'yı sadık bir süt nene gibi baka Mısır'da Intihabatın Neticeleri.. —— — Yeni kabineyi Nahas Paşa küuracaktır.. Kahire, 9 ( Redyo ) — All Mahir paeşa kabinenin İstifasımı yeal Krala vermiştir. Bügün Kral birinci Faruk kabine teş kilini Nahas paşaya tevdi ede cektir. Istanbul, 9 (Özel) — Seçim de Misir. Milliyetperverleri ka bic bir ekseriyot kuzanrmsışlardır. Milliyetperverler, — yakında — İş başına geçeceklerdir. Idamı istendi Tstanbol 9 (özel) Galata postanesl vezmedarını, parasına tamah ederek kırda - feci bir şekilde — öldürenlerin muhake mesi son safbaya — gelmiştir. Müddelamami, Iddlesını serdet miş ve mazaunun Türk ceza kanununun 450 İncl muciblace İdamını İstemlştir. Yunan Hükü- meti Bazı Neşri- yatı Yalanladı KŞ0 Baştarafı 1 inci sahifede - göotlavya, Türkiye ve Romsn ya'nın — Yünanlstan'a — yardım edeceklerine delr gizli bir pro tokolun mevcudiyeti hakkında batka bir güzeto tarafından peşredilen haber de yalanlan- mektadır. Bolgrad, 9 (Rudyo) — Baş vekil M. Stodiyanoviç bugün Bükreş'in Ünversöl gezetesi mu babirime Balkan ve küçük hi Tâf devletler arasında — ihtllâf olduğu hakkındaki haberlerla yalan olduğunu söylemiştlr ve: — Bü ihillâf iddlaları - ta mamen astıfsızdır. Demlştir. Assamble toplan- tısında Pol Bon- kur bulunacak.. — Başı 1 inci sahifede — M. Flanden kablaeye #iyasi ve beynelmilel — vaziyeti izah etmiştir. Mevcot bütün mes eleleri teştih etmiş ve ulaslar sösyetesl İle olan alâkalarını göstermiştir. Ayal şekilde Lo karno devletlerlni alâkadar ol hetleri İzah etmiştir. M. Flanden Cenevre'ye gide- miyecektir. Bunun için kabine erkânından M., Pol Bonkuür Fraosz murahhas heyetine Ti yaret edecektir. cağımı size bir defe daha temin ederim. Patapaf sözüne devam ettli i — Siz çara Trefakata mec bursunuz. Dedi. Esasen, Fransa Fransa mes'elesini ele aldınız değli mi?, İş başvekillere bıra kırsak, harba mubakkak neza rlle bakımalıyı Tmparator Aleksandr. 1875 senesl Mayısının onüncu günü Berlin'e oldu. Garda biz zat dayısı birinci Kilyöm tara findan karşılandı. Motad meraslmden sonra, ikt bükümdar kendilerini Rosya sefarethanesine götürecek olan arabaya doğru yürüdüler; çar, Berlin'de kalacağı müddet sefa rethaneye misafir olmakta srar etmişti * Ameriks'da milletler birliği kurulacak Nevyork, 9 (Radyo) — Nev yörk Taymla gazetesi, — Cennbi Ametika hükümetlerinte, Mil letler cemlyetl şeklinde bir bir- lik vücuda getirmeğe — karar vermelerlala, Cenevre mahfel leainde müzald karşılandığımı yazıyor. Bu Milletler cemlyetinin kıymetl takdir edil- suretle miş oluyor. Gezete, teşebbüsün mllletler cemiyetince hattâ tekviye edi. leceğlal yazıyor. Selânik'te hâdiseler.. Bstanbal, 9 ( Özel ) — Selâ nik'ten bildiriliyor : Selânik'te 6000 İşsiz tütün amelesi, nümeyiş yapmış, polls lere hücam etmiştir. Müsademe olmuş ve 40 kişi yaralanmıştır. Selânik, 9 (A A) — Tütün fabrikalarında çalışan ve çoğu komünlet olan altı bin kadar amele polise bücum etmiştir. Polle mukabil hücumda bulan e 40 kadar grevel yara a. Grev giteide büyü mekledir. Otorlteler komünlet ki aklarının önüne geçmek içla Tüzem gelen bürün tedbir lerl almıştır. İzmir İnhisarlar Baş Müdür. loğanden : İzmir Beynelmilel 9 eylöl eski panayır yerindeki — idare- mize elt sergi bioası — heyeti veliyesile pazarlıkla satılacaktır. Müobeammen bedeli 420.20 te natı 63 Ulradır. İsteklilerin te minat paralarile 12 5-936 salı göünü saat 15 de baş müdürlü- günde gelmeleri. toplanacak — komlayona 1188 Kitaplarmıza Zarit ve Ucuz Bir Cild Yaptırmak Isterseniz Ali Rıza Mücellithanesine Uğrayınız. Yeni Kavatlar Numara : 34 HERLTERETİE SAA E Çocuk hastalıkları mütehassısı Doktor Behcet Uz Hasıtalarını her gün 11,30 dan saat onüçe kadar Beyler sokağındaki kıliniğinde kabul eder. Telefon 3990 Prusya hükümets, büyük PF derik'in Swre üzerindeki sara- yım telif etmişti. Berlin pollei, çarın sefarethanede kalmak hu susundaki ısrarının sebebini an lTamakta büyük güçlük çekmedi. Böyük rütbeli bir Ras me murunun nezareti altında pren 68 Katerin Dolgoruki Ünter caddesinde ve Rusya sefaretha nesl vakınında bir otele İnmlşti. Prenses Dolgorüki'den — Mat- mazel Trepö'ye mektub: . Berlin: 12 Mals 1875 Sevgili «Küçük kadınım>! Size vadettiğim veçhile im paratora Berlin seyhatine İştirak ettim, Burada Fransa'yı kurtar mek için bulanmaktadır. Bunu bilmeniz İçin size yazıyorum. Dün, imparator, bizim baş Çamaltı Tuzlası Çemaltı tuzlarında olup ber sena kiraya verilen ve senelih 350 şer Hlradan üç bakkal dükküst; lan kasap ve 7Ö İlradan berber düb mubammen bedeli İcarlı 400 Hradan aşçı, 310 | kânı İle gene senelik bedeli Icurı 750 Ulra olan ve 1000 Hza bedeli İcarlı bir fırın haziran 1936 tarihinden il baren bir sene müddetle kiraya verlileceklerdir. Müzayede 'mayıtın 25 imet pazarterl günü asat 11 de Çamtl tında toplanan ihale komisyonu tarafından arttırma ve ekelltm! kanunu abkâmına tevfikan yapılacaktır. Htullâğ peyda etmek — üzere Tozla muhasebesine müracaai edebll.ceğl ve arttırmaya girme Özere sözü geçen gün ve saatta müdüriyet bloasında toplanaf komlayona pey akçelerile beraber gelmeleri lüzamu ilân olt Ksteklilerin şartnamelere nur, Bayındır belediyesinden: Bayındır belediyerinin bir senelik mozot ve makine yağı Ihtf yacının temioi kapalı zarf usalile 9 5: 936 dan 30 5- 936 yf kadar yirmi gün müddetle eksiltmeye çıkarılmıştır. İbale 30 -5- 930 cumartesi günü eaat 11 dedir. İsteklilerln şartnameleri Bayındi! 1195 belediyes'nden #ramaları, Akhisar urbaylığından: Akhlsar elektirik fabılkası Ihtiyacı için 65000 İitre motorld: 816 Htre vakom 1088 İltre üzere ayrı 1196 Izmir belediyesinden: Karşıyaka Yamanlar suyün dan teslsatı - olmiyan İzmirde bulnan lokanta, gezino ve mümasll yerlerle balkında bu nefle sudan fetifade edebil metl için Karşıyaka Kemalpaşa caddesindeki su idarestade fen- Di sa doldürma teslenti yapıl- mış ve 28 4 936 gününden iti- barea su tevzilae başlanmıştır. Kapları ve naekliyeleri sahiple- riae ait olmak üzere : 12 Litrelik kaplardan 20 P. 20 - 25 , - 60 . 25 - 5S0 , n Alınacaktır. styenlerin sözü adrese müracastla su evlerle, geçen almaları 3 10 Düzeltme Gazetemizin 7 Mayıs 1936 tarihli nüshasının yedinci sahi fesinin beşinci sütanunda (İzmir belediyesinden) serlevhalı Hânın üçüncü satırında (Buşkâtiblikte keşif) yazılacak İken tertip ha tasi olarak başkâtiblikte teklif yazılmış ve altinci — satırında (İzolatör demiri) yazılacak İken İzolâtör tamiri olarak yazıldığın dan keyfiyet düzelillir. (1125) Kulak, boğaz, burun hastalıkları Birinci sınıf mütehassısı Doktor Sami Nazif Birinci beyler sokak No, 36 Telefon 2310, evi 3668 vekil Korçako hazır olmadığı balde prene Blemark'la görüş- müÜştür. İmparator Kilyöm her elhet ten rüc'at etmişli; bunu Blsmark da biliyor. Çar kendisine: — Fransa'ya kargı harb Hlân etmek bususundakl arzünuza biliyorum. Buraya böyle bir harba tamamen mani olmak Içla golmiş balunuyorum. Yokaa benim bitaraflığıma kıymet ver: miyor musunuz?, Demiştir. Blamark ta şu - cevabi miştir: — Fransa kendisini çok ça buk toplamaktadır, -Ordusunu hazırlamak üzeredir. Eğer şim diden Parle'e girmezsek İntikam arzusundan vazgeçmiyecektir. Çer, bu sözlere karşı sade ver Dizelyağı, 822 tane 144 tene 100 vatlık elektirik Tümbası 2490 sayılı kanun mucd bince ve 25 -6: 036 pazartesi günü eaat 15 te ihale ayrı ve kapalı zarf usülile İstekliler Akhlsar belediyesine mürecaat etmeleri İlân olunur. Müdüriyetinden! bir kahvehattf) hergöt 9 10 l9 15 90 2f 220-25 Wf edilmek eksiltmeye çıkarılmıştı!" 10 H4 18 22 İzmir İnbisarlar - Başmüdür | löğünden : j Başmüdürlüğümüze alt de| polarla şömendüfer İstasyonlar'| ve İskelelerle merkez ve cıvaf kazalar arasında yapılacak içki lerle İskele ve İstasyonlarda! depoya gönderilecek — barut v? mevaddı. — infilâkiyenin — mall 936 senesi nakliyatı açık ek alitmeye konulmuştur. Müahammen bedel 2500 mü vakkat teminat 188 İlradır İsteklilörin 22 5-936 cuma gö Dü sast 16 de teminatleril başmüdürlüğümüzde toplanacak komleyona gelmeleri, İstiyenlef bu tarihten evvel — şartaame) komlsyondan arayabilirler. 1187 Bozdoğan Solh bukuk meb' kemesinden : 8 Nisan 936 tarihinde ölet Bozdoğan'ın — hisar mahallralt' den kesreli oğlu bakkal Alinlf terekesi mahkemece — yazılmıf olduğundan ölü Alide alacağ! bulunanların İlân — günündet itibaren bir ay içinde vesaik lerile birlikte mahkemeye mü racaat etmeleri. Akel takdird? müracaatlarının nazara alını yacağı ilda olunur. 1197 Toze - Temiz - Ucnz ilâç Rer türlü tuvalet çeşitleri Başdurak Büyük — Salepçi oğla hanı karşısında Fransa'ya taarruza hiçbir suretl? meydan bırakmıyacağı cevabit! vermiştir. Siz ve bütün Framsız'lar çef ikincl Aleksandr'ın verdiği bi tözü sened İttibuz edebilirsinir! Size, bugün hiçbir şeydef korkmamak lâzımgeldiğini em niİyet ve İtlaratla söyliyebilirlei- Prosya'lıları yenlden Nölyyl'd* bir. daha görmiyeceksiniz ** tizin gözel yabani yaveminleri" vizi kökliyerek sobada yakmak fırsatını — Prosya'lılar bir dabt elde edtmiyeceklerdir. Katya 13 Mayısta Fransa'nın Bef” Ha sefiri Kont Gontü-Biref prenses Katerin Dolgoraki'det kabul edilmesini rica etti! — Sann var —