14 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

14 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

FN A KA B HSA GY ePyE n ÜN Peiri FM ea KAT T D T eei İ | Ç e - HL B MNi Sayfa 2 Amy Mollison'un Kazan- dığı Büyük Zafer. Dünün Utangaç Amy M;llisonıı, Bu- gün Londranın Bir GoncesiOlmuştur Tarihte yalnız başına Kap uçuşunu başaracak evsafta ka- dınlara ender tesadüf etmekteyli Böyle bir teşebbüs için yalnız cesaret kâfideğildir. Tahammül ve mukavemet te başlıca — şuri- lardandır. Yalmız başına —Avusiralya'ya kadar uçan Amy Mollison son kap rökorlle teyyarcellik tari hine ellinmez yazılarlarla bir tim hakketmiş bulanuyor. Sekiz sene övvel Londra'da bir yazıhanede daktiloluk eden Amy bu Temmuzda otuz ya gpında olacaktır. Ta küçük yaş tan beri mühendisliğe, makine ye ve fenni bilgilere son derece hevesli bir kız olaa Amy biç bir zamen daktilo olorak kula gek kadınlardan değildir. Mollison'u, Jlk şöbrete kavuş taran — Daliy Mail tarafından tortib olanan Avastralya uçaşu olmuştar. İlk zemsonler bunu #adece bir delilik olarak kabul eden birçok kimseleri utandı. racak bir cesaret ve ustalıkla başaran kadın 10 bia - eterlin mükâlatı da kazanmışlı. Bun- dan sonra 1931 de İngiltere den Tok,o'ya on günde uçarak gete herkese parmak isırtinişti. 1932 de Kap'a dört göünde açmaş, üç günde avdet etmişti. Her iki oçaş ta dünya rekorü olarak kaydedilmişti. Ayal sene Amy, Fim Molli von İle evlendi. Onların İzdivaç meraslmini görmek Özere o ka dar büyük bir kalabalık top lanmıştı ki ancak polle tarafın dan büyük tedbirler alınmak suretile yeni evliler çiğnenmek ten kortarılabilmişlerdi. Tomy Rose — taraf.ndan kırı lan Kap rekorünu — tekrar gerl elmak Üzere geçen ayın başın da layyaresine atlıyan Amyolin hayatında Colomb Beharda yere İnişi belki de ea acıklı bir şenttir. Maamafih jan Derk ve kraliçe Boediccanın yaradı lışında olan bu kadın bu sakat, hıiktan İnklasra uğrı . Londra'ya döndü ve tekrar hazırlandıktan ve daha - tehli keli bir yol özerladen uçmak şarllle üç gönlük hemen he men mütemadi bir uçuşlan sonra — Kup'a kendisinin ve Tomy Roseun yeni rekorüunu kırarak vardı. Gençliğinde utangaç ve yük — gek sosyete hayatına yabancı A olan Amy Mollisona — bugün ' Tagiltere'nin en aristokrat me — hafilinden Muyfarin bir konca — mdir demek mübalâğe - olmar. » Bununla — kürlü tırnaklarına, beraber — şurasını da goutmamak lâzımdır ki mani her zaman — en İnce teferraatına kadar usta bir berber terafından tuvaletle — men saçlarına reğimen Amy bâ — başını döndürmemiştir. Vâ o eskl cesaretini kaybetme Mİş, çaşaa ve debdebe onun Bonun akal nasil iddia edilebilir. ki Londre'dan Kupa kadar - uçuş mesaleel olan 6,700 — mlili üç gün zarfında ancak altı — saat — gyoyarak ve bindir teblikelerle Ç - dolu asrazl üzerinden uçmakla Obaşarmıştır. Tomy Rosean e korunu onbir saat gibi mütbiş — bir farkla kıran Amy Mollisonu — yere İner İamez İlk sözü: a “Jime (Kocası) söyleyin, Yal. z olarak HK Açie - A kendimi müthiş yalcız — hlsaer de,, olmuştar. Kapa bavalardan — muzaffer Bir kabraman gibi inen Mol Hson'un Hik işi kocaslle on dakikadan fazla telefonla konuş ması olmuştur. Amy Mollison bilhassa Sah rayıkebir üzerinden uçtuğu ea nueda korku geçirdiğini ve batı zamanlar rüyetla tamamile fay danz bir bale gelerek sırf âlet lerin delâtile uçtuğu zaman heyecanının artığını söylemiştir. Amy Mollisona; nazaran Ka üç günde uçuş pek uzak ol muıyan bir İstikbalde kabil ola caktır. Asıl mes'ele iİniş yerle rinin her zaman için müsald bir bale Wfceğı ve islabıdır. Bundan sonra Pan Amerikan gibi dev tayyareler luşasına mu- laffak olan şirketlerin bu seferi üç günde başarmaları kândür. Hartom, 13 (Radyo) — Tay: yareci Emi Mollison, Kep Lon: dra rekorunu kırdıktan sonra, Londra'ya gitmek üzere buraya gelmiştir. 1200 Beyaz Rus'u Kabulümüz Cenevre muhitinde Çok iyi karşılandı.. Ankara, 12 (A.A)— Nansen ofisi Idare meclisi relal Nansen İç bakanlığına gönderdiği bir mektopta — Türkiye'nin — 1200 beyaz Rus'a Türk - tabliyetins kabül etmek suretile göslerdiği ulavücenabdan müteşekkir ol duğunu ve bu İasani kararın Cenevre yüksek mücsseselerinde iyi bir tesir bıraktığını kaydet- mekte ve Türkiye'nin iş- , öç sabibi olan ve faydalı surette memleket vatandaşları arasına kotılan Beyaz Ruslar'ın iyi vaziyetlerinden — dolayı ayrıca teşekkürlerini bildirmektedir. Feniks şirke- tinden alacaklı olanların hakları.. Istanbal, 13 (Özel) — Fonlka sigorta şirketine algortalı olan- ların Hetibkaklarından yücde alt- mişbeşl dağıtılacaktır. Müskirat sa- tan yerlerin ver- gisi için bir tetkik. Ankara, 13 (Özel) — Rötün müskirat satan yerlerde içki bey'iye rtesmi ve munzam ka- zanç vergisi alınmaması Maliye vekâletince tetkik edilmektedir. Ziraat Bankası 84 bin ton buğday sa Ankara, 13 (özel) — Zh'ııt bankasının bu sene barlice bin ton buğday — sattığı pılmıştır. Htalyan Sefirlerine Talimat Verildi Roma, 13 (Radyo) — bütün an seflrlerine, boşletan'ın Uhakım — bulunduk ların memleketlerin devletleri seleri! DA A 'a Karşıyaka, Alsancak Ve Reşadiye'ye Necaşi Yakında Cenevre'ye ve Ora- dan Da Londra'ya Gidecektir. Royter Ajansına beyanatında, Konsey ilhak kararını tanımamış ve Habeş hükümetinin mevcudiyetini tasdik etmiştir. Sosyeteye itimadım sarsılmamıştır; Dedi. Kudüs, 13 (Radyo) — Necaşi Royter Ajans muhabirine:) — Yakında Cenevre'ye ve bandan sonra da Londra'ya gitmek fikrindeyim. Roma'nın ilhak korarı, konseyde kabol edilmemiştir. Konsey, bir Habeş hükümetinin mevcudiyetini kabul etmiş tir. Ba suretle küçük devletlerin hâmlsi olduğanu görtermiştir. Bana gösterilen misafirperverlikten dolayı İııılllcrn'ılı medyunu şöükranıyım. Memleketimla kurtuluşuna kadar çalışmaktan biran gerl kalmıyecağım. Yanlışlıklara rağmen Ulaslar sosyatesine filmadım saralmış değildir. Demlştir. ———j 4-4 güü — ——— Mısır Ve Filistin'deki Hâdiseler Italyan'ların Eseri Imiş. Ingiliz kabinesi haftalık içtimamı yaptı. Bir gazete, yakında İtalyan tahrikâtının vesikalarını da neşredeceğiz, diyor. lesinden başka zecri tedbirler Londra, 13 (Radyo) — Ka Ayni içtimada — Filletin ve bine erkâmı bu sabahki kabine | üzerine de müzakeratta bulan | Misir vaziyeti de müzakere İçtimanda Habeş ilbakı mes'e- | müştür. edilmiştir. İtalya'nın Babeşistan'ı işgal ile elde ettiği yani vaziyet de tetkik edilmiştir. Togiliz hükümetl, Filistin'de çıkan son isyanlar İtalyan ajan- larının eseri olduğuna kabidir. Başbakan ve Vekiller Bir Tetkik Gezisi Yaptılar.. Kırıkkale'ye de Uğradılar. Akşam i.ı'.':;'.'.:“:'.f.î'ıî"::::ğm..İı: pılmaktadır. Ankara'ya Döndüler.. Ankera 13 (özel) — Başbakan General İsmet İnönü, bugün beraberlade bakanlar olduğu halde hususi bir trenle Ankara elvarında tetkik gezlel yapmışlar ve Kırıkkale'ye — oğramışlardır. Başbakan ve bakanlar akşam Ankars'ya dönmüşlerdir. Bayan Suad, Fransa'nın Ankara Elçisine Bir Şölen Verdi.. Ziyatette Suriye fevkalâde komiseri de bu- lundu, Yeni elçi Ankara'ya hareket etti.. Parls 13 (Radyo) — Törkiye'nin Parla, büyük elçisi Sund'ın tefikesı blyan Suad, bugün Fransa'nın yeni Ankara sefiri M. Ponson ile Madam Ponsonja bir öğle ziyafeti vermiş, çölende Sariye fevkalâde komlseri Kont Damartel de bulunmuştur. Yeni elçi Ponson bu akşam Türkiye'ye mütevecclhen hareket etil. M. Rusuni Milli Ekonomi Nazırı Olacakmış.. Nasyonal Sosyalisi Parti Ricali, Ital- yan Bakanını Dostane Karşıladılar.. Romo 13 (Radyo) — M. Mumolini Almanya'dan dönen ziraat nazırı M. Rasaniyi kabul etmiş've kendisile uzun müddet görüş müştür. Neşredilen bir tebliğde, nasyonal sosyallat relslerinin İtalyan bakanına, dostana denecek dereceden fazla bir büsnü kabul göşterdikleri bildirilmektedir. Roma 13 (Padyo) — Zirmat nazırı M. Rusunl'nin — mllli eko- nomi neziri olaceğı sarurla söyleniyor. Habeşistan'daki 1slâhat * projesinla Ruson! tarafından tatbik edileceği bildirilmektedir. HALK OPERETİ EMRTE VA ZOZO DALMAS,.U; turnesİnden bü artlsti yük muvaflakıyetle avdet eden san'atkâr chRANsııı riyasetindeki bale heyeti birlikte olarak 42 kişilik muhteşem kadroslle Elhramra Sinemasında Liberal Star gazeteni: “Bunları meydans çıkardığı mız güs, Fillstin'de Italyan tabrikâtının vesikalarımı da neş redeblleceğiz. Lâtfopspoş mehafili, dalma Roma'nın direktifi ile bareket etmektedir. Hericiye dalresi bu bhususta mübim vesikalara maliktir. Hubbeştetan'a dom dum kur- şunları verdiğimiz. hakkındek! müsanna baberler hakkında da yakında İzahat vereceğiz.,, Demektedir. Londrs, 13 (Radyo) — İn- Egiliz kabinesi bugün haftalık içtimamı M, Baldvin'in tiyase. tinde yapmıştır. Bu içtimada umumi vaziyet ve Habeşistan'ın — Italya'ya Ti hakını bildiren ve M. Gran- dü'nin vermiş olduğu nota tet kik edilmiştir. Londra, 13 ( Redyo ) — Ayam kamarasında yirmi mu hafazakâr — meb'asan — verdiği ble kararda “Zecri tedbirlerin sülhe ve messi hayata muzir olduğu* kabal edlilmiştir. da büyük bir faaliyet mektedirler. Gunuın Tellvazı Haberllerri Mayıs 14 II l Vekiller He- yeti Toplantısı Ankare, 12 (ALA) — — Tert Vekilleri heyetl bugün Başve- kll İsmet İnönü'nün releliği altında toplanarak mühtelif I4 ler özerinde görüşmelerde bu: lunmuş ve bu İşlere ald karar" ler vermiştir. Istanbul'da Yol inşaatında bozuk: luk iddiası tedkik edilecektir.. İstanbul, 13 (Özel)'— İstem bul yol İnçastınde bazı yolsas” laklar yapıldığı bakkındaki 1d: dlalar üzerine nafın baş müfet- tişinla riyacetinde bir heyet şebrimize gelmiş ve tahkikata başlamıştır. Diploma Paraları imtihanlar- dan evvel verilecek.. Tstanbal, 18 (Özel ) — Bü- tün mekteplerde son - snıf ta. lebesl mezoniyet — Imtihanına girmesden evvel diploma para: larımı yatırmış bulanacaklardır. Hususi idareler işleri kamutay grubunda.. Ankara, 12 (A.A) — C. H. P. Kamutay grabu idare he- yetl başkanlığından: C. H P. Kamalay — grabu bogün öğleden sonra Hasan Saka'cın başkanlığında toplandı. Maballi idareler büdeelerinln dedkleştirilmesi — ve — fioansel duürumlarının ulah ve murake- besl esarlarıdı İncelemek üzere kurulüp — verilev bu ödevi bi- tirmiş olen maballi idareler ve İlk tedrisat komlsyonunun hu- sasi İdareler kısmının hasırla: dığı repor özerinde müzakete yapılarak gelecek toplantıda da müzakerenla devamı onandı. Rus - Japon Muahedesi... Moskova, 13 (Radyo) — Müd: detl biten Sovyet - Japon dost- lak müsahedesinin temdidi için müzakereler — cereoyan — etmek- tedir. Şimdilik eeki müaahede B1 Kânonuevvel 936 ya kadar mer'lyette kalacaktır. Kambiya işleri Atina, 13 (Özel) — Bundan böyle kambiyo müsmadesi yal- nız vekiller heyetl — kararile verilecektir. Küçük Devletler Sosîete- nin İnhilâlini İstemiyor.. Bitaraf Devletler Murahhasları Ara- sında Büyük Bir Faaliyet Var.. Cemnevre 13 (Radyo) — Bitaraf devletler murahbasları arasın: hüküm sürmektedir. Gerek bitaraf ve gerek küçük devletler sosyetenle — İnbilâl etmemesini İsteme- Lspanya, İsviçre, Portekiz, Danlmarka, Eclemenk, Norveç, İs- boter Beyoğlu Çiçeği Te (BAY. BAYAN . Pol Bonkür bu ziyafette Sinemamızdan başka hiçbir yerde üE ZZ ecektir genmil verılmıy tarı görönmektedirler. M. Eden bugün Denzig — üâlt Otobüs Temin Edilmiştir kabal ci akşam Cenevre'den bareket edecek ve Yarın — Parle'te paktır. Görünüşe göre, küçük devletler sosyetede bir nota taraf- veç gibi devletler bo hosasta büyük faaliyet göstermektedirler. Bu devletler murahhasları bogün M. Litvinof hariç olmak üzere büyük devletler morahhaslarını bir ziyafete davet etmişlerdir. yer alamıyacaktır. Çünkü ba buluna- komlseri Wle mülükat yapmış ve bir sene müddetle vezifesinin tecdidine teraftar olduğanu bildir- miştir. M. Eden, ayni zamanda Danzig serbest senato relsini