14 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

14 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

a Edebi, Kora'nın Dük Lüdovl- gin metresi oldoğunu bilmeyor değildi, ve Dük'ü de bir türlü zihoinden çıkaramıyordu! Bu nun için de Kora gibi kukan maktan ktendisini — alamıyordu. Fakat fagiliz kızın — muhabbet ve gerbestliği, cana yakınlığı Hortansı - teskin ediyorda, O kadar ki kukançlığı baki kal moakla beraber Kora'ya — karşı büyük bir sevgi ve saygı bis setmekte (di. Hortanı, oda hizmetçisine: — İçeri al! Dedi, Kora içeri lik olarak — girdi ve büyük bir çetaretle Hortan sın boynuba sarıldı, ve: — Na sandet.. Dedi. Senl alkışlamaktan avuçlarım — pat ladı; fakat ne kadar büyük bir zevk buldum bilsen.. Dedi. Tagiliz kızı sözlerinde çok samimiğ idi! Ko.a'nın arkasından, resmiğ giyinmiş, elleri arkasında ve kokat bir — tavırla Plonplan girdi. Hostana prensi selâmla mak için kalktı; fakat, prens bir İşaretle yerinde — kalmasını bildirdi. — Çök H3 çıktığım için “Mavi sakal,, : henöz görme- miştim. Ba oyunde eidden gü zelsiniz, hor vakit olduğu gibi! Dedi. Hortans misafirlerine otura cak yer gösterdi: — Doğraso, dedi. Oyunu bitirdiğim İçla çok memnunum! Çok yoruldum artık. Şimdi de dışarıya gitmeğe hazırlanıyorum! — Nereye gitmek fikriade aldiz? — Gadernsa! Tüdovik - Dö Gramun beni şatosunda birkeaç gön geçirmek içia -davet üt fünde bulundu; ben de mem- nuniyetle kabal ettim! Kora: — Kır bayalı hoşuna - gl- der mi? Diye sordu; — Tabli çok hoşuma gider! Hem bir kere düşün, Ludo, şatoda benim Grandüşes Gerol- tepe olarak — beklendiğimi bil. diriyor! — Bundan muksadı nedir, acaba? — Şu ana kadar bu humuata benim de malümatım yok! Fa- kat hemşehrilerine bir oyun oynamak — İstediğine — şüphem yoktur. Prens Napolyon gülerek: — Ba oğlan hiç değişme- miştir. Görüyorum ki bastalığı, meş'esine hiçbir. zarar — verme miştir. ANADOLU — Günlük Siyasal Guzete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumt neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet Kdarehanesi: T” İzmir İkinci Be C. Halk Partisi Vakın, ler sok. Piln Bleli Telgraf: İzmir « ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yulığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için sonelik abone ücreti 27 Hiradır. Heryerde s_ Kuruştur. ünü geçmiş nüshalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR tarihf macera romanı VESERETAREYÜRRREEZ — GA Kors, seri bir. — bareketle prense döndü, ve yalvarır gibi bir halle; — Ah... Dedi. gitseydim... Dedi. Vikont Vodrey'in ölümünden beri, prens Napolyon - İngiliz kızının yüzünde *Hayat zevki,, dalgasının büu kadar neş'eli çek Uni görmemlşti. Kora'nın Lu, dovik'e karşı olan — hlssiyatını prens bişmeyor. değildi. - Fakat bunu biz gençlik hevesi — say: makta ve bunun İçin do ehem- miyetli telükki etmemekte İdi. Hortans'ın da Dük — ile olan kalbi rabitasını — bildiği — için, Kora'dın Güderna — şatosunda sabık sevgillel ile açk — oyunla rına kalkışabileceğine ve yahut iki kadının genç ve basta Lu do'ya ayni zamanda zevklerine ület — edebileceklerine — ibtimal vermedi. Ve güler yüzle: — İla,. Neden gitmeyor- sun? Dedi. Vo, biraz İlâve eltti: — Fakat bir şartla.. Hor tans ile bereber gidecek ve onunla beraber döneceksin! Dedi. — Olur! -— Arka:ı var — Ben de oraya sonra —— — Zbt — | Siyaset Ve Aşk Bıçakla yaralamış: Namsozgüh'ta Törk pazarında sabıkalılardan Husan oğla Ma harrem, bir müddetton beri araları açık bulanan Mehmed oğla Abmed'i göğeünden bi çakla bafif soretto yaralayıp kaçmışlır. Zabıtaca aranıyor, Silâh taşımak: Kemer'de Sürmeli sokağında Talât oğla Fethi'de bir tabanca bulunmuş ve zabıtaca alınmıştır. Odunla yaralamış : Karateş'ta Müsevi — hastaneel önünde Bohor oğla Müyer ile hastaneye odün — getiren Halil oğlu Naki sresında — oduvları boşaltımak meselesinden kavga çıkmış, Mayer odünla Naki'yi başından yaralamıştır. Şaka yapmış : Kemer'de Sürmelli sokağında saf iye'nin umumbanesinde ser maye Balil kızı Bedla sebepelz olarak müşlerilerden Ealk oğlu Mehmed Falk'in başına terlik No vardoğundan totulmuştur. Şarhoşluk ve hakaret: Şehltler caddesinde — sarhoş olarak nara atan ve balkın rabatımı bozan Sabri - oğlu Os mao, zabıtaca tutulmüş ve po line de hakaret etmiştir. Bıçak çekmiş: Kestelli eaddesirde — seyyar göğümcü Veli oğla Halil Göl mes'elesinden Mehmed - oğla Emin Fikri'ye bıçak çekmiş ve saldırmıştır. Istanbul, 13'(özel) — Çanmk; kalo boğazının tahkimi bak. kındaki talebimiz kabul - edil dikten sonra, bütün izellerin ve eski muhariplerin İştirakile Çanakkale şehitliklerini ziyaret Ihtifali yapılacak. Istanbal, 13 (özel) — Çanak- kale'deki Togiliz mezarlıklarını ziyaret eden şehrimizdeki In giliz'lerden bir grab Mehmetçik âbldesine de bir çelenk koy: dular. Eski Togiliz mubariplerinden 400 kişilik bir gropun Langes- teniye vapurile Çanakkale'ye gittiler ve oradan da şehrimize geldiler. Soyyahlar arasında bulunan ve büyük barblo son zamanla: rında — Çenakkale'deki — Iogiliz kuvvetleri — başkumandanlığını yapan Feld mareşal Sir Vilyam Birdvood da balanmaktadır ve kafileye riyaset — etmektedir. Feld mareşal Sir Vilyam Bir: vood'an riyaseti altında — ve amiral Sir Roger Keyle, Lord Vivlan, blabaşı Liog ve Ingil tere'nin Türkiye sefaretl başkâ Hbi Dikson, sefaret ateşemili- teri Kolonel Vooddan mürek- kep bir heyet dün öğleden sonra Taksime giderek Cumu riyet Abidesine çok güzel İki çelenk koymuşlardır. Çeleklerin üzerinde biri İn gilizce ve birl de Türk'çe ol mak üzere <Kahraman ve âli cedab düşman şehitlerinin ye- refli batırasına sunulmuştur.» İbarcsl bulunmaktaydı. Taksim nahiye müdürü Ke mal, misafir beyeti âbide önün. de — karçılayarak — kendilerine «Hoş geldiniz» demiştir Meraslın bittikten sonra İn- giliz Fold Mareşalı ve malye- Ingiliz'ler Mekmedcik âbidesine Çelenk Koydu. Talebimiz kabul edildikten sonra izciler ve eski mııhnrıpler Çanakkale'ye gidecekler. ilndekiler Abidenin etrafında gezmişler ve İzahat almışlardır. Feld Mareşal, üâbide'de kadın ların cephane taşıdıklarını gös teren gropun önünde durarak alâkadar olmuştur. Heyet relsi feld Mareşel Sir VVilyam Alrdvvood, — gazeteci lere demiştir ki: « — Biz, aralarında cıki ve an'anevi dostlokları — bulanan iki milletiz. Eskidenberi, kalb lerlmiz birbirimize karşı ayal hisle ve derin bir muhabbetle çarpardı. Umumt harb bu dost- loğa ufak bir sekte - vermişti. 'Alman Ajansı bu haberin yalan olduğunu ve Fakat şimdi o da çoktan geldi 'yl çok severim. Hele güzelliğinin bayra- Burada enaz bir uy nıyımdır. kalmak iİsterim. Lâklia ne ya- bir gün kaldık- tan sonra dönüyoruz. Bize karşı gösterilen nezaket ve mlsafir- zık ki yalmız perverliğe ne kadar — teşekkür etsek azdır. Amiral Sir Roger Keyle te şanları - söylemiştir : *— Biz bu defa, evvelki se- nelerdeki gibi alelâde bir seyah olarak değli, kalpleri ayni his siyatla dolu iki dost millet ol. düğumuzu anlatmak için gel dik. Ben Türkleri ve kahraman Türk aekerini orada, barpta ta- nıdım. Türk'lerin ne kadar er: kekçe barbettiklerini pek iyi biliyorum. Umumi buarpta Çenakkalede ki Togiliz tahtelbahir filosu kumandanıydım. Bir kere de tahtelbahirle Marmara'ya — gir- miştim.,, Togiliz seyyahları dün akşam Umanımızdan ayrılmışlardır. ON TELEFON KAT Baldvin, Zecri Tedbirlerde Hiçbir Değişiklik Olmıyacağını Söyledi. Avam Kamarasının Dünkü Toplantısında Başbakan Baldvin, Birçok Suallere Cevap Verdi Londra, 13 (Radyo) — Baş — hhalyan — başkumandanı bakan Beldvin; Habeşlstan mes- | Mareşal Badogllo ile AdisçAba- elesi hakkında kendisine vâki | ba sefirimiz arasında ta İspanya Kabinesini Ka- sar Iroga Teşkıl Btti. Yeni kabine yı yemin emin etti. Katalanya diyet mec- lisi yeni kabineye müzaheret edecek Madrid, 13 (Radyo) — Yeni İspanya kabinesi M. Kusar Iroga tarafından teşkil edilmiştir. Başvekillik ve harbiye bakanlığı M Kasa'nın uhdesindedir. M. Barlta berlciye, şimali Afrika İspanyol müstemlekesi âli kamiseri M. Koles dahiliye bakanlığını kabal etmiştir. Kabine erkânı bugün camur relsi önünde sadakat yemini etmiştir. Katalanya diyet meclisi yeni kabine İle toşrikl mesalyi kabal etmiştir. Madrid 13 (Redyo) — Kabine buhranınm hüsnü suretle nl- hayet bulması, yeni cemur rehsl M. Azana'nın basiretkârlığının bir. ereridir. M. İroga, esasen anara kabinesl erkânından — idi. Bunun için İspanya'nın — siyasetinde bir değişiklik beklenmemektedir. Yalnız halk cepbesine meosup bazı elmaların yevi kabinede yer alma: mış olmaları hayretle karşılanmıştır. M. Azana — İspa n be nüz müşkil dahili vaziyetten kurtulamamış olduğu kansatindedir. Komünist Lergo Kabelero ve arkadaşları kabinede mevki el mamışlardır. Bötün bonlara reğmen, M. Azana vaziyeti kurtara ceğı ümldini beslemektedir. Amerika Hazinesini So- yanlardan Ikisi Tutuldu Paris Zabıtası Bu Iki Haydudu Ame- rika Zabıtasına Teslim Edecek Parla, 12 (Radyo) — Amerika hazinesinden 21 milyon Dolar çalmış olanlardan ikisi Parls'te tevkif edilmiştir. Bu iki hırsız Amerikan zabıtanına teslim edilecektir. Hırsızların — relsi tutula mamıştır. Ba adamın Meyer Frödenberg'tir. ——— . ——— Hitler, Ingiliz Perestişi- anin Azaldığını Söylemiş. bu gibi iddiaların önüne geçilmesini istiyor. Berlin, 18 (A.A) — Alman haber alma bürosu bildiriyor: Deyli Telgrefin diplomatik muhabiri Cenevre'den gezetesine gönderdiği bir haberde Fuhrerin bir konuşma canasında Tagil tere'nin perestişinin azaldığından bahsettiğini ve küçük devlet lerim bunu Toglltere'nin şerefine tebebslz bir zarar olarak telâkki ettiklerini M. Eden'e bildirdiklerini kaydetmektedir. Acılaz olduğu âşikâr olan ba İddla zecri tedbirlerla İdamesi için propaganda maksadile yapılmıştı. Deyli Telgrafın muhabt- rine şu sarih enali sorarız: M. Hitler Iddia edilen bu beyanatı ne zaman merede ve ki- min önünde yapmıştır. Beynelmilel efkârı umumiyeyi zehirli- yen bu kabil iddiaların önüne geçmek zamanı bhakikaten gel- miştir. Ingiltere Italya Ie Müna- sebatını Kesmiyecektir. Şimdilik bir intizar poletikası takib ediliyor. Yeni tedbirler alınmasını istemiyecek. Londre, 13 (Radyo) — İngiltere'nin İtalya ile olan diploma tik münasebetlerini katedeceği hukkındakl haberler resmen tek aib edilmektedir. Selâhiyettar mebafilde söylendiğine göre, İn giltere şimdilik bir İatizar — polutikası takib etmektedir. Bunun da sebebi: 1 — kalya'nın niyetleri henüz tebellür etmemiştir. 2 — Almanya'dan cevab gelmeden, Yeni Fransz kabinecel te şekkül etmeden, yeni tedbirler alınmasını teklif otmiyecektir. HABER | bakandan sormüş - ve Baldviö TYELSİZLE vefirimiz bir müddet daha or6 da kalarak — tebaamizin hükür kunu vikayeye devam edecekilf İogiltere'nin, Hlhak karsrınt karşı ne cevap vereceği snn'1nt do Baldvla şu cevabı. vermiştifi — Bu mesele hakkında şim' didem size blr şey söyliyemenk Dış bakanımız Eden Cenevre" den avdet ettikten sanra banü da düşünecek ve bittabi — elat malâmat vereceğiz. Beldvin, beyanatına devati ederek, zecri tedbirlere dalf biç blr değişiklik - olmadığıt! ve bu İşin, Ulaslar sosyetesinli umumi kararına — dayondığıb! söylemiştir. Baldvin, Habeş imparatorll? | Toglltere arasındakl münasebat | için do demiştir. ki : — Negüsle doğrudan doğruy! ve resmi münatebatımız yoktür: Filletin fevkelâde komlserimlif vasıtasile bazı temaslarımız ol" müştur. Fakat bü temasleri? resmi bir mahiyeti yoktur. Amele partisine mensob say” lavlardan “Kuk,, Italya'nın H6 beşlstan'dan aekec — toplanacrğ' bakkındaki rivayetin ne dere” ceye kadar doğra olduğunu bat" şa cevabi. vermiİştir: — Bu haberin aslı yoktur: Netekim bizzat Itelya bükümet! bünu tekzib etmiştir. Ingiliz Komiseri| Filistin hâdisele- rinin mes'ulleri ceza- landırılacaktır diyor. Londra, 13 (Redyo) — El Hatin Ingiliz fevkalâde komlseri | gazetolero vaki beyanatında ke' rışıklıkların her halde baatıri" lacağını ve mes'allerin cezalan" dırılacaklarını söylemiştir. j Komünistler Kabineye iştirak tekli" fine cevap vermediler Parle, 13 (Radyo) — Komü' nlst Partisi, Sosyalist partlalml? kabineye İştirak toklifine he nüz bir cevap vermemiştir. Radikal ve radikal sosyaliek partileri de ancak İcra komite” sinin İçtimandan sonra cevaf verecektir. IUhak Kararını Meelisi meb'usanda tasdik edilecektir. Roma, 13 (Radyo) — Meb” asan meclisl, faşist konseyinit kararını tasdik İçin — perşembt ğünü fevkalâde olarak — toplt pacaktır. Âyan meclisi de — cumartetl günü bir toplantı yapacaktır. Ruzvelt Devletleri Nevyork pana- yırına davet edecek.. Yaşlagton, 13 (Radyo) ” Saylavlar kurulu dış İşleri Ko mlsyonu, Nevyork pıııyıll' eenebl devletleri davet için ef #leamur Ruzvolte salâhiyot VE ren kananu tasdik etmiştir.