21 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

21 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Hortans e Lodovik - birinci Arabaya bindiler; Kora, Tar dö Pen ve Germen'de ikinci ara bada yer aldılar. Şehir İle Şato eranada olti kilometrelik bir yol vardı. Bu yol çak çabuk katedildi, Şato'ya varıldığı zeman, misafirler mun zara ve mevkiden çok memnun kaldılar. Hortens bayretler — Ne bedi gözel ba! yaşamak benim içla ne kudar gözel olacaktır! Dedi. Lodovik Felesofane bir tavarla: — Bu hlissiniz ancak birkaç gün sürecektir, bundan , sahne hayatı sizl tekrar Paris'e çekecektir! Diye cevap verdi. Parkta, wsta bir. buhçe a yetiştirdiği gözel güller bilhasa Kora'nın çok hoşuna gitri! Ve; — Oh. Dedi. Borada İnsan gül havası teneffüs ediyrol! Gayri ihtiyarı olurak, bundan Üç sene evvel Lart Malikâne Bİni, ve orada mütevefla VI kont Vodrey'i tanıdığı günleri hatırladı. O malikâne de yaşa manzars, Ne mek ta onün için ne kadar hoş olmuştu! Lodoyik: — Haydi, dedi. Size yaşa: diğim yeri ve size tehala edi- len odaları göstereyim! Odalar da mhhi vaziyeti ve... Aynl za manda — ekandallara meydan vermiyecek bususiyeli — vardır. Bir ekandal benim buradaki nufoz ve otoritemi mahvede- bilir! Misafirler, kendilerine tahsla edilen odalarına kapandılar ve ©n iki santlık hir yolculağun mecburi — kıldığı — tüvaletlerile meşgul oldular. Biraz sonra, Şatonun çanı çalındı. Bötün misafirler büyük salona toplandılar, ve burada akşam yemeğ'nin hezır olduğu haberi verilinceye kadar şundan bundan, Parla dedi ve kodala rından görüştülor. Yemekten sonra, güzel şarap- larla eğlendiler, saat ona doğra İki genç kadın yorgun — oldak: larını söyliyerek odalarına çe- kildiler. Ertesi gün çok güzel bir gündü. Öğleye doğra Roöke: mora kadar bir gezlati yapmak kararı verdiler, Laodovik arabaların hazırlan masını emrederken, oda — biz- melçisi köyün papasının ve Şarbayının kendisini görmek İstediklerini bildirdi. Dük, ziyaretçileri, hizmetçi ANADOLU Günlük Siyanal Gazete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesiz " İzmir İkinci Beyler € Halk Partisi binsa içinde Telgraf: İzmir « ANADOLU Telefon: 2716 — Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ; Yıllığa 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler için senelik abane ücreti 27 liradır, Heryerde 5 Kuruştur, üDÖ göçmiş ni lar 25 kuruştur ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR. Doğrusu burada | | saat altı İle sekiz arasında her TORATTTUNT ÜTT GG MAT Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı EEEEMEMER AA MT alınmış oldukları selonda buldu. — Çanın vafilz merasiminin saat onda olmasını kurarlaştı rıildi. Bundan — birkeç dekika evvel asaletlü Gran Düşes baz retlerile sizi, kilisenin medba linde bekliyeceğiz! Dedi. Şarbay da; — Öğleden sonra du köyde, bulolu bir eğlence tertip ettik, Ruhaof meraslımden — sonra bir #2 da dünevi eğlence lüzmndir. Köy halkı eğlenceye mahtaçtır. kea gerbest olacak, akşam ye mekten sonra fişekler at k, meş'aleler ve genç kız ve delikanlılar de arza eder lerse, gündüz olduğu gibi dans edebileceklerdir ! Dedi, Dük: — Çok alâ! dedi Fakat ya mek yok mof, Besim burada her şeyden evvel halka yiyecek ikram etmelidir. yakılacak Şarbay yutkunarak: — Vaka böyle.. Faket çok güç, böyle ble şey — yapmağı düşünmedik değil, yalnız Bu: rada kâfi derece de vetatte malik değiliz. Banun İçin sa- dece belediye âzalarile zevcele rina bir kahve altı vermeği kabul ettik. Dedi. — Sonu var — Muhtelit Ta- kım Antremanı.. ——— .. ——— Bugün yapılacak Hazlranın llk haftasında Is tanbulda Aokara, Istanbul muh. telit takımları ve bir de ecnebi takım İle üç maç yapacak çe- bir muhtelitimizin - seçimi iİçin yapılacak —antremanlar devam etmektedir. Antremana — gelecek - fatbul colar: Altay'dan; — Cemll, Ali, Enaver, Vahab, Basci, Bakkı Altınordudan: Ziya, — Comll, Sald, Namık, Adil K. S. K. dan: Cahid, Melib, Ibrahim, Mehmed, Hilmi Tzmnirspordan; Ibrahim, Fethi, Zihal, Norullab, Adnan, Tsmali, Reşad, Hüseyin Göztepe'den; Mahmud, Hak- kı, Fuad, Muzaffer Bucadan: Ismall Demirspordan; Rıza Antreman tam saat 16,30 da başlıyacaktir, Bu — saatta çağrı- lan fatbolcular pantalon, çorap ayakkapları İle — Alsancak stadyomunda bulunacaklardır. BURNAVA (. H. P. Menfeatine Vilâyet idare heyeti reisi bay Avni Do- ğgan'ın himayelerinde 27 Mayıs çarşamba akçamı Tayyare Sinema- ve sında Güzel Bir Revü Verilecek İzmir ve Burnavanın kibar silelerinin Idaresi altında ve rilecek olan bu revüyo İz mir'iflerin büyük bir alâka göstermelerlni tavalye ederlz. Biletler Tayyare sineması gişesinde ve Şifa eczanesin. de şimdiden sat'lığa çıkarıl: mıştir. 4 ÜKRADOTTN Nuuncİik Bir Kaynana! Arkadaşlardan çok sevdiğim bir Nihod vardır. Otozünu aş miş ve pekçok Iyi tekliflere maruz kalmış olduğa hulde bir türlü evinemek cezaretini göz- teromemişti. Bence malüm ol- mıyan bir sebeb altında evlen meğe karar verdiğini söylediği kendisine hayretle çu susli sormaktan kendimi slama dim; — Şimdiye kadar neden ev lenmedin, birçok güzel fırsat ve teklifleri reddettin? Hangl arka- dupmız evlendi de mes'ud ola bildi? Arkadaşların yüzde dok sanı kaynana yüzünden bed- bahttır. — Şa halda... Anasız bir kız boldun, demek oluyor! — Hayır.. Fakat çok güzel bir kızla nişanlandım; snnesini şimdilik görecek gözüm yok Sonra... Kaynanam çok İyi bir Herkes bunu tasdik — Neden mir. kadınmış. ediyor.. — İyi kaynana mı?. Sakın İnanma, Hiçbir zaman kanma!. Dedim ve kendlsinden ayrıldım. . Aredan beş on gün geçtikten sonra Nihad'a gene rastgeldim. Evlenmekten memnun musuo?. Kaynanan ne âlemde?. Diye sordam. Nihad başını anlladı ve; — Dor, dedi. Anlatayım sen de bükmünü-ver! “Evet, evlendim, refikam bariçten göründüğünden daha çok güzel ve sevimli! Kayna- nama gelince: Blr siyasot ve bir mezaket olmak özere elini kemali hürmetle öptüğüm za- man bana çok mültefit görün dü. Ba İltifatı ben bir. bayır falı sandım! Zifaf gecesinin sa- bahi uyandığımız zaman kapı mıza hafliçe vuruldu ve İçeri kaynanam girdi; elinde parlak madenden güzel ve temiz bir topsl, tepsinin içinde neflis bir kakao kokusu dağıtan iİki fin: can sütlü kakao vardı. Birini bana diğerini de refikama ver. di. Kaynanam bizi rahatsız et- miyecek bir İki küçük İş ve temizlik yaptıktan sonra saçla- rını topladı, beresini giydi ve hemen sokağa fırladı.. — Bukadar sürtük mü senin kaynanan?. — Yok canım; pekâz sonra taze firancola, nofle kaymak ve tereyağile döndü. Ayni za- manda o gön için lâzım olan et, sebze vesalreyi alıb getir- mişti. Ben ve refikam henüz giyin- memiştik; nefie bir elpahi ocağı elgarasını ağııma veren kayna: nam; “— Ben yalnız İsmet İçe- rim! dedi.. Doğrusu bu hal ve vaziyet karşısında, kaynanalarından şi- küyet ederek beni otuz yaşıma kadar böyle rahat ve saadetten mahrum bırakan arkadaşlarıma lânet okuyoram. Nihayet sevgili kaydanam evimla her tarafını temizledi, maatteessüf evde he- nüz su olmadığından lâzım olan suyu da komşudan aldı ve kendi tavaletini de yaparak baş sedire kuruldu. Arkadapımın heline hayretten ve... haşla bir kayocananın kah: ti allında — ezilmekte — oldiğum için birez da — kıekaomaktan kendimi alamadım ve: * — Desene; sen hakikaten mes od bir. yuva kurmuştan! diye haykırdım. Vaziyetini hiç bozmıyan Nibad: — Hele dur acele etme, hi- 'YTELEFON Adis-Ababa'da pazar: Adis Ababe, 20 (Radyo): — HBavas #janm baber veriyor: Öbümüzdeki cumartesi günü, İşgalden Bovraki llk Adie Ababa poazarı açılacektır. Adle Ababa'da sıcak iklimler bastalıklarına mahans — bir has tepe de açılmıştır. İhanet mi: Romu, 20 (Radyo) — Harar'da oturan pepas'ıa Galyalllar nez dinde ki mümesslli, İtalya aley hinde harekât yaptığından Ha- beşiştan'dan — çık cektır, Bu bususta fezla malümat verilme. inekto ve hadlselerin mebiyeti bildirllmemektedir. Roma 20 (AA) — Resmen bildirildiğine göre, Adla Ababa- da Habeş katllamı yapılmamış tır. Yalnız baydatlak taçu İle Habeşlerden birkaç kişi Idam edilmiştir. Uşaklar faatiyette: Trablasgarp, 20 (Radyo) — Trablasgarp Berberi gençlerin den mürekkep bir heyet bugün Italya'ya hareket etmlştir. Bu heyet 24 mayısta — yupılacak gençlik bayramına cektir. Bu heyet marı tarafından teşyi edilmiştir. Ba heyet ile birlikte Trablas oşra- fından birçoğu da vardır. Bun: laf arasında Trablasgarp'ı Hal. yanlara satmış olan adamın oğlu da mevcuttur ve şimdiki adı Prene Karamanlı'dır. Adle Ababa, 20 (Radyo) — Henüz — İtalyan'lar — tarafından İşgel edilmemiş — Habeş yerle- a Adis Ababa'ya — birçok korvanlar gelmiştir. Bunlarla gelenler garbi Ha- beşlstan'da — #ükünun hüküm sürdüğünü ve İtalyan'ların bek lendiğini söylemişlerdir. Askerler kervan - yollarında ssayiş ve emniyeti temin İçin devriye halinde gezmektedirler. Aels Ababa, 20 (Radyo)—Ma reşal Badoğllo, dün, mezunen Ttalya'ya gidecek olan — Adles: Ababa mülki valisi M. Bota'yı kabol etmiştir. İ Adis Ababa, 20 (Radyo) — Dön Ttalyan tayyare - filoları benüz İşgal edilmemiş olan cenup, garp ve merkezi srazlsi üzerinde Blr cevelân yapmış lardır, Tayyareler, henüz İşgal edil. A — GArib barekele başlamıştır. kâyemi sonunu kadar dinle dedi. — Bunun — sonu ne olabilir sonki? Böyle bir kaynana... — Cihanda bulanmaz diye ceksin, değil mi? Kvet, elhanda bir eçi daha bulanmıyan kay: nanam sedire kuruldaktan son ra, asıl hakiki elmasile bana: “— İşte oğlam! her gün ya pacağın İşleri sana gösterdim. Akşam yemeğini sen hazrlıya cak, sabah - temizliğini de gös- terdiğlim gibi yapacaksın. Yalnız ben kalın siyer İçmem, bana sahahları ağzıma bir * İsmet #lgardlı koyacaksın! * deyince bende do şalak at Evet... Bende de şafak attı. Zavsllı Nibad... Sensler sencal korkup ta — kaçınmak — İstediği belâya öyle bir çatmış ki.. Sor: ma gitein!. | müşlerdir. TELGRAF miyen bu sahalarda sükün ve asayişin büküm sürdüğünü gör Halk, tayyarelere beyez bayraklarla tesliim İşaretl vermişlerdir. Cima ve Kums, Sidamon'dan Adls,Ababa'ya at heyetleri gelmiştir. Bunlar Ttal yazların hemen İşgalini İstemiş lerdir. — Şimali — Habeşistan'da bütün merkezler telgraf hatla rile birbirtne buğlanmışlardır. Dün, lik defa olarak Desgle şehri elektirikle tenvir edilmiş tir. Dlapanserlere binlerce Ha resmi mut HABER Mayıs 21 ve TYELSiİiZLE Italyan'lar Adis-Ababa'da Katliâm Yapmadıklarını Iddia Ediyorlar Garbi Habeşistanda Sükünet Varmış. Adis-Ababa'da Pazar, Hastane, Spor Kulübü Açtılar. beşli müracsat etmektedir. Deb redavada Fransız kavvetleri ye rine İtalyan — zabitası İkamt edilmiştir. serbest — birat ilali e arasında Habeş rüe sasından da - birçok kimaelef vardır. Bunlar arasında sabik Harar polls müdürü de vardır. Adis Ababa'da Façlat teşkilâti mübtaç halka yemek ve elbise dağıtmaktadır. Bir de #por kar Jübü açılınıştır. Hökümet hayat — pabalılığile mücadele etmektedir. Komünistler Kabinede Yer Alamıyacaklar.. Fakat Kabineye Bazı Şartlarla Müzaharet Edecekler.. Parla 20 (Radyo) — Komüolet partlsi sekreteri komünletlef müstakli Blam kabinesinde mevki alamıyacaklardır, demlştir. Ayol zatın beyanatına göre: 1 — Faşist mahiystini balz cemiyetlerin lağvı, 2 — Küçük cezalar mahkümlarının umum? şekilde aff 3 — Kırk sastlik iş ha sının kabolü, 4 — Mali teşkliâtte ve umum hususi İşler İdarokilnde esaeli temizlik yapılması, 5 — Bank döfcana vo-harlce 'sermaye ihracı üzerine kontrol vaziyeti, 6 — Zenginler bakkında yeni tedbirler lttihazı şartlarile ko: münlat partisi yeni bir kabinede mevki alamıyacaktır. Parla, 20 (Radyo) — M. Heriyo ile M. Blum urasındaki mü- lâkat, M. Horiyo'nun noktai nazarını değiştlrmiştir. M, Heriyo, harlciye bakanlığını kat'i surette reddetmiştir. M. Heriyo; cuma güaü radikal partlsl İera komltesinde ver ziyeti izah eyliyecektir. Partiler aranında müzakere ve temaslar devam etmektedir. Lehistan'da Askeri Parti Zaferi Kazandı.. Mevkii Iktidarı Ele Aldı ve Bazı Ye- vi Usuller Ihdas Btti.. Varşova 20 (Radyo) — Lehlstan'da askeri parti zaler kuzan: mıştır. General Lapofeki'nla kabine teşkilinin en sarih —manası budar. Yeni ittibaz edilen bir karar üzerine, ordu müfettişi omümisi harbiye bakanına direktif verecektir. Ordu baş müfettişi General Risçiğli'nin riyasetinde blr teftiş komltesi kurulmuştur. Bu usulü Pilendeski koymuştur. General Rlsçiğli şimdiye kadar gösterdiği İhtiyatı hareketi Başvekil demiştir. ki: terketmiş ve Varşova'da bir — içtimada “Iktldar mevkline cumur relsin ve ordu baş müfettişi General Risçigli'nin emrile geldim.* Demliştir. Italya'da Faşist Partisi Yeni Kararlar Verdi. Rom, 20 (Radyo) — Façlst partisi şu kararları kabal et miştir. 1— 21 yaşından 55 yaşına kadar olan façistler milie aske ridirler, Millf emoiyet mamına bunlar arasından gönüllü olarak bizmet etmek İstiyemler — silâh altına alınacaklardır. 2— Zeceri tedbirlerle olan mücadelede icabedev mukabil tedbirler alınmıştır. Diğer dev- let ve milletlerin İktisadi ta- Vedi Fikret | hakküm ve esarotinden kuztul mak için bu tedbirler daha sıkı ve gendiş olarak tatbik edilme: ildir. Hatta, zecrl tedbirler kal- dirilen bile bu tedbirlerin de- vamı İâzımdır. 3 — İtalyan Imparatorluğunun tesisi namına büyük ve abidevi bir saray kurulacaktır. Bu sa- rayda Façizm teşkilâtı buluna" caktır. Bu sarayın İoşamı için halk aramadan İane toplana: caktır. Façist direktavarı ilk iane olarak beş milyon llret iane vermiştir.