22 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

22 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

— A D KSS aa 6 M - SA a AAA hllik Yirmibeşinei Yu No. 6618 CUMA 22 Mayın 19X6 Tz izmir'de bergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. ıllgıllere kabinesinde değişiklik olaca- ktır. M. Baldvin son kozunu oynıyor İtalya Libya'daki Askerlerini Geri Çe- kecekmiş. Ingiliz Sefiri M. Hitler'le Derhal Temasa Gelecek. İngiliz Kabinesi Teslihat [(;i:îeni Tahsisat İstiyor. M. Eden, Zecri Tedbirlerde Başlı Başına Karar Vere- meyiz, Müşterek Hareket Lâzımdır, Dedi. Londra, 21 İngiltere başve kili M. Baldvin büğgece mube faza kürlar dan gtabu olta ben notuk irad *decektir. M. Bald vin bu nutkünde huttı hareketlini kat'i olarak tes- t edecek ve t0t kozuna oy: Bayacaktır. Ka bine dün dahili *İYasaya ald me teleleri ve bil maden İşl- İ konuşmuş '* Ofakat biçbir. karar alama- Tiştir, Umumi mötalcaya naza Tan, ba hususta hükümetin ha "“lüıı projeyl kut'i olarak lerke Imkân yoktar. Mohafazakârlar da dahil ol Guğu halde bütün partiler ara ;*—.— llalya Temi- hat Verecekmiş. Habeşistan'ın ötelerin: de gözü yokmuş. M. Grandi Londra, 21 (Radyo) — YW'ın, Habeşistan'ın ötelerinde Bözü olmadığına dsir İngiltere kümetine teminat vermesi » Londra'daki İtalyan büyük hal tlçlet Grandi'nin — Roma'dan Talimat aldığı baber - verilmek tedir, İtalyan resmi mahfilleri '_:' bu hüsustakl şayısları tek P etmektedirler. Landra resmi lse, İtalya'nın :“-yı— böyle bir battı hare “" tekib etmek mecboriye 'ade kalacaklarını söylemekte Ye büyük alâka göstermektedir. M. Eden ve Baron Aloizi sında keabine mes'elesinden hoş nutsuzluk baş göstermiştir. Da hili siyasetten memnan olmıyan muhafazakârlar, bu akşam Bald vin'la harlci slyaseti bakkın: daki nutkunü da tasvip etmez lerse, kabinede büyük değişiklik olması muhtemeldir. Londra, 21 (Radyo) — Ta- giltere harleiye vazırı Lord Eden, Ingiltere'nin Berlin sefiri sir Fipse, M. Hitler'le müza keratı tecil etmesi İçin talimat göndermiştir. Togiltere, Libya"- daki ekerlerini gerl çekeceğini bildiren — Italya İle müzekerata gitişmeden evvel serbest kal. mak İstemektedir. Laondra, 21 (Radyo) — Avam kamarasının bügünkü — toplan titında — Avoktürya'nın İstiklâli mes'elesi görüşülecektir. — Bazı saylavlar, Fransa, — İngiltere, halya arasındaki — Sitreza cep" beslala İâzım — olup olmadığını bozulap — bozulmadığını hariciye nazırından — sormuşlar, Lord Eden, hiçbir. devletin Sitreza cephesini terk tasavvu- runda bulunduğuna — bildirme- diğini eöylemlşiir. Londras, 21 (Radyo) — Avam kamarasında muhtelif mes'ele ler üzerine M. Eden'e yeniden saaller sorulmuştur. M. Eden bu boallere cevap vererek: — 1 Martta konseyde zeeri tedbirler hakkında verilen ka- rarı biz. kendi kendimize değlş tiremeyiz. Böyle bir karar için Cenevre'de — diğer — devletlerle müşterek bareket lâzımdır. De miştir. Müdafan plân: hakkında da soaller sorulmuşlur. Liberaller ve İşçi partlsi Liderleri silâh- lanma hukkında şiddetli hücum- lar yapmışlardır. Hükümet, son kabol edilen teslimat — kredilerinden başka —Sonu dncü sahifede — veya Mareşal Badoglio Roma'ya gelîı'or Avrupa Harbı Tehlikesi Karşısında M. Mussolini- nin Yanında Bulunacak! M. Mussolini bazı nazırlıkları bırakacak ve fevkalâde selâhiyetine kanuııî çekıl vereeek Istanbal, 21 (Özel) — Uh desinde yedi mazırlık bulunan Ttalya Başvekili M. Müassolini, banolardan bazılarını İtalya'nın maraf şahelyetlerinden bazıla- rına — devredecektir. — Bundan başka, übdesine almış balan dağü Yevkalâde selâhiyeti, ica bında bir müeyylde ile takviye etmek üzere kanunlaştıracaktır. Adls Ababa, 21 (Radyo) — Babeşistan Hidivi Mareşel Ba doglle bugün — Ttalya'ya müte- veccihen Adls Ababa'dan hare ket etmiştir. Roma'da kral ve Müseolini ile görüşecek, İmpa- ratorloğan İşlerini birlikte tet — $Sonu G6cı sahifede — 'a M. Leon Blum'la Uzun Müddet Konuştu.. M. Avenol Parla, 21 (Radyo) — Sosya Hetler llderi ve müstakbel baş vekil Müsyü Leon Blum, bugün olaslar sosyetesi genel sekrele- dol kabul etmiş ve uzun müd det konuşmuştar. Müsyü Avenol, ulasler sosye tesiode konuşulan bütün mü: hlm işler bakkında Müsyü Leon Blam izahat vermiştir. Parls 21 (AA) — M. Blom, dün başvekli —Alber Saro ile mlaslar sosyetdel genel vekreteri M. Acenol görüşmüşlerdir. Müzakerelerin mevzauna bey nelmilel vaziyot teşkil etmiştir. Gazeteler, bu görüşmeler netl cesinde barici vaziyetin vahlım değllse bile pes elddi olduğu- nu ve Cenevre toplantısının yakınlaşmış olması - İngiliz İtal- yan — gerginliği ve Avastaurya vaziyeti — dolayisile çok — acil tedbirler — alınmasının — zaruri olduğunun anlaşıldığını yazıyor. Alman Ti- caret Heyeti *|Bugüu Bergama- ya Gideceklerdir.. Şehrimizde bulanan Alman ya'mın Ankara büyük elçisi Fon Keller ile Alman tcaret beyeti azasından sekiz zat, dün vilâ. yete gelerek vali muavini Cavid Ünverl ve belediyede belediye relel doktor. Behçet Uz'u ve Ticaret odasını ziyaret etmiş lerdir. Bogün Bergama'ya gide rek oradakl âsarıtikayı geze ceklerdir. Necaşi Avrupa'ya ne Gün geçecek ? Kudüs, 21 (Radyo) — Roy ter Ajanşının öğrendiğine göre, Necaşi önümüzdeki hafta orta- sından evvel Avrupa'ya bareket etmi yecektir. Londra, 21 (Radyo) — Ku düs'de bulunan Habeş impara torunon bu günlerde Avrupa'ya bareket edeceği bildirilmektedir. Badoglio Istirahat Için ltalya'ya Dönüyor Kudnc ıııuhabcrelıerı de kesılılı Yeniden Yüzlerce Yahu- di Ve Arap öldü Ticari Hayat Durdu. Bombalar Pat- lıyor, Araplar Mukavemettedirler. Kudür, 21 (Radyo) — Ku düs - Yafa arasında - telefon mubaberatı kesilmiştir. Bonun neticesi olarak Kabire He de görüşmek kabil olamamaktadır Arap amele, dün yeniden Yahadi muhacirlerinle Filistine getirilmeslel protesto etmişler ve bu şebeble çıkacak hüdlise- lerden hükümetin — mes'ul olu cağını bildirmişlerdir. — Togiliz sakerleri Kudüs, Tel-Aviv Yala ve Heyla'daki umumi blinsları İşgel altında bulundurmakta dırlar. Düokü çarpışmalar »e ticeslnde yöüzlerce Yahudi ve Arap ölmüş, yaralanmış — ve Şonn Gcı sahifede— İngiltere'nin Kudüs fevkalâde komiseri Çin’de Müthiş Zelzeleler Vukua Geldi. Sosean Şehri Harap Olmuş, Yüzler- ce İnsan Enkaz Altında Kalmıştır Şaoghay, 21 (Radyo) — Son zelzeleler, mütbiş tahribat yap: mıştır. Gelen haberlere göre, Sosean şehri tamamen harap ol- muştur. çoktur. Yüzlerce İnsan enkaz altında kalmıştır. Yaralılar pek Belçika Kralı Ansızın Londra'ya Gitti Bu ziyaretin, İngiltere - Italya müvasebatını düıellınek için ihtiyar edildiği söyleniyor Belçika kralı Leopold Londra, 21 (Radyo) — Bel çika kralı Leopold, dün gece andazın — Londra'ya gelmiş ve Larbayn tayyare — meydanına İnerek bir. otomobile binmiş, meçbul bir semte gitmiştir. Belçika — kralının böyle bir zamanda Londra'ya — gelmesi, İngiliz - İtalyan — münasebatın daki gergini'ği İzale için İngi liz riceli ile görüşmelerde bu lunacağı şeklinde haberleri tek rar ortaya çıkarmıştır. Müteveflfa — Togiltere — Kenlı Beştoci Jorjan hastalığı mırala rında yine Londra'ya bir teyu bat yapan Belçika Krahı Len pold'ao, o zamanlar yakın ak rabam olan İtalya Kralı Viktar Emancel tarafından İngiliz -İtal. yan münasebatının düzelmesi için — teşebbüslerde bulunmuğa tavzif edildiği ve bu selerki seyahatın geçen senekinin mü- temmimi olacağı bildiriliyor. Siyasi Müşahidler —— ——— Vaziyet hak- /" |kında ne diyorlar Londra, 21 (R H.) — Siyasi müşabidler, kabinenin mühim siyasi vacizetler karşısında sü köt etmekte olduğunu ve zecri tedbirler mes'elesi için bhenüz bir karar vermediğini söyliyor. lar. Bu sebepler şunlardır: 1—Dominyonlar henüz zeeri tedbirler bakkındaki noktal na- zarlarını bildirmişlerdir. 2 - Fransa'da Blam kabinesi henöz iktidar mevkilne gelme miştir. 3—Almanye, henüöz Togilte- Te'ye ceyabıni. vermemlştir.