22 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

22 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

Mayıs 22 Ağ.ı;ce.uda.... ——— Maznun Idamlık Bir Suç Mu İşlemiş! Iki Şahit, Arkasından Ateş Eder- ken Gördüklerini Söylediler Çeşme kazasının Ovacık kö yünde Nigâr İeminde bir kızı kendisine vermedikleri ve baş kasına — alşanladıkları için pa suda bekliyerek Ahmed oğlu Mehmed'i tabanca kurşunu ile öldürmekle maznun ve mevkuf, Tbrahim oğla Mebmed'in — ma- hakemesine dün ağ.rcezada baş lanmıştır. Okunan İstlatuk ka Tarnamesine — göre cinayetl ta ammüden İşlediği teabit edilen Mmazaunun Türk ceza kanonu nun ölüm cezasını İhtiva eden 459 İnci maddesine göre mu- bakemesl tsteniyordu. Mahkeme reisinin suali Özerine — vak'ayı ŞÖöylece anlattı: — İbrabim çavaşan kahva *lnde oturuyorduk, — vakit gece idi, bir aralık sa dökmeğe dı şarı çıktım, arkamdan maktul Mehmed de geldi, dışarıda yal Dızdık, birden bire üzerlme yü Tüdü ve küfrederek : — Sen hülâü buşkasına nişan lanan Nigâr için ötede beride lâf ediyor muşsan! Dedi. Bulanduğam yerln bir tarafı uçorumdu, kendimi mü: dafas İçin sllâbımı ateş ettim, varulan Mehmed tekrar kah veye girdi ve öldü Dünkü celsede 16 şahid din- leamiştir. Bunlar da vak'ayı Yü süretle anlatmışla.dır : şarıda âç »| ellâh atıldı, saniye geçmeden kahvenin kapısı açıl. di maktül Mehmed . elile kar Bini bastırarak İçeri girdi ve: — Arkadaşlar yandım! Beni berberin Mehmed vurdu. Deyip kahve içinde dönmeğe başladı ve tam bu sırada katli Mehmed, elinde tabancası ol: doğa halde kahvenin — içine Birip: — Burada daha Iki kişi var, bırakın onları de- öldüreyim! Diye bağırdı. Fakat kardeşi Arif, bir sandalye kaparak Öze rine kücum etti ve Mehmedi dişarı çıkardı. Kahvede öldür mek İstediği diğer İki kişi Ni- Bür'ın nişanlısı Şerif İle onun akrabasıddan Hüseyin adında birldir. Şahitlerin bemen - hepsinin birbirine benziyen bu ifadele- Tİnden başka İki çahit te, vaka gecesi n Mehmed'in, Şe Hf'la kahvesinde bir müüddet Oturduktan tonra İbrabim Ça vuş'an kahvesline glttiğini, ken dileri de bu kahveye giderken kahvenin dirseğinde katll Meh- med'e rastladıklarını söyliyerek demişlerdir. ki: — Maktol Mehmed, kahve Din kapısına kadar — gltti, olini kapının mandalına — götürdü. Tam o sırada dirsekte bekliyen katli Mehmed, İçeri girmek Özere olan Mehmed'in arkasın. dan tabancasını üç el steş etil ve onu yaraladı, sonra arkasın dan kahveye girdi. Gelmemiş olan bir kaç şabi- din zorlea getirilmesine karar verllerek muhakeme başka bir Rüne bıcakıldı. Davutlar - köyü cinayeti.. köyünde Girit'li Mehmed Ali'nin bedeli Konya'lı Memiş ve be lirsiz diğer bir şahsı kız mes'e lesinden öldürmekle maznun Mehmed Ali He katnbiraderi Ahmed ve Abhmed'in bedeli İs mall'in muhakemelerite dün Ağırcezada — devem - edilmiştir. Bu hâdise hakkında malümalı olduğa Ihbar edilmiş olan bazı şahitlerin adreslerinin — tabkiki için geçen celsede karar verlil Ba şahitlerin adresleri, tesbit edildiğlvden mahkemece celplerine karar verilerek mu hakemenin devamı önümüzdek! haftaya birakılmıştır. 90,000 Liraya Ynklemşyi liman amelesi aldı.. Liman İşleri umum müdür- löğünün 1936 senesi için İzmir İlmanında — vapurlara yük alıp verme İşi içla açılan münaka sayı İzmir esnaf ve işçi birlik leri bürosunu dayanan İlman amelesi — birliği 90,000 — İira özerinden tashbüt etmiştir. Li- man amelesi ba mübim İçi, esnaf ve İşçi birlikleri bürosu nan yardımile görecektir. Melâhat Çağlar İstanbul - Erenköy — lisesinden mezuniyet ile Almanya'ya gönderi: len mühendis — Hurşit Çağlar'ın hemşiresi (Melâbat Çağlar) Alman: yanın Bena ve Berlin üniversite. lerini çok yi derece ile ikmal mişti. memleketimize dönmüştür. Tahsili esnasında dalma Türk zekâ ve ka- biliyetini bilfiil muhitine gösteren kaymetli bemşehrimiz doktorasını yaptıktan sonra gerek Berlin üni- yorsitesi rektörlüğü ve gerek Al- man kültür bakanlığı ecnebi tale- beler umum müdürlüğü tarafından Almanya Türk — talebe müfettişi nezdinde takdir edilmiştir. Çalışkan bemşehrimizi ve aile- sini tebrik ve kültür Çbakanlığımı- gn göstereceği vazifede kendisinin muvrffak ve memleketimize nafi olmasını temenni ederiz. Aden Serbest bir ticaret limanı imiş. Türkofis'in Ankara merke- zinden şehrimiz Ticeret oda sına gelen bir mektupta Aden'in tceri vaziyeti hakkında tüccar- larımızı alâkadar eden bazı mu- lümat - verilmektedir. Bu ma- lümata göre) Aden serbest bir mıntaka ve — traosit merkezl sayıldığı için buraya itbal edi len mallardan gümrük resmi alınmamaktadır. Aden'e lıbal edilecek kara meyvalar ve ez eümle kuru üzüm, İncir, ceviz, badem, kura kaysı ve fındık gibi mellar Aden'den Habeşla tan'a, Kin'e, Oganda, Keseke- nik'a, Mozambik ve Zengihar adalarına kuedar gövderilebilir. Aden'de 5—6 slgara fabrikası yardır.. Bunun İiçin butaya tütün de gönderilebilir. Bun- dan başka halı da göndermek mümkündür. Ba akşam Kemeraltı'nda İt- tbad, Gözelyalı'da Cüzelyalı, Irgatpazarı'nda Asri, İkiçeşme llk'te İkiçeşmelik, Alsancak'ta İ Perihan Tehdid Edildi. e & Kovalayanlar polise hakaret ettiler, Lsmetpaşa boulvarında Malat- yalı Hüseyin oğlu Nurl İstan bullu Salih ve Elâziz'ii Hurşit, umumbhane sermayelerinden Kaloe Perihan'ı umumhaneden alarak Hüseyia oğla Nuri'nln odasıns götürüp orada bir müd det içtikten sonra bir arabaya binip balcılardan peç- doğru — götürmeğe başlamışlardır. O sırada urabada tehdide uğrıyan Perihban nokta polls memoruna İltica etmiş ve Nurl ile arı Salih ve Ziya Hurgid arkanndan — yetl- gerek: — Siz polla oldunuzsa Al lah mi oldanuz, sizin — Allahı nızdan bile korkmam. Kıymeti ne? Alt tarafı bir pollasin — di yerek söğmüşler ve — hakarette bulunmuşlardır. Bu — tecavüzü merkeze haber vermek İsteyen polise - Salih ve Ziya Hurşid mani olmuşlar, bu süretle ayrı bir suç desha — İşlemişlerdir. Üçü de yakalanmış ve — hakla. ronda takibata başlanmıştır. rakı temalcılara Muallim tayinleri Erkek lisesl İogilizce yardım c muallimliğine Reşad Yılancı, kız eei Türkçe stejyerliğine Efser — Mansuroğlu erkek muallim tw-ktebi tabilye stej yerliğine —ifife Tözün tayin edilmişlerdir. Ispanya kontenjan lisansları Madrlid Türkofle şubesinden İzmir Törkofisine gelen bir telgrafta İkincl üç aylık yu morta İlsanslarının — dağıtılmış olduğu bildirilmiştir. ve Pamuklarımız İspaoya hükümeti; memleke. timizden mühim miktarda pa- muük satın alacağı memnunl. yetle haber alınmıştır. Buna dalr Madrit Türkofle şubesin- den, şebrimiz Türkof isine ma lümat gelmiştir. Oyun aletleri Bilârdo, Tavla, Dama ve Şatranç — oynayanların —Maliye Varidat ve tahakkak idarelerine beyanname verme müddetinin bu ayın sonunda biteceği haber alınmıştır. GEMEER | Tayyare Saygılı Izmir halkından gördüğü böyük rağbete küçük bir muka- bele olmak üzere fiyatlerini yözdo elli nlebetinde tenzil etmiştir. 15-20-30 Kuruştur Her gün, her se- ansta fiyatler: Karantina'da kaza Dün akşam üzeri Karanti na'da #skeri bastanesi yakininde bir otomobil kazası olmuş, ge- dikli çavaş Abdallah bu kaza betlcesİnde ağır sürette — yara lanmıştır. Kazanın sebebi, oto mobilin sür'atle sevkedilmosidir. Tahkikatımıza göre kaza çöy'e olmuştur: Yirmibeş yaşlarında bulunan Abdullah, hastene yakinindeki bakkal dükkânından — çıkarak yolün karşı tarafına — geçmek lstemiştir. Tam o mrada Konuk tan Kerantina'ya doğra #0r'atle gitmekte olan ve şoför Ali oğla Mehmed'la — idaresindeki 206 numaralı otomobil, kendisine şiddetle çarparak yere at Bu şiddetli sademeden Ab dullah vücudanun muhtelif ye rinden ve başından ağır sürette yaralanmıştır. Yaralı, baygın ve İlade veremiyecek bir balde ya- kındak! askeri bastanesine kal- dırılarak tedavl altına ahmmış- tır. Döktörlar, İhtlilât olmudığı takdirde yarelının kurtulabile ceğlai — söylemişlerdir. — Fakat başta bulunan yara ağırdır ve doktorlar, İfadeslola elıomasına müsaade etmemişlerdir. Şoför Mehmed yakulanmıştır. Beledi ye seyrü seler memorları der hal bâdlse yerine giderek ted kikte bulonmuşlar ve kazanın, otomobilin çok hızlı sevkedil mesinden ileri gelmiş olduğunu tesbit etmişlerdir. Karısı Saadet'i öldürmek İIstemiş. Maznun, Ustura Ile Kaynanasının Hücum Ettiğini Iddia Ediyor Gözelyalı'du. Lalimağa tarla sında Salih kızı Saadeti öldür- mek kastile —ustura İle yerala makla maznun Ömer oğlu Os- map, Türk ceza kanonunun 448 incl maddesine göre mu- hakeme edilmek üzere Ağırceza mahkemesine — sevkedilmiştir. Dava evrakına göre Osman, Konak - Gözelyalı otobüslerin de biletçilik ediyormuş. Öldür mek kastile yaraladığı enadetle tanışmış ve nikâhlanmıştır. Fa kat düğünü olmamıştır. Anamı ve ablan, Sesdeti Osmandan ayırmak için bir boşanma da yaşı açarışlardır. Muhakemenlin llk celşesladen çıktıktan sonra Osman, Güzelyalı'ya gitmiş ve köprü üzerinde beklemeğe baş lamıştır. Ble müddet sonra tramvayla oraya gelen Sundet'le anasının üzerine ustara İle bücüm ede rek Sandeti bazı yerlerinden yaralamıştır. Anasının — feryadı üzerine yetişenler, Usman'ı ya Sineması Bu ucuz fiyatlere rağmen bu hafta iki şaheser film BenSenini Brigitte Helm'in çok Sözde derin bir aşk hikâyesi Karım Anna Balla ve Jan Murat tarofından çevrilen nefis bir komedi Ayrıca: Ankara'da Türkkuşunun faaliyetleri ve umumi spor koogresl İntibaları — Mikimavz canlı karikatürler Seans saatleri: Cumurteti ve pazar günleri Hergün saat 16 —19,40 Sözde karım 17,30 — 21,15 Ben senlalın 14 te Ben senioim İle başlar kalıyarak — polise teslim etmiş lerdir. Fakat Osman vak'ayı, kendi zaviyesiaden şöyle anla tıyor: Otobüslerde — biletçilik — vazi. femi almak için Güzelyalı'da köprüye gitmiştim. Dalma va zife baradaa alınırdı. O sırada Sandet'le anasnı Hafizo, tram vaydan İndiler. Kaynanam Ha fize, bent görünce yanına ça- ğırdi — Haydi eye gidelim, dedi. Halbukl biraz evvel ayrılmak için mühakememiz başlamıştı. Ba değişikliğe bayret <ttim, Fakat tam yanlarına yaklaştığım tırada birdenbire vaziyetl değiş- tirerek: — Yanımızda ne arayorsun! Diye bağırmağa başladı ve üöze rinde bolunan bir usturayı çe kerek bena bücum etti, şap kemı çıkarıp usturayı yakala: dım, bhatlâ parmağımın — biri kesildi, karım Saadet to ana sının bir vak'aya sebebiyet ver. memesl İçin ustoraya - sarıldı, üçümüz birden yere yuvarlan. dık, Sandet yaralanmış ben ya ralamadım, — kendisile nikâhlı olduğam bir kızı neden yara hıyayım. Osman'ın muhakemesine yâ- kında ağırcezada başlanacaktır. Yeni neşriyat : —— — m Havacılık ve Spor Bavacılık ve Spor'un «Şehit ler,, Bayısı herkesin ulâkasını ayandıracak bir gözellik ve dolganlükta — çıkmıştır. İçinde Falih Rıfkı, Behçet Kemal, Nözbet Haşim ve Server Ziya nın yazıları vardır. Bü sayıda başlıyen (Yıldızdan Aııınııııı) adındaki büyük hikâyeyi lezzet düayarak takib edeceksiniz. Törk hava kurumunun dü- şüncelerini yayan bu sevimli mecmaayı bir kere — görmenizi tavelye ederlz. Yeni Maliye Akşam Bir Otomobil Teskilâtında. Kazası Oldu. Gedikli Abdullah Çavuş, Ağır Surette Yaralandı. Kadro ve maaşlar,. Yeni maliye teşkiiğu kanu: nuca göre, İzmir ve Ankara — defterdarları, İstanbul mohake- mat direktörü 90, birinci wnıf müfettişler umum direktör müa. vinleri, milli emlâk tahellât, zat ; işleri, l sen direktöi 80 — lira asli masş alacaklardır. İstanbal, Ankara ve İzmir defterdarlerı hariç olmak üzere — defterdarlar 4 sınıfa uyrilamş ve — maaşları 80, 70, 55, 45 olmrak — maavlolerin maaşları da 8SÜ ve — 70 olarak Malmüdürleri beş sınıfa aşrıl- mış ve maaşları 45, d0, 35, 30 ve 25 olarak tesbit olunmuştur. — Varldat direktörleri 7 sınıla ayrılmış ve maaşları 80, T0, — 5S5, 45, 40, 35, 30, vearldat di rektör muavinlerinla maaşları 55, 4b, varidat kontrol memuar larının 55, 4ö, 4Ü, 35, veridat 5. 30, 2ö, tesbit olanmuştur, memurlarının d0, 20, mus 30, 2ö, 20, 16, tabakkak şube şefleri: vin 5ö, 4dö, 40, SÖ, 30, tahak- kuk şube memurları 40, 35, 80, 25, seyyar yoklama ve ta- — hukkuk Çınemurlarının 35, BU, 25, tahsilât müdürlerinin 80, — 70, 55, tabellât şeflerinin 40, 35, 30, 20, tahallât kontrol memuürlerinin 45, 40, 35, 80, tabeli şübe geflerinin 45, 40, — 35, 30, 25, lera memurlarının 35, 30, 25, 20, tahellât kâtlp lerinla 16, 10, mühasebe direk: — törlerinin 80, 70, 5S, 4ö, 40, 35, 30, muhasebe memarlarının 35, 25, 20, muhasebe kâtiple- riain 20, 16, 10, veznedarların 35, 30, 2ö, 20, 16, 10, milli — emlâk müdü lerinin 55, 40 İa- tanbal pul ve lera tahsil me- — murları 25, 20, İstanbal av vergileri mühasipleri 40, 25, 20, llra olarak tesbit edil: — miştir. Varidat, tahsllât ve mahase- be servisleri İle İstanbul def. — terdarliği elcil kalemi — teşkilâ- tına ald olmak üzere — tesbit olunan kadro da şadur : 25 Liralık 27 birinel mü- meyyiz, 30 Hralık 20 ikinci mümeyylz, 25 liralık 30 kâtip, 20 lralık 40 kâtip, 16 UUralık 80 kâtlp, 10 Hralık 120 kâtip. Izmir Muhteliti- nin ÂAntrenmanı. prrsii ö eai Manisa ve Balı- kesir muhteliti ile karşılaşacaktır. Dün toplanan fatbol heyeti aşağıdaki kararları almıştır: —— 1 — Mühtelit takımın İstan: bal seyabatı münasebetlle lik maçları İstanbul dönüşöne dar tehir edilmiştir. 2 — İzmir muhtellti, 24 mayıt pazar günü Manfsa muh- teliti İle. 3 mayis pazar gü nü de Balıkesir. mahtellti iki maç yapacaktır. Bunun iç alâkadar muptakalara mâ: edilmiştir. 8 — Mühtelit takımın trenman günleri: 25 mayıs posar 26 ,, salı 28 « perşembe 81 aa zi