22 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

22 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

ÇURlN — Sayta 6 Ingiltere, Adis-Ababa'da- ki Kıtaatını Geri ( mek lstemiyecek. llaİva, l*ı'aniız Ve Ingiliz Kuvvetle- rinin Geri Çekilmesi Için Şifaht Müracaatta Bulunmuştur. Landra, ajansının haber uldığına Londradakt göre Parla ve Italyan sefirleri, Adle Ababa'daki ecnebi tebsasını bimaye eden Fransız ve Tagilirz kuvvetlerinin — gerl çekilmesini ililmas etmişlerdir. Italya'nın bu hususta resmi ve | kat'i müracaatta bolunmaması vabim olan büsbütün vahimleştirmemek hususudur. nin sebebi zaten beynelmilel vaziyeti Bükreş Maçı — .. .— Bulgar'lar Yunanlı- ları yendiler.. Bökreş, 21 (Radyo) — Bal ger sporcularile Yunan sporca- ları arasındaki meç, Balgar'la rın galibiyetile neticelenmiştir. Önümüzdeki pazar güvü Bal gar'larla Romen'ler çarpışacak- lardır. Ermeni'ler Mezhep ihtilâtına düştüler.. Latanbal, 21 (Telefon). — Galata'daki Ermeni kliliseslade bugün bir toplantı yapılmıştır. Ermeni'ler arasındaki mezhep Ihtllâfi yüzünden kilisede nü- mayişler yapılmış, papaslar grev İlân etmişlerdir. Nömayiş, geç vekite kadar sürmüştür. M. Heryo Dışbakanlığını kabul etmiyor.. Parle, 21 ( Redyo ) — M. Leon Blom, bugün öğleden sonra M, Daladiyer İle - ozün müddet konuşmuştur. M. Dala, diyer, konuşmadan sonra gaze tecilere diyevde bulonmaktan çekinmiştir. “M. Blam, M. Heryo İle de kanuşmuş ve fakat — kendisine dış bakanlığını kabal ettlreme- miştir. Bazı rivayetlero göre dışl kanlığı için Pol Bonkur'dan b ka Şotam'ın İsml de geçmek: tedir. 21 (A A) — Royter | Londrs, 21 (Redyo) — Adla Ababa'daki için şehirde bolunan İogiliz ve Fransız ecnebileri kuvvetlerinla için Eransu ve Tagiltere nezdindeki nekeri gerl çekilmesi Italya'nın , selirlerinin yaptıkları teşebbüs ler şifabi Halya'nın, bu teşebbüsü, reemi erkilde sebebi, vahim olan veziyeti büsbütün mehiyette olmuştur. yapmamısının vahimleştirmemek İçindir. hükümetinin, kavvetlerla şimdilik Tagliltere çekilme oe lütam görmediğinde ısrar edeceği tahmia - ediliyor. — Ttel yan'lar, Habeşistan'da atâylş ve Jotlzamın; İtalyan askeri kuv vetleri tarafında temin edilmesi icap edeceği mütalâssındadırlar. mabfellerinde Italyan'ların gayri resmi şekilde Londra #iyast ve şifaben yaptıkları bu müra caat, adi bir teklif mahiyetinde karşılanmakta, resmi hiçbir kıy- metl olmadığı İleri sürülmek n'lar, bunan İçin şim- diye kadar muhtelif tarihlerde üç defa teklifte bulanmuşlar- dır. Birinci teklif Mareşal Ba dogllo Tagiltere'nin Adla- Ababa sefirine, ikinelsini de Londra- nın İtalya diş bakanlığına yap- mıiştir. Üçüncü teklif de Roma- daki Togiliz sefirime yapılmıştır Hübümet, bu kuvvetlerin bir müddet daha Adls Ababada kalmasını İstiyecektir. Dış ba- kan M, Eden, bu mesele bak- kında Avam kamarasnında bugün beyanatta bulubacaktır. Varolsunlar Köşk, ( özel) — Kamunu: muz parti başkanı bava kurumu üyelerile köyleri do laşarak ürünlerimizden teber ra yazmaktadırlar. — Şimdiye kadar kamuna bağlı 26 köyün 7 köyünden 34448 kilo te- berra temin edilmiştir. Diğer köyler de girasile — dolaşıla caktır. Çar'ın Mavi Şeytanı —. Son euikasd Bu aralık, halktan birlsl daha, yaralılara yardım İçin gelenler gibi koşarak geldi ve havaya birşeyler farlattı; - evrelkinden çok müthiş ikinel bir Infilâk yer ve gökleri titrettl. Ba defa, İmparatoran bir heykeli andıran boyunun devrildiği görüldü. İmparator yerde, karlar üze rinde, yüzü kanlar içiode Idi Dirseklerine dayanarak, parça- | gibi açılmış olan gözleri hiçbir dudakları ara: sından da anlaşılmaz seşler çı kıyordu. İnfilâktan sağ kurtulmuş olan birkaç zabit ve polla, İmparato ran kanlar içinde balanan İrl vücudunu güçlükle bir kızağa yerleştirebildiler. Aleksandr mü temadiyen kan kaybediyordu. şey göremlyor; , <— İmdad!. İmparator bazret yaralandı! — (Icab himaye | bu | CAKR ı ıı—ö_ıî—ı Sen Dakika: bt OK Söe GERE LND ÇA Italya'da genelik ve askerlik ında Kavga, Habeşis- tandan Avrupa ya geçecek Bunu Bir Italyan Gazetesi Yazıyor. Zecri Tedbircilere Tariz Ediyor M. Mussalini faşist Roma, 21 (Radyo) — Jurn Ditalya — Façlat direktavarının verdiği son karardan bahse derek; Bu karar milletin dilek ve arzolarının ayaıdır. Ve karar müocibiace Milfelerin daveti can. Imparatorluğun — emniyeti Damıda İâzımdı. Italya, İmparatorloğu tecesün ettikten sonra, yenl İmparator- loğun müdafaa ve mubhafaza- sımı da düşönmek mecburiye tindedir. İcap ederse mücadeleyi Ha beş sahasından Avropa sahasına da sakll lâzımdır. Çünkü, müf. zit zecri tedbirler nın — fealiyeti nihayet bulma: mıştır. Bunların yebi propagan- daları, İtalya aleyhine bir nevi harp tatbik edildiğini göster mektedir. — İtalya, bunları gör- mekte ve bilmektedir. Fakat bu hususta icap eden her türlü müdafan — tertibatını da — almış bulunmaktadır. İngiltere'nin harp kuvvetle- ribl artırmasına bütün Façlat. leri silâh altına almakla cevap vereceğiz. Bir defa daha bilinme lldir ki bütün Italya, zaforinin neticelerini elde tutmak için herşeye hazırdır. İcabinda &l lâha da sarılacaktır. Demek- tedir. Roma, 21 (Radyo) — Genç- NğE askerliğe hazırlıyan yarı mekeri teşkilât müdüramı tara- fından bir konferana ektkdile- cek gençlerin deniz ve kara, sen taraf tarları- mak için hazırlanmış olduğa halde, mabeyn od kapısı arkasında ve ayakta İm paratoru beklemekte olan Ka- terin hemen koştu, ba yabancı kimseler tarafından getirilmekte olan İmparatoru, sevgili Alek- sandır'ını gördü. Salonlardan birinde acele ha zırlanmış bir karyolaya İmpa- ratora yatırdılar. Alamından kan sızıyordu, El lerl yara içinde idi. Bacakları kırılımıştı! İmparatoar henöz teneff üs al maktadır. Faakat kendisini bil- miyor, hiçbir şey söylemiyordu. Katya, mecrahun karyolam Bm önünde diz çökmüş, ölüm hallode bulunan mecrubun va bızlarımı tütmakta, fakat yü- zünde hiçbir hareket gösterme- n camlı | | yor muüson?. Seni biran için terketmiyorum. genclere silâh dağıtırken.. ve hava sskerliğine ne suretle bazırlanarak ellâh eltına davet edlleceğin tedkik olunacaktır. Roms, 21 (Radyo) — İtal yan kabinesl cama günü (Bu gün) Vinlmale — sarayında İçtl: maa davet odilmiştir. Bir sosyalist meb'usu silâh atmış Madrld, 21 (Radyo) — Sos yallst meb'us Ovardo — Alonco, birçok el tabanca attığı İçla zabıta tarafından - tevkif olun- muştur. Lugo'da umumi olarak ilân edilmiştir. Real'de birçok hâdleeler ol muüuştar. Madrid, 24 (Radyo) — Ma: loga'da cereyan eden hâdise lerde polle silâb İetimal etmek mecburiyetinde kalmıştır. Bu csnada bir kişi yaralanmıştır. Valans'daki amelo, yevmiyeleri fazlalaştırılmadığından grev ilân etmişlerdir. Hindenburg balonu ikinci seterine çıktı.. Nevyörk 21 (Radyo) — İkin ci seferini muvaffakıyetle ba: şaran Hiadenburg — balonu Al manyaya bhareket etmlştir. Bu balonda bulüaan müşa- bit M Ovll: — Hindenbarg balonu ra: sathanelerle dalmi temas halin soyahat müdde- ltabllir. Demiştir. grev aoi leri çekilmiş, yüzünü müthiş bir sarılık kzplamıştı. Katya derin bir wstırap için- deydi.. Kabahatı kendisinde bu- Tüyordu. — Neden taç giyme merasl- mini bugüne talik ettim, neden?. Diyordu. Katya birden ağlamağa baş- ladı, Başını, ölmekte olan mec: rahun göğsüne dayadı, kalbinin darabanını hissetimek İstodi. Ve basta bir çocukla konuşur gibi: — Aleksandr, benim kücü ğüm, ben geldim; yanında ben varım ben.. Katya... Beni İşlii Bak, Yanındayım. Bilirsin ya.. nin küçük — kızcağızın. Mavi Şeytan'ın.. Diyordu. Soenin Katya'n, 60 Senin | kudar İtalya'da k | Mareşal Mareşal Badoğlio Roma'yaDönüyor, —. .— — Baştarafı 1ci sahifede — kik edeceklerdir. Ma Ba doglla Avrapa'da büyük mera ölmle karşılanacaktır. Roma 21 (Radyo) — Roy ter ojansından: Mareşal Badag- llo, zecri tedbirlerin sebep ve rebileceği bir Avrapa harbi tehlikesi —ortadan kalkıncaya ktır, İtal ya başveklli M. Müssolini, ica binda — İstişerelerde bulunmak için Mureşalin yanında kalma sım İstemektedir. Roms, 21 ( Redyo ) — Ma reşal Badoglto, mezuniyetini ılı calı bir. şehirde — geçirecektir. Badoglio; ayal İtal ya'nın genel savaşa girdiği gü nün yıldörümünde de buluna lstikbal bazırlanmaktadır, refa zumanda caktr. Badogilo için töreni | katinde bazı zabltan da vardır! Adis Ababa, 21 ( AA ) — Badogllo, bugün tay yare ile İtalya'ya dönmektedir. Mareşal Ginçyani kendisine, ve- kâlet edecektir. Kudüs N'l-ıııhabere- leri De Kesildi. —. —— — Baştarafı lci sahifede — tevkif edilmiştir. İskenderiye, 21 (Radyo) — Kudüs'ten — vaziyet hakkında gelen haberler İyi değildir. Arab komitesi dün — fevkulüde komlsere yahudi muhatiretine | karşı Arab mükavemetinin de- | vam edeceğini bildirmiştir. Togiltere fevkelâde komlserl Arab komlitesine muvafık ve mülâyim ble cevab vermemiştir. Bigot mühribi Yafa llmunına girmiştir. İsyan hareketi şiddetlenmekte Kadüs'te tleari hayat tamamen durmuş tor. Birçok bombalar - atılmış ve tanklar çıkmıştır. Şimendi- fer hattı böyük — kuyvetlerle ve — genişlemektedir. muhafaza edilmektedir. Bütün yollar askeri kuvret ler tarafından kesilmiştir, her tarafta dehşet hüküm sürmek tedir. Asllerin henüz mukavo: metten vazgeçmedikleri ve geç miyscekleri görülmektedir. Kudüs, 21 (Radyo) — Akr, Ennik ve sair yerlerde ellâhlar ve Gazze karakaluna bir bom ba atılmıştır. Kudüs 21 (A. A) — Kudüs Mlo Yafa arasındaki telefon mu- haberesli kesilmiştir. Ücesi olarak Kahire İle de mu heberesi kesilmiştir. Yafa 21 (Redyo) — Liman amelesi, gelen vapurların getir- dikleri eşyayı tahliye etmemekte Bunun ne mucibince, rüh teslimi sıranında yaktıkları mumuan ışığı, ihtizar halinde bulanan Çer'ın yüzünü aydınlattı. — Ve... - İmparatorun yözünde garib bir bal oldu, sanki, ölmek üszere olan bu adam ölmek İstemiyurdu! .. Katerin'in omuzuna birlel dokundu. Katerin bir saattan. berl diz çökmüş, gözlerini çarın yüzüne dikmiş, ağzından bir kellme çıkmasını bekliyordu. Başpapaz, ağır bir sesle: — Pronsos, kalkınız.. Göz lerini sizin kendi ellerinizle | kapatmanız lâzımdır! Dedi. — | . .. Bundan birkaç ay evvel, im paratoriçenin tabutunun gözden kaybolduğu kışlık sarayının kö şerinden İkinci bir tabut, İmpa- n da Mayıs 22 — MN Zabıta Bir çocuk hoğuldu Menemen kazasının Göt köyünde Hüseyin oğla Ali'NE dört yaşlarında oğlu Ekren " kuyusuna — düşerek — boğalaff) tur. Çocuğan ülümüne ebetti| ninla) ihmali sebep olup 019) dığı tahkik edilmektedir. Esrar bulundurmak: İkiçeşmelikte Sulepçi çıkf zında oturan — Barsalı — Or! oğla Mabirde kırk — santii ssrar bulanduğundan hakkı takibata başlanmıştır. Sandalya ile yaralamış: Çukürçeşçme movkilnde Üü yaka'lı Ahmed'in kahver'” oturan İzmir'li Hüseyla © 22 yaşında Süleymen ile ” rid'li Cafer ararında oyun çıkmış, | C4 varmak aat selesinden kav; sandalya — ile Süleyın «nı başından yaralamti' Hırsızlık Alssncak Stadyomu önüf Kuraferya'lı Hüseyin oğl lih'in cebinden gümüş bit çalınmıştır. Silâh taşımak: İkiçeşmelikte mab, Hasan, Niyazi ve Abt de birer bıçak, Mulatyalı ramda bir tabanca ve Mutl da bir kunduracı - bıçağı narak zubitaca alınmıştır. Çirkin bir hareket: Bayraklı'da Gül sokağ oturan ateşçi Rifat'ın 336 ğgumla kızı Melek'e, İçeiz mından Ali oğla Müazaffer! — Senlin yolanz hareketlt gördüm, Müdüre söyliyece Diyerek tehditte bulundu? dan ve sarkıntılık — ettiği tutulmuştar. Edebsizce hareket: Bahtibaba parkı - içiad? miz'li Mastafa oğla Mub Burhan kızı 10 yaşıuda Abdullah kızı 13 yaşındt kızı 9 yi Necmiye'ye edeb yerinl termek süretile edebalzce " kette bulunduğandan zi tatulmuş ve tahkikata mıştır. Konyalı vet ve Şaklr Rusya'da kilise çaf gene çalınacakı Roma, 21 (Redyo) — kova'dan alınan haberlere Sovyet hükümeti kilise * zanın — ceklel gibi — çalını müsaade vermiştir. Bu denin vicdan serbestisinli sürette — tatbiki — mukadi olduğu söylenmektedir. wrar ediyorlar. Yafa ile £ arasındaki — telefon hatlâ silmiştir. — Yalaız — Kabiff Kudüsz batları işliyor. Bazı resmi devairde T* ve nakledilmiştir. tabutu, Grandüklerin —V'f Aimpurator üçüncü Alekef omuzlarında oldoğu beld' || den kayboldu. Tabüt, Ortodos âyini bince açık olduğundan cenazeyl görebiliyordu. — Şonu vaf l 4 Kitaplarınıza / ve Ucuz Bir © Yaptırmak Isterseniz Ali Rız3 Mücellithanesi!” Uğrayınız. Yeni Kavatlar Numara :