22 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

22 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

BAA Lodovik Şarbayın omuzlarını okşıyarak: — Kararlarının akilâne ve yerindedir; Fakat sizin fazla mastaf ve külfete girmenizi hiç İstemem! Dedi. — Fakat.. — Öğleyin &lz ikivix ve Be lediye meclis âzaları buraya gelirsiniz, bondan sonra, âsa. letlâ Düşes hazretlerlain katile baloya başlarız! Şarbay ile papasın yüzleri güldü. Dük sözüne devam etti: Bu zavallı memlekette belk için eğlence ve şenlik fırsatları pek uzdır. Yarınki gününm fer. kelüde “olmasını ve biz. göçüp gittikten sonra, çocaklarımızın bunun batırasından — bahsetma- lerini İsterim! Dedi Ziyareteller, artık söylenecek bir şey katmadığına hükmede- rek gitmek İçla kolktılar, fakat Dök : — Hazır buraya gelmiş iken size Cran Düöşes bazreilerini takdim etmek İsterim, Dedi. Bua âni teklif üzorine papns İle Şarbayın gözleri fal taşı gibi Açıldı ve elleri titremeğe başladı. Dük'âün bir ap için salondan aytılmasını fırsat bilen Şaybay, beman kravatını dözeliti! Pa pas efendi de, irl ve renkli mendilile burannu - Oldukça gürültülü şekilde - sildi! Da- şes'in erfiye kallandığını fark etmesini urzu etmiyorda! Ceblinden çıkardığı guatları eline geçirirken: — Azizim Şarbay vakla bu bir bidatdır; fakat başka çere yoktar, Bu günahımı baş pa- pte'a İtiraf edeceğim. — Fakat bayatımda bakiki bir Gran Dü- ge8'e takdim edilmek çeref ve saadetini İlk defa görüyorum Dedi. Elbiselerinin İntizamını boz. mak korküsile her ikisi de — ötormudılar ve Gran Düşes'in - girmesini ayakta beklediler! Nihayet kapı açıldı. Hortans Kora, Kont Germen, Kont dö La Tur ve Dük Lodovik tara- fından takip edildiği balde içeri girdi. Gran Düşes, Enfes bir — kır tüvaleti yupmış ve zamanın en çık bir. elbisesini giymişti! p Hortana, Gran Düşes rölünü — taem bir muvaffakıyetle oynr — yardu. Papas İle Şarbay, selâm- larken o kadar — eğildiler ki, — Hortans bunların düşeceklerini © gandı. Dük Lodovik; — Madam, zatiâsilanelerine ı ANADOLU ! | refa Günlük Siyasal Gazete Sahip ve Başyarganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: uıııdı Nüzhet İdarehanesi; "” v c lak Pat Töen , Telgraf: İzmir « ANADOLU 'Telelon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Altı aylığı 700, Üç aylığı 500 kuruştur. | Yebancı memleketler için senelik | aböne ücreti 27 İiradır. | Heryerde 5_ Karuştur. İ& aüsbalar 25 kuruştur. ANADOLU MATBAASINDA e. | köyün mülki ve rubani müdü Tanını &İze takdime müsaadesini vermenizi rica ederim. Yüksek saygılarını ve köy halkının ta zlmatıni arz İle şeref bulurlar! Diye kendilerini Hortans'a tak dim etti. Sonra Kora'ya dönerek: — Madam la Kontes koviç... Gran Düşes hazretle rinin sağdıcı.. M Lö Kont Germen, M. 1ö Kont dö la Tarl, Diye diğerlerini do köy papasile Şarbayına takeln etti. Bartene'ın fevkalâde güzel- lğt papaa İle Şarbayı adam akıllı şaakına döndürmüştü. Şarbay: — Madam.. Dedi. — Fakat bundan sonra — söyliyecek — bir kelime bile bolamadı! Papus da ayal şekilde: — Medam... Diye bildi. Horlana, mevkle göre birkaç söz söylemek İüzim olduğunu anladı. Ve çök iyi taklilt edll miş bir Slâv şiveslle: — Güzel memleketin'zi 21 yarot dolâyısile çok bahtiyarım, sizin ve halkın bana gösterdiği teveccüh ve muhabbete de te, şekkür ederim. Sevgili halka bildiriniz ki yarın aralarında bulanmak benim için haşatı: mıo en mes'ut — dakikelarını teşkll edecektir. Ve, halk ara- muhtaç olanlara bol mik- tarda para ve yiyecek — tevall- ni do arzu ederimi!, Dedi ve Dük Lodovik'e dö- nerek âmirane bir tavırla: — Azizim Dük, siz bu cihete nezaret buyururazanı, değil mi? Diye sordu. Hortana; — Yarın merasim nasıl ola: cak?. Diye sordu. — Şonu Var — Üzüm satışları: Ç. Ahcı K. $. 170 Ş, Remzi 9 75 B9 j. Taranto T 21 S. Emin 9 25 15 M., j. Taran. 138 50 191 Bugünkü entış 611702 Dünkü satış 511943 Umum yekân Zahire satışları: Ç. — Cinsi K. s. 50 Ton Buğday 6 75 5265 Buğday 6 25 75 B. pamuk — 41 50 BURNAVA (. H.P. Menfeatine Vilâyet idare heyeti reisi bay Avni Do- gan'ın himayelerinde| 27 Mayıs çarşamba akşamı Tayyare Sinema- sında Güzel Bir Revü Verilecek İzmir ve Burnavanın kibar ailelerinin idaresi altında ve- rilecek olan bu revüye İz- mir'lilerin büyük bir alâka göstermelerini tavsiye ederiz. Biletler Tayyare sloeması Egişesinde ve Şifa ecaanesin- de çimdiden sat'lığa çıkarıl- Bauştır. — H eee St (ANADOLT| | ea Ualya, Libya'daki Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı Askerleri Geri Çekecekmiş.. —.. .— — Baştarafı Içi sahifede — yeni tabslent İstemektedir. Ma belifler bu hüsusta müçkülüt göstermektedirler. Lartlar kumarasında Malta'nın yenli rejimi bakkındaki kanun kabul edilmiştir. Loodre, 21 (Radyo) — Bu sabah — Baldvin'in — riyasetinde Növll Çemberlâyn, Lord Mon- Monsel, Düf-Kuver ve hava bakanı Sir Tomas İskip bir İç- tima yapmış ve ba — içtimada öç müdafsa bakanı İrtibat ba kanı Sir Tomas İskip'in avam kamarasında yapacağı boeyanat tetkik ve tasvip olanmuştar. Londra 29 (Radyo) — Ma bafazakâr partisi M. Baldvin kabinesinin dahili ve harici si yaseti aleyhinde rey vermeğe bazırdır. Muhafazakârlar bey- nelmilel siyaset anhasında İngi- Hz oüfazunun sarsılması hase bile ademi memnuniyetlerini gizlememektedirler. ——— Italya'da Bir tayyare filosu- nun yaptığı tecrübe.. Roma, 21 (Radyo) Bir Italyan bombardıman - tayyare filosu Roma'dan Lombardiya'ya gitmiştir. Ba filo burada şid. detli bir bombardımam tecrü- besli yapmış ve gene yerine dön- müştür. Filoyu teşkil eden bu tay: yareler, fena bir bavaya rağmen 5000 metreye kadar yükselmiş lerdir. Yaptıkları seyahat ssatta 250 kilometre olmak üzere 2500 kilometredir. Ingiliz - Rus Deniz müzakereleri Londra, 21 (Radyo) — İngiliz Rus deniz müzakerelerine In- giltere namına Oray Ser, Sov: yet Rosya namına da Çikanıki arasında devam edilmektedir. Delegasyonlar geniş miktarda noktal nazar teatisinde bulan- muşlardır. Italya'da ianeler Roma, 21 (Radyo) — Âyan. dan ve sanayi erbabından Ami- yeli Müssolini tarafından kabul edilmiştir. Amiyeli yeni impa- ratorlak İhtiyaçlarına — sarfedil. mek üzere üç milyon, diğer iki Ayan azası da ikt milyon liret fane vermişlerdir. Yüzbaşı Darşago da bugün bir milyon üçyüz bin liret vermiştir. Italya - Avusturya Viyana, 21 (Radyo) — M. Valdenek Berger'in Roma se- firliğine tayini — husasundaki letimzaca Roma hükümetl mu- vafık cevap vermistir. Sabık — Roma — sefiri Fon Alolz Grober - Parle #sefaretine nakledilmişi!r. Tasdik edecekmiş Rlo dö janero, 21 (Radyo) — Empersiyal gazetesinin verdiği bir hubere göre Brezilya hü kümetl Habeşlstan'ın İtalya'ya Mlbakını tasdik edecektir. Debre Markos Kasabasını da aldılar.. Adis Ababa 21(A.A) — İtal yanlar Debre Markos'a girmiş lerdir. Böylece Habeşlstan'ın Gözzüm — ayaletini — tamamen kontrolleri altında bulundura- N HABER TELEFON TELGRAF TELSıZLlZ Geneval Graçyaai Adis-Ababa'ya Vardı. Badoglio'ya Vekâlet Edecek. Italyan'lar Yeni Bir Şehir Zaptettiler. Ras Imru Da Bir Müfreze Ile Teslim Olacakmış. Roma, 21 ( Radyo) — Tri büna gazeteslnin — Adis - Abubu muhabiri bildiriyor: Dön Mareşal Graçyani Adis Ababa'ya vüsıl ve fevkalâde merasimle karşılanmıştır. Tay yare küvvetleri şefi — general Ranço da — Mareşalla — birlikte gelmiştir. Habeş istilâ ordusu erkânı Mareşal — Badogllo'nun — riyase tinde mühim bir konferans ya- pılmıştir. Mareşal Bedogllo za fert nemına teşekkür etmiştir. Asmara, 21 (Radyo) — Ma reşal Badogllo teyyare İle bu taya vüsl olmuştar. Badogllo buradan da muhalli — ihtiyaçlar özerinde müzakeretta — bulun, mak üzere Roma'ya bareket edecektir. Adis Ababa 21 ( Radyo ) — Italyanlar Degamarkosa girmlş lerdir. Bu suretle Godjam Eya leti tamamen İtsiyan kontrula altında buladabilecekter. Adis-Ababa, 21 (Radyo) — General Staraçe, erkânıharbiye elle birlikte Gocam merkezl olan Debremarkose — meekline girmiştir. Ba münasebotle aa keri geçid resmi — yapılmıştır. Halk — İteyyan'ları iyi — karşıla- mıştır. Kargılıyanlar arasında — Ras Hallo'nun oğla da vardır. Bun- dan başka — birçok Habeş ku- mandanları da debalet etmlş- lerdir. Debra Markose, henüz İşgal edilmemiş yerlerden gelen; kâr- vanlar ve yolcular biçbir ta rafta Habeş askeri görmedik. lerini söylemişlerdir. Yalnız bir. kaç yolcu Res Imru'nun küçük bir kıt'a ile tesllme bazır ol- dağvnu bildirmiştir. Göodjem'dan — Adis Ababa'ya kadar olan yollar asker muha- fazası altındadır . Ber teraftia iİmar ve muh- taçlara yardım fasliyeti vardır. Bir de çocuk dispanseri açıl. mıştır. Harar 21 (Radyo) — Harar- da tabli vaziyet tamamen tesis etmiştir. Harp dolaylslle kaçımş olanların hepıl de yerlerine dönmüşlerdir. Bugün $0 müsellah Habeşli ollâhlarını hükümete tesllm et mişlerdir. Karsada rühban halk namina — İtalyanlara arzı tebal: yet etmiştir. Cicikada 317 mü- sellâb Habeşli teslim olmuştur. Roma, 21 (Radyo) — Cenap cephesi kumandanı — Mareşal Graçyani bügün tayyare — ile Adls Ababa'ya gelmiştir. Mere çal Badoğllo'nan gaybubetinde yekli olarak bulunucaktır. Ttalyan bankamı erkânı da Adis Abuba'ya gelmişlerdir. Ha beşlstan'da yenl pura - esasımı kurmağa çalışmaktadırlar - Bir çok yerlerde süel memurların. vazifzlerine nihayet — verilmiş ve buralara mülki memorlar tayla olanmuştur. Togiliz Bay ter heyeti İle Kızılhaç heyetl bugün Cibotl'ye hareket etmiş lerdir. Abali yavaş yavaş İşi gücü İle meşgül olmağa — bap SK Bl lll Adla Ababa, 21 (Radyo) — Debra Murkos'ta misyonerlerin sıbbat ve bayatlarına hiçbir şey olmamıştır. Debredava'dakl 150 Fransız zenkli aekerl bugün bareket etmiİştir. Adls Ababa Fransız se- farethanecal — muhafazasına — me- mur sekerler de — bügünlerde gideceklerdir. Habeş Kabileleri Italyan- lara Teslim Olmıyor! Habeşistan'ın Zaptı, Britanya Için Büyük Bir Tehlikedir. Kahire 21 (Radyo) — Ras Nasibu'nan müşaviri Vebip paşa, kmparatora mülüki olmak üzere Mısır'ı terk ket etmilştir. ajanmıda beyanatta bulunmuş, İtalyanlara — teslim çarpışmağa kal — Habeşlstan'ın zaptı ve İtalya'ya olmadıklarını, vermiş bulandaklarını beyan etmiş ve: Filistin'e — bare: Vehip paşa Mişiz'dan ayrılmazdan önce Royter birçok Habeş kabllelerinin elan tetiklâlleri için sonuna kader Hbakı, Britanya İmpara: torlüğu — İçin muazzam bir tehlikedir. Çünkü İtalyan'lar, Habe: eletanden bit baçok — mllyonluk bir ordu temla edebilirler. İyi bir şekilde tallın görecek olan bir baçuk milyonluk cesur Habeş ordusu İle Sudan ve Mişir'i, İtalyanlar fazla müşkilüta maruz kalmaksızın ııplud:bllirleı Demlştir. e— — Ingiliz Faşistleri Sulh Ta- raftarlarile Mücadelede.. Bu Meyanda Yahudilere Karşı Büyük Bir Düşmanlık Gösteriyorlar. Londra 21 (Redyo) — İbgiliz faşletleri, sulh ve Yahudi — ta- raftarlarına şiddetle muhalefet etmektededirler. Faşistler, gamalı haç kullanmakta ve herhangi bir hareketla kendileri tarafından yapıldığını anlatabilmek içla Imza yerine de gamalı baç — İşaretl yapmaktadırlar. Faşletler bir yabudiye ait yüözme bavuzuna petrol dökmüşler, ve sulh taraftarlarının toplandığı bir binayı basmışlardır. Bura: dın birçok kitap aşırılmış, mobilyalar harap olmuştur. Çalınan kitap ve vesikaların çoğu, sulh severler cemiyetinin açtığı barp eleyhtarlığı sergisinin malzemelerini teşkil etmekte Idi. Bu sergi Mançisterde kurulmuş, şimdi de Ameter'de açılacaktır. Avusturya Milis kuvvet- leri yardımcı vazitesini görecek.. Viyana, 21 (Radyo) — Mille kürretlerinin Avastarya orda- suna ve zabitaya - yardımcı bir bir kuvvet olarak bulundorul: matı hakkındaki kanun kabul edilmiştir. Arjantin tayyareleri Italya'da yapılacak.. Roma, 21 (Radyo) — Boy- nos Ayres'ten bildiriliyor : Ar. jentin hükümetinin tayyarele- rTiol temin içla yapılan müna- kasada iştirak eden İtalyan, Alman, Toğiliz, Amerikan ve Lehistan fabrikalarından Ttal- yan fabrikaları kazanmışlardır, Bu sebeple G0 milyon pezo- lük bir sipariş İtalyan fabrika- larına verilmiştir. Italya - Macaristan Peşte, 21 (Radyo) — İtalya, Macar ticoret komitesi Maca- ristan Ticaret (bakanının riya- setiade toplanımış ve iki mem- leket Ucari — müoasebetlerlnin inkişalı üzerine tetkikatta bu- Habeş iyabet hükümeti Için yardım isteniliyor Londra, 21 (A.A) — Taymls göazetesi, Londra'dakt — Habeş Elçisi doktor Martin'in bir mek- tubunu neşretmiştir. Elçi bu mektubunda benüz İtalyan İş- gali altına geçmemiş olan Garbi Habeyletan'da kurulan Niyabet hükümetine yardım edilmesini istemektedir. Japonya'da yedi anarşist tevkif edildi. Tokyo, 21 (Radyo) — Batı jeponya'da Janogas vilâyetinde yedi abarçlst tevkif edilmiştir. Banların üzerinde gizli bazı plânlar da çıkmıştır. Yeniden tevkifat yapılacağı anlaşılmak- tadır. Bir anket Londra 21 (Radyo) — Mor: ning Post gezetesi karileri ara: sında bir aaket yapmış ve ka- rilerin yüzde doksanı ,,Uluslar sesyetesinin —Almanya birlesik Amerika ve Japonya'nın da girmesi şartile 1elâhı taraftar- oıroıg . - < ZSESEFRESTKEA AY ESEFLE SI0 TPCETLEYE