28 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

28 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 3

at 189 39 0 A aA KA LĞ Çimdikler Sinirlenmiştim. Arkadaşlarım gülüşüyorlardı; — Gene maruf bir hastulığın tatta galibal. Herşeyl atıp kırıp Geçiyorsun... Cevap vermiyordum. Onlara Ağır birşey söylememek - için dişlerimi sıkıyordum. Biri: — Söyle yahu -dedi- nedir atadığın? Ba kadar kiymetli birşey mi bu marifer?. — Evet -dedim. kıymeltli., — Altin bir ssat, bir yüzük, birşey.. Hayır!. — Ya nef, Bir kalem.. Kaça almıştın, şöyle beş D0 Uralık birşey mi? — Hayır, beş kuruşa aldım. Bir kabkaba savurdular, eğle- Biyorlardı.. — Hay zavallı, kuruşlak kalem. — Evet, hattâ o kadar kul İanılmış ki, onu ancak parmak larımın arasında tutabiliyorum Fakat o kadarcık şey, benim İçla bir silâhtır, bir kovvettir, bir tesellidir, molşet kapısının Serarlı bir anahtarıdır. Nihayet © beğenmediğleiz beş kuruşluk kalemim, sizin gibi anlaşısız kofalara çivi gibi saplamak İçin — kullandığım — bir âlettir. Ben onanla gökleri teşa tuta- Tm, ben onunla güler ve gül “lurnı, ben onunla istirapla: Timı, feyanlarımı anlatırım.. Ve ©, onsuz kaldığım gün!. — Ne olar? — No mi olar, değoeksiz kalmış bir âmüya, yahut da Bözlükleri çalınmış bir miyoba zerim. Ben beş kuruşluk, bir tane Cİk, dert üşine, mütevazi, ce- Sur, goh bir kalemeiğim! Dos- tüm, kardeşim, sevdiğim, her- #yim kalemciğim.. Ben onsuz Yaşıyamam, bayır, hayır. Bana ekmek kazandırdığı için değii, kafamı, hislerimi, Tikri. Ti anlattığım için ona bayılarım. . hay, beş .. Bir baba anlatıyordu: — Hayret edersiniz, benim m, bu yıl galiba dikiş iden — dönecekler.. Diğer derslerin hepsinde mükemmel bir talebe, masıl olur da Ükiş dersinden — döner anlı am,. Cevab verdim: — Mükemmel birşey!. Kerl Menliz bayan, yarın öbürgün ya evine girince Fizikle, ya ile, coğrafya ile, topoğ Tafya ile uğraşacak değil tabli.. lâzım olacak en birinc! Vey, iğne İplik ve bunlara ald Tarifetlerdir. Bunları kuallan Tasını bilmedikten sonra onun mlığı nerede kalır? . İstm lâzım değil, bir arkada fma, bir zata bakaret etti. Ünakaşasını yaparlarken, ba- N yapan arkadaş, güya tevil 'ormuş, özür dileyormuş gibi tözler söyledi. Fakat öyle ane İdarel kelâm etti ki, tözlerde de nefle bir haka- Tet vardı. Kendimi gülmekten m ve fıkrayı butır- '*.: ça yi “Fransa'da bir erkek, bir Madam'a kızmış, “Deve,, demlş. '!llııdlıı. senmisin söyliyen; Kadın derhal dava açmış. Rels: tüçlüya sormuş: — Sen bu Madam'a hakaret “imlç, deve demişsin... düşünmüş: — Rehsbey demiş- - anlıyo Tom ki siz de bunu hakeret | Mühim bir hır hık Sabıkalı Bir Kasa Hır- sızı Tutuldu. —. Çaldığı kasayı sırtında bir buî;;k kilometre uzağa golürmnş. Kasa kimindir? eee Kasa hırsızı Halil İbrahim Dün sabuh Gözelyalı'da kusa hırsızlığı yapan sabıkalı Löpsn- ki'li Selim oğlu Halil İbrabim zabıtaca — tatolmuştar. — Halil İbrabim'in tutulaşu, şa şekilde olmuştar : Sabahleyin erkenden Güzel. yalı'da vezife gören bekçilerden birk şöpheli vaziyette — dolaşan bir kişi görmüş ve büvlyetini tesbit etmek İstemlştir. Fakat bu şahıa, hüviyetini — bildirme- diğinden kendisini Güzelyalı karakoluna götürmüştür. Kim olduğua belirsiz şaha, tHevaba başlandığı sırada birden bire fırlamış, karakoldan dışarı bolunarken — Halli — İbrahim'de bi telâş eserleri görülmüştür. Birsizliğin, Halil İbrabim tara fiudan yapıldığı sezilerek tahki- kata gizişilmiş ve emniyet mü dürlüğü, kasa bırsızlığı büdlse sive büyük ebemmiyet atfederek tahkikatu adli kısım rels vekill birlaci komiser Salim'i memur etmiştir. Hırazlık yapılan evde ve elvarında tetkikat yepılmışsı da kara bulunamamıştır. Demir pi Bemın çok Dzağa götü rülmesl İmkânsz olabileceğini düşünen adli kımım relsi Salim, evvelâ eve yakın olan tarla ve beahçelerde tetkikler yapmış ve nihayet bu tetkikatını genişlet miştir. Para kosası, çalındığı evden birbuçuk kilometre uzak ta bir ekin tarlası içinde bulun muştur. Kasa, bir demir kazıkla eçılmuğa çalışılımış ve yan tara çıkarak kaçmağa başlamıştır. Peşine düşen Iki polla memuru, biraz ileride kendisini yakala- meğa müvaffak — olmuşlardır. Tekrar karakola götürülen bu adamın, biraz sonra büviyetl anlaşılmıştır. Bu, sebıkalı Balil İbrahim'di. Yirmi yaşlarında bulunan Halil İbrebim, evvelce İzmir'de muhtelif hırsizlik va- kalarından iki sene hapse mah- küm edilmiş ve mahkümiyet müddetini İzmir haplsbaneeln- de geçirdikten sonra ortadan kaybolmuştur. Bir müddet sonra yine Halil Ibrabimim'in, Muğla'da ağırceza relsi olan zatın evini soyduğu ve tütularak mabküm edildiği, son günlerde muhkümiyet müd. detini doldurduğundun Muğla baplaanesinden çıkarak İzmir'e geldiği teebit edilmiştir. Polister, ba adamı - İstlevap ederlerken Gözelyalı'da Falkbey sokuğunda 14 numaralı - ovde oturan eski polla memurların den Şevki, karakola gelerek geceleyin evine giren bir)bırsız tarafından evin alt katında b hanan demir kasasının, bir saat ile bir cüzdanin çalınmış — ol- doğünu bhaber vermiştir. ki, bu suretle şikâyette AAA EL N T AOAT KAT MN telâkki ediyoraunuz. Eğer ben bir deveye ,,Mudam*” demiş ol saydım, bunu hakaret mıydimiz?. — Hayır, bu hokuret sayıl: mazdı.. Suçlu, bu cevabı alır, olmaz hemen davacı kadına dönmüş: — Öyle ise affodersiniz Ma- dam!. sayar- Çalınan kasa fından zedelenmişap de açmak mümkün olmamıştır. Halil Tbrahim — istlevabında kasa birsizliği İle alâkasını İn kâr etmişse de evde — yapılan tetkikatta bahçede görülen eyak- kabı izlerinln, Halil İbrahim'in ayağında bulunan lâstik ayak- kabı izlerl oldoğu anlaşılmıştır. Bu mühim delil karşısında Ha Hi Ibrahim,fakârden vazgeçerek hırazlığı nasıl yaptığını — tafel lâtile aolatmıştır. Halil İbrabim, geceyarısı bahçe — divarından aşarak İçeri girdikten sonra müutbak penceresini söktüğünü, eve girdiğini, bir odada hiçbir M Belediyenin Yeni Bütçesi. Hü ee Yukarı mahallelerde inşaata başlanacak. Hazlran - başlangıcında - bele- diyenlü vilâyetçe tasdik edilem yenl bütçesi üzerinden şehrin yukarı — mahallelerinde İnşesta başlanacaktır. Belediye relâl Dr. Bebçet Uz, yanında mühendis leri bulanduğu, helde yukarı mahallelerde tedkiklere ve portl teşekkülleri mümeessillerile gö rüşmeğe başlamıştır. evvelâ en mühim olan yerler tesbit edilerek Joşasta b Esnaf Yaz tatili yapacak Karşıyaka'daki — eanaf, sıcak lar büşladığı — için öğle tetili yapmağı ve belediyeden müseade İstemiçler dir. Belediyece kendilerine mü sande - edilecektir. Ismetpaşa Bulvorı İsmetpaşa - bulvarında — asfalt kısımda bazı bozukluklar vardı Belediyece bonların tamir etti rilmesine başlanmıştır. Bu suretle lanacaktır. kurarlaştırmışlar şey — bulamadığım demiştir. ki: — İkincl oduya girdim. Ba rada bir konsol vardı. Gözünü karıştırdım, bir aet ile bir eözdan buldum, bunları aldım. Fakat ayni odada küçük bir kasası bulünça — başkasını n vezgeçtlm ve: piyangosu çorpti, y kasayı - aşırmalıyım. Diye düşündüm, güçlükle kal dirdim. Seksen” kilo ağırlığında idi. Pençere içine koyduktan sonra dıvar — üzerinden sıyırta- rak yola attım. Kasa ile uğra grken almiş olduğum esat İle cüzdan bahçede düşmüş. Kusayı sırtladım ve mümkün olduğu kadar uzağa götürüp açmağa çalıştım, fakat açamadım. Kasa, evin sahibi Şevki'nin damadı. Istanbul Hukuük mah- kemesi relsl Ali Riza'ya alttir, içinde Mısır. tahvilâtı ve diğer bazı tahvllâtle — kiymetli bazı eşya bulunduğu tahmlo edili yor. Anahtarı da - Ali Rıza'da bulundauğa için kasayı açmak mümkün olmamış ve koasa, Şevki'yo tesllm edilmiştir. Halil İbrahim, dün akşam - adliyeye verilmiştir. Ba mübim hırsızlık yak'asının fallini kısa bir za manda — meydana çıkaran zabitamızı takdir. ederlr. söyleyerek na tayyare Tayyare Sineması Saygılı Izmir bolkından gördüğü büyük rağbete küçük bir muka- bele olmak üzere fiyatlerini yüzde elli ntabetinde tenzil etmiştir. Her gün, her se- ansta fiyatler: 15-20-30 Kuruştur Ba ucuz fiyatlere rağmen bu bafta iki şaheser film Ben Seninim Brigitte Helm'in çok derin bir aşk hikâyesi Sözde Karım Anna Bella ve Jan Murat tarafından çevrilen nefis bir komedi Ayrıca: Ankara'da Türkkuşünun faaliyetleri ve umumi #por kongresl İntibaları — Mikimi Seans saatleri: " ergün 1 17,30 — 21,16 Ben seninim lı karikatürler 19,40 Sözde karım Cumertesi ve pazar günleri 14 te Ben seninim ile başler Demiş. Çimdik Dilsizlerin Dillenmesi.. — -0 . Gamm— Fen adamları hayret içinde.. Aydın'ın Koçarlı nahiyesinde bir ekin tarlasında çalışan İz mirli dilsiz. Hüseyin, tarladaki ağaçlardan birinin altında öğle uykusuna yatmış dili çözülerek normal bir şe- kilde konuşmağa boşlamıştı Aydın'da alâkadarlar, bu bâ dise üzerine Aydın fen adam larıma — tetkikat — yaptırmış Aydın'daki doktorlar, dilsiz bir adamın tekrar norinal bir çe kilde konuştuğu şimdiye kedar biç görülmediğini söylemişler dir. Hüseyin'in ifadesine göre İamir'in İşgalinde düşman ta rafından dövülmüş ve o vaklı dileiz olmuştar. Fakat zamanla, nihayet Koçearlı — nabiyesinde tekrar dillenmiştir — Dilsdiz Aâ kaydedilmiş olup olmadığı eoral muş olduğundan emniyet mü dürlüğündeki kayıtlar — tetkik edilerek cevap verilecektir. Camaltı İnce Tuz Fabrikası 15 Haziranda açılacak Çamaltında yeni tesis edilen Tnce Tuz Fabrikası montojı ta mamen bitirilmiştir. Fabrika 15 Heaziranda ve belki de gümrük ve ivhisarlar Veklll Rsna'nın buzurlle açılacak ve bunu mü tenkip piyasaya, yıkanmış, öğü tülmüş, paketler halinde sofra tozu çıkacaktır. Çamaltında son zamavlarda birçok eserler vücuda - getiril miştir. Büyük elektrik - teslin ti da bitirilmiştir. Gerek Çamaltı, gerekse civar köylerin çocukları için beş sımıflı bir ilk mektep çatımı — kurülmüştür. — Ayrıca, Amele ve müstahdemin için 12 yataklı bir hastane vücuda ge tirilmiştir. Çamaltından Japonya'ya ça pılmakta olan tuz İhracatı, ha malı bir şekilde devamda dır. 156 Memur Muhasebei hu- susiyeye geçiyor 1 hazirandan İtiberen bina ve urazl — vergileri memurları mohasebel hüsusiye İdaresinde çalışmağa başlıyacaklardır. Ba- günden (tibaren bu memurlarla bina ve arazi vergilerine ald defter ve evrakın defterdarlık. ten mubasebel bususlyeye dev rine başlanacaktır. Devredilecek memurların masaları venmair eş yası da birlikte devrolunacaktır. Mölhakat ta dahil olmak özere muhasebel busuüsiyeye devredi lecek memurların miktarı 157 dir. Bonların — arasında iki ta- hakkuk başmemuru, İki tahell memuru, bir. tahakkuk ve bir tabsll müfettişi, bir de müme yiz vardır. İzmir'den — devredi- lecek memur - 79, Lezalardan de,reditecek memor 77 dir. Hamiyetli köylümüz Bayındır. Kızılay - şubesinin basene yağ mevslminde köy yağbanelerinde koyduğu kaplara yağını sıkfıren köylünün bağış- İama suüretile verdiği zeytinyağ- ları bu şabece çatılmıştır. Bandan 177 lira menfast elde edilmiştir. Şubeden bir mektab aldık mionettarlığını bildiriyor: ve uyanınca ve t#eyinin — İzmirde sabıkası Aydın'da Spor sahalarında yeni bâdiseler var,. Aydın, (Husnsi) Bölga: mix epor İşlerini karıştıran, İğ. gumsuz rekabetlere yol açan, kolüplerin aralarını bozan biş İiş ver t Maçlarda, başka kolüplerden oyuncu oypatmak, — Yıllardır, dedi kodusunu, kavgasımı din: lediğimiz bu İş biç te boş kar: glanmıyacak, Türk — sporcula: ğona, centilmenliğine yakışmı- yacak bir vak'aya daha tebep oldu. Aydın'da yeniden canlanan dirilen Aydınspor kulüâbü bir maç yapmak Güzere dün Söke'ye gidiyor. Söke kulübü, kölübe y ve yabhut ta yan şarıda tabellde bulunan 7 gençle gıkıyor. Bir urulık Söke oöynayan — oyunculardan — birlal ayağını sarmek — veya — fotlolul bağlamak Gzere sahadan — ayrı- hyor, bu #rada Aydın kalesine gelen topa görünce hemen İçe- riye girlp topa' kaleye enküyor ve kavga başlıyor. Aydın oyuncularından Hüse- yin'in yumrukla burou kana dılıyor. İş daba azıyor ve tokat tekme başlıyor. Aydın kulüp başkanı Naflizin müdebalesi İle kavga duürayor, Oyun 26 dakika evvel tatil ediliyor. Biz me böyle spor, ne de böyle maç lstiyoroz. Türk spor teşekkülünün yen! başkanından ve İdara heyetleden bu hallere ve sahaya takımında bir son vermelerini dileyor ve bekliyorus. “Aydahı (oyunoğlar Söke tü lüp Beşkanı Eyap Özbaş'tan gökdükleri büyük yardım” ve İlgiden ötürü kendisine açık teşekkürlerisi yazmamı benden İstedller. TVettiş Belediye relsi doktor Behçet Uz, dün öğleden evvel beledi- yenin bava gezi fabrikasını teftiş etmiştir. İyi tesisat ve çalışma neticesl olarak hava gazı randımanı mühim mik darda artmıştır. Fuvar komitesi Favar komitesi dün Belediye reksl doktor. — Behçet Uz'un başkanlığında toplanmış, favar Işleri hakkında bazı - kararlar almıştır. Tera paraları Adliye — Vekâletinden şehrl miz müddelomamlliğine gelen bir emirde milli bankalarımız hangisi daha çok - faiz verirse fcra paralarının o bapkoya ya urilması bildirilmiştie. Yeni eserler : ——— —— Endüstri Türk İşçi ve Endüstri kül türüne çalışan bu değerli eserla 31 İncl yılının Mayıs 936 nüs bası çıkmıştır. İçlade: ( Mede- Diyet abidesi: İş kanunu - Izmlt Kâğıt fabrikası - Deniz makine ve metodları - San'i kauçuk - Buhar kazanları - Pratik - elek. trikçi - Endâstri dünyası - Tür- bin makineleri - Çelik ve dö kömü - Oksijen — kaynağı - Fa- toğcaf notları - Menevlş nealleri - Pratik işçi - Hizmet masası ) gibi her sanetkârı ilgilendiren pratik ve faydalı yazılar vardır. Nüshası 12.5 seneliği 150 ku: ruştaz. Tavsiye ederiz.