28 Mayıs 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

28 Mayıs 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Bibulet'in bir tecesür ve te Tâş göstermediğini ve tabli bir balde kaldığını görünce, hiçbir yey görmediğini sanarak; — No tetiyorsun? Diye sordu. Genç kiz, mizafirlerin aşa gıda bazır olduklarını ve ken disinl beklediklerini söyledi. Kont, sür'atle — eldivenlerlni giydi, aşağı İndi. Gran Düşes, Dük ve diğer misafirler hep bir arada köyün yolunu tattalar, — 10 — Genç yüzbaşı Bugemon, Lü- #i de Kola'ye verdiği rande vüya kaçırmadı, tam enatinde hazır bulunda, Seat 6.30 da, güzel Kola'nın daircalne geldiği vakit, burada birkaç yabancı ziyaretçi buldu. Bunlar arasında fevkalâde sar fiyat ve İsraflarına zamanın kibar — mahitlerini — şaşırtmış olan Aston Blant, prens Gör çuko. prens Polizin, ve Sen Dominik caddesinde muszzem bir bina yaptırmış olan İngiliz Hop vardı. Bir de, Paris'teki İspanyol'ların mümeselli — olan Antonyo de Ezplloto bulunu- yordu. Lüsi'yi bugünlerde bir gölge gibi takibetmekte olan — Aldo: ma'cın da mevcudiyetini söyle- mek fazladır! Ev eahibi, çok gözel ve en fazla dekolte bir çay ziyafetl elbisesl giymişti! Ba kadının memeleri çok güzeldi; bundan Üüç sene evvel Parls'in bütün kibar erkekleri bu memelere meftun iİdiler. Ve şu semimi, hasust ziyafette, bu güzel me- meler hemen hemen misafirle- rin İştihalı gözlerine arzedilmiş idi ! Kola, 'asil ve kibar, İyi ter- biye görmüş yüktek bir kadın gibi misafirlerini ağırlıyordu. Salondakiler siyasi vaziyet- den endişe ile bahsetmekte ve imza edilmek üzere İken geri kalan Fransmız - Prusya - ittifakı üzerine mütaleelar yürütmekte idiler: Herkes kendi noktal nazarına göre bir fikir iİleri sörüyordu. Mamafih ekseriyet, daha sa tih blr siyasetle İmparatorun bir Italyan - Fransız uzlaşması vücuda getirmediğine mütcesalr görünüyorda. Büsyemop, Lüsl'nin yanında başka bir kadın olmadığını adeta memnuniyetle karçıladı. Bu su- retle, bu güzel kadının yanında diğer bir kadına hoş görünmek v ANADOLU Günlük Siyasal Garzete Sahip ve Başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhot İdarehanesiz T İzmir İkinci Beyler sokağı € Halk Partisi - Hinsa içinde Telgraf; İzmir - ANADOLU Telefon: 2776 « Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ: Yıllığı 1200, Alıı .yııg. m. Üç aylığı Si Yabancı ııınlıknıla ı.ıı şenclik abone ücreti 27 liradır, Heryerde i Kouruştur. AIIADOI.U I.A'I'HAANNDA A B aet Ran mecburliyetinden kurtolduğuna şükretti. Genç yüzbaşı, güzel kadının kendİsine uzattığı eline Iki acak dadağını değdirdi; Lüsi, ba ha rekete minovet ve şükran ifada eden bir tebessöm ve bir iki kelime ile mukabele etti. Bua srada Aston Blunt girdi, bunu Gorçakof'la prenssa Palizn takib otti. Antonyo dö Espelato ile Tagiliz Hop koşulan ve ka zanması muhtemel atlardan bah- sediyorlardı. Faket nihayet eat yedide bu salonda Lüsi, yüzbaşı Boogeman ve Aldamadan başka hiçbir. kimse kalmadı! Fakat, Küba'lı genç, yüzbaşı tyatroda gösterdiği kadar sami- miyet göstermiyordu. Bu genç zabitin gözü Lüsi'nin mezdinde bulunması, İskirim şamplyonu- nun boşünagitmediği aşikâr sa rette görülüyordu. Yüzbaşı Boagemon, Kübalı: Dın keyfini yerine — getirmek için birkaç söz söyledi ve: — Müsyü Aldamo; dedi. Ben lakirimi çok severim! Afrika'da, pekâz olan boş zamanlarımda bep kılıç talimlerile vakit ge- çirdim, bunun içla sizin silâh salonunuza devamdan büyük bir zevk bulacağım ve sizinle blr tecrübede bulunmak bana büyük bir şeref bahşedecektir. Bana rtağmen Küâba'lı bu kompllmanları da hüsnü suretle kabul etmedi ve soğuk bir ta: yırla: — Profesözlük demleri ve profesniyenellerin — tecrübeleri haricinde, biçbir kimse ile kılıç şakası yapmamı — Müsyül, Ceva: bını verdi. — Şonu Var — Ingiltere Italya'ya bir vapur satacaktır.. Londru, 27 (A.A) — Sökü- lecek vapuran İtalya'ya satıl- ması mes'elesi bakkında ticaret bakanı Ranelman, şimal meb'us- ları grubuna — gönderdiği bir mektupta diyor ki: Milletler cemiyoti zecri ted. birler komlsyonunun kararına göte, İtalya'ya hurda demir sat: mak yasaktır. Fakat seyrüsefer edebilecek bir halde bulanan bir vapar hurda demir değildir. Ve bu yasağın buna şumulü yoktur. İtalya'ya vapur satıla- bilir, ancak bunun bedeli peşin olarak tediye edilmesi şarttır. Oksford Darülfünunda talebe- ler çarpıştılar. Londra, 26 (A.A) — Oks. ford'da İngiliz siyah gömlekli: lerinin bir toplantısında bir çar- pışma olmuş ve bazı talebe faşlat talebeye İekemle vesalre atmışlar ve bilâhara bunların üzerine hücuma kalkmışlardır. Üç elyah gömlekli yaralanmış, Iki telebe tevkif olunmuştur. Süvarilerimiz Peşte'de.. Peşte, 27 (AA) — 11 inol Etfenne Horthy at koşularına Iştirak etmek üxzere Türk a! kulübünden 11 kişi buraya gel- miştir. Kerdeş milletin mümes- silleri Istasyonda süvari generali sranmasmenmamnma B Çika Bi Siyaset Ve Aşk Edebi, tariht macera romanı binesini Kim Teşkil Edecek? —HCA<scvv— Brükşel, 27 (Radyo) — Krel MECAERMAREEA 17 MARİ LCRL yeni kabinnola e Hoi tovdi ötmek üzere — fırka relslerile müzakereye başlamıştır. Âyan mecllal 03 aza yerina 101 azadan mürekkep olacaktır. Bunlardan 22 4Ş vilâyetler İn- tihabatından sonra kral tarafın- dan gönterilecektir. Brüksel, 27 (Radyo) — Kral Leopold bütün sosyalist partisi Hideri M. Vanderveld'i, kâtolik parlisi Hiderlerinden M, Stark'ı kabul etmiştir. M, Vanderveldi — Kerrl, beni yeni kabine: nin teşkill etrafında en kuv vetli bir fırka Hderi — mfatile fikrimi almıştır, Demiştir. M. Stark yeni kabinede siraat bakanlığını kabülden — İstinkâf etmiştir. Kavi bir zanna göre mllit bir kabine teşkili cihetine gi- dilecektir. Anvere şarbayı; — Yeni Vanzeland kabinesi bugönlerde yeniden teşekkül edecektir. Demiştir. Avusturya'da Çarpışmalar Oldu Berlin 27 (A.A) — Viyana dan - bildirildiğine göre, aşağı Avusturya'da vatanseverler cep hesl taraftarları ile son gün- lerde başbakan Şüşalng aley: hiünde bulunuya başlıyan He- imvehrenlerden üniformalı bir gürüp arasında şiddetli çarpış malar olmuştur. Macaristan Hukuk Müsavatı istiyor. Budapeşte, 27 ( AA ) — Harbiye bütçesinin parlâmento- da müzakeresl mrasında Macu: rlatanın atkerlik bakımından hükuk müsavatı lehinde büyük tezahürat — yapılmıştır. -Bütün ptertilere mensub meb'aslar bu- günkü vaziyotin tehlikesinden bahşetmişler ve hukuk müsma- vatı lehinde — sözler söylemiş. lerdir. Irak - Iran Hudut Ihtilâfı Bağdad, 27 (Radyo) — Ulus- lar sosyetesl konseyl Tüzname- sine Trak - Iran hadüat İbillâfı- mnın müzakeresi idbal edilmiştir. Ç Alıcı S1 Ş. Riza 32 H.z. Ahmet 8 75 15 F. z. Abdnl 9 50 10 M. j. Teranto 12 50 10 Kaptan Meh. 11 50 4 H. Alanyalı 10 10 KS K 950 950 87 122 Bugünkü satış 612663 Dünkü satış 512775 Umum yekün Zahire satışları: Ç Cinsi K. $. 875 Buğday 6 75 25000 Kilo p. çekir.3 25 274 Ken, pala, 690 20 B. pamuk 41 60 610 B. pamak 41 75 42 * || Nöbetçi Eczaneler Bu akşam Kemeraltın'da Hl- lâl, Güzelyalı'da Gözelyalı, Til- kilik'te M. Falk, Eştefpaşa'da Eşrofpaşa eczaneleri açıktır. Mayıs 28 N HABER 'IİLİI'ON TELGRAF Filistin şehirleri üzerinde tayyareler uçuşu- yor. Arap'larla Ingiliz askerleri çarplşıyor, Arap Çeteleri Yahudi Kasabalarına Saldırıyorlar. Yeni Yaralılar Var! TELSiZLE Yafa'da Bombalar Patladı. Arap'lar, Ingiltere Bizi Yahudi'lere Sattı Diyorlar Ve Inad Ediyorlar. Londra 27 (A A) — İogiliz gözetelerine göre — Filimtin ve Mizir'daki — hareketler — İtalyan propagandası eseri dağildir. Deyli Meyli, Morning Post gözeteleri, — “İtalyanların böyle bir propagadadan biçbir. men- fentleri yoktur. Arepların son hareketinin yegâne aaiki fırsat tan — İstifade arzularıdır.,, De- mektedirler. Kudüs 27 (Radyo) — Arep liderlerinden Hasan Sıtkı Do yon gezetelere beyanatta bu lonarak: — Mlilli davamızın - zaferi için çalışıyoruz. Togiliz'lerin bu hareketin barlci bir teşvik cserl olduğu hakkındaki zanları yan Lıştır. Biz, sadece İstiklâl ve emniyetimizi İstiyoruz. Çünkü gerba karşı olan — itimadımız kırılmıştır. Misir'in El'ebram — güzetesi, Kudüs muharip Arap komltesi erkânile mülâkatlar yapmıştır. Bunlar hemen ayni şekilde olarak: — Tngiliz'lerin zaferi — için biz kanımızı dökdük, fakat Ia. giliz'ler bisl Yahudi'lere — sat- mıştır. Biz; bugün kendi hesa bimiza, — İstiklâl için ve ayni zamanda şahsi emniyetimiz ve mallarımızın emniyeti için ça- hışıyoruz. Ba hareketlerimizin harici bir teşvikle alâkamı yok- tar, İagiltere bizi mahvedebilir, fakat ba suretle Müslümanlar ve Araplar'la dostlağanu kay- bedecektir. Demiştir. Londra, 27 (Radyo) — Roy- ter ajansının Filistin'den aldığı haberlere göre, yeniden Yafa'da bombalar atıldiğı hakkındaki baberler yalandır. Buna rağmen Yahudi ajansı Tel-Aviv çarşıla- rında ve Yafa'da birçok bomba: lar atıldığını ve halk srasına debşet saçtığını bildirmektedir. Yafa'nın dışında bulanan Yahudi portakallıklarından bir kısmı daha tahribedilmiştir. Tiülkerin'de bir Yahudi "gre- yine Araplar taarruz etmişlerdir. Dün yortular münasebetlle Küdüs'te Yahudilerin ve hırıs- tiyanların — ibadetbanelere git melerini temin İçin gece yasağı kaldırılmıştır. Kehire 27 (A.A) — Büa ak- şam yeniden Filistin'e ssker gönderilecektir. Londra 27 (AA) — Kudüs ten bildirildiğine göre, birçok tayyare Nablus üzerlerinde uça- rak müsellâh arap çetelerini aramıştır. Evenlog Standart gazetesinin yazdığına göre birkeç arap çe- tesl askeri kampa hücam etmiş ve bir devriye kolnma ateş aç- mıştır. Mitralyözlerle mücehbez İa giliz polisl Yahndi tarlalarına girmek İstiyen üç arap çobanı- Di yakalamıştır. 250 kişilik bir arap çetcsl kısa mesafeden polla kuvvetine ateş açımış ve bunlar çok ax olduklarından . takviye almak üzere Heso üzerine çeklimiştir. Araplarda yaralılarını toplıyarak çekilmiştir. Kudüs, 27 (Radyo) — Fille tin şehirleri özerinde tayyareler uçmaktadır. Araplar, Küdüs ve Bayfa'daki Togiliz garnizonla- | rına hücam etmişlerdir. Togiliz atkerleri mütecaviz — Araplara öteş açmışlar ve bir kaçını öldürmüşlerdir. Vaziyet gittikçe vehamet kesbetmektedir. Kudüs, 27 (Radyo) — İngi- liz mskerleri, dün Boyhafa va- disindeki bir. yebadi — kasaba sına bücüm eden ellâhlı arab çetesinin Üzerine ateş açımak mecburiyetidde kalmıştır Yara- lananlar çoktar, Her tarafta ellâhlı — çetelere kesadüf edilmektedir. Sık &ık vukun gelen münferit taarruz lrr gittikçe fazlalaşmakta ve büyük çarpışmalarla neticelen- mektedir. Kahire He Hayfa arasında telefon muhaberatı dün — öğle- den sonra keslimiştir. Arablar telefon tellerini birçok yerlerde parçaladıklarından muhaberenin temini şimdilik İmkânuzdır. Londrs, 27 (Radyo) — Filis tin'deki Inelliz fovkalâde koml- serinin müstemlekât bakanlığınt gönderdiği bir tahriratta vazi- yetla bugün daha sakin geçtiği bildirilmiştir. Amiral Barana kravazörü Yafa Hmanına demirlemiştir. Yafa'da vaziyet sakindir. Fa: kat şehir dışında Yahadi mab: solâtı yakılmakta devam etmek: tedir, Londra, 27 (Redyo) — Fi listin fevkalâde komlseri Sir Artor — Vaşop — müstemlekeler nezaretine göndermiş — olduğu remi bir- tebliğte, Gazze ile Kudüs ohvalisinde sükün hu: sule geldiğini bildirmiştir. Bu sabah toplavan İogiltere kabinesi, Filistin ahvalini de müzakere eylemiştir. Kudüs, 27 (Radyo) — Bu gün Tablaz — üzerinde uçal Togiliz tayyareleri, eilâhlı arap çetelerini aramışlardır. Arop çeteleri, Togiliz gernl- zonundaki bir devriye koluns mteş etmişlerdir. Mitralyözlerle mücehhez po- llsler, Yabudilerin tarlalarınt girmek İsteyen Arapları yara* lamışlardır. Arap çeteleri, ya ralılarını — toplıyarak — kaçmış lardır, Amerika'nın Alacakları Vade Hulül Ediyor, Devletler Ba- kalım Ne Yapacaklar? Vaşington, 26 (A.A) — Harlciye nezareti 15 haziran — vedesi: nin hulülü münasebetile Amerika'ya borçla 13 devlete gönderi lecek notanın tanziimlal dön akşam iİkmal etmiştir. başında İngiltere bulunmaktadır. Borçluların Bu defa ödeyeceği miktar 86 milyon dolardır. Tedabülde kalmış borçları ise 583 milyon do- lara baliğ bulunmaktadır. İngiltere'den sonra Fransa gelmektedir. Şimdi ödenmesi lâzınl gelen para miktarı 75 ve mütedahil borçlarının yekünu 250 milyon dolardır. İngiltere ve Fransa'dan sonra Lehlstan, Belçiks Çekoslovakya, Estonya, Macaristan, İtalya, Letonya, Romanyaı Yagoslavya, Litvenya ve Fenlandiya gelmektedir. Harleiye nezt' reti Fenlandiya'nın her vadede borcunu ödemekte kuüsur etme' miş yegâne memleket olduğunu kaydetmektedir. Japonya Yeni Bir Çin Im” paratorluğu Kuruyor. Yeniden Asker S-evkediyor Ve Çip Ile Anlaşmağa Çalışıyor. Tiyen Çin, 27(Radyo) — Yenl japon sskeri kıtaları Cuma gü- nü Tan Hu'da vapurlara bindi. rilerek Çin'e sevkedilecektir. Bu asker miktarı 8000 kadardır. Bu yenl sevkiyat, japon'ların Hopey, Şonzi, Yunony ve Sin: giyon eyaletlerini do kat'i su: rette İşgale kurar verdiklerine delll addedilmektedir. Ba beş Çim eyaleti de Man çuri bükümdarı — Payi'nin ida resl altına verilecek ve Puyl Pokin sarayına geçecektir. Bu suretle şimali Çin'de büyük bir Çin İmparstorlağu — vücuda getirilmiş olacaklır. Şangbay, 27 (Radyo) — Alr nan haberlere göre Japon'ları? Mançuri'deki' kuvvetleri Ikiyöf elli bini bulmuştur, Komünistler aleyhine bir Çim” Japon ittifakı teminl için jepof” lar büyük bir gayret sarfetmek” tedirler. Sovyet kumandan- larına nişan verildi.. Moskova, 27 (Radyo) — yet merkez lera komltesi., patt fik filosu denizaltı kumandâf” larına hizmetlerine mukabil K” zıl Lenin nişanı vermiştir. —