12 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

12 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Filistin,anarşi ıçin-'*' de yuvarıanıyor -Kudüs'e giden bir tren, ihtilâl- ciler tarafından bombalana- rak havaya ucurulmuştur Kudüs sokaklarında İngiliz motörlü kuvvetleri.. Kahire 11 (H. R.) — Kahi- * re'den Balast yüklü olarak Kudüs'e hareket eden bir tren, İhtilâlciler tarafından berhava edilmiştir. Kudüs, 11 (A.A) — Vaziyet gerginliğini — muhafaza — et- mektedir. Diğer geceler gibi geçen gecede bir tedhiş ge- cesi olarak geçmiş ve birçok suikastlar yapılmıştır.. Dün yeniden - Filistin'e gelen bir tabur. ile bu memleketteki İngiliz kuvvetleri 8 taburu bu- muştur. Brisebadaki Mareşal Allenbi heykeline bir bomba atılmış ve heykel biraz hasara uğra- mıştır. Hayfa'da bir İdgiliz polis neferi bıçakla yaralan- miştir. Halen - hasranelerde tedavi altında bulunan yaralı polislerin sayısı 12 dir. Ve bunların 11 i İngiliz'dir. Hebronda'da yeniden karı- şıklıklar olmuştur. Nasra'da belediye işçileri grev ilân et- mişlerdir. Kudüs'te bütün so- kaklara afişler yapıştırılmıştır. Bu afişler İngiliz askerlerin- den Yahudileri müdafaa mak- sadile Arap'larla mücadele etmemelerini istemktedir. Kudüs, 11 (Radyo)—Bugün Lido'da Araplar bir treni yol- dan çıkarmışlardır, Bu trende asker vardı. Trenin hattan çıkması sa- dece bir saatlık bir teehhüre sebep olmuştur. Kudüs, 11 (Radyo) —Kudüs şehrindeki bütün telelon ve telgraf telleri kesilmiştir. Hiç bir starafla muhabere imkânı yoktur. Bundan — mütevellit maddi zarar - 10,000 İngiliz - İirasıdır. Kudüs, 11 (Radyo) — Şi- mali Filistin'de Arap'lar Ya- hudilere mütemadiyen hücum etmektedirler. Burada Yahudi zirai kolonisi vardır. Arap'lar — Lavrence Tibett İA ge Ayrıca ; İ — Scünelar: 3 ve ? de Sariğn Karıhen; bütün mahsulâtı yakmakta ve portakal — bahçelerini harap etmektedirler. Birçök#'evler Balfor parkı da tahrip edilmiştir. telgraf telleri de kesilmektedir. Londra, 10 (Radyo) — Fi- lisrin'de vaziyet daha fazla bir vehamet arzetmektedir. Her tarafta yangın, bombalar, silâh sesleri vardır. 6 Tabur- dan - ibaret olan İngiliz kuv- vetleri sekiz tabura iblâğ edilmiştir. Bersevö Lord Allemni'nin heykeline bir bomba atılmıştır. Filistin'in — halâskârı dikilen “bu “heykele bombanın mânevi ehemmiyeti büyüktür. Arap rüesası izahat vermek üzere Londra'ya hareket et- mişlerdir. Filistin'in Arap gazeteleri hâlâ çıkmamaktadırlar. Bunlar asker muhafazası — altındadır. yılılmış |.ve baştan - başa Telefon ve mütemadiyen namına atılan Bugün grevin 51 inci günüdür, ——— .20 —— ——— Sulikast - Davası kararı Nakzedildiği hak. kında bir haber var. İstanbul, 11 (Hususi muha- birimizden) — Temyiz mah- kemesi ceza dairesinin, Urfa saylavı Ali Saip ile Yahya ve arkadaşları hakkındaki suikast davası kararını nakzettiği söy- leniyör: Rusya - İngiltere Londra, 11 ÇAA — Sovyet büyük “elçisi M Malaki 'dük öğle- den sonra hariciye - vekâletine gel miştir. Haber alımdığına göre deniz işleri hakkındaki Sövyet-İngiliz gö değer #r rette ilerlemiştir. Sovyetlerin her biri 35 bin tonluk üç zırhlı yapa: cakları haber verilmektedir. rüşmeleri meminu NADOL! Günün Telgraf Haberleri Memleketimizin müdafaa ve imar İşleri.. Kamutayın dünkü toplantısında bu mühim iş- ler için büyük tahsisat kabul edilmiştir Ankara, 11 (Hususi muha- birimizden) — Bugün - topla- nan kamutayda mühim müza- kereler olmuş, memleketin nüdalana" (ve imar”işleri için mühim miktarda tahsisat ka- bul edilmiştir. Askerlik kanu- nunun 34 ve 35 inci madde- lerine ve mülki tekaüd kanununa bazı hü- kümler ilâvesine dair kanun- lar kabul edilmiştir. Doyçe Bank'ın idare ettiği maden kömürü ocağının 850 bin liraya satın alınması için mukavele akdi hususunda hü- kümete selâhiyet verilme vakıflar umum — müdürlüğü bütçesinde geçen yıl sarfedil- memiş olan tahsisatın İzmir ve Afyonkarahisar şehirlerin- deki evkaf binaları tamirat ve inşaatına tahsisi muhacirlere sapan verilmesi için bütçede tahsisat kabul olunmuştur. Kızılay. kurumuna 1000 ton; Buğday verilmesi hakkındaki kanunun da müzakere ve ka- bülünden sonra muhtelif mü- him" işler 'için 25 mülyon'lira: lık fevkalâde tahsisat kanunu onanmıştır. Bu sonuncu ka- nunla kabul edilen - paradan 2,100,000 lirası Sivas-Erzurum demiryolunun inşasına, 400,000 lirası Türkiye-İran transit yo- Tunun inşasına, 280,000 İirası bu transit yolunun motorize edilmesine, üçer yüz bin lirası Birinci, İkinci, Üçüncü ve Dör- düncü umumi müfettişlikler mıntakalarında yapılacak inşaat ve imarata, 200,000 — lirası Çarşanba ovasının — islâhına, 500,000 lirası Van, Erzincan ve Erzurum'da yapılacak inşaat ve tesisat için Nalfia Vekâleti emrine, 1,750,000 — lirası mu- hacirlerin iskân ve iaşeleri ve müstahsil hale geçirilmeleri için Sıhhat ve İçtimai Mua- venet Vekâleti emrine, 400,000 Tirası can kurtarma ve topla- ma işleri için Sıhhal ve İç- timat —Muavenet Vekâletine 1,400,000 lirası Etibank ser- mayesine mahsup için Ergani maderi 4,900,000 lirası sermaye olarak - kulla- nılmak üzere Sümerbanka, 8,500,000 lirası maden araş- tırma enstitüsüne ve mühim elektrik — tesisatına, 400,000 Birası - İstanbül . rihtim inşaa- " ve askeri tesisatın, E L H A M R A Telefon 2573 - Yalnız 20 kuruşla iki bü 1- Adalar (Rumba d'Amour) 2- Sarışın Karmen (Blonde Carmen) Martha Eggerth BETTİ BOB (Karikatür komedi 17 Haziran çarşamba günü akşamı dünyanın en buyuk İllüzyonist ve Manyetizörü Profesör Zati Sungur Bir kadını gözleriniz önünde destere ile ortasından kesecektir. İzdihama ıncydın vermemek için numaralı biletlerinizi evelden aldırınız. ve 9,15 de Adalar ..ııuı. Cümartesi ve pazar 130 da- başlar. TTTT A yük film birden Şarkısı Lupe Velez tına, 21 llrssı baıık'ıl:ıv işletme işlerine, 700,000 lirası yaş ve kuru meyvaların ıslâ- hına ayrılmıştır. Türk ceza kanununun bazı ltalya ve giltere'ye de Londra 11 (Radyo) tedbirler mes'elesi Blum'un Tiyasotinde ada'yeni — kanun lüyi- haları — görüşülmüştür. Meclis bu Tâyibaları bu - geceki iştimada mü- zakere edecektir. Kabine meelisi amele işlerile de i; etmiştir. Yeni kanun lâyihaları da sıra ile tetkik — odilmektedi Bunlar arasında affi umumi, çocukların 14 yaşından evel mektebi terkede- miyecekleri kanunları vardır. Bu akşam saat 14,30 da kabi- bir ne Elize sarayında mühim toplantı. yapmışı Paris 11 (Radyo) — Meclisi meb'usan saat 15 de - toplanımştır. Saat 16 da - kanun müzakeresine başlanmıştır. M. Blum yeni kanunlar hakkındaki esbabı mucibeyi izah etmiştir. lâyihalarının M. Heryo, lâyihaların” müza- kecesini idare etmektedir. Bu ka- nunlar — sür'atle — intac edilecektir. Lâyihalardan birisi bugün kabul edilmiştir. M. Blam bütün lâyiha- Necaşi n Paris'e uğrıyacak.. Londra, 11 (Radyo) — Bu- rada bulunmakta olan Habeş kralının Londra'ya gitmeden evvel Paris'te bir müddet ka- larak Fransız hükümet erkânile görüşeceği anlaşılıyor. Necaşi, Milletler cemiyeti müzakere- lerine iştirak etmiyecekse de Habeş murahhas - beyetinin, Milletler cemiyeti toplantıla- rında ne tarzda hareket ede- cekleri hakkında kendilerine talimat verecektir. Yunanistan ve gazeteler.. Atina, 11 (H. R.) — Patras şehrinde toplanan — ticaret ve sanayi odası umum — köngrre- sinin kararı üzerine gazetelere telgraflar çekilmiş, grevlerin sosyal rejim üzerinde yaptığı çirkin tesirler - bildirilmiş, hü- kümetin adalet ve müsavat esesi dairesinde hareket et- mesi, emniyeti kuyvetlendirip halkın, bilhassa fakir sınıfın huzurunun temini - istenmiştir, — İyi haber alan mehafil, nin dün Sir Rober Vansitar'a İtalya'nın Uluslar sosyetesinden çekileceğini söylediğini tekzip etmektedir. Londra 11 (Radyo) — Haber alındığına göre, Dış bakan M. Eden'le İtajya'nın Londra sefiri M. Grandi arasında zecri görüşülmüştür. lerde zecri tedbirlerin bu ay sonunda kaldırılmadığı taktirde İtalya'nın daha fazla bekliyemiyeceğini bildirmiştir. Bu hare- ketin, bir ihtar mahıyetındr olduğu nnlnşılıym Eliza sarayında mühim bir toplantı oldu. madddlerinin tadilide kabul edildikten - sonra Şürayı dev- letin - münhal iki azalığına Harun ve Selâhiddin seçilmiş- lerdi Sosyete İtalya, sosyeteden cekılecegmı İn- bildirdi mi? M. Grandi- M. Grandi, bu görüşme- Parlamento, yeni kabinenin tanzim ettiği kanun lâyihalarını müzakereye başladı: Paris 11 ( Radyo ) bu sabah M ların bu gece tetkikine taraftardır. Paris 11 (Radyo) — M. Blum bugün ayan meclisine rın saat 17 i ceğini hildirmiştir. münasebetile mu- halefet partileri, mubalefet etmi- fakat uliyeti kabineye bıraktıklarını söy- lemişlerdir. miyeceklerini bütün mes 1276/ 936 Hi Bir Yurtdaşımızı Casus dıy; ; Mahküm ettiler.. İstanbul, 11 (Hususit muha- birimizden — Filibe'de bulu- nan İstanbul eski vakıflar müdürü Hafız Cevdet, Filibe mahkemesi tarafından, Türki- ye Tehine casusluk yapmak suçundan on iki sene hapse mahküm edilmiştir. Secde için Kasımpaşa camiinde hususi yerler yaptırıldı.. İstanbul, 11 (Hususi muha- birimizden) — İstanbul'da Ka- sımpaşa camiinde secde için hususi yerler yapılmıştır, bu yerlere ayakla basılmıyacaktır. İtalyan sefirleri Roma, 11 (Radyo) — Baş- bakanlık müsteşarı - Süviç'in Londra sefirliğine, Londra- se- firi Grandi'nin de Berlin se- firliğine tayin edilecekleri söy- leniyor. , İspanya'da grev genişlemektedir.. Marsilya, 11 (Radyo) - Marsilya'da grev genişlemiş ve gazetelerde bugün çıkmamış- tır. Otomobil, otobüs vesair nakliyat vasıtaları da grev ilân etmiştir. Şimdi tramvayların grevi beklenmektedir. Dolu yağdı Ankara, 11 (Hususi muha- birimizden) — Şehrin cenup kısmına dolu düşmüştür. Uzak şarkta Kanton, Şangay - Şek'in sulh teklifini reddetti Japon'lar, Mançuko Hükümetile Yeni Bir Anlaşma İstanbul, 11 (Hususi muhabi- Fimizden) — Kanton'dan gelen ha- berlere göre Kanton hükümeti ti- mamdarları, General kin sulh teklilini Çang-Kay-Şek'in bu 1 ordu: sanu ve bava küvvetlerini hududa seyketmek üzere vakit kazanmak Tokyo, Hsinking'te ayni zamanda neşrola- mi japan Mançuko unl: ; Mançuko'da japouya' hariç ez memleket imtiyazları ted- ricen kaldısılacaktır. Bu muahede bir temmuzdan itiharen mer'iyeta girecektir. Şanghay 10 (A. A) — Hehsov ile telgrof muhaberatı - kesilmiş olduğundan — cenup — kuüvvetlerinin oraya vanıp — varmadıkları — belli değildir. Şanghayda Japonya aleyhindeki galeyan heran ziyadeleşmektedir. Kusagsıdan birçok — talebe umu bir grev tasarlamakta olan - arka» daşlarma gayret vermek Üüzere bu- raya gelmişlerdir. Çin kavimleri selâmet birliği udım taşiyan yeni bir gizli cemiyet japonlara — karşı komünistlerle elbirliği edilmesi için hararotli — sürette propafanda yap- maktadır. Nankin hava donanmasına men- sup 23 tiyyase Hankovda - topla: narak burudan cenup istikametinde keşiflerde bulunmaktadır. Dün biraz yatışmış gibi görü- nen UmuMİ vaziyet tekrar gergin: leşmiştir. Kantontaki banka meha- fili muhasematın yakında başla- 10 (AAY — Buruda İ ——— Yapmışlardır. masına — asabiyetle munlarır bulu- nuyorlar. Kvanhsi hükümet makan kâğıt para üzerine spekülâayon ya- pocak olanlar hakkında idam ce- zrsı tatbik edileceğini ilân etmiş ve yabancı döviz alıp Satmak in- Kvangsi — bankasına hisarını ver- Kontes Ci- yano Berlin'de Bü'kadın M>Müz- solini'nin kızıdır... Berlin, 11 (H.R.) — Diplo- masi mahafilinde İtalya Hari- ciye Nazırlığına tayin edilen Mussolini'nin damadı Kont Ciyano'nun zevcesinin Alman- ya seyahatının hususi mahi- yette olduğu söyleniyor. Kon- tes Ciyano, Almanya Cumur reisi M. Hitler'le Alman hü- kümet erkânı tarafından kabul edilmiştir. Gazeteler, Kontes Ciyano- nun, İtalya'nın Berlin sefareti Başkâtibi olan eniştesini gör- meğe geldiğini yazıyorlar. Ya- pılan kabul resmilerinde Façist . İtalya ile Nasyonal sosyalist Almanya arasındaki samimi dostluktan bahsedilmiştir.