12 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

12 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

Fakat sözünü bitirmek yine mümkün olmadı, yeniden ağ- lamağa başladı. Hortans, genç köy dilberi- V — Fakat, nin bu halinden şok müteessir | oldu: — Zavallı - çocuk! Dedi. Dük'ü bu kadar çok mu se- viyorsunuz?. Pibulet ağlıyarak haykırdı: — Evet! Dedi. Kora'da — Fakat, dedi. Bizim ara- mızda ihtiyatsızlıkla konuşulan bu sözlere fazla bir ehemmi- yet vermemek lâzımdır. Hatta vaziyet böyle tahmin edilse bile, Dük görüyürsunuz ki bu hale galebe edecek kadar ken- disine sahip ve maliktir! Pibulet'in gözlerinde birden bir parlaklık hasıl oldu kat'i bir kararla: — Madem ki Dük'ün ha- yatı tehlikededir. Kendisine ben bakacağım ve - yanından bile — ayrılmıyacağım! ve bir an Dedi. Hortans, meçhul bir his al- tında bir an için düşündü, kaldı! Köylü dilber, çırpınan yaralı bir kuş gibi: Vai Üa © Grmn Düşesli Dedi. Beni de lütfen Paris'e beraber alınız, bu - sayede Dük'ün yanında bulunmak fır- satını elde etmiş olayım! | misafirler kabul | hizmetkârlar | ğ b ş | samimi, saf ve güzel bir arka- | Siyaset.. Aşk Edebi, Tarihi, macera romanı a.. Pibulet bu dela: Madam.. Dedi. Sizin yanınıza giremez miyim? Buna da imkân yoktu! ye- niden insana ihtiyacı yoktu. Sonra.. Her çeşitten bir sürü ettiği için, mahiyette Böyle Hortans'a başka lâzımdı! | daş, Hortans'ın apartımanında hiçbir işe yaramazdı. Pibulet'in ümidsizliği dereceyi buluyordu! Hortans'da, bu zavallı kızın arzusunu mu- vafık bir şekilde hal için çare arayor, fakat bir türlü bula- son Kölyordul Nihayet işe Kora müdahale etti. Hortans'ın — kıskançlık kıskacı ile sıkılan Hartans'ın | bu işi tabii bir şekilde halle | | Fakat Hortans başını salladı; | ve burada taklit etmekte ol- | duğu Slâv şivesini yapmağı unudarak, tatlı bir tebessüm ile : — Bana artık Gran Düşes diye hitap etmeyiniz. Dedi. Dük'ü kurtarmak, Dük'ün yanında bulunmak için herşeye hazır bulunan güzel Pibulet Hortans'ın bu — sözlerindeki hakiki manayı bile aramak istemedi; Hortans sözüne de- vam ederek: — Sizi beraber almak iste- rim. Pekâlâl, Fakat sizi Pa- ris'te ne yapacağım? Dük'ün hizmetine mi gireceksiniz? Bu halde mesele yoktur; Çünkü ne Dük, ne de sizin aileniz bunu kabul etmiyeceklerdir! Dedi Hortans, ileride bu güzel kıza kendisinin mukabil cephe alacağını hesaba katmamıştı. Bir vakitler metresi olduğu ve hala kalbinin en sıcak köşe- lerini işgal eden Dük'e karşı bu genç kızın hissiyatı, her halde bir rekabet şeklini ala- caktı! Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri Hamdi Nüzbet İzmir İkinci Beyler sokağı . Halk partisiçbinası içinde ANADOLU B 716 -Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, aylığı 500 kuruştar Yabancı memleketler için senelik abone ücreti 27 liradır Her yerde $ kuruştur üç Ğ - sünü geçmiş nüshalar 25 kurüştur.| ANADOLU MATBAASINDA BASILMIŞTIR muktedir olamıyacağı aşikârdı! Ayni zamanda, kendisinden bir. vakjtler Dük Lodayik'i aşıran Hortans'tan intikam al- mak - fırsatını da görmüştü. Bunun için birden: — Belki, dedi. Evde bir yer bulacaktı. Çünkü Blanden bana artık ihtiyarladığım ve kırlık bir yere çekilerek - isti- rahata muhtaç olduğunu söy- lemektedir. Bu küçük ve se- vimli kız, Blanden'in yerini tutabilir, sanıyorum! Pibulet'in gözlerinde - bir ümid ışığı parladı; Kora'nın elini samimiyet ile sıkarak: — Oh.. Teşekkür ederim Madam; ne kadar iyi ve gü- zelsiniz! Dedi. Bununla beraber Kora: " — Fakat, dedi. Aileniz bu işe müsaade etmiyeceklerdir kanaatındeyim. — Monsinyorun kabulü için siz imkân ne ise yapınız! Pekâlâ. İşin halli şimdi Dük'e kalmıştır. Haydi, gide- lim, Lüdo'yu bulalım. Bakalım ne diyecektir! Bundan bir saat sonra, Hor- tans, Kora, Germen, Dük Lodovik'i bilârdo başında bul- dular; ve bahçede geçen ha- dise ve sahnelerden hiç bah- setmiyerek küçük köylü dil- berin arzusunu anlattılar. “Sorut var— Zahire satışları: Ç Cinsi W SA ü 46 M. J. Taranto 8 9 14 K.A. Kâözım 9 9 8 Şınlak z.bi. 875 9 68 Bugünkü satış 515481 Dünkü yekün 515549 Umum yekün Üzüm satışları: Ç. Alıcı K S MA $55 Buğday (| 5.75. .6 75 26 Fasulya 825 825 1532 B. pamuk 43 25 47 11473 ki. yapağı 49 65 265 ken. pala. 660 750 Bu akşam Kemcraltında İtti- hat, Güzelyalıda Güzelyalı, Irgatpazarında Asri, İkiçqme— likte İkiçeşmelik ve Alsan: cakta Jozef Jülyen eczaneleri 'ı Küçük Haberler ı M. Mussolini ve M. Gömböş'e nişan.. Viyana 11 (Radyo)— Resmi bir tebliğ nuşredilmiştir. Bu tebliğde deniliyor ki: Avusturya Cümur reisi M. Miklası 5 Haziranda Avustur- ya'nın Peşte ve Roma sefirle- rini kabul etmiştir. Bu mülâkatta sefirle, Mus- solini ve M. Gömböş'e birinci rütbeden İliyakat kendilerine verdiği memur edilmiştir. nişanlarını tebliğe Şansölye Şuşning de ayni nişanla taltif edilmiştir.., Papaslar aleybine dava : Cob'enz, 10 (A.A) — 176 papaza karşı açılmış olan davanın tekrar - rüyetine baş- lanmıştır. Bunların 16 defa tabiata karşı cinayet işlemiş olmakla maznun pa- paz Alexandre'da vardır. Façist Konseyi Roma 10 (A.LA) — Façist partisi konseyi gelecek top- lantışını 15 Haziranda * Milâ- no'da yapacaktır. Bulgar ayakkabıcılar Sofya, 11 (A.A) — Sofya- da bulunan bütün ayakkabı fabrikaları grev ilân etmişlerdir. Bozulan limanlar: Lizbon, 11 (H. R.) — Fır- tınadan Portekiz'de bozuülan yol ve İimanların inşası için arasında bir milyonluk tahsisat ayrıl- mıştır, Bir hava kazası: Roma, 11 (H.R.) Bir askeri tayyare, keşif yaparken düşmüş, dört rakibinden ikisi ölmüştür. Belçika kabine buhranı Brüksel, 11 (A.A)— M. Van- zeland da” yeni kabineyi teş- kile muvaffak olamamış ve vaziyeti krala resmen bildir- miştir. Kral yeniden müzakerelere başlamıştır. TELEFON N HABER TELGRAF 12 /6/ 936 Üi TELSıZlE Ingiltere'de İki cereyan var! Bir kısmı zecri tedbirlerin şiddetlendirilmesini is- tiyorlar. Diğerleri, bu delilik olur, diyorlar. Londra, 11 (AA)— Millet- ler cemiyetine müzaharet bir- liği reisi” Lord Sesil birkaç zaman evvel bir kanun neşre- derek birlik âzalarını parlâ- mento hükümet âzaları üzerinde tesir yapmak üzere bir mücadeleye davet etmiş ve zecri tedbirler siyasetinin devamı ve bu tedbirlerin şid- detlendirilmesi takdirinde Ha- beş istiklâlinin kurtarılabile- ceğini bildirmiştir. Dün akşam bir ziyafette nutuk söyliyen Lord Sesil'in bu tamimini mevzuu bahseden Neville Çamberlayn ezcümle demiştir ki: — Bu tarzda bir ve Fransa'da umumi grev devam ediyor.. İlk kanlı hâdise dün vukua gel gelmiş ve bir patron kurşunla yaralanmıştır Paris'ten bir görünüş.. Paris, 11 (Radyo) — Maden sanayi amelesi arasında uzlaş- ma olmuşsa da amele birçok yerlerde greve devam ediyor. Eczaneler müstahdimleri de greve iştirak ettiklerinden hü- kümet, hastaların ilâçlarını te- min için tertibat almıştır. Büyük bulvarlardak! kahve ve lokantalar, birdenbire ka- panmış ve sendikalarla anlaş- tıktan sonra tekrar açılmıştır. Grevin ilk kanlı hadisesi bu sabah Versa'da bir gemi in- şaat — atölyesinde — olmuştur. Aleksandr Segal adındaki pat- ron, atölyeleri terketmek iste- miyen dört ameleden 28 ya- şındaki Marsel Gohen'i dört kurşunla ağır surette yarala- mıştır. Patron yakalanmış, ad- liyeye verilmiştir. Paris, 11 (Radyo) — Şimali ve merkezi Fransadaki grevci mikdarı 210,000 adedini bul- müuştur. Bu vaziyete nihayet verinek için çalışılmaktadır. İşe baş- lamağa hazırlanmış 20 — bin amele vardır. Rub'da oönbeş gündenberi grev halinde bu- lunan 50 bin amelenin bugün işe başlamaları muhtemeldir. Bazı yerlerde yeniden bazı grevler ilân edilmiştir. Eezane kalfaları, terzi kadın ve kızlar greve iştirak etmişlerdir. Kasaplar da balta ve satırı hareket zuu bahis olmadıkça son Londra'dan bir manzara.. tam bir delilik olacaktır. Eğer bu hattı hareketi takibedersek ancak yeni felâketlere varaca- ğız. Ve bu yeni felâketler bizim ve daha iyi hal suret- leri aramaklığımıza mani ola- caktır. Son şerait altında kol- lektif emniyet siyasetinin mu- vaffakıyetsizlikle neticelenmesi dolayısile Milletler cemiyeti fikrini terketmek - için hiçbir sebep yoktur. Eğer bizde biraz aklıselim kaldıysa şunu teslim etmeliyiz ki Milletler cemiyetine kendi kuvvetlerinin fevkinde vazife- ler tahmil ettik. Milletler ce- miyetini teşkil eden milletlerin vaziyeti tetkik etmeleri ve Milletler cemiyetinin istikbâl- deki vazifelerini bu cemiyetin hakiki kuvvetile ahenktar bir hale sokmak üzere bir karar almaları zamanı — gelmiştir. Zecri tedbirler siyasetinin teh- liheleri karşısında milletlerin kendi hayati menfeatleri mev- aa — elden bırakmışlardır. Ell ğüslerinde çaprast olarak dük- kânlarında oturmaktadırlar. Cenaze nakledenlerle, bazı $inema müstahdemleri de greve iştirak etmişlerdir. Maden ame- grevine lesile inşaat amel, büyük ehemmiyet - verilmek- tedir. Paris, 11 (Radyo) — Grevin şimali Afrika'da da tevessüc başladığı haber alınmıştır. Paris, 11 (Radyo)— Maden ve dökümhaneler amelesi ih- tilâfı, hükümetin tahmini hilâ- fına olarak henüz bitmemiştir. Bugün Lokanta ve Kahve- haneler garsonları ile boyacı- larda grev ilân etmişlerdir. ÖOtel müstahdemini de greve iştirak etmiştir. Paris, 11 (H. R.) — Bazı merkezlerde grevin genişle- mediği ve şiddetitini kaybet- tiği — anlaşılmıştır. Liyon'da Berliyö otomobil fabrikasında Uunus ve Cezair'de, Aras ma- den oceaklarında grev devam | ediyor. Nant'ta şeker - fabri- Yası amelesi işe başlamış- lardır. halede harbe kadar gitmiye- cekleri tabit değil midir ? Ve bu hal karşısında dünyada tehlike — merkezlerini — tahdit etmek ve Milletler cemiyeti tarafından tasvip olunmuş ve menfeatleri bu - tehlike mer- kezlerinin tehdidi altında bu- lunan milletler tarafından ga- ranti edilmiş mıntakavi anlaş- malarla sulhu temin için daha pratik bir metot bulmak çok daha hâkimane bir harcket olmaz mı ? Londra, 11 ( Radyo ) — Dün Londra'da da zecri ted- birler aleyhine iki içtima ya- pılmıştır. Bunlardan — birisi Londra belediye reisinin riyasetinde ve Londra - belediyeleri ticaret odaları reisleri tara- fından yapılmıştır. Büyük sanayi odaları reisi Lord Skop söz alarak zecri tedbirler yüzünden hâsıl olan zararları göstermiş ve İtalyan- lara karşı zecri tedbirlerin artık - kaldırılması lüzumvnu ileri sürmüştür. İkinci içtimada (1900 kulü- bünde) yapılmıştır. Bu kulüp Lord Eondon Derrinin riya- setindedir. Bu içtimada Östen Çemberlayn söz ajmıştır. Zecri tedbirlerin. tamamen ve en kısa bir zamanda kaldırılması lüzumunu söylemiştir. Habeş mes'elesi bittikten sonra zecri tedbirlere lüzzum — kalmadığı ileri sürülmüştür. Roma- Asmara Roma, 11 (Radyo) — Dün Roma-Asmara hava seferleri başlamıştırr. Bü mesafe iki buçuk günde katedilecektir. Radikal sosyalistler | — Paris, )Radyo) — Radikal ve Radikal |Sosyalist partileri toplanarak meclis reisi seçi- len M. Heryo'nun yerine Ra- dikal grubu şefini seçmiştir. M..Kazenki 49 reyle Her- yonun yerine seçilmiştir. Almanya - Fransa Paris, 11 (Radyo) — M. Delbos bu gün Alman'yanın Paris sefirini kabul etmiştir. ve