June 12, 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

June 12, 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 5

12 Bu genç Markiz, Lâtince bilir, İtalyanca ve İspanyol'ca mükemmel surette görüşürdü. Bundan başka son zamanlarda İbranice de öğrenmişti! Ken- disi için Marot: “Kadın vücu- duna, erkek kalbine ve melek başına maliktir!,, Derdi. Güzel şiirler inşad eder ve bunları Lüt'le mükemmel su- rette terennüm ederdi! Kardeşi kralı görünce he- men irkildi ve: — Monsinyör, sizin âciz ve muti bendenizim! Diyerek bir reverans yaptı. | — Kral, kadife kaplı bir koltuğa oturdu; b'r ayağile köpeği okşarken, elile de hem- şiresi Margrit'in güzel elini dudaklarına götürdü. Margrit: bana bu sabah cihanın en garib bir masalını anlattılar.. Dedi. — Beni korkutmayınız, sev- gili hemşire... — Hele anlatayım: Bu sa- bah, duası makbul bir papaza sizin için dua etmesini rica ettim. Bu papaz, Paris manas- tırlarının birisinde dua okuyu- culardandır. Siz de biliyorsu- nuz!.. — Anlat bakalım? — Bu papaz bana: “—Ah, Madam. Bana bunu emretme- yiniz. Bana öyle bir zatı tav- siye ediyorsunuz ki o benim duama mühtaç değildir. Ben onun duasına şiddetle mühta- cım! Çünkü eğer bu zat Al- lahlık değilse, ben hiçbir şey olamam!. Dedi. Ben kendisine hay- retle: — Muhterem peder, dedim. Kardeşimin Allah'a en yakın bir zat ojduğunu nereden bi- Tiyorsunuz?. Papas başını salladı ve: — Söyliyemem! Dedi. Ben gene: — Muhterem pederim, çok rica ederim. Bu sırrı bana bildiriniz! Diye rica ettim ve o da bana şunları söyledi: “— Eh Madam; genç ve güzel bir prensesin zevkini, uykusunu terkederek, gizlice manaslıra gelerek dua etmesi ve duala- rımızı dinlemesi harikulâde birşey değil midir? Biz niha- yet hayatımızı manastıra, Al- lah'a vakfetmişiz. Ne binlerce tebaamız, ne şehirlerimiz, şa- tolarımız, ne de bol paramız yoktur. İbadetten başka yapa- cak bir işimiz de yoktur. Fa- kat kardeşiniz ayarında bir zat için vaziyet böyle midir? Doğrusu, ben ve bütün arka- daşlarım Allah'ın huzurunda bu vaziyetimizden dolayı mah- cubuz!,, Margrit bunları anlatırken kral kahkaha ile gülüyordu! Margrit, kardeşinin - kıvırcık saçlarını hafifçe çekerek: — Sir, bunlara ne diyecek- sin?. Bu muammayı halledebi- Tecek misin?. Diye sordu. Kral, söz söyliyemiyecek derecede gülüyor, katılacak gibi gülüyordu. Margrit papazları hayrete düşüren “bu işin altında bir Birinci Fransova BÜYÜK TARİHİ TEFRİKA Çeviren: F. Şemseddin Benlioğlu | aşk macerasının veya komedi- sinin bulunduğunu anladı ve; — Haydi. Dedi. Bana bu işi bütün tafsilâtile izah et! Kral anlatmağa başladı. Fa- kat hâlâ gülüyordu: — Taç giydiğimden epeyce zaman evvel, bir Maskeli ba- loda bulundum. Burada güzel gözlü genç bir Bayan'la tanış- tım. Henüz ondokuz yaşında olduğu halde ihtiyar bir avu- katın karısıydı. Hem ihtiyar, hem de mesleği icabı tam çe- nesi düşük bir adam! Çabuk anlaştık, genç kadın, beni çoktanberi sevmekte olduğunu itiraf etti! Fakat bu güzel ve genç kadını ilk ziyaretimde ihtiyar avukatı da evde buldum. Aşk | | bana büyük bi t — Benim güzel kardeşim, | TERİŞĞN KA CA hazır cevaplık vermişti; ihtiyar avukata: — Bir şarabınızı içmek ve işleriml size tevdi etmek için geldim! Dedim. Bunak, genç karı- sını düşünmeden bu sözlerime inandı. Avukat bana çok iltifat gös- terdi, genç gözel karısını da yanımıza devet ve dilberi bana takdim etti. Sanki biz birbiri- mizi tanımıyormuşuz gibi! Ve ben, ciddiyetle genç kadına: *“— Böyle muhterem bir zevce malik olduğunuz için sizi teb- rik ederim! Dedim, Genç kadın, bir. fırsat dü- şürerek aşağıda elbise dola- bında gizlenerek beklemekli- gimi söyledi. Giderken, avu- kat benimle kapıya kadar gel- mek istedi. Ben, tevazü gösterdim, ra- hatsız olmamasını istedim. Ve kapıya kadar gittikten sonra, elbise dolabına gizlendim. Bir müddet bekledim. Genç ve güzel kadın, moruk — kocasını uyuttuktan sonra geldi, beni dolaptan çıkardı. Gece yarısına kadar eğlendik, sabaha yakın, avukatın bahçesinin kapısından kilisenin avlusuna geçtim. İşte, senin papaz beni kiliseye duaya gelirken bu hâdise hasebile görmüştür! —Sonu var— Kültürpark İnşaat ilerliyor Kültürpak'ta kurulacak Fu- var paviyonlarının inşaatı iler- Temektedir. Belediye reisi dok- tor Behcet Uz, dün fuvar ga- zinosile paviyonların inşaatını teftiş etmiştir. Kültürkark ka- pilarının inşaatına — başlana- caktır. Su kumpanyası tarafından Kültürpark'ta yapılmakta olan tesisatın bir kısmı bitmiştir. Kapalı yüzme havuzu inşa edilecek olan kısıma döğru ttsisat genişletilmektedir. Kültürpark'ta inşa edilecek olan paraşüt kulesinin inşaatı 15 Haziranda hava kurulu tarafından ihale edilecek ve küle fuvar açılıncaya kadar bitirilmiş olacaktır. Kültürpark içinde bulunan son üç bina da bu hafta yık- bırılacaktır. 'Tayyare | | | Piyangosunda Kazananlar.. -— o — — miîâlya Ingiltere. ,> —a e— V inci sayfada— ı —— .e ——— — Başı Tinci sahifede — | Akdeniz vaziyetini Kral Birinci Fransova'nın geçirdiği bir | 14593 No.ya aşk macerasının garip neticeleri.. 15000 Lira 29000 No.ya 12000 Lira 4540 ve 22725 Numaralara ikibin beşeryüz lira düşmüştür. 1000 Lira kazananlar: 11720 16778 19161 . 500 Lira kazananlar: 6719 8094 8969 11514 15867 16537 16802 — 19978 21826 26331 27061 — 27655 150 Lira kazananlar: 202 1549 — 1852 2184 4105 5582 — 5701 6035 6322 6747 1223 9299 L10108 10782 - 10849 — 10920 13429 14390 16179 18332 19241 19981 20383 21711 22645 23623 21245 — 24656 25092 27769 28964 — 24641 100 Lira kazananlar: 107 567 L 1819 2162 — 2200 2446 — 5207 5249 6103 — 6270 7706 7822 8131 — 8365 8446 9052 10557 10785 — 11191 12114 12873 13056 * 13397 14621 15698 17056 — 18061 18327 20317 20683 21956 22313 22905 23810 — 24084 25833 26279 26363 26441 26603 27043 27409 — 28095 —Başı 1 sahifede— bunun — icap et maddi feda- kârlığı da esirgememektedir. Manisa — bağcıları, geçenlerde Parti başkanı Avni Doğan'ın baş- kanlığında toplanmışlar ve neticede, bilhassa teşkilâtlârı üzerinde dur- müuşlardı. Biye göte, hükümetin, ayni mevzu üzerinde duracağı gün- ler yakın olmakla beraber, bu ha- reket, bi ek, Manisa'lılar gibi, bağcının - içinden doğmalıdır. Bu- günkü modern iktsadiyatm her safhasında bi plânda program ve teşkilât geliyor. Bağcının sekix, on seneden çektiği ıztırapta, girt- lağa kadar horca girmesinde, faiz- einin, murabahacının kucağına atıl- masında hu teşkilâtsızlığın tesirinin ne kadar büyük olduğunu, şimdi bağcı da anlamıştır. Fakat kaç paru eder? Hulâsa- ve netice : 1 Üzümümüzde parmak ©- yunları yapanların yakasına yapış- mak gerektir. 2 - Bu yıl üzümümüz, gene değerini bulacaktır. 3 — Tariş limitetten bu mem- leket ve müstahsil, cidden füydalı hizmetler bekliyor. 4 — Müstahsil, teşkilâtlanna- hıdır. Ve bu takdirde tam bir ga- rantiye sahip olacaktır. . ANADOLU Orta Avrupa ' vaziyeti -— —Başı T inci sahifede— . Jet daha — geniş taahhütler altına girmekten ise evvelâ kendi men- featlerini korumayı daha doğrü bulmaktadır. Muhakkak olan birşey var o da küçük antant devletleri- nin — istikbalinin — diğer - devletler menfeatlerile — kendi. menfesileri arasındaki tezat ve taarruzdan do- Babilecek muhtemel anlaşmazlıkları dikkate almaktan ise yalnız hususi — menfeatlerini göret mek kiyasetini — gösterdikleri tak- dirde daha ziyade cmniyet altında bulunacağıdır. konuşuyorlar —Başı 1 inci sayfada— âr. Filhakika M. Eden'i lerde Fransiz sefiri M geçen. yapmış olduğu sou göl sında mumaileyh Pransız rasında hen cağım töylemiş olduğu beyan olun maktanır. M. Eden buna sebep ol rak Almanya'mın İngiliz sualname- sine vereceği cevap ve İtalya'nın milletler cemiyetine karşı hattı ha- reketinde tadilât yapması gibi bir takım yeni ihtimalini darın işe karışması sürmüştür. Büyü Britanya ile ftalya'nın Akdeniz'deki münasebetlerini tanzim etmek mak- sadile İngiliz'lerle İtalyan'lar ara- sında yapılmakta olan- müzakerele- rin devam etmekte olduğu söylen- mektedir. Roma hükümeti bu me- selenin vre mücssesesini karış- urmaksızın — halletmek arzusunda- dır..Londra hükümeti zeeri tedbir- lerin kaldırılması ve milletler c miyetinin —zevahiri — kurtarmasına medar olacak bir formül bulmağa uğraşmaktadır. Anerk böyle bir farmül bulummamıştır. Paris, TI (Radyo) bakanı Delbos'a İt Musaolini sefiri, lini ve Kont kam — olduğunu € dirmiştir. Kont Çeroni bu ziyaretten i- tifade ederek zecri tedbirlerin Ce- nevre içtimamdan — sonra takdirinde İtalya'nın uluslar sosye- tesinden çekileceğini ve Almanya- ya tekarrüp edeceğini bildirmiştir. devamı M. Delbos bügün ve yarın Frungi'nin Paris'te bulunan muh- selif lerile temaslarına devam edecektir. Bügün de. Paris'te Mos» kova sefiri beklenmektedir. Hariciye müsteşarı - M. Vieno da Suriye Tevkalâde komiseri M. dö Martel'i ve Fransa'nın Ankara sefiri M. Hanri Ponso'yu kabul etmiştir. M. Vieno, bugün âyan meclisi hariciye encümeni reisi M. Hanri Beranje'yi de kabul etmiştir. Bu mülâkatta şimali Afrika'da eyaletler ve yakın şarktaki manda- lar hakkında görüşülmüştür. M. Badoglio Adis-Ababa dükü Roma 11 (Radyo) — Tri- bona gazetesine göre, M. Mus- solini bugün Mareşal Badog- lio'yu kabul etmiştir, Mareşal- da Afrika harbını izah eyle- miştir. Bu mülâkatta Mareşal Ba- doglio, Sinyor Mussolini'den Habeşistan hidivliğinden affını ve ordunun Erkânı harbiyei umumiye reisi sıfatile eski va- zilesine tayinini rica etmiştir. Mussolini'nin teklifi üzerinc Kral Viktor Emanoel Mareşal Badoglio'ya “ Adis— Ababa dükü , unvanını vermiştir. Habeşistan hidivi Mareşal Graçyani olmuştur. Zorba Kadını yaralamış Kahraman sokağında otu- ran 22 yaşlarında Ayşe, di- ğer adı Münevver, dün bak- kala giderken, ötedenberi ken- disini takib eden Nuri oğlu Mustafa önüne çıkmış ve ka- lundan tutarak zorla - oradaki bir bahçeye — sürüklemiştir. Mustafa, Münevver'in dostu Arif'ten vazgeçmesini ve ken- disini dost tutmasını - teklif etmiş ve red cevabı alınca kızarak ustra ile sağ kaşından hafifçe yaralamış ve yakalan- miştır. . Belinen Dün Gitti.. — Türkiye'ye seyahatiniz hak- kındaki intibalarınız? — İstanbul, Ankara ve İzmir- de gördüğüm ümidimin fevkintleki istikbal ve hakkımda gösterilen yüksek — misafirperverlikten — çok mütehassisim, Bütün geçtiğim yer- lerde memleketin imarı hususunda sarfedilen faaliyet ve azimkârane mesaiyi gördüm. Türk milleti, kendi çalışması sayesinde — memleketini ummadık bir terakki ve sandetö yükseltmiş bulunuyor. Kültür müesseseleri her tarafta çoğalmıştır. Atatürk'ün hükümeti, milletin ruh ve karekterini göstermiştir. Bunun — için hayranı bulunduğum | Atatürk ile birlikte — çalışan arka- | daşlarını takdir etmemek mümkün değildir. Dost Yugoslav hükümetinin, bir nazırı sıfatile beni ve bütün Yu- göslav milletini memnun eden bir- şey varsa o da bu. terakkiyi gör- mektir. Çünkü Türkiye'nin yükse- Tişi ve terakkisi i samanda dost ve müttefiki — buluman Yugosl büyük bir ehemmiyeti haiz bulunuyor. z avya için de Gezip gördüğüm ve fevkalüâde mükemmel ve modern bulduğum kültür | mücsseselerinizin - değerini birkaç sözle ilade (tmek güçtür. Ank imar gidişi Alameriken, kalâde seridir. Almanya — devlet — bankası direktörü doktor Şaht'ın Belgrad #eyabatinden maksadı nedir? Doktok — Şaht'ın Belgrad'a geleceği haberini ben de gazeteler. de gördüm, bundan başka malü- matım yoktur. Muharririmiz çok sempatik bir zat olan mazırin yamından* ayrılır. ken nazır Şevki Behmen beyana: tana şu şözleri ilâve etmiştir. Türkiye'deki seyahatim esna- sında — geçmiş olduğum — yerlerde halktan, hükümet erkânından ve matbuattan — gördüğüm ümidimin fevkinde istikbal ve samimiyetten eleven teşekkürü bir borç bilirim. Mısır Tütün gümrük resmini artırdı. Kahire, 11 (A.A) — Bütçe açığından dolayı hükümet çay ve tütünün gümrük resmini kilo başına on Misir kuruşü artirmağa karar vermiştir. İzmir İkinci Hukuk Mahke- mesinden : İzmir'de Bayraklı'da Mene- men caddesinde 34-38 sayılı evin sekizde bir payi sahibi ölü Sofuklu Nikolayidi oğlu İtalyan tebaasından ölü Yorgi oğlu Lideraki 338 senesinden beri kaybolduğundan ve varisi bulunmadığından bahsile hak- kında kayıplık kararı - veril- mesi emlâki metrüke müdüri- yeti tarafından istenilmesine mebni medeni kanunun 32 ci maddesi mucibince adı geçen Yorgi oğlu Lideraki hakkında malümatı olanların işbu ilân tarihinden itibaren bir seneye kadar İzmir Asliye mahkemesi İkinci Hukuk dairesine müra- caatle malümatlarını bildirme- leri için davet makamına ka- im olmak üzere gazele ile ilânen tebliği mahkeme ka- rarı iktizasından olmakla key- fiyet ilân olunur. 1616 yani fev- Zinet ve Bergama'lılar.. Zinet garajı, Bergama yol- cularınâ ve Bergama'ya yük nakledenlere bir kolaylık ol- mak üzere Bergama servisi- ni de açmıştır. Garaj, hem çarşıya yakın, hem de temiz- dir. Bergama'lılar bu suretle daha çok istifade edecek- lerdir. İzmir 2 inci icra M. den: Necip Harsanın emlâk ve eytam bankasından ödünç al- dığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmirde Ka- rantinada duatepe sokağında yeni 34 numaralı ve 4 katlı betonarma — binanın tamamen bodrum birinci ve ikinci katları ayni tertipte üçer oda mutbak helâ ve kızma hamam olup 4 üncü kat ta- raça metli hulunup geçen sene ya- pılan satışı 2280 numeralı kas nuna tevfikan geri bırakıldığı halde birinci sene taksiti mu- ayyen vadesinde ödenmedi- ginden bu hüküm ortadan “kalkarak evin yeniden mül- kiyeti Aaçık artırma suretile ve 844 numaralı emlâk ve ey- tam bankası kanunu mucibince bir defaya.mahsus olmak şarti- le artırması 20/7/936 paza- tesi günü saat 11 de içra daire- miz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma hneticesinde satış bedeli her ne olursa oisun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — meriyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasebile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Satış 8d4 — numaralı emlâk ve eytam bankası ka- nunu hükümlerine göre yapı- lacağından ikinci artırma yok- tur, Satış peşin para ile olup — müştetiden yalnız yüzde iki- buçuk dellâliye masrafı alınır, İpotek sahibi alacaklılarla di- ğer alâkadarların ve - irtilak hakkı sahiplerinin gayri men- — kul üzerindeki ba'darını husu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- — muriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları tapu sicilince malüm olmadıkça pay- laşmâadan hariç kalırlar. 8/7/36 — tarihinden itibaren şartname — herkese açıktır. Talip olanlar — rın yüzde yedibuçuk — teminat — akçası veya milli bir banka — itibar mektubu ve 33/18676 — dosya numarasile izmir 2 inci — icra memurluğuna — müracaat- — leri ilân olunur. H. İş No.165 — Üniversitede Döçent (Muavin Profesör) Dr. A. Safi Ağız ve diş hekimi Hastalara her gün öğleden sonra bakar İsiklâl caddesi No, 99 Ankara apartmanı 2 inci kat Telgraf -İSTANBUL Telefon : 49250 Liman reisi Hafız Bilâl ve Ayşe Mü- kerrem H. vakfı mütevelliliğinden: Seneliği — Vakfı 180 - Hafız Bilâl 180 Ayşe Mükerrem Güzelyalı Şaban zade Mevkii No. Nev'i Göztepe tramyay caddesi 1048 cv ö S ei Yukarıda mevkü ve senelik kiraları yazılı akaratın Mayıs — 937 senesi sonuna kadar olan icra'arı on gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 17--6-936 çarşamba güni saat onbeştedir. İstekli olanlar şeraiti anlamak üzere her gün Varidat memurluğuna ihalesi içinde o gün ve saatta Evkaf — müdürlüğünde olunur. toplanacak — komisyona — müracaatları —i 712 17 1534 D alt katı —— olan ve 8000 lira kıiy- ——