12 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

12 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Di z , ı üti İT e aAT MA MT —| İzmir belediyesinden| Müzayede ile fev. 936 Yılı içinde * belediye hekimlerince muhtaç hastalara verilecek reçetelere mukabil yapılacak — şartnameye - ilişik listede ve 82 kalemde yazılı ilâçlar başkâtiplikteki şartna- me ve cetveli mucibince 19-6- .936 Cuma günü saat onaltıda açık eksiltme ile ihale edile- cektir, Heyeti umumiyesinin bedeli muhammeni 2500 lira- dır. İştirak için yüz seksen sekiz İiralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat Mmektubu ile:söylenen gün ve saatte encümene gelinir. .9 12 1445 1— Bayındırlık sahasındaki ğükrü Kaya Bulvarında, Vasıf ınar ve Voroşilof caddesinin birleştiği yerdeki meydanlığın tesviyesi ve Belediyece - veri- lecek bandırma paket taşı ile döşenmesi işi 30/6/936 Salı günü saat 16 da açık eksilt- me ile ihale edilecektir. İşin bedeli keşfi 1550 liradır, Ke- şif ve şartnamesini görmek üzere başmühendisliğe, iştirak . için 117 liralık muvakkat te- minat makbuzu veya bankü teminat mektubu ile söylenen gün saatta — encümene gelinir. 2— Bin beş yüz lira bedeli muhammenle 3/4 - tonluk bir iş otomobili alınacaktır. Oto- mübil, bölüdiyo tizafindün is- tenilen şekilde karoseri yaptı- rilarak teslim edilecektir. Açık eksiltme ile ihalesi 30/6/936 Salı günü saat 16 dadır. Mali ve fenni şartnamelerini görmek üzere Belediye elektrik ve makina mühendisliğine, iştirak için de 113 liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen gün ve saatte encümene gelinir. 3— Vezir Osman ağa su yollarının tamirinde kullanıl- mak üzere dört yüz adet masura, sekiz yüz adet rekor, sekiz yüz adet çifte nipli, yüz adet üstüvane ve yüz elli adet içli dışlı redüksyon alınacaktır. Hepsinin bedeli keşfi dört yüz döksan iki lira yetmiş kuruş- tür. Açık eksiltme ile ihalesi 30/6/936 Salı günü saat on * altıdadır. Keşif ve şartname- sini görmek üzere baş mühen- disliğe, iştirak için de otuz yedi Liralık muvakkat teminat makbuzu veya banka teminat mektubu ile söylenen -gün ve saatte encümene gelinir. 4— Senelik icarı 20 lira bedeli muhammenle Alsancak- taki eski duhuliye barakasının bir senelik kirası başkâtiplik- teki şartname veçhile 30/6/936 Salı günü saat on altıda açık artırma ile ihale edilecektir. İştirak için iki liralık muvak- kat teminat makbuzu ile söy- İenrn gün ve saatte encümene 12 16 20 24 1629 ve kalâde satış. 14 Haziran pazar günü sa- bahleyin saat 10 da Alsan- cak Mesudiye caddesi Gayret sokağında 10 Noi hanede maruf iki aileye ait fevkalâde zarif mobilyaları müzayede suretile satılacaktır. Satılacak mobelyalar me- yanında fevkalâde lüks mo- dern iki kanatlı kristal camlı şifonyeralı dolap ve 3 aynalı tüvaleti iki komodinosu adet karyolası, dokuz paarça kadifeli salon kanepe takımı, aynalı saybur, kare açılır ye- mek — masası altı adet iskemlesi, tek kapılı aynalı dolap iki kişilik direksiz nikel karyola ma somya, Edison markalı salon gramofon ve bir çok plâkları, misafir odası için kadifeli bir kanepe iki koituk, Amerikan dıvar saati, yeni bir halde Gebr Döhnert markalı Alman piyano taburesi, perakende Avrupa sandalyeleri, yağlı boya tab- lolar, iki adet — şemsiyelik, sehpalar, fevkalâde lüks kris- tal işlemeli dıvar aynası, lüks şemine aynası, Türkçe adler yazı makinası yeni bir halde, çocuk arabası, komodinolar, bir çok porselen tabak ta- kımları etejer, hasır bir ka- nepe iki koltuk, kitara, fotog- raf malzemesi, halı kilim ve seccadeler, ve sair€ bir çok mobilyalar bilmüzayede satı- lacaktır. Fırsatı kaçırmayınız. Fırsat artırma salonu Aziz Şınık Telefon 2056 Ucuz - taze - temiz İlâç Çeşitleri Hamdi Nüzhet Sıhhat Eczanesi Başdurak Büyük Salepçi oğlu hanı karşısında ve ve İzmir İkinci İcra Memurlu- ğunda : Bir borcundan dolayı ev- velce -haczolunup bu kerre satılmasına karar verilen bir adet yazıhane, komodin, kol- tuk vesaire eşyanın birinci artırması 16/6/936 salı günü saat 15 de Karşıyaka'da İske- le yanında satılacaktır. Kıymetini bulmadığı takdir- de ikinci artırma 18/6/936 perşembe günü ayni -saatte ayni yerde yapılacaktır. Ta- liplerin mahallinde memuruna müracaatları ilân olunur. 1617 SAVRUPALIİ KADIN VE MAHRACA KOZMOPOLİT ASRİ ROMAN Ü 3z — dikkat ettim ve - kendilerine senin sabık doktordan az ka- zandığını söyledim. Bu Çin- liler cidden tuhaf adamlar.. Bunun üzerine yüzde yirmi ta- — sarruf yaptılar! Ha — Ya... Şu halde masrafı daha azaltmak - imkânı var demektir. — Şimdilik buna imkân yok.. Bu sırada elinde bir mek- tup olduğu halde Li içeri J. L. MORTENDEN! tap ediyordu ve zarfın üze- rinde bir arma Fesmi vardı. Erbert: — Bugünün kâr günü ol- duğuna inanıyorum, Bizi ye- meğe kim davet ediyor. Hele bir okuda anlıyalım.. Dedi. — Bence Laydi Linston olsa gerek mektubunda bu ziyafette Laydi Bradnor. ile umumi valinin de hazır 'ola- cağını söyliyecektir. — Nen:deıı hukmedıyorıun? za 'un ıöı iki | Izmir sicilli ticaret me- murluğunda İzmir'de büyük Kardiçalı hanında 59 numarada mua- mele yapan Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad fenni İnşaat şirketinin mukavele - zeyilna- mesi ticaret kanunu hüküm- lerine göre - sicilin 1655 nu- marasına kayt ve tesçil edil- diği ilân olunur. — 1599 İzmir sicilli ticaret me- murluğu resmi mührü ve F. Tenik imzası 1 — Mukavele zeyli Bugün bin dokuz yüz otuz altı yılı haziran ayının doku- zuncu salı günüdür. Türkiya cumurluğu - yasala- rına dayanan ve örneği tas- dikli aşağıdaki mühür ve im- zasını - kullanan - İzmir ikinci noteri Mehmed emin erener bahçeliler hanındaki dairem- de ve işimin başında iken saat onda yanıma gelen, adı ve sanı İzmirde kızılçulluda ödemiş caddesinde 19 numa- ralı evde oturan ibrahim oğlu izmirde bah- çeliler hanı ittisalinde mukim tüccardan tabak zade hikmet adlı — şahitlerle — belli olan izmirde büyük - kardiçalı ha- nında 59 numarada ticaret eden mühendis ali nihat Ör- ge ve ömer lütfü akad baştan aşağı tarafımdan — yazılmak üzere anlatacakları. gibi bir mukavele zeyli - yapmaklığımı istediler yasanın aradığı gibi kenditerini ve şahitlerini ergin ve olgun gördüm.' İsteklerinin ne olduğunu sordum: Mütte- fikan benim ve şahitlerin ya- nında söz aldılar ve dediler- ki: İzmir üçüncü noterliğinden resen tanzim ve tasdik kılın- miş olan 30 mart 931 tarih ve 3938 umumi numaralı esas mukavelenamesi mucibince ara- mızda münakıt kollektif şirketinin| müddetinin hitamına mebni şü- rekâ arasında aşağıdaki şerait ve esasat dairesinde bir zeyli mukavelename aktedilmiştir. M. 1 — Şirket mukavele- namesinin beşinci maddesin- de yazılı uunvanı - şirket bu defa “Ali Nihat Örge, Ömer Lütfü Akad Fenni İnşaat şiri keti, şeklinde — tebdil edil- miştir. M. 2 — Yine mezkür şir- ket mukavelesinin — sekizinci maddesinde yazılı ve mecmuu elli dokuz bin beş yüz elli beş Tiradan ibaret sermaye yüzde altmış ve yüzde kırk nisbetinde her iki taraf içinde yüzde elli tebdil edilerek her iki şerikin mevzu sermayeleri müsavi miktarlara baliğ olmuş bulunduğu — gibi dokuzuncu maddesinde yazılı kâr ve za- osman nuri ve rarın yüzde kırk ve — yüzde lerinden böyle anladım. — Neden bana evelden bildirmedin? — Amnesinin fikrini değiş- tirmesi mümkün idi. — Robert Linston'u ne va- | kit/ gördün? — Beni eder! Erbert karısına garip bir bakışla baktı; fakat Ondre- vin hiçbir. heyecan veya his belli etmiyen siması bu garip kocanın kıskançlık hisleri gös- termesine mani oldu. Ve: — En güzel elbiselerini giy- melisin! Dedi. Öndrev bu sözlere manalı bir gülümseme ile mukabele etti. sık, sık ziyaret .. Ondıe_v pyı'nınıı idi. İzmir Birinci İcra memur- Hazır | altmış nisbetleri de kezalik münasafaten — yüzde ellişere iblâğ edilmiştir. M. 3 — Esas mukavele- namesinde yazılı şirket müd- detinin bir mart dokuz yüz otuz altı tarihinde mebni mezkür tarihten itiba- ren daha beş sene - temdit edilmiş ve bu müddetin de hitamında — şerikler — şirketin feshini talep etmezlerse daha © kudar müddetle tecdit edil- miş olacaktır. Ancak şürekâ- dan herhangi birinin - teklifi üzerine şirket müddetinin hi- bitmesine tamından evvel - fesholunabi- lecektir. M. 4 — Şirket esas muka- velenamesinin işbu zeyilname ile tadil edilmiyen mevad ve şeraiti münderceci sairesi ke- makân baki ve muteberdir. Akitler başka bir diyecek- leri olmadığım beyan ve'ikrar etmeleri üzerine bu mukavele zeyli resen tanzim ve kendi- lerine açıkça okunarak tefhim, münderacat ve — mazmunu- nun talep ve ikrarı vakıa mutabakatı tasdik kılındıktan sonra ziri cümlemiz tarafından imza ve tahtim kılındı. Genel 6246, sayı 5/188 İşbu mukavele zeyli sureti- nin dairede saklı 6246 genel sayılı aslının tıpki olduğu tasdik kılındı. Bin dokuz yüz otuz altı yılı haziranın doku- zuncu salı günü, 9 Haziran 1936 İzmir ikinci hoteri resmi mührü ve E. Erener imzası sayı, özel luğundan : Hadiye'ye ait olup Emlâk ve Eytam bankası İzmir şu- besine ipotekli bulunan Ka- rantina tramvay yolunda 758 kırmızı numarada kâin maa müştemilât —evin bir sene müddetle kiraya verilecektir. üti tediye iki aylık pe- şinŞa;ütehakiycher :şyleye:ck ay peşinendir. Tanzifat, tenvirat, — elektrik ve su masrafları müşteriye | aittir. Birinci artırmada tahmin edilen kıymetin yüzde yetmiş beşine müşteri çıkmazsa mü- zayede beş gün dâaha temdit edilerek bu defa kat'i olarak en çok pey süren müşteriye ihale cdirecı:ktir. Şartları yukarda yazılı evin birinci artırması 16/6/936 salı ve ikinci artırması 20/6/936 cu- martesi günü saat 11 de - bi- rinci icra dairesinde yapıla- caktır. Müzayedeye iştirak için müşteriden yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır. İhaleden sonra yüzde iki buçuk dellâ- idi. Erbert odasını birsiz- hıkla dolaşıyordu. Laydi Lins- tonun bu daveti onda hum- mah bir tesir husule getir- mişti. Zevcesine: — Laydi'nin oğlunun bizi gelip alacağına cmin misinl. Geç kalmıyalım? Diye sordu. Doktor bu suali üçüncü de- fa idi ki, soruyordu. Ondrev soğuk bir eda ile: — Henüz öyle değildir! ce- vabını verdi. — Fakat öğleden evel, git- mek ve asıl Laydi'nin gelme- sinden on dakika evvel orada hazır bulunmak lâzımdır. Çün- kü, Laydi Linston burada bir kraliçe kadar nafizdir. — Ayni davet hususi mi- dir? Yoksa geniş mahiyette Ü zi erden . birisi lınzı"ııd tayin ve takdir | Tabak hacı İsmail ağa vakfı mütevelliliğinden: Vakfı Seneliği Tabak H. İsmail 100 100 v5 ” 100 vi Ü 100 " ” 100 125 Nevi - No: Dükkân 294 296 298 300 302 304 Mevkii Tilkilik Yukarda mwkıı nev'i ve senelik kırnları yazılı al.:ıratın Ma- yıs 937 senesi sonuna açık artırmağa çıkarılmıştır. İhalesi kadar olan icarları on gün müddetle 17/6/936 çarşamba günü saat 15 tedir. İstekli olanlar şeraiti anlamak üzere hergün va- ridat memurluğuna ihalesi içinde o komisyona dürlüğünde nur, toplanacak gün ve saatta evkaf mü- müracaatları ilân olu- 7-12-17 1533 İzmir vakıflar direktörlüğünden: Seneliği Vakfı Mevkü No, Cinsi 24 piyale oğlu cedit 128 v 24 " » 130 ev 60 hasta mesçit hasta sokak 62 ev 72 M ü 43 ev 36 şerefiye mesçidi — bozyaka 35 dükkân BEb gd " a 34 kahve 36 kestelli v kestelli 35,97 dükkân 48 kılcı mesçit damlacık 82 ” 144 zi & 90 iw 40 müftü mustafa çerçi oğlu 7,18 * 48 selâtin oğlu selâtin oğlu 56 ev 441 salepçi oğlu hükümet 60 dükkân 72 salı tekkesi tütüncü sokak 23 ev 10 kazak oğlu bornova türkmen s. 15 arsa 180 hasan hoca tuzcu sokak 32 ev 400 mıkırdaç makaryan karşıyaka 133 ev 108 salepçi oğlu salepçi oğlu 24,32 — dükkân Yukarıda mevki, nevi ve numaraları yazılı akaratın mayıs 937 senesi sonuna kadar olan icarları on gün müddetle açık artırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 12 Haziran cuma günü saat on beştedir. İstekli olanlar şeraiti anlamak üzere her gün varidat memurluğuna ve ihalesi için müdürlüğünde toplanacak komisyona nür. liye ve mukavele harç ve resimleri müşteriye ait olacaktır. mıdirr - Davetnameye -bakılırsa, bu hususta hiçbir izahat yok- tur. Kanaatime göre dar çer- çeveli bir davette Öndrev, şapkasinı başına giyerek otur- duğu yerden kalktı, kocasının işaret ve tavsiyesi veçhile en iyi elbiselerinden birini giy- mişti. Nedense kendisi de bilmi- yordu?- Öndrev. bugün;olduğu kadar- ayna karşısında durmuş değildi. Kendi kendisini tet- kik ettikçe, yüzünde güzellik ahengini daha fazla takdir ediyordu; Ondrev zevkiselim sahibi bir kadındı; güzel ne- dir ? Güzelliğin cazip ve ahenkli kısımları nasıldı? Bun- de o gün ve saatte evkaf müracaatları ilân olu- 1458 YARINI ün u- Taliplerin - müzayede ve saatinde dairede hazır lunmaları ilân olunur. izel olduğuna ka- naat hasıl ettiği zaman ya- nılmış: değildi ! Yalnız kocasına: Sak'un, Rusça Rabüanna hiç olmadı, dedi Kocası bu sözleri duymamış gibi göründü. Genç kadın Er- beti aynadan görebiliyordu. Kocası parmaklarila oynayıp duruyordu. Biraz sonra, Erbert: — Ziyafett9 Laydı Bradmo- Ya kibarlık ve nezaketinden ve Laydi Lontona da salonu- nun güzelliğinden bahsetmeği unutma, Bilhassa gazete mu- habirliği yaptığını söyleme.. Dedi Öndrev hayretle sordu: — Neden? B 12 /6/ 936 Bi »