13 Haziran 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

13 Haziran 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

— kabul Siyaset..Aşk! | Edebi, Tarihi, macera romani Hortans: — Parise ne zaman döne- ceğizden konuşuyoruz. Niye- timiz Çarşamba günü gitmek- tir! Zavallı kız senin de Paris'e döneceğini düşündükçe çok müteessir oluyor. iyor. Ve bizimle birlik Paris'e gelmek istiyor! Bu küçüğün seninle alâkası var! Dedi, Dük: Zavallı Fakat heyhat! zavallıdır! Fakat, Següre'lerin bu kızına karşı Dü hissiyatı çok samimi ve derin idi. Bu kız- cağızı burada bırakmakla, ne kadar büyük — bir ve elem içinde bırakacağı çok iyi, herkesten fazla biliyordu. Sonra, bu kızı Paris'e götü- Türse bile, Köra'nm 'şüpheli muhitinde bırakmak - istemi- Pibulet! çok Dedi. saftır, k'ün ıstırap — yordu. Fakat bu hissini İngi- “liz kadınına söylemedi. Fakat, zeki iliz dilberi Dük'ün bu hissini hemen an- | | yatroda ilk defa görüştükleri istediği | ladı ve: — Sen delisin! Dedi. Üç senedir evimde sadece prens kabul ediyorum. O da pek seyrek geliyor. Himaye ettiğin kız, nezdimde hiçbir tehlikeye maruz kalmıyacaktır. Kendisine | bir hizmet Yanımda istediği gibi yaşıya- caktır. Dük, — Sana itimadım ve emni- yetim — vardır. Yarın, — kızin baba ve anasını görürüm! Dedi Ve, bu sırada akşam yemeği çant çalındı. y Hanri Dö Buagemon, Lüsi Dö Kora'nın davetine icabet etti. Genç bir oda hizmetçisi Hanri'yi, Kola'nın salonuna etti. Ve hemen ayni zamanda Kora'da çok cazip verecek değilim bunun üzerine: bir tuvaletle salona, Hanri'nin yanına girdi. Genç kadın, davetinin kabul edilmesi hasabile çok memnun ve mes'ut görünüyordu! Ve: - Demek ki beni unüda- madınız! Dedi. Hanri'de: — Bu güne kadar geçen zaman bana asırlarca devam eden bir zaman gibi göründü. Bu zaman içinde aklımdan -biran bile çıkmadınız. Şimdiye kadar çalışmak benim için bir — zevkti, Sizden sonra, çalışmak bana adeta bir yük oldu. Size BK Cemiyon “Beğüy. ibina çirkin, tahammül kabil olmi- ANADOLU Günlük siyasal gazete başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: İzmir İkinci Beyler sokağı Halk partisi binası içinde İzmir ANADOLL z —-Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, aylığı 500 kuruştur. Yabancı memleketler abone ücreti 27 üç çin senelik liradır kuruştur. nüsbalar 25 kuruştur| 48 VED : yan şeyler - gibi artık! Dedi. - Dikkat dostum.. Mareşal doyarsa bunlara ne diyecektir? — Ne- diyecektir?. -Biraz surat asar. o kadar! Son gün- lerde bana verdiği iş de çok mühim, çok yorucu! Eğet kal- bim ve fikrim sizinle meşgul olmasa, bu iş beni cidden işgal edecek! Kora, genç yüzbaşının bu sözleri ile esaslı surctte alâ- kadar idi; fakat âzami bi mad kazanmak için bu i: ne olduğunu görünüyor sormadı, Yalınız: benim için derecede — Sözlerinizin saadet bahşeden mühim olduğunu biliyorsunuz? Dedi. — Sizin hislerinizi bilmek istiyorum, fakat benim hissi- yatım — kuüvvetli, gayri kabili mukavemet bir aşk şekli al- maktadır. Bunu çok iyi bili- yorum! Kora, çok memnundu. Ti- elde etmek netice, artık tahakkuk etmiş demekti. Zavallı. yüzbaşı, ku- rulan tuzağa en kısa bir za- manda, en büyük bir kolay- lıkla düşmüş bulunuyordu. Siz, dedi. Henüz bir çocuk gi iz! Beni pek az tanıdığınız, kim olduğunu an- cak şöyle, böyle bildiğiniz halde bu kadar nasil seviyor- sunuz?. Birbirimizi, şimdiye kadar ancak bir iki saat gö- rebildik! zaman —Sonu var— Kaldırım taşları Bir okurumuz bize şunları söyledi: Belediye, yerlerdeki kaldırım inşaatında kullanmak üzere, İkinci beyler sokağının ilerisinde, Hacı Mahmud kağı da dahil bu - civardaki sokakların iki tarafında, evle- rin dibine düşen kısmındaki kaldırım taşlarını söktürüyor ve açılan çukurları bir iki taş, biraz toprakla örtüp geçiyor. Her hangi bir kaldırım yap- mak için, bir başka sokak kaldırımının taşlarını sökmek- teki — isabetin takdirini ederim. ANADOLU — Bunda bir yanlışlık olsa veyahut ta şar- bayın hiç malümatı olmasa gerektir. Bir sokağın kaldırım taşları, başka yerler inşaatı için nasıl sökülebilir, biz de anlıyamadık. Nazarıdikkati cel- bazı s0- rica | bıdmı İzmir'de Spor —Başı T inci sahifede— | dirde hiçbir şey yapmamış oluruz. Binaenaleyh, bu tazelenen te- miz hava içinde spor teşkilâtına yeni düşen vazile, esaslı ve ciddi şekilde harekete geçmek, meselâ külüplerin — bazılarının tevhidinden başlıyarak, sahasına, antrenörüne, oyuncuların — hususf / vaziyetlerinin tanzimine kadar çalışmak gerektir. Hadiselerle tekrar sabit olmuş tur ki, İzmir'de esaslı ve programlı bir çalışma tak'p edilirse, toprak altında kalmış iken meydana çıka- mılan cevherler gibi, İzmir'de bütün spor şubeleri yüze çıkacak, kuvvetli bir spor bayatı doğncaktır. ANADOLU NADOLU | ARA - SIRA < ÇAR Hastaların | Derdı Dün bir dostumu zi memn yanına çağır- di. Mağerse ikaten — mühim dertleri varmı lanı bana, yana yakıla anlattı. Söylediklerini burada aynen tekrar edeceğim. Üst tara kim — isterme düşünsün ta- bu hasta kadar diğer da müşterek olan bu fni da gnsın — ve hastaların dert üzerinde alâkadarlar çare bul- ledikleri evel bir Bir Ame- apandisit krizi rmiştim. haf ta evvel hastan liyat olacağım. Bazı vaziyetler do- layisill ameliyatım birkaç gün gı çikti. Allah razı olsu yattım, torlar, iyi bakı- irabatimiz için herşeyi . Her yorgunluğa — katla- Fakat bizim en mühim çare — bulmaktan oldukları için bütün emekleri boşa gidiyor. Ve biz gün geçtikçe biraz daha Biraz daha çöküyoruz. Bakımı Şu ha myorlar. derdimize aciz fenalaşıyoruz. i mi, dondurmacı mı nct açılmış, tam uyuyacakları saatlerde muhal lenin yahut — mahallelerin delikan- hları — orada topla fokustrot, tango, zeybek bavast şu, bu hiçbirini ayaz teganni —© geceleri b rlar. Belki içi- mizde musikiden lananlar var. dır amıma basta ve kimtelerin, bilhassa uyku za- bu akordu bozük musiki- den ne vaziyete düşeceklerini tah- min edersiniz. ahata müuh- taç mam, Bunlar yetn gibi, park gezintisinden her halde ka- faları bazı kimselerinde cektiğim, dumanlı attıkları naralar, lardan sancı- fazla bize atı v ece yarısımı bulüyoruz. Bu. defa da 4 Bir ediyor. —Artık uy düşündünüz — değil mi? Ne müna- sebet, artık zaten — asabırmız bozul- muş olduğu için uyku bizden uzak- laşıyor. İçimizde tek bir bahtiyar var. O, ber akşam rahat rahat uykü: sanu uyuyor. Çünkü hyor. tamzinen sağır. Şimdi bu hastalara hep birden diık a temenni edelim, yoksa geçen, şerbetçi oturan — halkımızdan biraz hürmet mi e — önünden dükkânında hastalara istiyelim darma karşı veyahut emniyet ve jan: dairelerinin — faaliyeti metini mi bekliyelim. Burasımı siz n ediniz. Son  Ayda Ne kadar mahsül İhraç ettik.. İzmir limanından — Mayis ayında yapılan ihracata dair bir istatistik hazırlanmıştır. Ticaret odasınca hazırlanan bu istatistiğe göre Mayis ayında Timanımızdan Diş — ülkelere 1521,9 ton kuru Üzüm ihraç edilmiştir. Geçen sene ayni tarihteki ihracat 2551,5 ton idi. Yine Mayis ayında 96,4 ton İncir ihraç edilmiştir. Ge- çen sene ayni tarihteki ihracat 75,9 ton idi. Ayrıca 606,8 ton Pamuk ihraç edilmiştir. Geçen sene Mayis ayındaki Pamuk ihracatı 384,2 ton idi. Bisiklet yarışı Haziranın 28 inci Pazar günü sabah saat tam 8 de Doktor Mustafa bey cadde- sinde Bisiklet sürat teşvik ya- rışı yapılacaktır. Birinci, İkinci ve Üçüncü gelenlere madalyalar - verile- | cektir. ayorlar. Rumba, | İhmal etmeden avaz | TELEFON HABER TELGRAF TELSıZlE Filistin'de Son Vaziyet.. |Çete faaliyeti başladı. Araplar, yılmıyorlar. Deniz kulübüne de bombalar atıldı. Tayyareler faaliyette ( Kudüs, 12 (Radyo) — Va- | ziyet salah bulmamıştır. Arap- lar anlaşmaya yanaşmamakta, isteklerinin - kabulünde ısrar | çete Mamıısfih bu şekilde taarruz- taar- durmuş, — şimdi başlamıştır. etmektedirler. Mımi('rıd ruzlar artık taarruzları Nankin, Kanton as. kerleri çarpışıyor. Komünist Faaliyeti De Arttı.. Pey Ping, 12 (Radyo) — | Konsoloslar, Kancu'da bulunan | geri gelmelerini emretmişler- dir. Kanci'de Komünist faali- artmıştır. y | Hankeo, 12 (Râdyo) — Kan- etleri hül başlamıştır. ton ve Nankin arasında Nankin hüküm lan ve Çeşuong mevkilerini işgal etmişlerdir. Şönghay, 12 (Radyo) Kanton'un cenubunda muba- Samatın büşladığı ve Kanto- nun İşgal edildiği bildiriliyor. Cenup - kuvvetleri Lemyand ile Hang-Kong arasına çekil- mişlerdir. Pekin, 12 (Radyo)— Vaziyet | vahim ve naziktir. Şanghay'da harp ci Ley- İlngiliz bütcesinde- mülhakattaki ve | misyoner- | | Pekin'e | valisi istikametine akın olduğu gibi Pekin talebesi de nümayişlere başlamışlardır. Askeri faaliyet devam et- mektedir. Konsoloslar, iç ta- raflarda bulunan misyonerlere gelmelerini — bildir- mişlerdir. Nankin askerleri — Liyotg mevkiini işgal etmişlerdir. Şanghay'da Kuanı :ku[erı Kanton piştarlarile müsademe etmiştir, Kanton hükümeti, Nankin donanmasının bombardımana mukabele - için gelen tedbirleri ittihaz etmiştir. Şanghay, 12 ( Radyo ) — Nankin orduları * (Foken) har edi- lâzım | yorlar. Diğer taraftan Kanton de — mütemadiyen lar. kuvvetleri haurlanmnk ki esrarın ifşası Eski nazır Tomas, dün Avam ka- marasında neler söyledi ? 12 (Radyo) Avam kamarası, bütçe esrarı- Londra, nin ifşası hakkında - tahkikat heyetince hazırlanan raporları kabul — etmiştir. M. Baldvin, Tomas ile Brud'un artık he- saplarının görülmüş olduğunu söylemiştir. İşçi partisi reisi binbaşı Etley, bazı İngiliz ve Ameri- kan gazetelerinin ileri sürdü- gü gibi Londos şirketinin de bu mes'ele ile alâkadar oldu- ğunu söylemiş ve Londra pi- yasasının sıkı bir kontrole tabi tutulmasını istemiştir. Londra, 12 (Radyo)— Sabık müstemlekât bakanı Sir Tho- mas, Avam kamarasında hak- kındaki isnadat için izahat vermrk üzere söz almış ve şunleri lemiştir: Meclisin hiçbir âzası benim düştüğüm bir vaziyete düşme- miştir. İsgih etmekle vazifemi yaptım. Âli mahkeme bu hu- susta kararını vermiştir, söz meclisindir. Ben bütçe üzerine herhangi bir sırrı, hiçbir. kimseye ver- miş değilim. Sir Tomas, söz söylerken çok muztarip bir hal almış idi. Ve: — Bakanlıktan istifa etmiş olmakla beraber henüz bu meclisin azasındanım. Vicda- nım bu isnadata artık taham- mül edemiyor. Bunun için meclisten de — istifaya karar vereceğim. Yirmi yedi sene- denberi vazifemi hüsnü ifaya çalışmış bir İngilizim. Demiş fakat teessüründen sözüne - devam edememiştir. Meclis bu vaziyet karşısında derin bir teessür - içinde kal- mış ve Sir Tomas'ın son söz. leri bazı sıralardan alkışlan- mıştir. Sözünü bitiren Sir To- mas meclisten ayrılmıştır. M, Baldvin bu mes'ele üze- rine söz alarak: — Mahkeme kararını kabul | zaruridir. Demiştir. Romanya Ticaret odası bir muhtıra vermiş Bükreş 12 (Radyo) — Tica- ret odasında bugün umumi bir toplantı olmuş ve niha- yette imzalanan bir muhtıra- da, İtalya aleyhine tatbik olu- nan zecri tedbirlerin, biran evvel kaldırılması istenilmiştir. Bu muhtıra, hükümete - veril- miştir. Ruzvelt Rekabet karşısında Nevyork, 12 (Radyo) — Reisicumur namzedi M. Lon- don beyanatında: — Cumuriyulxipa!hnın şime diye kadar görmemiş olduğu bir mücadele yapacağım., Demiştir. . Cumuriyetçiler, Teksas va- lisi Lanan'a müzaherete karar vermişlerdir. »lardan bir muvaffakiyet elde edememişlerdir. : Çete taarruz- ları, Yahudi mahallerini mu- hafaza eden - karakollara: ya- yılmıştır. -Arap'ların - kullan- dıkları silâhlar ve fişekle çok mükemmeldir. Şeria vadisinde birçok ağaçlar - devrilmiştir. Arap liderleri grevin devam edeceğini bildirmişlerdir. Mü- esseselerin açılması hakkında bir kanun çıkmış olmasına rağmen mağazalar kapalı bu- lunmaktadır. Hiıristiyan Arap- lar da piskoposa müracaat ederek greve iştirak edecek- lerini ve Müslüman Arap'lara yardımda bulunacaklarını bil- dirmişlerdir. Kudüs, 12 (Radyo) — Hayfa deniz kulübüne dün bir bomba atıl Zarar maddi ve cüz'i Evvelki gece Akkâ polis merkezine de bir bomba atılmıştır. Kudüs, 12 (Radyo) — Va- ziyette henüz salâh yoktur. Âni müsademeler, taarruzlar - de- vam etmektedir. ştır. İngiliz polis şeflerinden bi- risi bir tabanca kurşunile ya- relanmıştır. Arap'lar, Aymrayh'daki Ya- hudi ziraat kolonisini yakmış- lardır. Bu Arap'ları pölis ateş etmek suretile dağıtabilmiştir. Teljozel'de Arap'lar Yahu- di'lere taarruz etmişler ve an- cak bir tayyurenin mitralyöz ateşile dağılmışlardır. l Küçük Haberler ı' Habeşistan'da : Roma, 12 (Radyo) — Lond- tra'dan alınan ve Habeşistan'ın henüz işgal edilmemiş kısım- larından gelen bir habere göre Çay müstahsillerinden Hanri Havz isminde bir İngilizle iki Hollandalı kardeş ve Çekos- lavakya'lı Frank, zevcesi ve iki çocuğu çok müşkil bir mevkide bulunmaktadırlar. Bu Avrupa'lıların rekolteleri yakılmıştır. Bunları kurtarmak için — İtalyan'lar — tarafından zırhlı otomobiller imdad ola- rak — gönderilmiştir. Bundan başka iki tayyare de sevke- dilmiştir. Bu Avrupalılar Adis-Aba- dan bin kilometre uzaktadırlar. Manidar bir mezuniyet Lonra, 12 (Radyo)— Resmi haberlere göre - İngijtere'nin Adis-Ababa sefiri de Cibu- ti'ye gelmiştir. Oradan İngil- tere'ye hareket edecektir. Sefir iki senedenberi - hiç mezuniyet almadığı için ken- disine mezuniyet verilmiştir. Finlândiya borcunu ödeyor Vaşington, 12 (Radyo) Finjândiya hükümeti, 15 hazi- randa vadesi gelen 164 bin 300 dolar borç taksitini öde- yeceğii bildirmiştir. Denizli'de ipek kozası Denizli 11 ( ALA ) — Bu yıl ipek kozası mahsnlü iyi ve boldur. Kilosu 65-75 arasında hararetle sa- pılmaktadır. Halk Çiatlerden