8 Ağustos 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

8 Ağustos 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Olimpiyadlarda Italyan takımı, 0-2 .Iapon’ları yendi. Üç adım uzun atlamada birinci- liği Japon'lar aldılar. Berlin 6 (A.A) — Gülle ve Halter ağır siklet: Birinci: — Joseph Manger, Developo 132,5 Arrase 132,5, Epole 155 yekün 410 kilo. Berlin 6 (A.A) — Modern Pentathlgn ilk dört müsabaka neticesinde ilk üç birincinin vaziyeti şudur: Birinci teğmen — Handrik (Alman) 19,5 puan, ikinci teğ- men Thofelt (İsveç) 23 puan, | üçüncü teğmen Lenard (Ame- rika 32 puan Kiel 6 (A.A) — Kotra ya- rışlarının ikinci günü netice- leri: Mototipler: Birinci Hollanda, ikinci İn- giltere, üçüncü Polonya, dör- düncü Almanya. Sekiz metrelik seri: Birinci Norveç, ikinci Al- manya, üçüncü İsvcç Star serisi: Birinci İsveç, ikinci Hollan- da, üçüncü İngiltere, dördün- cü Almanya. Altı metrelik seri: Birinci Norveç, ikinci İngil- tere, üçüncü İsviçre: Berlin, 7 (A.A) — halter: Ağır siklet: Birinci Joseph Manger (Alman) olimpiyad bi- rincisi Develope 132,5 Arrase 122,5 Epole 155 yekün 410 kilo. Berlin, 7 (A.A) — Polo: Arjantin takımı Meksika ta- kımını 5-15 sayı ile mağlüp etmiştir. Berlin, 7 (A.A) Holanda takımı İsvıçrc ta: kımını 4-1 mağlüp etmiştir. Haftayımda vaziyet 2-1 idi. Berlin, 7 (A.A) — Futbol: İngiltere Çin takımını 20 mağlüp etmiştir. Haftayımda vaziyet 0-0 idi. Peru Fenlandiya 7-3 mağlüp etmiştir. yımda vaziyet 3-1 idi. Berlin, 7 (A.A)— Üç adım uzun atlama: Gülle ve takımını Hafta- Birinci Tajima ( Japon ) 16 metre. Olimpiyad şamiyonu. İkinci Harada ( Japon ) 15,56 metre. Üçüncü Metcalfe (Avus- | turya) 15,50 metre. Dördüncü Voellner ( Almanya ) 15,17 metre, Beşinci Ochina (Japon- ya) 15,07 metre. Berlin, 7 (A.A) — Hokey: Alman takımı Danimarka takımını 6-0 mağlüp etmiştir. Haftaymda vaziyet 2-0 idi. Berlin, 7 (A.A)— Hendbol: Avusturya Romanya'yı 18-3 mağlüp etmiştir. Haftayımda vaziyet 5-1 idi. Berlin, 7 ( A.A) — Cirit atma: » Birinci, Stoeck ( Alman ) Olimpiyad şampiyonu 71,80 metre. İkinci Nikannen (Fen- landiya) 70,77 metre, Üçüncü Toivonen ( Fenlandiya ) 70,70 metre. Berlin, 7 ( A.A ) — 1500 Metre finali ; Lovelock (Yeni Zeland)olim- piyad şampiyonu 3,47,8/10 — dünya rekoru, ikinci Cunning- —ham (Amerika) 3,40,4/10 3 cü Beccali (İtalyan) 3,49,2/10. E Berlin, 7 ( AA ) — 110 — Metre manialı ; Hokey: | Birinci Tovns ( Amerika ) 14,2/10, ikinci Finlay (İngil- tere) 14,4/10, üçüncü Pollard 14,4/10. Berlin, 7 (A.A) — 80 Met- re manialı ; Kadınlar; Birinci Valla (İtal- yan) ikinci Steuer (Almanya) üçüncü — Taylor ( Kanada ) her üçü de 11 saniye 7/10'da bitirmişlerdir. Berlin 7 (A.-A) — Tabanca atışı: Birinci Van Öyen (Almanya) olimpiyat —şampiyonu ikinci Hax (Almanya) 3-cü Ullmann (İsveç) Berlin. 7 (A.A) — erkekler: Birinci — Guadiri - (İtalyan) olimpiyat şampiyonu 7 biyet. 2 inci Gordera (Fransa) 6 galibiyet, 3 üncü Bocehino (İtalyan) 4 galibiyet. 4 üncü Kazmer (Almanya) 5 inci Gu- arahana (İtalya) 6ıncı Ramond (Belçika) Berlin, 7 (A.A) — Hendbol: Almanya sıfıra karşı 63 pu: vanla Macaristan'a galip gel- miştir. Berlin, 7 (A.A) hlon: : Avustyrya'lı Leban Broses Cauntury maçını kazanmıştir. Bu maç Pentathlon müsaba- kasına dahildir. Kiel, 7 (A.A) — yat kayık yarışları: 8 metrelik yelkenli tekneler: Birinci İsveç, ikinci Norveç | 3 üncü Fenlandiya, 4 üncü Almanya, 5 inci İngiltere, 6 ıncı İtalya 6 metrelik tekneler : Flore - Pentat- Olimpi- Birinci İtalya, ikinci Arjan- | tin, üçüncü Fenlandiya, dör- düncü İsaiçre, 5 inci Norveç, 6 ıncı İngiltere. Yole ; Birinci Felemenk, ikinci İngiltere, üçüncü Al- manya, 4 cü Şili, 5 ci Fran- sa, 6 cı Âmerika, Beynelmilel Stars: - Birinci Almanya, ikinci İngiltere, 3cü İsveç, 4 cü Felemenk, Sci İtal- ya, 6 cı Türkiye. Berlin, 7 (A.A) — Olimpi- yadların beşinci günü birçok spor hünerlerinin gösterilme- sine vesile teşkil etmiştir. Tajima (Japon) 16 metre sıçramak — suretiyle üç adım atlama olimpiyad rekorunu kırmıştır. Lovelocke ( Yeni Zeland ) 1500 metre yarışı 3 47 8/10 dakikada koşmuştur. Tovns (Amerika) manialı 110 metrenin finalini 14 1/10 saniyede koşmuş ve yeni bir dünya rekoru tesis etmiştir. 8 Ağustos cumartesi akşamı Şehir Gazinosunda Göztepe Spor Kulübü | Senelik Gardenpartisi Fevkalâde olarak yapılacaktır. Geçen sene Güzelyalı'da verilen bu gardenparti çok bü- yük bir rağbet ve memnuniyet kazanmış idi.. Bu seneki ha- zırlıklarda azami fedakârlıklar gösterilmiştir. daha büyük olacaktır. - gali- | « ANADOLU » | Günün Telgraf Haberleri G. Metaksas, hükümet ne lâzımsa yapacaktır. Diyor. ————an a » a— Yunan Başvekili, Limni adasına asker çıkarıldıgıı hakkındaki haberleri doğru olmadığını söyledi. Atina, 7 (A.A) — Yabancı gazeteler muhabirlerini kabul eden Başbakan M. Metaksas dün- kü beyanatını teyit etmiş ve alınan tedbirlerin sosyal rejimin geçirdiği tehlikeyi önlemek için asgüri tedbirler olduğunu bildirmiştir. M. Mefaktas demiştir İi — Sosyal vaziyet tamamile takviye bulduktan ve her türlu tehlike bertaraf olduktan sonra hükümet vaziyeti tetkik edecek ve lüzumlu herşey suale cevap veren M. Metaksas şunları söylemiştir: yapacaktır. Kanunu esasi hakkında bir - Bugün memlekette mer'i olan kanunu esasi muvakkaten mer'iyet mevkiine getirilmiş bu- lunan 1911 kanunu esasisidir ki, bunun bugünkü şeraite tamamile uygun olmadığı umumiyetle başbakan bu siyasanın sağlam tasdik edilmektedir. Yunanistanın dış siyasasından bahseden temellere istinat ettiğini ve değişmiyec — Hiçbir asker ihracı hâdisesi olmamıştır. meclisinde de söyledikleri veçhile bu husuta tam surette hakkımız vardır. müz zaman bu hakkı istimal edeceğiz. ———ti 14 » * «4 Ça —— — —— Ras Seyyum !talyanlurd sadakat vemini etti ve bir nutuk verdi. Roma, 7 (Radyo) — Önümüzdeki hafta iki sanayi heyeti Habeşistan'a gidecektir. Bu heyetler Çimento ve saire fabri- kalarının tesisini tetkik edecektir. Adis-Ababa, 7 ( Radyo ) — Hidivilik binasında Ras Sey- yum'un sadakat yemini çok tantanalı olmuştur. Mareşal Graç- yani bermutad İtalyan'ların medeniyet ve refah getirmek üzere | Habeşistan'a girdiklerini söylemiştir. Ras Seyyum da vaziyete göre söz söylemiş, sadakat vadet- miş ve istikbalden emin olduğunu söylemiştir. Roma sabık Habeşistan sefiri de ayni mevzu nutuk iradetmiş ve çeteleri tel'in etmiştir. Bulgar'lar Yunan hudu- üzerine bir 'dunda tahşidat yapıyor 'Paris'ten verilen bu haber Atina- da heyecan uyandırdı İstanbul, 7 ( Hususi muhabirimizden ) — Bulgaristan'ın, Yunan hudutlarında tahşidat yaptıkları Paris'ten haber veril- mektedir. Bu haber, Atina'da heyecan uyandırmıştır. Bütün gazeteler, Bulgaristan'ın bu hareketi karşısında tedbir almak lâzimgeldi- ğini yazmakta ve hükümetin bu işe ehemmiyet vermesini iste- mektedirler. Âsiler şehî;I;;ı' bombarduman ediyorlar. Elcezire Ingiliz konsolos hanesine bir obüs düştü Konsolosun karısı yaralandı. Cebelütta- rık'a da iki obüs isabet etti. Cebelültarık 7 (Radyo) — Dün boğazda olan muharebe münasebetile Cebelüttarıka iki obüs ve iki bomba düşmüş- tür, Bunlardan birisi bir İngi- liz; evine düşmüştür: Bombaların âsi tayyareler we obüslerin de hükümet zırh- hlarfna ait olduğu anlaşılmış ve İngiltere hükümeti her iki tarafı da protesto etmiştir. Madrid, 7 (Radyo) — El- cezireyi bombardıman eden (Ci- mis) torpidosunun attığı mer- milerden biri, İngiliz konsolos- hanesine isabet etmiş ve kon- solosun zevcesini ağır surette | yaralamıştır. Cebelüttarık; 7 (Radyo) — Birinci Ceymis İspanyol kru- vazörü bugün Elcezire'yi boru” | bardıman etmiş ve şehire bü: | yük zarar vermiştir. Obüsler- den birisi İngilir konsolosha- | nesi önüne düşmüştür.« İspanya hükümetine mensup | diğer harb sefinelerinin Göta'yı da bombardıman ettikleri söy- lenmektedir. Uşak'ta sıcaklar Uşak, 7 (A.LA) — Üç gün- denberi şiddetli sıcaklar olu- yor. Bugün gölgede 38 ve güneşte elli derece hararet tesbit edilmiştir. Muvaffakıyet ğini tebarüz ettirmiştir. rıldığı hakkındaki şayialar hakkında sorulan bir suale Başbakan şu cevabı v Türk devlet adamlarının Türkiye Limni adasına asker çıka- 'i ük Millet Lüzumlu gördüğü- ©. TLIR) Merkez heyeti İstanbul'da toplandı. İstanbul, 7 (Hususi muha- | birimizden) — C. H, Partisi umumi merkezi idare heyeti bugün ilk içtimanı Cağaloğ- lundaki binada yaptı. Bu içti- maa, Dahiliye-Vekili ve parti genel sekreteri Şükrü Kaya riyaset etti. Güreşler İstanbul, 7 (Husust muha- | birimizden) — Dünkü Greko Romen — güreşlerinde Yaşar Danimarka'lı rakibinin kabur- ga kemiği kırildığından yalip geldi. Saim Belçika'lıya karşı | Büyük Mustafa da Macar ra- | kibine karşı sayı hesabile ga- lip geldiler, Bündani. sorre Kilçük Hi seyin, Nuri Adnan ve Çoban güreştiler ve hepsi de — sayı hesabile mağlüp oldular. Erzurum ehli e hayvan sergisi Erzzurum, 7 (AA) Bu yıl vilaye! de açılacak ehli hay- van sergisi için kayıd muame- lesi bitmiş ve bugün puvan- taja başlanmıştır. Puvantaj üç gün sürecek 9 ağustos pazar günü sergi açılacaktır. Sergi üç gün devam edecektir, Ser- gi aygır deposundan taylı kıs raklara ve aygır deposundan menğe şabadatkeniesi bultinan veyahud Ziraat Vekâletince müseccel üç yaşından beş ya- şına kadar — taylara iki yaşın- dan dört yaşına kadar şarkın kırmızı renkli boğa ineklerine mahsus olmak üzere dört şübedir. Puvantaj heyetince beğenilip seçilecek olan hayvânlara da- gıtılacak mükâfatın yekünu iki bin liradır. Kars'ta ışık » . ve su işleri.. Ka:s, 7 (A.A) — Yapılacak olan elektrik fabrikası ve Bo- ruk'tan getirilecek olan içme suyu ile yakından alâkadar olmak üzere Ankara'ya giden ilbay Akif Eyidağan berabe- rinde elektrik ve su uzmanları olduğu halde şehrimize gel- miştir. Uzmanlar su ve elek- trik işlerinde incelemelerine başladılar. | Başbaka Kâğıd fabri- kasını açacak. İstanbul, 7 (Hususi —muha- birimizden) — Şehrimizde is- tirahat etmekte olan Başvekil İsmet İnönü, ağustos nihayet- lerine doğru İzmit'e gidecek ve kâğıd fabrikamızın resmi küşadını yapacaktır. Küşad merasiminde birçok saylavlar da bulunacaktır. İtalya'da yeni bazı tayinler. Bunlar hep İzmir'de bulunmuşlardı. Roma, 7 (Radyo) — İtalya siyaset âleminde mühm ta- havvüller görülmektedir. Es- bak İzmir konsolosu ve halen Belgrad sefiri kont Viyola di Kompaldo hariciye bakanlığı emrine alınmıştır. Gene İzmirde konsolosluk yapmış ve Tiran sefiri bulu- nan Baron Maryo Endelli Bel- grad sefiri tayin edilmiştir. Gene - İzmir'de ceneral konsolosu bulunan ve İsken- deriye ceneral konsolosu bu- lunan M. Frango Fontana on iki ada umumi valiliği vinliğine tayin edilmiştir. Şeker fabrikala- rımız ıçın Avrupa'ya talebe gönderilecek. Ankara, 7 (AA) — Şeker fabrikalarımiz busene lise me- zunlarından — stajiyer olarak alacağı on genci bir sene zar- fında lisan ve fen derslerine hazırlatacak ve bu hazırlıklar- dan en çok muvaffak - olan üçüncü kimya mühendisliği tahsili için beş sene müddetle Avrupa'ya gönderecektir. Bu stajyerlerden Avrupa'ya gön- derilemiyenler de bu mesleği tercih ettikleri takdirde iyi birer ücretle fabrikanın teknik teşkilâtına alınacaklardır. mua- Ras Nasibu ağır hasta Cenevre, 7 (Radyo) — Ge neral Vehip'le birlikte Ogaden harplarını idare etmiş ve Ce- nevre'de buludmakta olan Ras Nasibu ağır surette hastalan- mıştır. içre'de bir sanatoryomda tedavi altına alınmıştır. . Ne feci? 52 kişi top- rak altında kaldı. Londra, 7 (A,A) — Ça ton kömür madeni direktörü madende yanğın çıkmamış ol- duğunu beyan etmiştir. Kuyu- nun içinde elli üç kişi mahpus kalmıştır. Şimdiye kadar yal- nız bir kişi kurtarılmıştır. Fransa kabinesi dün toplandı Paris, 7 (Radyo) — Bugün saat 18,30 da kabine içtima etmiştir. Dış bakanı siyasi va- ziyeti ve İspanya mes'elesini izah etmiş ve muhtelif dev- letlerin Fransız notasına ver- dikleri cevapları göstermiştir.