18 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

| " j "Siyaset.. Aşk 4 Edebi, Tarihi, macera romanı 119 NEEI 398 H. Alyoti 8 Harbiye Bakanı sözüne de. yam etti ver — Bu güzel neticelere no güretle vüsül buldüuk? Dedi,, Biliyor musunuz? Bu öyle bir maceradır ki birçok defalar “tekrar edilmiye değer! Bunun için bu maceranın bir daha — izahı, esas itibarile mes'elenin | kahramanlarından olan Marki | Dö Goliffet'e bırakıyorum fa- kat, size şimdiden hakiki müc- rimin meydana çıktığını ve itirafatta bulunduğunu bildire- - bilirim, bu dosyayı çalan, si- — zin ismini vermemek için di- vanıharbe kadar gitmiye razı “olduğunuz Lüsi De Kola'dır! Bu son sözler, Hanri üze- rinde çok büyük bir tesir hu- suüle getirdi. Hanri evvelâ, | sevindi, sonra hayret içinde | — oldu! Ve kuvvet, P kaldı, en nihayet mütcessir şiddetle: — Buna kat'i surette imkân veremiyorum! Mareşal hazret- leri... Bu kadın kibar, âsil ve temiz bir kadındır! Dedi. — — Genç dostum, işte böyle görünebildiği içindir. ki bu kadın çok tehlikelidir! Siz bü- yük şehirlerde, paytahtlarda az bulundunuz; buralardaki ahlâk ve temayülleri hiç bil- miyorsunuz. Genç yaşınızda harblerle meşgul olmanız, sizi “bu hayattan uzak yaşatmıştır; bilhassa monden kadırlarla temas, onları anlamak fırsatını bulamadınız. Bizim muhitimiz- de, en iyi görünen kadından | en ziyade sakınmak, korunmak lâzımdır. Sizin uğrunda kanı- nızı döktüğünüz, — haysiyetini lekelemek için ken- “dinizi feda ettiğiniz kadın böy- le bir kadındır. Sizi çok seven — ve çok iyi bilen Marki Dö — Goliffet bu kadını istintak et- miş ve kolayca cürmünü itiraf K ettirmiştir. Lüsi, dosyayı bizzat ANADOLU Günlük siyasal gazete Sahip ve başyazganı Haydar Rüşdü ÖKTEM Umumi neşriyat ve yazı işleri müdürü: Hamdi Nüzhet İdarehanesi: — İzmir İkinci Beyler sokafı C Halk partisi binası içinde Telgrüf: İzmir — ANADOLU Telelon: 2776 - Posta kutusu 405 ABONE ŞERAİTİ Yıllığı 1200, altı aylığı 700, aylığı 500 kuruştur Yabancı memleketler için senelik abene ücreti 27 liradır Her yerde 5 üç kuruştur - ü geçmiş nüshala: | değildir! namus ve nezdinizden çalmış ve maruf bir casusa vermiştir. Fevkalâde bir kabzamanlık gösteren Dük Lodovik Dö Gramon bizzat gitmiş ve casustan dosyayı İs- temiş alırken de casusu ge- bertmiştir. Hanri telâş ile: — Lüsi ne oldu?. Diye sordu. Mareşal gülmekten kendini alamadı. Ve: — Hâlâ mı bu sefil kadını düşünüyorsunuz?. Dedi. Zavallı genç... Görüyorum ki bu dert- ten kurtulmak için size çok zaman lâzım gelecek.. Mama- fih müsterih olunuz.. Bu ka- dın öldürülmemiştir,' ve maa- lesef hâlâ yaşamaktadır. İtirafı ve dosyanın yerini hemen bil- dirmesi sayesinde affedilmiştir. Bu sebeble tevkif bile edilmiş Genç zabit.. Sizin nezdinizden çalınan dosyanın hakiki mahiyetini herkesten ziyade siz bilirsiniz. Eğer bu dosya Prusya'lıların eline düş- müş olsaydı ve Prusya'lıların askeri vaziyetimizin fecaatını görseydiler şu anda avrupada harb başlamış olurdu. Prus- ya'lılar sade Avusturya'ya de- gil, bize de ilâm harbı göze alırlardı! Dosyayı tekrar elde etmekle, bu feci vaziyetin önüne geçmiş olduk. Şu vaziyette Prusya Fransa'ya ilânı harbı göze kestirirse, ve ancak dört | sene sonra böyle bir hareketi | düşünebilir.. Biz de 0 zamana kadar orduda lâmım gelen ıslâhatı yaparız. Mareşal biraz sustuktan son- ra, sözü tekrar Lüsi Dö 'Ko- la'ya getirdi: — Azizim, büyük bir sâfi- yet ve samimiyetle kapıldığı- nız bu kadın, sizin emniyeti- nizi imal etmiş, sizin şe- ref ve haysiyetinizi dahi ayak- lar altına almıştır. doğmuş olan bu fettan kadın, Paris'in çok tanınmış fakat kendini daima müstesna adam- lara hasretmiş çok usta bir fahişesidir! Bundan üç sene evel, kraliyet taraftarlarının en maruflarından birinin, Kora Pearl'ın sevgilisinin feci ma cerasında mühim bir rol oy- namıştır. Kora bu kadının en büyük düşmanıdır. Lüsi facia ve skandaldan Rusya'ya firara mecbur kal- mıştır. Rusya'dan da rezalete olan fevkalâde istidadı hase- bile hudut harici edilmiştir. sonra Rusya'dan Berlin'e gelmiş ve | orada birkaç ay yaşamıştır. Bundan sonra Paris'e gelmiş ve hemen sizinle tanışmıştır. Bu uğursuz kadını nerede ve nasıl tanıdınız?. * Sonu var - YusufRızaOkqu ESKİ DARÜL'İRFAN . Memleketimizin en eski kısımları havidir. kabul eder. bir husust okuldur. ANA ve İLK ANA kısmı 4 - 5 - 6 yaşındaki çocukları OKUL, en yeni usüllerle çocukları hayata ve ORT A okul tahsiline hazırlar. Fransızca dili İLK kısmın ikinci sıafından başlar. Her iki kısma öğrenci kaydına 1 EYLÜL tarihinden Uitibaren başlanacaktır. Müracaat zamanları : n telli caddesi, No. 76, Saat dokuzdan on yediye kadardır. Telefon : 2914 Prusya'da | bu | 1780 Buğday Borsada Üzüm satışları:! U Ala K. $. 1264 Solari 8 50 1009 K. Kâzım 6 75 500 Vitel ve şüre.10 25 ıs 50 15 50 12 50 10 5S0 17 10 361 Ü. kurumu 9 S0 308 A.R, Üzüm. 10 50 228 Beşikçi x. B S0 218 F, Alyoti 9 25 206 Y. |. Talât 9 199 S, Gomel — 8 5S0 166 T. Debbas 1(il 158 S. Süleyma. 9 75 98 Ş. Riza H. 10 50 85 Şerif Remzi 11 50 65 J. Kohen 7 50 60 'Aibayrak — 8 55 S. Celârdin 9375 56 P. Klark 9 75 38 Şer. 2, Galip 12 33 F. z. Abdul. 8 75 28 Ö. z. Sabri 9 75 21 S. Emin 8 25 20 H. Gümüş 10 50 12 50 20 A, Papanya 9 75 10 25 19 Şınlak z. bir.15 50 | 16 P. Paci u n 5629 Yekün 109462 Eski yekün 115091 Umum İncir satışları: Ç.” ÂAha K. S. 321 A. Muhtar — 6 75 247 F.z. İzzi ve 9625 28 H Şöşbeş 8 15 38 B. Franko 34 Ç. Alkaral 30 Benmayor 30 B. Mizraki 30 A, Lafont 24 P. Paci 8 F. Pakers 800 70656 13 50 18 75| 17 50| 12 50 19 n 25 9 75 9375 1 - | ga E| 8 15 9 75 13 50 S0 50 15 50 D G0 ©e -4 C0 O0 Ce (71456 Zahire satışları: Ç. Cinsi Kü 6 25 70 B. pamuk — 42 Amerika Dostluk var, İttifak yok, diyor. Vaşington, 16 (A.A) — Dış bakanı B. Hul Amerika'nın dış siyasası hakkında yaptığı bir beyanatta ezcümle demiş- tir ki: — Amerika'nın başka mem- leketlerin toprağında gözü yok tur. Kendisini Avrupa'ya karşı iki Okyanus himaye etmekte- dir. Diğer uluslarla dost ol- mak istiyoruz. Fakat müttefik değil. Bununla beraber bu | uluslarla en iyi tecim ve eko- nomi münasebetlerimizi muha faza etmek emelimizdir. | zmir'in heyecanla beklediğ | IK luski sirkil | yor. | müdafaa teşkilâtını | Regal arasında vücüda getir- "TELGRAF Âsiler bir hükümet fahtelbahirı'm' batırdı!ar GeneralFranko kuvvetlerı 500 bin kişi imiş! Madrid yakıninde 120, 000 âsi toplandı. Madrid hükümeti dağılmak üzere imiş! Paris, 17 ( ALA ) — Jaka radyosu bildiriyor: Süel gruba mensub bir kru- vazör Cadiks vilâyetindeki * Fernande yakıninde bir mar- | kisist denizaltı gemisini batır- mıştır. Londra, 16 (A.A) — Deyli Telgraf Malaga'da halk fcep- hesi hükümetinin tamamen da: ğılma halinde olduğunu yazı- Milisin sosyalist komü- nist ve anarşist grupları ara- sındaki an'aşmazlıklardır. Bu gazeteye göre anarşist- lerle komünistler Vali Veya- nın itidal hakkındaki tavsiye- kulak — asmıyorlar Malaga'nın şimdi hür bir şe hir o kimsenin lerine ve uğunu — ve Madrid'in emirlerini dinlemiye mecbur — olmadığını — bildiri- yorlar. Bunlar hergün muhasımla- | mn tevkif ve idamına devam etmektedirler. Nafiz komünist- lerin ortadan kayboldukları ve Alikanteye — ve oradan da geçmiş olmalarının bunların muühtemel bulunduğu söylen- mektedir. Saint Jean de Luz, 16 (A DA) — Havas Ajansı muhabi- rinin öğrendiğine göre, umu- mi karargâhları Zumaya'da bu- lunmakta olan San Sebastien valisı B. Ortega hükümetin Orio ile Bu mıntakayı ve Bis- ede- miştir. caye eyaletini müdafaa cek hükümet — kuvvetlerinin mikdarı 40 bindir. Bunların kâfi miktarda silâha malik ol- dukları, ancak mühimmatları- nın noksan olduğu söylenmek- tedir. Harekâtı binbaşı Sanjuan idare etmektedir. Hüki kuvvetlerinin Talyvera mınta- kasında bir muvaffakıyet clde ettikleri takdirde San Sebas- tien istikametinde mukabil taarruza — geçecekleri mektedir. İhtilâlci met bir Böylenr bir menbadan alı- Kültürpark'ta oyunlarına başladı ' SEANSLAR: Hergün 18,30 — 21,5. Cumartesi ve pazar günleri ilâve* ten 14,5 ta fazla bir seans. nan malumma göre, grnrrnl Franko ile general Mola İs- panya'nın şimal ve merkezin- de 300,000 kişilik bir kuvvete malik bulunmaktadır. Bilbao'da ve Asturiese'de askli Nasyonalistleri altında Mmuhtariyetçi hükür kuvvetleri teşkil edilmiş ol- duğu haber verilmektedir. İn- tizam yerinde ise de iaşe me- selesi çok müşküldür. Bilbao- da iaşe tır. Şimdi orada İrun ve San Sebastiyen'den gelmiş 36,000 mülteci bulunmaktadır. Ortada dolaşan bir şayiaya göre, geçen halta sivil muhas fızlardan 200 kişi ile hücum k taatından 200 kişi isyan ve ihtilâlcilere iltihak etmek te- şebbüsünde bulunmuşlarsa da vesikaları dağıtılmış- tasavvurları anlaşılmış ve mu- harrikleri tevkif edilmiştir. Diğer taraftan bildirildiğine göre, ih <enup cephesinde kâin Pcra Seville'den lâlciler rubia'yı zaptı himmatları ile hirlikte 4 ba- rdir. İhtilâlciler Asturles'te hü- kümetin bir müfrezesini püs- kü tmüşlerdir. — İhtilâlcilerin kuvvetleri ''Malaga mıntakasın da Ronda'yıda işgal etmişler ve Talevera mıntakasında bir az ilerlemişlerdir. General Franko'nun Fastan asker nakline devam ctmekte bildiriliyor. General Mola askerlerine 4 gün mola Madrid'e olduğu verdirdikten karşı bir taarruz icrası mak- sadile bunları Guadarrama mıntakasına sevketmiştir. Bu taarruz on beş gün sonra ya- sonra pilacaktır. Barselon, 16 (ALA) kuvvetleri ihtilâlcil i mukabil taarruz tardetmişlerdir. İhtilâl ciler şehri ihata eden kuvvet- larını açmağa mu- ir. Hucs- Jaca'ya lerde bir gedik Tatuan halen — süel (grubün Madrid - yakıninde 120 adamı mevcud olduğunu bun- lazın ( duklarını bin ce teçhiz edilmiş ol- ve Madrid'e taarru- | zun yakında başlıyacağını ya- zıyorlar. Bu'radyoya göre, 'süel gü bun bütün cepbelerde şimdi 500,000 — kiş; bir kuvveti vardır. Bu rakam ay sonuna kadar iki misline çıkacaktır. Paris, 16 (A.A) — Jur ga, zetesi Fasın İspanyol bölge- sindeki yerliler arasında karı- şıklık çıktığı hakkında ” bazı Paris sol cenah$ gazetelerinde çıkan haber yalanlamaktadır. Bu gazeteye göre, vevmi- yelerin geç verilmesinden do- İayı bazı hâdiseler vukubulmuş- sa da zorluklar derhal berta- raf edilmiştir. Ve yerli kıtaa- tn general Franko'ya karşı sadakatlerine hiç şüphe yok- tur. Esasen Fransız ve İspan- yol Fas'ları arasındaki hudut bi : ye, 16 (A:A)-> Maçdi | rid'deki anarşist sendika Largo Kaballero hükümetine müza- haret etmemiye karar vermiştir. Hendaye, 16 (A.A) — Ko« runa radyosu Nasyonalist kı: taatın dün Madrid'in batısın- daki mevzilerini şehre doğnu 20 kilometre ilerletmiş olduk- larını bildiriyor. Hendaye, 16 (A.A)— San- tanderden buraya gelen ha- berlere göre, anarşistlerin dün Tesmi Tüze ve polis dairelerini işgal ettiklerini, şehrin ekmeksiz kal- dığını ve Bilbao'da olduğu gibi orada da kart usulünün kabul edildiğini, limanda de- mirli bir nakliye gemisinde 800 kişinin rehine olarak bu- lunurulmakta olduğunu bildir- mektedirler. Burgos, 17 (A.A) — radyosu bildiriyor: Ovicdo şehri iki hükümet tayyaresi tarafından bombar- dıman - edilmiştir. Bir hastane ve bir mekteb hasara uğra- Milliyetperverler — bir çıkış yapmışlar ve markisist- lerin mühim bir mevziini işgal etmişlerdir. Corunna, 17 (A.A) — Ge- neral Franko ihtilâlcilerin Ma- laga yakininde mühim bir sevkülceyş noktası olan Ron- da'yı şiddetle bombardıman etmişler ve kışlaları -tahrip eylemişlerdir. İhtilâlcilerin An- tiguera'dan gelmekte olan bir kuyveti öğleden -sonra şehri işgal etmiştir. İhtilâlcilerin tayyareleri dün yeniden Madrid'e ve Giudad - Real ve Toledo'ya bombar- dıman etmişlerdir. İhtilâlciler Televera cephesinde milislerin kuvvetini püskürtmüşler ve onlara 150 telefat verdir- mişlerdir. Öğrenildiğine gene- ral Mola'nın kuüvvetleri pek da Madrid üzerine yürü- yecektir. Cenuptaki âsi kuv- vetleri umumi karargâhı Ta- levera'dan Madrid'e 63 kilo- metrede kâin Santa Eulla'ya nakledilmiştir. General Franko gazetecilere beyanatta bulunarak ihtilâlci- lerin bu son'” günler zarfında hükümet kuvvetlerine üç bin telefat — verdirmiş - olduklarını söylemiştir. S. Hoar Londra, 17 ÇA.A) — Bah- riye bakanı Samuel Hoar Ce- belüttarık'a gelmiştir. Bakan oradaki istihkâmları teftiş et- tikten sönra Cuma günü Lon: dra'ya dönmek üzere vapura binecektir. Amerika Avrupa filosu “Vaşington, 17 (A.A) — Yeni teşkil edilen Avrupa fi- — losu İspanya sularına gıd:' cektir. daireler ve bu arada Burgos mıştır. bir göre,