18 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

18 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

İngiliz Se_y yahlar Çanakkale 'yi Ziyaret ettiler., Çanakkale, 16 ( AA ) — 305 i İngiliz olmak üzere 314 seyyahı hamil bulunan Aran- dorasitar vapuru dün sabah Çanakkaleye gelmiştir. Sey- yahlardan 107 si Trova ha- rabelerini ziyaret etmiş ve diğerleri şehrin muhtelif mev- kilerini gezmişlerdir. p Vapur saat 19 da İstanbul'a harcket etmiştir. F , — İstanbul'da — Elektirik şirketi “satın alınacaktır.. İstanbul, 17 (Hususi muha- birimizden ) — Hükümetimiz; İstanbul elektirik şirketini bü- tün tesisatile satın alacaktır. Bunun için tetkiklere başlan- Mıştır. Fransız nazırının | Berlin'i ziyareti Berlin, 16 (A.A) — Alman sanayi âleminin nâşiri efkârı olan Deutsche Bergverk Ze- itang M. Bastid'in M. Şaht'ı ziyaretinden bahseden yazısın: da diyor ki: —M. Bastid Berlin'e 4 yıl- lık yeni plânının müzakeresine girişilmiş olduğu bir sırada gelmiştir. Mumaileyh hiç şüp- hesiz bu plânla alâkadar ola- caktır. Çünkü bu plân Alman- ya'nın bütün iktısadi mes'ele- lerini halle yarıyacak şekilde hazırlanmıştır. Halihazırda hu- kukan müsavi olan Fransız'lar la Alman'lar mütekabil huzur ve sükünu temine uğraşmakta olduklarından Fransa ile Al- D Mmanya arasında harb balta. — Sının gömülmesi kolaydır. M. Bastid M. Blum'un en b müsteid mesai arkadaşların- — dandır. Mumaileyh Berlin'den bütün Alman'ların en hararetli arzularının iktısadi noktai na- » zardan yekdiğerini itmam eden iki büyük millet arasında bir itilâf husulünü görmek olduğu kanaatine sahip olarak avdet — edecektir. Sabanca elmaları İstanbul, 17 (Hususi muha- birimizden) — Türkofis muşa- — virlerinden ZekiDoğanoğlu, Sa- | banca elmaları üzerinde ımhı— — ğj tetkikatı için dün Saban- — ca'ya gitmiştir. KZABITA: — O Mataamanamaze secsann Kadına taarruz B Şebitler'de iplik fabrikasın- — da amele Mehmed kızı 35 yaşlarında Ayşe, akşam üzeri fabrikadan çıkıp evine gider- “ken stadyom önünde Tikveş'li — Hüseyin'le karşılaşmıştır. Hü- — seyin, evelce Ayşe ile evlen- K mek istemiştir. r Ayşe'yi — kolundan — tutup — kendi evine götürmek istemiş — isede kadının feryadı üzerine birakiıp kaçmıştır. - Zabıtaca Aranıyor. Esrar satarken — Gaziler mahallesinde Tahir Pi sokağında Numan oğlu Adem ,*' SO santigram esrarı, Mehmed — oğlu Mustafa'ya satarken tu: tulmuştur. Kavga Karşıyaka istasyonunda gev- rekçi Ata ile istatyon hamal- larından Mehmet arasında kavga çıkmış Ata; Mehmed'e bıçak çekmiştir. İşlerini teftişte... Başbakan merasimi AN zaya kurban gitti. Doktor Şarko ve arlzada;ları fen yolundaltevkif edilmiş ve can verdiler. Danimarka teessür içindedir|kurşuna dizilmiş!.. Paris, 17 (Radyo) — Ko- penhag'tan acı bir haber gel- miştir. Meşhur âlim Dr. Şarkon'un Purguoi Pas (Ne için olma- sın?) vapuru kutbi şimalide batmıştır. Izlanda balıkçı va- piyu yardım için hareket et- miştir. Fakat şimdiden fen heyetine mensub cesedler sa- hillerden toplanmağa başlan- mıştır. İzlanda hükümeti Fransa hükümetine resmen taziye be- yan etmiştir. Son bir telgrafa göre, Re- tal'daki Fransız konsolosun- dan Şarko heyetinin uğra- dığı kaza hakkında mufassal rapor istenilmiştir. Purgnoi Pas vapurunda beş kişiden bir natüralist fen he- yeti vardı. Vapurda Fransız donanmasına mensub 35 zabit ve nefer vardı. Bunların hepsi de Brest limanına mensub idiler. Vapurun kumandanı kaptan Lö Komya Fransız donanma- sında hizmet etmiş kıdemli ve kiymetli bir - bahriyelidir. Bu zatın sağ kurtulanlar arasında olduğu anlaşılmıştır. Fen heyeti erkânından M. Teres ve M. Jassen kaza es- nasında vapurda değil idiler. Bunlar Groetland adasından diğer bir vapurla Kopenhag'a daha evel harcket — etmiş idiler. Heyet — erkânından - diğer birisi de, kışı tetkik etmek üzere — Groentlant'ta kalmış idi. | —._S—ziıhı:ye Vekili Tralıya göçmen Çanakkale, 16 (A.A)— Üç gündür şehrimizde bulunan sağlık ve Ssosyal yardım ba- kanı doktor Refik Saydam yanında Trakya umumi mü- fettişi Kâzım Dirik, vali ve sıhhiye umum müdürü olduğu halde vilâyetin merkez Ezine, Ayvacık, Eceabat, Gelibolu ve Biga kazalarını gezmiş, bura- daki göçmenlerin vaziyetini yakından tedkik ve teftiş ey- Temiştir. Bakan buradan Edirne'ye hareket etmiştir. M. Zatmis ile gömülecek Atina, 16 (A.A) — Gazete- ler; Aleksandr Zaimis'in Viya- na'da ölümü haberini ve bu münasebetle kendisinin uzun | siyasal hayatında memlekete yaptığı hizmetlerini kaydetmek- tedirler. Başbakan M. Metaksas; Vi- yana'daki Yunan elçiliğine bir telgraf çekerek gerek kendi ve gerek hükümet adına Zaimis'in | karısına derin teessürlerinin bildirilmesini rica etmiştir. Ölüm haberi Korfo'da bu- demişti Doktor Şarko'ya gelince, bu kıymetli kutup mütahassıs ve âliminin öldüğü sanılmak- tadir. Bu feci hâdise, Kopenhağ'da çok derin bir ıstırab uyandır- mıştır. Kopenhağ - cografya cemiyeti, doktor Şrko'ya gel- diği anda bir altın madalya vermeğe hazırlanmıştır. Danimarka'lı doktor Ston: — Danimarka en £ bir dostunu kaybet nimarka doktor Şa saye- sinde, Lahey hakem mahke- mesinde Groentland'ın ken- disine aidiyeti davasını kazazı- mıştır. Demiştir. Bu felâket haberi Fransa'ya gelince, bahriye bakanı, harriyat için şimal denizlerine bir muhrip göndermiştir. Doktor Şarko'nun İngiltere'de de derin bir te- essür husule getirmiştir. Dok- ta- ölümü tor Şarko; beynelmile! bir ilim adamı idi. Kumandan Berleçi: — Fransa büyük bir zıya ile müteellimdir. Kutuplar üze- rinde büyük eserler vücuda getirmiş olan doktor Şarkon Cihan için de büyük bir şah- siyettir ve bir zıyadır, demiştir. Amiral Sir Vilyam Nevro: — Büyük bir teessürle dok- tor Şarko'nun bir kazaya kur- ban gittiğini öğreniyoruz. Bu zat bütün hayat ve mevcudi yetini ilim ve fenne, Kutup muammalarının — halline has- retmiş pek büyük bir adamdır, Amerika Bir Avrupa filosu Teşkil edecektir... | Vaşington, 17 (A. A.) — Bahriye nezareti muvakkaten Amiral Arthur Tield'in kumandası altında bir. Ame- rikan Avrupa filosu ihdas edil- miş olduğunu bildirmektedir. Bu filo Ralcigh adındaki hafif kruvazör ile Hattıeld ve'Kane adındaki torpido muhriplerin- den ve ” Kayuga ismindeki Avlzodan mürekketir. Memlekette yeni Yapılacak şosalar. İstanbul, 17 (Hususi muha- birimizden ) — Hükümetçe memlekette — yapılacak şosalar hakkında geniş bir program — hazırlanmıştır. Bu programa göre bu sene, Tunc- | ili umumi müfettişlik mınta. | kasında vâsi mikyastâ yol ya- pılacaktır. Eski eserler İstanbul, 17 (Hususi muha- birimizden ) — İstanbul şehir emaneti eski tarihi binaların muhafazası için bir emir gön- dermiştir. Eserleri tahribeden: ler, kurşunlarını para ile sa- tanlar şiddetli cezalara çarp- tırılacaklardır. Balıkçılığımız Türkofis umumi merkezi de- niz mahsulleri Seksiyonu şefi Mustafa Halid, İzmir vilâyeti ve yeni lunan Kral'a da bildirilmiştir. Zaimis'in cenazesi Atina'da masrafı devlete ait olmak üze- re kaldırılacak ve kendisine başbakan mersimi yapılacaktır. dahilinde deniz, göl ve nehir | mahsulleri hakkinda tetkikler | yaparak Çanakkaleye gitmiş- tir. Orada tetkiklerine devam edecektir. hâdiseler olmuş —at -0 . a— Birçok kimseler Riga, 17 (Radyo) — Rus- ya'dan alınan haberlere göre Uzak şark ve Siberya'da mü- him hâdiseler olmuş ve bir- çok kimseler tevkif edilerek hemen kurşuna dizilmişlerdir. Leningrad'da müesseselerde tahribat yapılmış ve birçok yeni binalar yıkılmağa baş- | Jamıştır. Bu sebeble yeni ya- | pılmiş — binalarda — oturanlar | arasında panik husule gel- | miştir. İA LK TEKSAYT H AA DDD Takas suiistimali tahkikatı İstanbul, 17 (Hususi muha- birimizden ) — Takı mali hakkındaki tat tecelenmiş ve bu- si n alâkadar görülın yirmi, otız maznun ceza mabkemesine ve- rilmiştir; muhakemelerine ya k RÜMATİZMA LUMBAGCO SİYATİK ağıları TESKİN ve izale eder. Akhisar icra memurluğundan: Taksimi kabil olmadığın- dan satılarak bedelinin varis- ler arasında hisseleri tinde taksimine mahkemece karar verilen Akhisar'ın has- hoca mahallesinde kilisli çık- nisbe- maz sokağında 7 numaralı tahtani iki oda bir mutbak ve bir miktar avlusu müşte- mil 400 lira kıymeti muham- mineli bir bap hane bir ay müddetle açık artırmaya çı- karılmıştır. İhalesi 19-10-936 pazartesi günü saat 15 te icra daire- sinde yapılacaktır. O gün bu gayri menküle konulan kıyme- tin yüzde 75 ini bulmazsa müzayede 15 gün uzatılarak 3.11-936 tarih salı günü ikinci artırmada gene muhammen kıymeti bulmazsa satış muvak- katen tehir edilecektir. Harcı dellâliyesi alana ait satış pe- şindir Müzayedeye — iştirak için bedeli muhammenin yüzde 7,5 pey akçesi yatırmaları şarttır. Arttırma 25-9.936 ta- rihinden — itibaren — alıcılara açıktır. Fazla malümat almak isteyenlerin icraya müracaat- | ları ilân olunur. — 436 ” lâmum bayilerde satılır. dan: 936-353 Akhisar Tayyare cemiyetine 7 bin lira ipotek eski tayyare Mehmet Ali'nin ve kardeşi Hamdi ve karısı Huriye'nin Hashoca ma- hallesinde 1800 lira kıyinetin- de tahtani bir oda bir mut- bah ve kızma hamam fevkani muhasibi — muhtelis üç oda sofa helâ ve su ve bir mikdar havlısı müştemil bir bap hane ve keza Hasho- ca mahallesinde kızlar Çeşme sokağında 45 numaralı fevkani iki oda tahtani bir mağaza bahçesinde bir su çarkı müştemil 800 Tira kiy- metinde bir bap hane: ve ge- ne Kızlarçeşme sokağında et- rafı dıvarla imahdüt 1095 M. M. bahçe yeri içinde kadim bir oda ve su ve bir oda ve bir saman- hk bir dam müştemil 535 M. M. fidanlık ve Şehisa mahal- lesinde Mehpare sokağında 91 M. M. 88 lira kiymetinde arsa: Hashoca mahallesinde fabrika civarında 3 bin m. m. 2100 lira kiymetinde fidanlık bahçesi ve Kızlarçeşmesi -s0- kağında 840 m. m. 1100 lira kıymetinde damlı bahçe: Bal- har mevkiinde 8 bin m. m. 80 sak zeytin 200 lira kıyme: tinde yer ve Kırkuyu — mevki- inde 1400 m, m. 24 lira kıy- metinde larla ve Karayer mevkiinde 9190 m. m, 413 lira 85 kş. kıyınetinde — tarla: keza Kırbağlar mevkiinde 7 bin m. m. 280 lira kıymetin: de yeni Amerika bağı ve keza ayni mevkide 5250 1m.m. 157 lira 50 kuruş kıymetinde yeni Amerika bağı ve keza ayni mevkide 9 bin m. m. 360 Bra kiymetinde yeni Amerika bağı ve Çamaltı 237 lira 50 kuruş kıymetinde tarla ve gene' Çamaltı'nda | 7500 . m. 112 lira 50 ku- mevkiinde | ıılâ /91 9 Maruf bır âlım ka- Siberya'da Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu 21 inci terlip biletleri satılıyor Altıncı keşide 11-10.936 dadır Büyük ikramiye 200.000, mükâfat 20.000 liradır. 20,000, 15.000 ve 12.000 liralık büyük ikramiyeler vardır. Biletler bukümet önünde direktörlük gişesinde ve bi- ! Ayrıca Bi İKT İNT Akhisar İcra memurluğun- |ruş kiymetinde tarla: Akhisa- rın Bölceksaz mevkünde 128j lira 60 kuruş. kıymetinde çe- - kirdeksiz bağ: Ölüplüce mev- künde S'yüz m. m. 2 yüz lira kıymetinde arsasile Akhi- sar'ın Çorukköy timarında üç hektar 7500 m. m. 375 lira kıymetinde tarla bir ay müd- detle açık arttırmıya çıkarıl- mıştır. İhalesi - 19-10-936 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Akhisar icra dairesin- de yapılacaktır.. O gün işbu 17 parça gayri menkule ko- nulan kıymetin yüzde 75 şini bulduğu takdirde ihale bul- mazsa en çok arttıranların ta- ahhütleri baki kalmak üzere müzayedeye devam olunarak ikinci arttırma 3-11-936 salı günü saat 15 de muhammen kiymetine bakılmaksızın her kaça çıkarsa kati ihlesi yapı- lacaktır. İşbu gayri menkuller üzerine bir hak iddiasında bulunanlar varsa vesaiklerile birlikte 20 gün içinde müracaat etmedik- leri takdirde hakları tapu sici- lince sabit olmadıkça paylaş- madan hariç bırakılacaklardır. Harcı - dellâliyesi alana aid satış peşindir. Alıcıların bedeli muhammenenin yüzde yedibu- çuğu pey akçesi veya teminât mektubu — getirmeleri şarttır. Açık artırma 26/10/936 tari- hinden - itibaren alıcılara her gün her saat açıktır. Fazla izahat almak istiyenlerin ic- raya müracaatları ilân olunur. Birinci Sınıf Mutabassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu Cilt ve Tenasül hastalık- — ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı * Elhamra Sineması arkasında No. : 55 Telefon : 3479 j ğ