25 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

25 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

Boğazlarda tatbik olu- nacak yeni ahkâm 5 Ağust os notasına ek olan yeni notamız sefaretlere verildi. Ankara, 24 (AA) — 5 ağustos 1936 tarihli notasına ek olarak Hariciye Vekâleti tarafından Ankara'daki ecne- bi sefarethanelerine boğazlar umumi tabiri altında ifade edilen Çanakkale boğazı Mar- mara denizi ve Karadeniz bo- ğgazında tatbik edilecek yeni ahkâm hakkında — aşağıdaki mütemmim — izahatı havi yeni bir nota tevdi edilmiştir. Kılavuz istasyonlar $ ağustos 1936 tarihli ta- mimde kılavuzluk işleri için dört kılavuzluk istasyonunun yani Çanakkale — boğazında Morto ve Gelibolu ve Kara- deniz boğazında büyük liman ve Haydarpaşa istasyonlarının ihdas edileceği bildirilmişti. Bu hususta yanlış anlaşma- lara mahal bırakılmamak üzere ihdası —takarrür olan mezkür dört istasyonun henüz ifayı vazifeye başlamamış ol- duklarını bildirmek faydadan hali değildir. Mezkür dört is- tasyon ihdas olununcaya ka- dar boğazlarda — çoktanberi mevcut olup hali faaliyette bulunan kılavuz — istasyonları eskiden olduğu gibi ihtiyari kılavuzluk için aşağıdaki kıla- vuzluk istasyonlarına müraca- at edebilirler. Akdeniz'den Çanakkale bo- ğazına girmek için Çanakkale kılavuz istasyonu, Karadeniz- den Karadeniz boğazına gir- mek - için Tellitabya Rumeli Kavak kılavuz - istasyonu, Mar- mara'dan Karadeniz'e geçmek için İstanbul limamı. Boğazlar memnu mıntakası Çanakkale boğazı, Anado- lu'da Karabiga kasabası gar- bındaki Karaburun'dan eski gayri askeri mıntaka hududun- dan başlıyarak eski hududu takibeden ve Bayramiçin 14 — kilometre şimali garbisindeki Çeltik sırtından sonra Ezine — Şarkı ve Ayvalık garbi. üze- Tinden Sivriceburun kadar uza- — nan hattın garbı (Bu hat da- — hildir) Rumeli mıntakasında — Şarköy'ün beş kilometre gar- binden Evrese şimalinden yer- | lisi cenubundan İbrice burnu — garbından Tuzla gölüne kadar — imtidad eden hattın dahil ce- — mubi Marmara'daki Marmara — paşa limanı Ekinlik Avsar ve civarındaki küçük adalar grubu — ile Bozca ve İmroz adaları ve — Küçüktavşan adaları guürübu Karadeniz boğazı, Anadolu — Mıntakasında Serviburnu şima- — linden yâni gaz tanklarının bu- — lunduğu yerin hemen şimal — kenarından Karakulak - şimali — Alibahadır köyü dahil Kara- —O burün — dahil hattının harbı “Rumeli mıntakasında Yenima- “ hallenin hemen şimal kenarın- — dan Zekeriya köyü Kısırkaya hattıdır. (Bu hat dahildir). Çanakkale ve Gelibolu ka- sabalarındaki sahil sıhhiye teş- — kilâtına bağlı tahaffuzhanele- etmiş | Fin kendi husüsi 'iskelesi ve bu tahaffuzhanelere ğiden yol ve Anadolu kavağında Ma- nastır ağzındaki sahil sıhhiye teşkilâtına bağlı tahaffuzhane- nin kendi hususi iskelesi ve yolu memnuiyetten müstesna- dır. Ve memnu mıntaka - ah- kâmına tâbi değildir. Çanakkale Gelibolu ve ada- lardaki kasabalar gibi bele- diye hududları dahilinde ev- bulunduğu — mahaller memnu mıntaka haricinde ka- lacak ve oradaki ecnebilerin kanun dairesinde ikamet ve icrayı san'atına müsaade edi- lecektir. Trova yolu Çanakkale Trova harabeleri için ziyaret imkânını temin edecek yol bugünkü Çanak- kale Sarıcal İrova yoludur. Ziyaretler gündüzün ve bu lerin | yoldan temin edilecektir. Mezarlıklar Mezarlıklara giren memur- ların gidebilmesi ve gerekçe münferid veya müçtemi bir bir halde ziyaretlerin icrası | için icabeden yolun ve iskele- nin elyevm kullanılmakta olduğu için Seddülbahir iskelesi Ana- farta ve Arıburnu mezarlıkları | için Kilya iskelesi ve Gelibolu iskelesi ve Gelibolu iskelesile bu iskelelerden mezarlıklara giden yollardır. Rusya'daki sporcularımız Leningrad'da hara- retle karşılandılar Moskova, 24 (A.A) — Türk spor heyeti dün akşam Lenin- grad'a hareket etmiştir. Türk misafirleri Leningrad'da 24-9 tarihinde Leningrad'ın Sıklistla bisiklet kalübü ile yüz kilo- metre üzerinde koşacaklar | ve Leningrad'ın Dinamo ve Krasnaia Zaria takımlarından müteşekkil bir muhtelit takımı ile bir futbol maçı yapacaklar- dir. 25 öylükde güreş ve sekriim müsabakaları yapılacaktır. Leningrad, 24 (AA) — Türk spor heyeti Leningrad istasyonunda Leningrad Sov- yeti ikinci başkanı M. İvanov dışişleri komiserliği mümessili Viastein, spor kurumları mü- messili ve gazeteciler tarafın- dan selâmlanmışlardır. Gar binası Türk ve Sovyet bayrakları ile süslenmişti. Ban- do her iki memleket milli marşlarını çalmıştır. Sovyet sporcular Türk heyetine bu- ketler vermişlerdir. İsveç kabinesi Stokholm, 24 (A.A) — Kral müstefa hükümeti şimdilik faal olmıya davet etmiştir. Kral bundandan sonra heriki mec: lis başkanlarile istişarelerine başlamıştır. ELHAMRA Buğün yeni mevsimin ilk büyük (ilmi Gönül Dedikoduları MARTHA EGGERTH Georg Aleksander — Feliks Brersat Frnst Verebes Paramunt Jurnalda ; İspanya dahili harbı V. S. ANADOLU 25 /9/936 İlh | Günün Telgraf Haberleri Yunanistan'ın Müdafaası Başvekil, Milli müdafaa namına fedakârlık istedi. .—— Alman Nazırı hâlâ Atina'da bulunuyor. ——0 —— | Atina, 24 (Radyo) — Yunan hükümeti, tasarruf için yeni tedbirler almıştır. ŞAdliye, Har- biye, Bahriye ve Hava Nezâretlerinde bundan fazla tasarruf yapılamıyacağını bildirmişlerdir. General Metaksas, bütün Nazırları toplantıya davet ederek uzun uzadıya müzakerelerde bu- lunmuş, Milli müdafaaya ait işler için fedakârlık yapılması lüzumundan bahseylemiştir. Atina, 24 (Radyo) — Amele sendikası, Pire belediye riyaseti"vasıtasile bir beyanname neş- retmiş ve General Metaksasın, Birinciteşrinin 2 inde vereceği söylevi dinlemeğe davet eylemiştir. Atina, 24 (Radyo) — Almanya propaganda Nazırı Dr. Göbels, Arkeolojik tetkikatına de- vam etmektedir. Almanya sefarecti, General Metaksas şerefine bir ziyafet verecektir. e Ç A A ÇA — Alman gençleri, Italyan |Atatürk gençleri ile beraber. Bölşeviklik aleyhinde bulundular. Hitler ve Mussolini imzasını taşıyan bir Av- rupa birliğinden bahsettiler. Roma, 24 (A.A) — Bakanlık müsteşarlarından *M. Ricci | dün akşam Villa Bergliesede M. Baldour Sehirach ve mua- vinleri şerefine bir resmi kabul tertip etmiştir. Faşist ve Hit- ler'ci gençlik teşkilâtı şefleri bu münasebetle bazı fikir tcati- sinde bulunmuşlardır. Ve Meksi- ka bayramı.. ee Ankara, 24 (A.A) — Mek: sika istiklâlinin yıldönümü mü- nasebetile Meksika cumurrei- sile Atatürk arasında karşılıklı tebrik ve teşekkür telgrafları teati edilmiştir. ğ Ihracatımız Söz alan M. Ricci İtalyan ve Alman gençlikleri arasında 'Ffat kontrolüne temin edilmesi lâzımgelen tesanüdün heriki memleket arasın- daki dostluğu kuvvetlendireceğini söylemiş ve demiştir ki: Hitler'ci gençliğin İtalya'yı ziyareti her iki memleket ara- sında daha emin anlaşmayı, yeni ve canlı bir Avrupa'nın ku- gibi Seddülbahir mezarlıkları rulması bakımından son derece ehemmiyetlidir.Eğer dünya Bol- şeviklerin ve Cenevre'nin hareketlerinin çok elzem olduğunu sanıyorsa bu çok ağır bir hatadır. Roma ve Berlin'in neşret- tikleri aydınlık ve gerek İtalya'da gerek Almanya'da harekete geçen irade bu gibi yarım kalan teşebbüslerden çok daha mühimdirler. Biz Hitler ve Mussolini'nin imzası altında Av- rupa birliğine bir istikrar vermek istiyoruz. Roma, 24 (Radyo) — Dörtyüz kişiden mürekkeb olan Hit- ler'ciler kafilesi bugün buradan hareket eylemişlerdir. Şanlı Harbiyemiz Dün çok büyük merasim ve teza- hüratla Ankara'ya nakledildi. İstanbul, 24 (Hususi muhabirimizden) — Şanlı Harbiye mektebinin İstanbul'dan Ankara'ya nakli münasebetile bugün parlak tören yapılmıştır. Harbiyeliler, başlarında Generaller olduğu halde Taksim'deki Cumuriyet âbidesine törenle çelenk koymuşlardır. 102 senelik Harbiye mektebi Ankara'ya nakle- dilmiştir. Bundan sonra Ankâara'da şanlı ve vatani faaliyetine devam edecektir. Ankara'ya hareket. eden Harbiyeliler ve mektep öğretmenlerinin teşyi merasimi çok parlak olmuştur. Şarkı söylemek- ten siya sete mi? Jan Kipura; hayır, diyor, ben şarkı söy- lerim ve mesleğim ancak bundan ibarettir Paris, 24 (Radyo) — Meş- hur sinema artisti Jan Kipura Varşova'dan şehrimize — gel- miştir. Kendisinin siyasetle uğraşmağa başladığı ve bun- dan sonra da bu yolda devam edeceği söyleniyordu. Artist bu münasebetle bir gazete- ciye demiştir ki: — Ben şarkı söylerim. Mes- leğim buduür. Bundan başka hiç birşey yapacak değilim. Bir gün Varşova'da tiyatro mey- danında 180 bin kişi huzu- runda şarkı söyledim. Yani Viyana'da, Paris'te — olduğu gibi orada da sokak ortasında terennüm ettim. Kalabalığın içinden birisi yanıma geldi, bana; — Yalnız sana güveniyoruz. Dedi, ogünlerde danzig me- selesi vardı. Heyecana geldim. İrticalen bugünkü buhranın ve sefaletin geçeceğini bir şarkı halinde söyledim. Bu kalaba- hk arasında her partiden in- san vardı. 180 bin kişilik bir millet kalabalığı ayni şarkıyı dinleyib alkışladı.,, Artist bundan sonra gene ilk sözlerini tekrar — ile şarkı söylemekten başka hiçbir şey yapmıyacağını ilâve etmiştir. Fransa'nın mü- dafaa Tedbirleri Meç'te aynen Muhafaza edilecek. Meç, 24 (Radyo) — Burada bulunan hava takviye kuvvet- leri ve ittihaz edilmiş olan fevkalâde tedbirler — kaldırıl- miyacaktır. Meç, 24 (Radyo) — Hava Bakanı M. Kot, general Jonar ile birlikte buradan Nansi'ye gitmiştir. Burada 21 ve 31 nci hava filolarını teftiş etmiştir. M. Piyer Kot akşam Paris'e gitmiştir. — karşı tedbir alınacak İstanbul, 24 (Hususi muha- birimizden) — Türkiye ihracat mallarına fiat kontrolü koyan hükümetler mallarına karşı mu- kabil tedbir alınması için İktı- sad vekâletine salâhiyet ve- rilmesi, Vekiller heyetince ka- rarlaştırılmıştır. M. Litvinof I'Beş devletin Konferansını Bozmak istiyormuş! Varşova, 23 (AA) — D. N, B. Ajansı bildiriyor: İskra Ajansının Cenevre'den gelen bir telgrafına göre, M. Litvinof salâhiyetlerin kontrolü komisyonunun kararında Lâ- hey mahkemesine müracaat etmenin muannit bir taraftarı olmuştur. M. Litvinof'un beş devlet konferansına mâni ol- mak ve bu devletlerin içtima etmemesi için müşkülât çıkar- mak maksadını takibettiği söy- lenmektedir. İzmir fuarı sayesinde Suriye ile ticaret başlıyor. İstanbul, 24 (Hususi muha- birimizden) — Suriye tüccar- lan, memleketimizden kuru meyva, konserve ve süt tozu satın almak için müracaatlar da bulunmuşlardır. İzmir fuarı münasebetile Suriye'den gelmiş olan birçok tüccarlar, İzmir'den sonra bu- raya gelmişler ve tüccarları- mızla ticari münasebetlere gi- rişmek için teşebbüslerde bu- lunmuşlardır. Şişhane tramvay faciası İstanbul, 24 (Hususi muha- birimizden) — Şişhane tram- vay faciası müsebbiblerinin muhakemelerine bugün Ağır- ceza mahkemesinde başlan- mıştır. Tramvay kazasında öl- müş olanların varisleri tara- findan — tramvay şirketinden 85,000 liralık tazminat isten- mektedir. Denizli'de 3 Kooperatif Kurülacak... —a e a— |Ev sanayii Birleştirilecek ... İstanbul, 24 (Hususi muha: birimizden)— Ev sanayii işleri için Denizli'de üç kooperatif açılması ve bu san'atla meşgul olanların - birleştirilerek kuv- vetli bir şekilde çalışmalarına ve inkişaflarına yol açılması kararlaştırılmıştır. Bu - suretle Denizli havalisindeki kazalarda bulunan dokuma tezgâhlarının sahiblerine büyük - kolaylıklar gösterilecektir, M. Titulesko İyiliğe gidiyor Kanı temı'z-l?n—mek. tedir,dün yemek yedi M. Titulesko Sen Maris, 24 (Radyo) — M. Titulesko geceyi daha iyi geçirmiştir ve ahvalinde sükün görülmüştür. Bugünkü vaziyet, akşam neşredilecek tıbbi bül- | tende bildirilecektir. Sen Moris, 24 (Radyo) — M. Titulesko'nun sıhhi ahvali bugün de hissedilecek kadar iyilik göstermiş ve bu sabah yemek yimiştir. Neşrolunan doktorlar bül- tenine göre hastanın kanı te- mizlenmeğe başlamıştır. Paris, 25 (Radye) — Sen Moris'ten — gelen — haberlere göre, Romanya eski dış ba- kanı M. Titulesko'nun sıhhi vaziyeti gittikçe salâh kesbet- mektedir. Bugün doktorlar yemek yimesine müsaade et- tiklerinden Titulesko bir ta- bak çorba, bir tabak sığır kebabı, tavuk ve reçel yemiş- tir. Titulesko'nun kanı, teced- düd devresine dahil olmuştur. Ümumi sıhhati iyidir. Adliye Vekili tetkikat yapacak İstanbul, 24 (Hususi mu- habirimizden) — Adliye Ve: kili Şükrü Saracoğlu, yarın İmrali adasına giderek oradaki zirai hapishbaneyi — tetkik ede- cektir. Almanya Romanya ile Fazla temasta., Bükreş, 24 (Radyo) — AF manya - Romanya ticari mü- zakeratı Bükreş'te devam et- mektedir. Almanya, Romanya petrollarını angaje etmek ta- — savvurundadır.