25 Eylül 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

25 Eylül 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Sayfa 6 Cin - Japon müna- - sebatı bozuldu. aşlaru]ı I inci sayfada— — Şanghay'da bulunan Japon Wvetlerine karşı açıktan açı- bir tahrik mahiyetinde te- İ edilen bu yeni hâdise nel infiali mucib olmaktadır. Tokyo, 24 (A.A) — Deniz anı Çin — Japon gerginli- | in artmasından dolayı ma- ralara — iştirakten vazgeç- r. Çin suları filosu yeni diseler vukubulduğu — tak- de müdafaaya hazır bir hale Konulmuştur. him telâkki edilmektedir. Şanghay, 24 (A.A) — Ja- ların öldürüldüğü ve ya- | dıgı haberi burada şid- â bir heyecan hasıl etmiş- Eeyne[mılcl koloni idaresi 8 gönüllülerinden ve hususi listen mürekkep bir müf- tezeyi seferber etmiştir. © Sokaklardan Japon - zırhlı ötomobilleri geçmektedir. Bun- Japonların sakin. olduğu in Hongko bölgesi etra- | daki müdafaa mevzilerini aAsgal etmişlerdir. Yarın yeni leniyor. — Şanghay, 24 ( Radyo ) — ']ı:îonyı'mn Nankin sefiri, Ja- şpon filosu kumandanlarile mü- teden sonra, beyanatta dlunarak demiştir ki; W — Çin'de şu anda ittihaz | ; tedkiler. | ikin hükümetin, icabında da- | niş olduğumuz şiddetli ve mühim kararlar ereceğimizi — göstermek ihaz edilmiştir. Japonya aley- olan — propagandaların ona ermesini istiyoruz! Şanghay, 24 (Radyo)— Ja- m'lar tarafından Hankeonun ali, Japon-Çin münasebet- lerini gerginleştir- tir. - Şanghay, 24 ( Radyo ) — 'İapon “nakliye ghay'a mühim bir mikdar er çıkarmıştır. in mıntakasında bulunan Hon- 'yu işgal etmiştir. Japon'lar, bürada mühim inzibat tedbir- deri ittihaz ederek ilân eylemiştir. » Japon'lar, bir beyanname © jle halkı süküne davet etmiş- lerdir. $ Çin kabinesinin kültür ve — adliye bakanları Kanton'a git- mişlerdir. Bu iki bakan vazi- — yetin bu şekildeki inkişafını Mmareşal Çan-Kay-Şek'e bildi- receklerdir. t Şanghay, 24 (A.A) Ja- Bonya'nın Nankin büyük ciçisi y'ıpılıenk olan müzakereleri geçıklırd gi takdirde Nankin- — den ayrılacağını Çin hüküme- tine bildirmiştir. İapon elçisi Çin hükümeti- Japon aleyhtarı propagan- idan tamamile mes'ul oldu- —ğunu bildirmiş ve Çin hükü- /— metini samimiyetsizlikle itham etmiştir. — Tokyo, 24(Radyo)— Japon donanmasının bir kısmı, Çin Sularına hareket emrini almış- Ükir. Kara ve Deniz erkânıhârp: leri daimi bir surette birlikte Blllçmakta ve müzakere ba- linde bulunmaktadırlar. Alâkadar mahafil, vaziyetin — mazik olduğunu beyan eyle- — mektedir. Bir ay zarfında, Çin- 'ler bcyne!mılcl mıntakada !nş Japon öldürdüğünden Ja. onya harekete ge hine yeniden örfi idare Vaziyet çok va- | bere göre, | lerim iştirakine 4 muhalif, yJapen bahriyelilerinin gelmesi * | vafakat etmi | mahafil, için | | de sefinesi | Bu kıt'a, | altı ussııbahrıyc hazırol emrini vermiştir. Sans ile Ankeno'da Japon bahriyelileri devriye halinde Çin mahallelerini tutmuş bulu- nuyorlar, Tokyo, 24 (Radyo) — Ja- ponya imparatoru, Çin'deki Japon menafiinin vikayesi için lâzimgelen bütün — tedbirleri almak üzere deniz bakanlığına salâhiyet vırmıştir Habeş’ler ae Asambleye ıştırak ettiler —Başı 7 inci sahifede— de ondördüncü sosyete kilâtı tasdik edilmiştir. teşkilât uzak - şarkta Cenubi Amerika'lılar, takviye teğe Onbeşinci çalışacaktır. üç teşkilâta | malik olmağı protesto etmişlerdir. Maamafih bunların her üçü yalâ- hata tataftardırlar. 24 (Radyo)— Bir ha- İtalya sosyeteyi tama- men terketmiştir. Bu şayin hakkın- da Cenevre', Cenevre, resmi malümat yok- tur, Asambı mda Habep $ müz- tenkif reyi verilmiş, diğerleri mu- Muhalifler Avus. turya, Macaristan, Poru ve Arnı- vutlük'tur. Cenevre, 24 (A.A) — Milletler cemiyeti asamblesi 39 evöt, 4 ha- yır ve 6 müstenkif ile selâbiyetna- meleri tetkik komisyonunun kara- rını tasvip ederek Hübeş heyetinin 17 inci asambleye - iştirakini kabul Roma, M (AA) Habeş ambleye iştirakine karşı bügün İtalya, Lokarno gibi -sosyete haricindeki - Siyasal murahhaslarının ulâkasızdır. konleransı kerelere ve hazırlanmakta olan konferanslara pratik bir ehemmi- yet vermemektedir. Roma, 23 (A.A) — Habeş delegasyonunun selâhiyeti me- | selesinin Lâhey divanına tev- resmi mahafil büyük bir lâkaydi ile karşı- lanmıştır. Gazeteler hâdiseyi çok ehemmiyetsiz bir şekilde haber vermişlerdir. Bu vaziyet İtalya'nın Habeşistan harbının sonundanberi takınmış olduğu bhareket tarzına uygundur. İtal- ya'nın Cenevre mesaisine işti: Habeş delegasyonunun bertaraf edilmesine bağlı bu- lunduğundan bu hususta va- rılacak olan netice ile alâka- dü tarafından raki | dar değildir. Londra, teler 23 (A.A) — Gaze- y hak- kında uzun tahliller yapmakta ve yazılarında bedbinlik gös- termektedirler. Daily Telgraf Fransız ve İngiliz hükümetle- rinin bir İtalyan heyetinin iş- tirakini kolaylaştırmağa çalış- tıklarını ve bu iştiraki yeni lokarno - ittifakları aktedilme- sinin başlıca şartlarından biri olarak telâkki ettiklerini yaz- maktadır. Fakat Habeş he- yeti Cenevre'de kaldığı müd- detçe İtalyan'ların bir kenara çekilmesi ve vaziyetin hiçbir şekilde —inkişaf — edememesi muhtemeldir. Morning Post'un kanaatine göre, İngiltere'nin silâhlanma programı hiçbir şekilde teeh” İngiliz siyasası bir sulh siyasasıdır. Fakat milli müdafaa hususun- da ihmalkâr davranıldığı tak- dirde bu siyasayı takibetmek imkânsızdır. Cenevre, 24 (Radyo)— Hakem komitesi, daimi olmuyan dokuz diğra oabize iblâğ :ılilınıııııe ka: Far vermiştir. Be şekil, üç sene Cenevre - vaziyeti hüre — uğramamalıdır. ANADOLU ga 25 /9/ 936 (Rus ordu- sundaki pa- raşüt tecrübesi İzmir'liler Si n Bugün ve bu akşam hava denemesi yapılacaktır . —Başı J inci sahifede— çalınarak halk haberdar edile- cektir. Tehlikenin ve denemenin bittiği ayni şekilde atılacak topla iki dakika sürmek üzec- re uzun uzün devamlı olarak çalınacak düdüklerle bildirile- cektir. 3 — Halk haberdar olunca yollardan ve meydanlardan çe- kilerek ikinci düdük ve çan işaretine kadar kapalı yerlere sığınacak ve vapurlar, şimen- diferler hariç bütün vasıtalar yolların kenarına çekilerek du- racaktır. Deneme esnasında iskele ve istasyonlara gelen vapur ve şimendifer yolcuları iskele ve istasyon binaları dışına çıkmı- yacak; deneme sonuna kadar oldukları yerde - kalacaklardır. Kapalı yerlerde çalışan ame- le işlerini bozmadan çalışmıya devam edecek ve inzibat me- murlârı ile diğer bilumum me- murlar vazifelerine devam ede- ceklerdir. 4 — Bu sırada şehirde umu- mi intizam bozulmıyacak ve pa- niğe asla meydan vermeden herkes bir yere sığınacaktır. Gece denemesi S — Gece de gündüz denemesi gibi olacak ve başladığı, bittiği ayni şe- kilde bildirilecektir. 6 — Bu deneme esnasında sokaklarda ışıklar sönecek ve otomobil, trenlerin cektir. Evler, ışık sızdırmıyacak su- rette perdelenecek veya ışık- ları söndüreceklerdir. 7 — Sakaklardaki da sönecektir. 8 — Bu denemenin başlan- gıcı ve bitimi gündüzdeki gibi olacaktır. Umumi maddeler 9 — Denemeler sırasında her semtin Kızılay, Imdat ku- rumları, vazifeleri başında bu- lunacak ve bu suretle icabın- da hizmete hazırlıkları tecrübe edilecektir. 10 — Bu elektrik ve hava gazlarının söndürülmesi — için denemesi tramvay, araba ve ışıkları -maskelenec- işıklar belediyece tertibat alınacaktır. | 1t — Denemenin iyi bir surette yapılması polis, jan- darma, belediye zabıtası, D. D. 8. işletme ve liman işleri idaresi tarafından temin ve takip edilecektir. Aile reisleri, han, apartman, ticarethane, fabrika sahip veya müdürleri yukardaki maddeler hükümlerinin Lamamen tatbi- kinden mes'uldürler. Bu maddelere aykırı giden- ler olursa beş liradan 25 liraya kadar para cezasile idareten cezalandırlacaklardır. 12 — Memurların aykırı hareketleri takibi istilzam ede- cektir. İtalya Uluslar sosyetesin- den çekiliyor. Paris, 24 (Radyo) — (En- formasyon) gazetesinin verdiği bir habere göre, İtalya, 48 saat zarlında uluslar sosyete- sinden çekilecektir! Diğer baği rivayetlere nazaran da, Mus- solini — istical göstermemekte TTTT ARAARARKAĞİĞ IKĞ Türkiyeİngiltere|Belçika'da — . 4 . a— — Akdeniz misakını nasıl görüyorlar? — Başı tTinci sayfada—— Londra, 24 JAA| —Dün Blaek- bürnde bir mütük — söyliyen muhü- lefet lideri M. Atlle çu sözleri tik cepho veya halk eephesini Sosyalizm esasından başka hiçbir esas üzerine kabul etmiyo- ram. Demokratik sosyalizm faşizme karşı yegâne tedbirli rejimdir. le- kandinav devletlerinin bütün dün- salim — ve temir birer müfek- kire misalini vermekte olduklarını berkesin teslim edeceğini zannede- Tim. İstanbul, 24 (Husust muhabiri- mizden) Başbakanımız İnönü refakatındaki Londra'ya — yapacakları Mayıs ayına kalması muhtemeldir. Çünkü Aral sekizinci Edvard, bu taribte İmparatorluk tacım cektir. İsmet ile heyetin seyahatın giye- İstanbul, 24 JHususi m mizden| Londra'dan bildi Türkiye hükümeti, Akdeni: hangi bir tehlikeye karşı akdedilen Akdeniz misakına ilk fırşatta gir- imeğe taraftardır.Fakat İngiliz'ler bu misaka İtalya hükümetinin girme- sinin, girmemesinden daha az teh- likeli — olduğu Onun için mütaleasındadırlar. a'ya da Akdeniz için teklifte bu- taraf tar misakına girme! İummasına görünmekte- dirler. Londra, 24 (Radyo) Ribentrop'un — Londra'ya üzdeki hafta muhtemeldir. Von gelmesi önü Hütler'in bu en ziyade itimat ettiği siyaset adamının, - İngilizleri bolşevikler aleyhine çevireceği ümid edilmektedir. Von»Ribendrop, Londra'da AL manya sefaretbanesinde bulaumıya- cak ayrı ve muazzam — bir binada oturacak ve emri altında bir tay- yare - bulunacaktır. (Radyo) — re'nin verdiği mubüuraya h İngilte- üz alâ kadarlardan hiçbicisi henüiz cevab Londra, asamble evel bir görülmek- vermemiştir. Maamaf içtümalarının hitamı cevab alınmıyacağı tabi tedir. manya'dan hiçbir cevab verilmiye- ceği daha tabil addedilmektedir. Berlin, 24 |Radyo) — İngiliz bahriye bakam Sir Samuel Hoac'ın kkında bu- Foresyondas Poro tara- çok mühim gün rsami findan çu mütalea — neşredilmiştir: “İngiltere bükümeti bütün ve- sajte baş vurarak Akdeniz'deki mev- kilni muhalara ve idameye — çalış- maktadır. İngiltere'nin İtalya ile de uzlaşmak istediği —Labik İtalya böyle bir uzlaşımada k: için bir menlaat ve lüzum etmemektedir.., Borsen Çaytuog'da ayni esas dahilinde Sir Samucl Hoar'ın nutku hakkında: “İngiltere'nin İtalya mak arsusu — Lokâarı son Cenevre — hâdiseleri * hasebile tahakkuk — edemiyecektir.,, Demek: tedir. | Şimali Afrika'da isyan hareketi mi?. Paris, 24 (A.A) — Journe İndustrielle gazetes rika yerlilerinden birinin Arab lisanile Barselon radyosunda verdiği bir nutkun metnini neşretmektedir. Bu Afrika'lı İımır ilbaylığı Cezair, Tunüs ve Fas halkını otoritelere karşı ayaklanmıya ve ihtilâl ilân ederek yağma ve katliamda bulunmıya davet etmektedir. Fransız hükümetinin ne şe- kilde tertib edilmiş olduğu hakkında malümat sahibi olub olmadığı malüm değildir. Fa- kat Madrid hükümet anarşist teşkilât üzerinde nüfuz sahibi olmadığı herkesçe malümdür. Çankırı'da zelzele Çankırı, 24 (A.A) — İki gündenberi şehrimiz — havali- sinde lasıla ile muleıddıd sar- sojntılar duyulmüştür lf ü fevkalâdelik devam ediyor.. İspanya'ya götürü. lecek bir parti mü- himmat yakalandı. Brüksel, 24 (Radyo) — Ad- liye bakanı, bugün bütün va- lileri davetle vaziyetin ve asa- yişin muhafazası için icabeden tedbirleri müzakere etmiştir. Liyej'de bugün yapılan ta- harriyatta otuz sandık kaçak mitralyöz bulunmuştur. Bunlar İspanya'ya sevkedilecekti. 24 (A.A) — Bir ga- rajda yapılan araştırmalar ne- ticesinde polis, fişenk ve iki binden fazla şarjör yüklü otuz kasa meydana çıkarmıştır. Ga- sahibi bu kasaların bir seyyar tücear tarafından ken- disine emanet edildiğini söy- lemiştir. Brüksel, 24 (Radyo) — M. Vanzeland yeni ve milli birlik adı altında bir fırka teşkil edeceği hakkındaki haberleri tekzib etimiştir. Brüksel, 24 (Radyo) — Bel- çika zabıtası, taharriyatına de- vam etmektedir, Viyord'da ya- pılan araştırmalarda bir silâh fabrikasında yirmibin el bom- bası yakalanmış ve müsadere edilmiştir. Sent Agad'da dahi bilâ mezuniyet imal edilmiş olan silâh ve mühimmat bu- lunmuş, bunlar da zaptedil- il Bu fabrikada harb oto- mobilleri de görülmüş ve hepsi müsadere olunmuştur. Bir Facia 14 ölü, 20 yaralı var Paris, 24 (A. A) Borde Lour treni Lour yakıninde bir yolcu treniyle çarpışmıştır. 14 ölü ve 20 yaralı vardır. Se- ferler tamamen durmuştur. Paris, 24 (Radyo) — Lurd şimendifer kazası hakkındaki tahkikat devam etmektedir. ikat hâkimi, ominyos treni stinin tevkifini emret- miştir. Bu makinist verilen işa- rete kulak asmamıştır. Tahki- kat hâkimi madam Reko'yu da dinlemiştir. Madam, sür'at katarının gel- Liej, raj telefon memuru mekte olduğu hakkında hiçbir | | etmiştir. haber almadığını söylemiştir. Cesetlerden bir kısmı tanın- mıyacak derecede ezilmiştir. Bunların hüviyeti henüz tesbit Ölenlerden 13 kişinin hüviyeti anlaşılmıştır. Yardım teşkilâtının 'yardım- ları büyük olmuştur. Lürd mülkiye âmiri ve baş papas haslanelere giderek ya- ralıların hatırlarını sormuşlardır. Ispanya'da Fransız tebaasının vaziyeti ağırdır. Paris, 24 (Radyo) — Fran- sız saylavlarından Jojef Donc İspanya'daki Fransız tebaası- nin her gün öldürülmekte ol- duğunu ileri sürerek bir istih- zah takriri vermiştir. Bu tak- rirde verilen — izahata göre, Fransız hükümeti, kendi teba- asına karşı yapılan mezalim- den dolayı mükerreren mad- rid hükümetini şiddetle pro- testo etmiştir. Rusya'da mahsul Moskova, 24 (Radyo) — İz- vestiya gazetesi, zirai vaziye- tin, busene iyi olmadığını ve gelecek yıl mahsulünün prknı gını yazmaktadır. edilememiştir. TaLL BF Ü Arkadan tayyareler. le 2000 asker de nakledildi. Moskova, 24 (A.A) — Mos- kova süel dairesinde halk ko- miserleri meclisi başkanı M. Molotof ile Mareşal Voroşilof Cuhacevski ve Egoro önünde yapılan süel talimler esnasın- da 2200 paraşütçü mefruz düşman hattı üzerine bir hava inişi yapmışlardır. Bu inişi paraşütçülerin inişi ve düşman gerisinde müessir hareket in- kişafını takviye için tayyareler ile 420 kilametre " mesafeden nakledilmiş olan 2000 askerin inişi takibetmiştir. Kral Yorgi Atina'ya dönüyor Atina, 24 (Radyo) — Yu- nan kralı ikinci Yorgi, bugün- lerde Korfo adasından buraya dönecektir. Prens Anderya da, kışı geçirmek üzere gelecek hafta Korfo adasına gidecektir. Alman nazır şe refine ziyafet İtalyan nazır da Bu- dapeşte'ye gideçek Roma, 24 (Radyo)— Kastel Füzano'da Kont Ciyano Dr. Hans Frank şerefine bir ziya- fet verilmiştir. Bu ziyafette Almanya adliye bakanından başka Alman gençlik teşkilâtı reisi de hazır bulunmuştur. Viyana, 24 (Radyo)— İtalya, Avusturya ve Macar Hariciye Bakanları konferansından son- ra, İtalyan Hariciye Bakanı Budapeşte'yi de ziyaret ede- cektir. Roma, 24 (A.A) — Alman bakanı Dr. Frank bugün Ve- nezya sarayına giderek M. Mussolini hazır olduğu halde dış bakanı Kont Ciano ile iki saat görüşmüştür. Alman nazırı Berlin'e döndü.. Buda-Peşte, 24 (Radyo) — Başbakan M. Daralı, bugün Almanya'nın bura sefa- retine giderek, Almanya hari- ciye nazırı Von Nörat'ı ziyaret vekili Von Nörat bugün Berlin'e hareket eylemiştir. M. Trocçki bir Müracaat yapmamış 23 (AA) — M. Conpayns Havas ajansının bir muhabirine hükümetin Troç- ki'nin Katalonya'da ikametine müsaade edilmesi hususunda şimdiye kadar hiçbir müracaat almadığını bildirmişi Mıisır başuekilı; Berlin'e gidiyormuş Berlin, 24 (A.A) — Mısır elçiliği başbakan Nahas paşa ile Finans Bakanı Makram pâşa ve maiyetlerinin resmi. olmıyan üç günlük bir ikamet için cuma akşamı Berlin'e ge- leceklerini bildirmiştir. Barselon, Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu / TU Cilt ve Tenasül hastalık- ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı - Elhamra Sineması arkasında No. : 55 Telefon : 3479