2 Ekim 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

2 Ekim 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

— Mersin saylavları —Başı 1 inci $ mhlfodı— — Adana, 30 (A.A) — Başve- kil İsmet İnönü bu sabah saat 9,30 da Adana'ya gelmiştir. Başvekil coşkün tezahüratla karşılanmıştır. Adana, 30 (A.A) — Baş- bakan İsmet İnönü bu sabah saat 9,30 da Adana'yı şeref- lendirdiler. Vali ve Adana kendisini karşılamışlardır. Ceyhan'dan - Başbakan trenden indikleri za- — man çok kalabalık bir halk kütlesi coşkun bir tezahürat — yaptı, şehir baştan başa do- — nanmıştı. Başbakanın merasim yapılmaması hakkındaki ısrar- larına rağmen bütün halk so- kaklara dökülmüştü. met İnönü — istasyondan R doğruca Ziraat mektebine git- tiler. Burada pamuk mütehas- sısları ve Alman, Fransiz pro- fesörleri ile uzun müddet gö- rüşmüş, pamuğun durumu hak- kında izahat almış, Islâh istas- yonunu tetkik etmişlerdir. Öğle yemeğini vagonların- da yiyen İsmet İnönü öğleden sonra parti salonunda bütün kazalardan gelen çiftçilerin iştirakile büyük bir toplantıda pamuk mes'elesinigörüşmüşler ve saat 14,30 da belediye ta- rafından şereflerine verilen çay ziyafetinde bulunmuşlardır. Başbakan akşam üzeri Ada- na'dan Ankara'ya doğru ha- reket etmişlerdir. Ankara, 30 (A.A)— Suriye delege heyeti başkanı, dışba- kan vekili Şükrü Saracoğlu'na aşağıdaki telgrafı göndermiştir; — Türkiye topraklarından ay- Orilirken Türk hükümeti tara- fından Suriye heyetine Türki- ye'deki ikameti — esnasındaki gösterilen hararetli ve samimi hüsnükabulden dolayı ekse- M. Ruzvelt meydan okuyor. nntakya vıî İsken- -derun'daki 300 tant dev- in Türk'ün dileği.. USUK Arlan ğ lânsınıza teşekkür ve büyük Türk — milletinin refahı için olan samimi temennilerimi ar- zetmeyi vazife bilirim. Haşim Ataşşi İstanbul, 1 (Husust muhabi- rimizden) — Bugün çıkan İs- tanbul gazeteleri, Antakya ve İskenderun mes'elesi hakkın- da makalelerle doludur. Cu- müriyet gazetesinde — Yunus Nadi, son hâdise münasebe- tile büyük Türk milletine, An- takya ve İskenderun'lulara sü- kün tavsiye ederek bu mınta- kalarda hükümranlık hakkını başkalarına vermek — imkânı olmadığını yazıyor. Kurun gazetesinde — Asım Us, Sancak'ta, yüzde 99 nis- betinde halkı Türk olan bu yerde resmi dilin Arab'ça ol- duğunu, mekteblerde Türk'çe tedrisatın — fuzuli / sayıldığını, Fransa Veya Suriye ile bir muahede yapılarak — burada yeni bir idare şekli tesisinin hiçbir mana ifade etmiyeceğini, 300,000 Türk'ün Türk idare- sinc kavuşturulması lâzım gel- diğini yazıyor. Tan gazetesinde Ahmed Emin Yalman, Sancak'ın Fran- sa'ya bir emanet olduğunu, son vaziyete göre müstakil ve mukadderatına hâkim bir par- ça haline getirilmesinden baş- ka çare nlmadığını yazıyor. sesler.. —Başı T inci sahifede— Bunun üzerine hükümetin lâyihaları kabul edilmiş ve Bask milliyetperverlerinden M. Agiro söz almış ve: Biz Bask milliyetperver- leri, halis hiristiyanız. Fakat ayni zamanda işçiyiz. Bunun için Madrid ile müşterek ha- reket ediyoruz! Demiştir. Sabık Paris sefiri M. AL burnos da; — Hükümet Teisi bu karar- —Baştarafı 1 inci sayfada—| ların tamamen lehindedir. De- red ve cumuriyetçileri, para işinde ve içtimai mes'elelerde Amefika'yı iflâsa sürüklemekle itbam etmiştir. Ruzveliş - müstehziyaâane bir eda ile bangerleri ve büyük müesseselerin şeflerini, kendi- lerini ırmaktan kurtaran dost. larina, — silindir. şapkalarının kaybolmasından dolayı tariz eden — ihtiyarlara benzetmiş, hangi işde komünizme kaçtı- Zanın - rakipleri - tarafından is- batını istiyerek meydan oku- T muştur. Bin dinleyici kendisini al- kışlamıştı ar. Roma, 1 ( Radyo ) — Me- sajero gazetesi Birleşik Ame- rika cumur reisi - intihabatın- dan bahsederken diyor ki: *Şimdi Birleşik Amerika cumur riyaseti için iki namzed vardır: Birisi M. Lanson, di- ğeri şimdiki cumur- reisi M: Ruzvelt'tir. İntihabat müca- delesi Ruzvelt'in iktısadi ka- nunu” etrafında — yapılacaktır. Büyük sanayi alemi M.. Lan: son lehindedir. Şu halde Ruz- velt ameleden başka çiftçilere istinat etmektedir. Rüzvelt'in zaferini daha emin görmek umrîdi Beynelınilcl iktısadi miştir. Madrid Belediye reisi M. Pedro Riko, vaziyet hasebile mutlak salâhiyet verilmiştir. - Meclis Bask yeni kanun esa- sisi ve yeni mali kanunu itti- fakla kabul ve tasdik etmiştir. Meclis bir buçuk saatlık mü- zakereden sonra dağılmıştır. Beynelmilel tıb kongresi Belgrad, 1 (Radyo) — 15 ci Beynelmilel tıb kongresi mesaisini bitirmiştir. Belgrad doktorları, koöngreye - iştirak eden devletler murahhasları şerefine bir ziyafet vermişlerdir. İspanya meclumden PT ANADOLU Son Dakika: letleri tam ittifak halindedir Bu devletler mümessilleri Cenev- re'de mühim bir toplantı yaptılar. Cenevre, 1 (Radyo) — Akvam cemiyeti asamble toplantı- sından sonra Küçük itilâf devletleri mümessilleri kendi arala- rında bir toplanti yapmışlardır. Bu toplantı hakkında gazete- lere verilen bir tebliğde deniliyor ki: Küçük antant devletleri mümessilleri toplantısında Bratis- lâv konferansında verilmiş olan kararlar üzerinde büu devletle- rin tamamen mutabık oldukları kabni edilmiş, Akvam cemi- yetinin şimd! üzerinde durduğu beynelmilel diğer mes'eleler de görüşülmüştür. Bütün mes'elelerde küçük antant devletlerinin tam bir it- tilak hâlinde bulundukları görülmüştür. Bu devletler, cemiyeti akvam reformu için de müttefiktir- ler. Küçük antant devletleri tam bir ittifak hâlidedir. Kadınlar biriiği kongresi toplandı. Jira Yankoviç “Beşeriyetin müda . . . faa vazifesi kadınlarındır,, dedi. Belgrad, 1 (Radyo) — Beynelmilel kidınlır kongresi, Yu- goslavya'nın Dobrovnig şehrinde aktedilmiştir.. Hükümet na- mına orman ve maadin nazırı Jira Yankoviç bir nutuk irad ederek; barış semasında siyah bulutların günden güne çoğal- dığını, beşeriyetin müdafaa vazifesi kadınların olduğunu söy- lemiştir. Kongre reisi Leydi Abert'in nutkunda genişlemek için ça- lışan milletlerin başka milletler için tehlike teşkil ettiklerini ve sulhu yıkmakta olduklarını söylemiştir. Kongrede sulh ve müsalemeti yıkmakta olan anasıra karşı nümayişler yapılmış- tir. Kongre mesaisine devam edecektir. Yugoslavya- İtalya münasebetleri Belgrad, 1 (Radyo) — Yu- CERİREMN KAT lavyanın, İtalyadan olan eski ğoslavya baş ve diş bakanı | alacağının — ödenmesinin te- M. Stadinoviç, İtalya - Yu- | minidir. goslavya hükümetleri arasın- İkinci mes'ele, mütemedi daki son münasebat hakkın- | ticaret mübadelesinin büsbü: tün yeni esaslara dayanma:- sıdır. Üçüncüsü de tediyat mes"- elesindeki kolaylıklar. Bu üç — mes'ele, gâyet iyi bir şekilde hallcdılmışlır Bilhassa —eski alacakların ödenmesinin temini mühimdir. İki hükümet arasındaki müna- sebatın mütekabil bir şekilde cereyan ettiğini itiraf etmek lâzımdır. İhracatımızın en mühim bir satış ve — sevk yeri olan komşu İtalya ile iktısadi mü- nasebatımızın — yeniden tesis edilmesi — iktısadi — işlerimiz da şu beyanatında demiştir ki: — İtalya ile — Yuğoslavya iktısadi teşekkülleri itibarile yekdiğerine müşabihtir. Bu, mes'ud. bir hâdisedir. İtalya- Yuğoslavya ticaret mukavele- sinin imza — edilmiş olması, iki memleket ticaret münase- batı imkânlarını kolaylaşdır- ması itibarile — mühimdir ve bu hâdise iki hükümet ara- sındaki diğer münasebatı da tesise — yol açmaktadır. Bu münasebatın iyi inkişaf ede- ceğine kâni bulunuyorum. Yuğoslavya - İtalya ticaret Furunlanmış Ve Tam Kurutulmuş GÜRGENLER ZINGAL DA BULUNUR Rutubet ve sıcakta katiyen şeklini değiştirmez ZINGAL GÜRGENİ Mobilya, karoseri imalâtı için ideal kereste GÜRGENDİ. Satış mahalli: Hilâl kereste fabrikası keresteciler. Telefon 3776 için çok faydalı olacaktır. Ve bu, iktısadi mahfillerde mem- nuniyetle karşılanmıştır. müahedesinin — imzasile üç mühim mes'ele halledilmiştir. Bunlırdan birincisi, Yuğos- kereste ararsanız ALINIZ Bi İzmir ikinci noterliğine: Umurunu idareye ve huku- kunu muhafazaya memur ve vekili bulunduğum - Paris'te mukim Stefano - Varipati'nin Burnava'da kâin evindeki eşya hiçbir kanuni sebep olmaksı- zın İzmir milli emval idare- since müzayedeye konulmuş ve ilânat yapılarak satılığa çı- karılması — mukarrer — bulun- muştur. Bu muamele gerek milli emval idaresinin ve gerek şahsen buna kıyam eden ve edecek olan memurların mü- ekkilime karşı mali mes'uli- yetini müstelzim bulunduğun- dan mes'elede — vuzuhsuzluk bırakmamak ve müekkilimin her türlü hukukunu muhafaza etmek maksadile aşağıda işi tavzih ve lâzmgelen ihtaratı ifa ediyorum. Bu mallar mückkilimin herhangi idari bir borcu dolayısile sa- tılığa çıkarılmış değildir. ve çünkü esasen müekkilimin ne böyle bir borcu mevzuubâhis- tir vene de böyle bir vesile ile mal satmağa milli emval idaresi vazifedardır. Milli emval idaresinin olsa olsa müekkilime mütegayyip veya mübadil nazarile bakarak bu suretle bir hak iddia ve bu hakkını istimal etmek is- tediği varidi hatır olabilir, Halbuki Stefan Varipati İtal- ya tebaasındandır ve seneler- denberi Avrupada: ikamet et- mektedir. Gerçi son zamanlar: da tabiiyeti mevzuubahs ve münakaşa — edilmiştir. Fakal tarafımızdan vaki müracaat üzerine keyfiyet halen devlet şürasında tetkik edilmektedir. Bu hususta henüz bir karar sadir olmuş değildir. Maamafih —mückkilimin ta- büyeti ile mallarında mülki- yet hukuku arasında hiçbir münasebet yoktur. Müekkilim umumi harptan evel Avrupaya giderek orada yerleşmiş ve İzmir'deki emval ve emlâki muntazaman vekil- leri marifetile idare edilmiştir. <Bu itibar ile kendisine müte- gayyip nazarile de bakılamaz. Müekkilim esasen katoliktir. Ortodoks değildir. Bu suretle ecnebi tabiiyeti kabul edilme- se bile mübadil idadına dahil olamaz. Bu malların herhangi bir sebeple olursa olsun hazineye intikal etmesini mucib hiçbir kanun hükmü yoktur. Binaen- aleyh müekkilimin mülkiyet hukukuna müdahale etmek ka- nuna açık bir muhalefet teş- kil eder. Bu muhalefetin dâi olacağı mes'uliyeti alâkadarların nazarı dikkatine arz ve bundan içti- nab edilmesini ihtar ediyorum. Diğer taraftan dün gazete- lerde gördüğüm ilân üzerine müekkilimin mallarını beheme- hal müzayede ile satmakta Milli emval idaresinin ve me- murlarının ısrar etmesi ihtima- lini derpiş ederek İzmir Sulh mabkemesine müracaatla de- lillerin tesbiti suretile mevzuu bahs malların kıymetinin tak- dir ettirilmesini taleb ettim. Mahkemede işe vaz'ıyet ede- rek kiymet takdiri muamele- sini yapmağa tevessül eyle- miştir. Binaenaleyh milli emval ida- resi hilâfi memul olarak bu mâlları safmağa kıyam ederse mahkemece takdir. edilmekte Netice: A— Milli emval idaresi ve memurlarının bu malları sat- maları bizatihi gayri kanuni ve keenlemyekündür. Usulen- de gayri kanunidir. Çünki bu hususta ne bir mahkemenin ve ne de vazifedar bir idari heyetinin kararı vardır. Bina- enaleyb bu malların aynen iadesini gerek Milli Emval idaresi ve memurlarından ve gerek üçüncü şahıslardan talep ve dava etmek hakkını muha- faza ediyorum. B— Müekkilimin bu satış dolayisile uğrıyacaği — bütün zarar ve ziyan ve masarilfi mu- hakeme ve saireden Milli Em- val idaresini ve memurlarını şahsı ve salisleri müteselsil kefaletle zamin ve mes'ul tu- tuyorum. Binacnaleyh işbu ihtarna- menin aslının dairenizde haf- zile bir nushasının Milli Emval idaresine ve şahsına izafetle İzmir Milli Emval İdaresi mü- dürü Süleyman'a tebliğ ve ittilâ kesbetmeleri zımnında Hükümet mümessili İzmir Va- lisi Fazlı Güleç'e arz ve iblâğ edilmesi ile beraber iki gazete ile ilânmı ve bir nushasının musaddakan tarafıma iadesini temenni ederim. Burnava'da Atatürk caddesi S5 No. da Stefano Varipati vekili İv. Isaverdens 25 kuruşluk pul 1-Teşrinievel-636 tarih İmza okunamadı Umumi No. 10348 Hususi No, 2474 Daire dosyasında mabfuz aslına mutabık olan işbu ka- rarname sureti İzmirde çıkar Anadolu gazetesi müdürlüğüne ilân için tasdik kılındı. Bin dokuz yüz otuz altı senesi - Birinciteşrinin birinci günü, 1 T. Evel 1936 E. Erener İzmir ikinci Noteri resmi mühürü ve imzası E. Erener İzmir Sulh hukuk hâkimli- ginden: İzmir Telefon — şirketi tarar fından: Kemeraltında büyük Salepçi hanında 24/1 numa” rada duhani zade Bedreddin: Aleyhine ikame olunan da> vanın cereyan etmekte olan muhakemesinde müddeialeyli namına yazılan ve tebliğ edil- mek üzere gönderilen daveti" yenin borçlunun ikametgâbi” nın meçhuliyetine binaen bilâ tebliğ iade edilmiş ve ilâne?' yapılan tebligat üzerine deialeyh yevmi mezkürde mah” — kemeye gelmemiş olduğunda!' davacı vekili: 3301 numarâl! telefon makinesinin halen yet” lerinde bulunmadığına ve kâleme ücretinden 34,58 ki” ruş ve telefon makinesi bed olan 40 liraki cem'an 74 58 kuruş borcu bulunmadığ!” dair ilânen yeminli gıyap ke rarı tebliğini istemiş mahke” mece talep muvafık 0':/';3% yevmi mahkeme olan 8/1 Perşembe günü — saat ıl' şekli mezkür üzere yeml“ mek için mahkemeye 8"" leri aksi takdirde mılııkhl"wİ gıyaplarında cereyan w gıyap kararı makamına olmak üzere ilân olunur - e y 2/10/936 lli olan fiatler hakkında kezalik alâkadarların nazarı dikkatini celbederim.