3 Ekim 1936 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

3 Ekim 1936 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

D Bantander'e flijoa etmiştir. —Baştarafı | inci sayfada— ! Luguatio üzerine yürümek, dün de;bombardıman Şehirde müthiş bir pa- | O pik çıkımştır. Ahaliden birçoğu Orada ada yiyocek kıtlığı elihi şwrette hie gedilmeğe başlamıştır. — Meclisi meb'usan toplandı; K Madrid, 2 (A.A) — Largo Ka — ballero hükümeti bu sahah Meb'u- san meclisi huzuruna çıkmıştır. Bu — İçtima dolayısile büyük emniyet tedbirleri alınmış — bulumuyordu. Meb'usan meclisi reisi -bugünkü hükümetin İspanyol milletinin ha kikt düşüncesini temsil etmekte olduğundan dolayı itimada lâyik — bulundüğunu bildirmiş ve bunun üzerine Bask — eyalotlerine Katalon- ya'nınkine müşabili bir muhtariyet veren kanun projesi okunmuştur. Bundan sonra finans bakanı | 1937 bütçe projesini arzetmiş ve nihayet başbakan Kaballero söz “ alarak demiştir ki: — Proleter halkın büyük bir kısmının mümessillerini de hükü- Mmet masasında yer almış olarak görmeği tercih ederdim. Maaznaf' ih bunların liderler dilik muvak. katen hükümet mes'uliyetini üzer- — İerine almak — istememişlerdir. Bu gün bütün dünya faşizm ile mü- cadele bahsaında hemfikirdir. İ paaya bugün yalnız kendi hürri- yeti için değil fakat ayni zamanda bütün Avrupa'nın hürriyeti için de mücadele — etmektedir. — Z sonra devletin bütün bün aslühat yapılması ve herşeyden ana yasanın - birinci değiştirilmesiyle — İspanya'nın çalışan halk cumuriyeti haline tirilmesi lâzamdır. Meb'usan — meclisi — bütçe projesiyle Bask - eyaletlerine muhtariyet veren kanunu tas- vibetmiş ve hükümete faşizm ile mücadele etmek ve çalışan halk Cumuriyetini vücuda ge- tirmek için vâsi selâhiyet ver- miştir. Birbuçuk saat süren bu cel- seden sonra meb'usan meclisi 1 İlk Kânunda toplanmak üzere dağılmıştır. Hitler - Franko arasında Berlin, 2 (A.A) — General Franko M. Hitler'in muavini nazır Hes tarafından Alkazar kahramanlarına çektiği - telg- rafa aşağıdaki cevabı vermiştir: *Gerek Alkazar müdafileri gerek askerlerim adına Nas- yonal Sosyalist partisinin sa- mimi tebriklerini derin heye- canla teşekkir ve ilâveten kendi selâmlarımı ve Alman- ya'nın istikbal ve tealisi hak- kındaki tememnilerimi arzey- lerim. , 64 kişi boğuldu Marsilya, 2 (A.A)— Nasyo- nalistler tarafından batırılan Almirante Fernandez adlı İs- Panyol torpidosundan kurtu- lanların söylediğine göre Fran- sız gemisi tarafından kurtarı- lan 40 neferden başka torpis toda 64 nefer daha bulun- makta idi. Madrid, 2 (Radyo) — Mün- do Elereo gazetesi, Madrid halkını ateşli yazılarla paytah- tın müdafaasına davet etmek- tedir. Burgos, 2 (Radyo) — 30 Ecnebi gazete muhabiri Tule- do'ya gelmişlerdir. Bunlar Mad- rid taarruzunda hazır buluna- caklardır. Madrid cephesinde Siyera Gredos'da hükümet kıtaatı geri sürülmüş, 4 top alınmıştır. Âsiler Alkala Delreal mev- küni almışlar ve Grenad-Kordo yolunu temizlemişlerdir. San Pedro'nun zaptile âsi- Jer Bubadinor Eleezire şimen- madde v Madrid, 2 (Radyo) — Hü- kümet meecburi yardım ve iane usulünü tesis etmiştir. Bilbao'da gıda maddeleri azalmağa başlamıştır. Sevil, 2 (Radyo) — Mad- Tid'de Kortez meclis içtima- ından bahsederek: *Bu içtimada yüzden az meb'us vardı. Sovyet Rusya sefirinin — mevcudiyeti şayanı dikkat ve Bask muhtariyeti siyasi bir komediden başka birşey değildi. Burgos, 2 (Radyo) — Mu- vakkat hükümet meclisi ilk defa olarak hükümet reisi ge- neral Franko'nun riyasetinde toplanmıştır. General Franko, karargâhı umumisini Valadolid'e naklet- miştir. General Mola da bu- rada bulunmaktadır. General Ponte Aragon cep- hesi, general Radagero Somus- yera ve Guadarama cephesi, general Varella Gredus - cep- hesi kumandanlığına tayin edilmiştir. Âsiler, San Kristobal'i işgal etmişlerdir. Tuleytele, 1 — General Franko geldi. Alkazar hara- beleri arasında bir albaya ve Alkazar'ın diğer müdafilerine İspanya'nın en büyük salip ni- şanını verdi. Kendilerine : — Sizler İspanya'ya şeref verdiniz. Birçok nesiller yara- tan Alkazar artık yok olmuş- tur. Önun yerine siz yenisini yapacaksınız ve nesillere ibret olacaksınız. İspanya ile onun imparatorluğunu — kuracağız. Yaşasın İspanya! Demiştir. General Valera kuvvetleri topları, mitralyöz ve kamyon dolu askerleri ile Madrid üzerine yürümekte ber- devamdırlar, Tuleytele'de evler yağma edilmiştir. Âsilerin piştarları Madrid'e 30, Tuleytele'nin şi- maline 30 kilometrededirler. Yunan k;l—ına suikasd mı? —Başı Tinci sayfada— nistan'daki teşekküller, M. Metak- Baz'ın siyasetini tasvip için büyük bir miting )ıpmıelınfıı. z Belgrad, 1 (Radyo) — General Metaksas Yunan gazetecilerine be- yanatında, Yunanistan'ın korporas- yon uvulü İle idare edileceğini söy- lemiştir. Atina, 1 (A.A) — Dün ak- şam biten deniz manevralarını mevzuu bahseden gazeteler bu sene filonun Şubattanberi ma- nevra yapmakta olduğunu, bu manevraların Nisandan itiba- ren büyük bir ehemmiyet kes- bettiğini ve filonun bütün Yu- nan denizlerinde dolaşıb dai- ma Jimanlardan uzak bulun- duüğunu yazmaktadırlar. Görek zabitlertü, “gerek'mü- rettebatın büyük bir randıman | verdiğini kaydeden gazeteler Kral ve Başbakanın hazır bu- lunduğu son manevralarda de- nizaltı gemilerinin büyük bir derinlikte ve piriskop aleti kullanmadan dolaştıklarını ilâ- ve etmektedirler. Son manev- ralarda tayyarelere karşı atış muharebeleri de yapılmıştır. Atina, 1 (A. A) — Amiral Sakalleri'nin kumandası altın- da Selânik körfezinde manev- ralar yapan Yunan filosu Fa- ler limanına dönmüştür. Kral Jorj, Başbakan M. Metaksas ve deniz Bakanlığı müsteşarı , Alkazar hastanesi muhasara günlerinde 700 yaralı tedavi etmiştir. Yalnız Tatanos aşısı olmadığından bir kişi ölmüş- tür. Yerin altında tabutsuz gömülü 82 cesed bulunmuş: tur, Elektirik te olmadığından cerrahi ameliyeler mum — ve yağ İâmbası ışığında, bazı ameliyelerde hastalar uyutul- madan yapılmıştır. Seville, 1 (A.A) — Tuley- tele düşelidenberi Markisist kuvvetler cephane fabrikasın- dan mahrumdurlar. Prens Karlos De Burbon'un Eibar dağı civarında bir mu- harebede vurularak öldüğü te- yid edilmektedir. mrr | TAEEMDAN TARRALAMN SS NMT İzmir Sulh Hukuk Hâkim- liğinden: İzmir telefon şirketi tarafın- dan İzmir'de Türkpazarı'nda Şan sokağında 43 No. da Anadolu müskirat fabrikası sa- hibi Rifat aleyhine açılan alacak davasının cari muhakemesinde borçlunun ikametgâhının meç- hul bulunması hasabile ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş ve yapılan ilânen tebliğate rağmen borçlu muayyen olan günde mahkemede hazır bu- lunamış olduğundan davacı vekili gıyab kararı tebliğini ve davasını ispattan izharı acizle yemin teklif eylemiş olduğun- dan giıyab kararının . tebliğine karar verilerek bu baptaki muhakeme 8/10/936 Perşembe günü tayin kılınmış olduğu ve yevmi mezkürde saat 10 da mahkemeye gelmediğiniz tak- dirde yeminden imtina etmiş addolunarak giyaben hüküm verileceğine dair tebliğ maka- mına kaim olmak üzere ilân olunur. İzmir Sulh hukuk hâkimli- ğginden: İzmir telefon şirketi tarafın- dan İzmir'de Veyselhamamı sokağında Kohen E. Jozef aleyhine açılan alacak dava- sının — cari muhakemesinde borçlunun ikametgâhının meçhul bulunması hasebile ilânen teb- ligat icrasına karar verilmiş ve yapılan ilânen - tebligata rağ- men borçlu muayyen olan gün- de mahkemede hazır bulun- mamış olduğundan davacı ve- kili gayap kararı tebliğini ve davasını ispattan ızharı acizle yemin teklif eylemiş olduğun- dan gıyap kararının tobliğine karar verilerek bu baptaki muhakeme $8 /10/ 936 - per- şembe gününe tayin kılınmış olduğu ve yevmi mezkürda saat 10 da mahkemeye gel- mediğiniz takdirde yeminden imtina etmiş addolunarak gı- yaben hüküm verileceğine dair tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. ANADOLU - Madrid tahliye ediliyor İzmir Sulh hukuk hâkimli- ğinden: İzmir telefon şirketi tarafın- dan Yeni manilatoracılarda 4 numaralı sokata 3 No. da Canbazzade Sermed ve bira- derleri aleyhine açılan alacak davasının cari muhakemesinde borçlunun ikametgâhının meç- hkul bulunması hasebile ilânen tebligat icrasına karar verilmiş ve yapılan ilânen tebligate rağ- men - borçlu günde mahkemede hazır bu- lunmamış olduğundan davacı vekili gıyap kararı tebliğini ve davasını ispattan ızharı acizle yemin teklif eylemiş olduğun. dan giyap kararının tebliğine karar verilerek bu baptaki mu- hakeme 8/10/936 perşembe gününe tayin kılınmış olduğu ve yevmi mezkürda saat 10 da mahkemeye gelmediğiniz tak- dirde yeminden imtina etmiş addolunarak giyaben hüküm verileceğine dair tebliğ maka- mına kaim olmak üzere ilân olunur. Müzayede ile fevkalâde satış 4 ilk teşrin pazar günü sa- bahleyin saat 10 da birinci kordonda Alsancak vapur is- kelesini geçince 354 numaralı evde maruf iki ecnebi ailesine aid fevkalâde lüks mobilye- leri müzayede suretile — satıla- caktır. Satılacak mobilyeler meya- nında 10 parça kübik kadi- feli kanepe takımı, aynalı büfe, anahtarlı ve anahtarsız dört köşe yemek masaları, 6 adet |. maroken iskemlesi, yeni bir halde hoflieferant markalı al- man piyano, marüken bir ka- nepe iki koltuk, (Sahibinin sesi 8 lambalı kısa, orta ve uzun dalgalı lüks salon radyo gramofonlu) bir ve iki kapıli aynalı dolaplar, buronziki ki- şilik iki direkli avrupa ma- mulâtından karyola, maa som- yası, aynalı mavun - tuvalet, komodinolar, iki adet direksiz nikel iki kişilik İkaryola, maa somyaları, şemsiyelik, mavun elbise dolabı, dökme soba, büyük salon saati, yazıhane, yeni bir halde rkçe — yazı makinesi- — vantilâtör, aynalı saybur, birçok perakende av- rupa iskemleleri, Amerikan kadifeli bir kanepe iki koltuk, Rus semaveri, beş parça kı- lıflı oda takımı, orta masası, hasır kanepe takımı, madeni masalar, lavuman tuva'et, peş- kirlik, perde ve buronz kor- nezeler, sarı mangal, iki sa- lmcaklı sanpalye, buz dolabı, porselen tabaklar, halı, kilim ve seccadeler ve saire birçok lüks mobilyeler bilmüzayede satılacaktır. Fırsatı kaçırmayınız. Fırsat arttırma salonu Aziz Şınık Telefon 2056 YusufRızaOkulu ESKİ DARÜL Memleketimizin en eski bir kısımları havidir. ANA kısmı kabul eder. 'İRFAN hususi okuldur. ANA ve İLK 4 - 5 - 6 yaşındaki çocukları OKUL, en yeni usullerle çocukları hayata ve ORT A okul tahsiline hazırlar. Fransızca dili İLK kısmın ikinci sınıfından başlar. Her iki kısma öğrenci kaydına 1 EYLÜL tarihinden itibaren başlanacaktır. Müracaat zamanları " ÇN : Saat dokuzdan ön yediye kadardır. : 291 muayyon — olan | 3 /10/936 Billik. İzmir sulh hukuk hâkimli- Açık artırma ile ,..37, Fevkalâde sat!ş Eylülün dördüncü Pazar gü- nü sabah saat onda Göztepe- de vali konağına vırmıcrın evel deniz tarafında 852-3 nu- maralı yeni evde Saib Sert- ere aid nadide eşyalar açık artırma suretile şatılacaktır, Asri model ve lüks salon takımı etejerli mavi korumlu divan ve nikelli dört koltuğu, gayet şık kristal camlı nikelli dolaplı orta masasile sigara masağı ve perdeleri, modern | yemek oda takımı üzeri vit- vitrinli büfe, otomatik masif mâundan mamul yemek ma- sası mâroken kanape ve iki koltuk ve altı sandalyesi, ay- rıca üzeri kadifeli lüks kana- pe iki koltuk ve iki sandal- yesi, modern port manto, sa- lıncaklı maruken koltuk, Ame- rikan kadifeli iki koltuk, laki- ye şifonyereli dolaplar, büyük ve küçük divanlar, 5 lâmbalı Markoni markalı Radyo ve Gramofon kısa, orta ve uzun dalgalı bütün dünyayı alır. Yeni bir halde halis İngiliz iki direkli birer buçuk kişilik iki adet bronz kesme karyola ve somyaları, körüklü yeni bir halde fevkalâde lüks çocuk arabası, portmanto lake küçük dolaplar, mermerli lavman su- lu ve basma levhalar, her öl- çüde İsparta halıları ve sec- cadeler, vesair lüzumlu eşya- lar satılacaktır, satış peşindir. Fırsatı kaçırmayınız. Türk Müzayede salonu Müdüriyeti İzmir sulh hukuk hâkimli- ğinden : İzmir telefon şirketi tarafın- dan İzmirde kaymakam Nihat bey sokağında 27 no. da İzmir gazinosu müsteciri Recep zühtü aleyhine açılan alacak dava- sının cari muhakemesinde borç lunun ikametgâhının meçhul bulunması hasebile ilânen teb- liğat icrasına karar verilmiş ve yapılan ilânen tebliğata rağ- men borçlü muayyen - olan günde mahkemede hazır bu- lunmamış - olduğundan davacı vekili giyap kararı tebliğini ve davasını ispattan izharı acizle yemin teklif eylemiş ol- duğundan gıyap kararının teb- liğine karar verilerek bu bap- taki muhakeme 8-10-936 per- şembe gününe tayin kılınmış olduğu ve yevmi mezkürda saat 10 da mahkemeye gel- mediğiniz takdirde yeminden imtina etmiş ad olunarak gı- yaben hüküm verileceğine dair tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. İzmir Sulh Hukuk Hakim- liğinden: İzmir Telefon Şirketi tara- fından İzmir'de İkinci beyler sokağında 82 No. da Frank Daumas aleyhine açılan ala- cak dâvasının cari muhakeme- sinde borçlunun ikametgâh- nn meçhul bulunması - hasa- biyle ilânen tebligat icrasına karar verilmiş ve yapılan ilâ- nen tebliğata rağmen borçlu muayyen olan günde ” mahke- mede hazır bulunmamış oldu- ğundan dâvacı vekili gıyap k ararı tebliğini ve dâvasını ispattan izharı acizle yemin teklif eylemiş olduğundan gı- yap kararının tebliğine karar verilerek bu baptaki muhake- me 8-10-936 Perşembe gününe tâyin kılınmış olduğu ve yev- mi mezkürde saat 10 da mah- kemeye gelmediğiniz taktirde yeminden imtina etmiş addo- lunarak gıyaben hüküm veri- leceğine dair tebliğ makamına İzmir telefon şirketi tarafını dan Karşıyaka Fahrettin paşâ caddesinde 30 no. da mühen" dis Hıfzı aleyhine açılan ala- cak davasının cari muhake: mesinde borçlunun ikametgâ” hinin meçhül bulunması hase- “Bile Glânen tebliğat — icrasına karar verilmiş ve yapılan ilâ* nen tebliğata rağmen borç" Ju muayyen olan günde mah: kemede hazır bulunmamış olduğundan davacı vekili g- yap kararı tebliğini ve dava- sını ispattan izharı acizle ye- min teklif eylemiş olduğun- dan giyap kararının tebliğine karar — verilerek bu baptaki muhakeme 8-10-936 perşem- be gününe tayin kılınmış ol- duğu ve yevmi mezkürda saat 10 da mahkemeye gelmedi- ğiniz takdirde yeminden im- tina etmiş ad olunarak gıya- ben hüküm verileceğine dair tebliğ makamına kaim olmak üzere ilân olunur. oli üüü ğği İzmir birinci icra memurlur ğundan: Tepecik Hamam sokağında 4 numarada oturmakta iken hâlen ikametgâhı meçhul Lan- gaza'lı Salih tarafına: İzmir'de İkiçeşmelik Dolaplı: kuyu caddesinde 4 numarada oturan Hatice'ye bir kıt'a ilâm mucibince borçlu bulun- duğunuz 64 lira 42 kuruşu işbu ilânın neşri tarihinden itibaren beş gün zarfında öde- meniz ve gene bu müddet içinde borç ödenmez veya hükmolunan teminat verilmezse ve tetkik mercünden veya Temyiz veyahud iadei mahkeme yolile ait olduğu mahkemeden icranın geri bırakılmasına dair bir karar getirmeniz ve gerek kendinizin ve gerekse üçüncü şahıslar vedlerinde bulunan mal ve alacak ve her - türlü kazanç ve gelirlerinizi ve ya- şayış tarzına göre geçim men: balarınız. ve buna nazaran borcunuzu ne suretle ödeye- bileceğinizi yazı ile veya şi- fahen göstermeniz, aksi tak: dirdehapis ile tazyık oluna- cağını ve hilâfı hakikat be- yanda bulnnduğunuz - taktir” de hapis cezası göreceğiniz icra emri makamına kaim ol mak üzere ilânen tarafınıza tebliğ olunur. 660 İzmir Sulh Hukuk Hâkim- liğinden: İzmir Telefon Şirketi tara- fından İzmir'de Halimağa çar şısında 20 No. da Galindus Turyel aleyhine açılan alacak dâvasının ceri muhakemesi: borçlunun ikametgâhının meç- hul bulunması hasabile ilânen tebliğat icrasına karar verilmi$ ve yapılan ilânen tebliğata rağmen burçlu muayyen olan günde mahkemede hazır b'_" lunmamış olduduğundan dâr vacı vekili gıyap kararı te liğini ve dâvasını iapattan iz harı acizle yemin teklif eyle” miş olduğundan gıyap karari” nin tebliğine karar - veril » bu baptaki muhakeme 8-10-9' Perşembe gününe tayin ki mış olduğu ve yeemi me de saat 10 da mılıkell?" gelmediğiniz taktirde yemin” den imtina etmiş add giyaben hüküm - veril çĞ dair tebliğ makamına K97