28 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

28 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

F '. Sayfa 7 Mersin —a 10 am— — Modern bir şe- hir halini alıyor. Mersin, (Hususi) — Mersin valisi Rükneddin dün Ankara- dan şehrimize gelmiş, vali muavini Bay Hüdai'yi ziyaret ederek bir müddet görüşmüş- tür. Bay Rükneddin Mersin hakkında şunları söylemiştir: “— Bu sene Mersin'in ih- racatı eski senelere nazaran daha hareketli ve daha faal- dir. Ankara'da İktısad vekâleti ile tahmil ve tahliye işleri et- rafında görüştüm. (Esaslı tet.- kikler yaptım. Bilhassa depo İşlerinin tanzimine karar veril- di. Yollar, “mektepler, sıhhi işler beş senelik program da- hilinde tatbik ediliyor. 7 Geçen sene başlıyan hasta- ne ile ilk mektep binası ilk- baharda bitecektir. Mersin'in iai su meselesini de hallettik. 280 bin lira sarfile başlanan bu iş de birkaç ay sonra bi- tecektir. Gelecek sene halkevi binası yapılacaktır. Ev - için intihap etliğimiz yer Cumuri: yet meydanına vakındır. Pro- İeyi mimar Yansen de gördü ve beğendi. Mersin ve hava- lisinde pamuğa, portakala ehem- Miyet veriyoruz. Bilhassa pa- muk tohumunun islâhi ile uğ- ıaşılmıkudır l Gördnmeyen korku Şehirden — Başı 3 üncü sahifede — cehenneme hizmetçi almışlar.. Üstad bunu söyledi, kahka: hayı bastı: — Anlarsın ya -diye ilâve Etti- en iyisi cehenneme hiz- Metçi oluyor. Bıçakcızade, bugün nedense kadınlara ateş püskürüyordu. _B:lki de evden çıkışı, bunu icab ettiriyordu. Duramadı: — Canım *dedi- öteye git- Meğel... Erkekler, çoğumuz, Yüzde doksan onlara düşmanız. Bir adamcık varmış. Her gün evine öte-beri alarak gider- Miş.. Onuncu yılında, bir ak- Şam boş gitmiş, karısı yüzüne kmış; — A -demiş- senin gözüne he oldu?. Adamcık bir gözden mah- Tummuş. Amma, ön yıl karısı ler akşam kocasının bllıuğı için gözünün kör ol duğunu bile bilmiyormuş. — Üstad, anlaşıldı ki, bu- gün bir menfi ruh sana hâkim dmu; Peki, aşk hakkında ne eline üşünüyorsun? — Aşkmı?. -Dedi- basit şekilde sevginin — şiddetidir. ünyada sevmek yok, sevdir- mek vardır. Çünkü sevmek ihtiyari fiillerden değildir. Aşk, 'Zdıvıçun evel başlar. Evlen- dikten sonra hakikaten bir 'ıl: mahiyeti taşıyorsa yaşar, değilse mahvolur.. Üstad, birdenbire yüzüme aktı: — Bana neler - söyletmek istiyorsun Allahaşkınal, Yazma, nim haberim yok hiçbir #eyden.. Yakında bir kitap çıkaracağım, ondan sana bir tane hediye edeceğim. Sakın Yazma.. — Bıçakçızadeyi selâmlayıp ayrıldım. Yağmur devamdaydı. Kaldırımlar çamur içindeydi. ldırımlar da aşk içinde di- "h Biçakçızadeyi hatırladım. Nöksan söylemişti. Ben tamam- | tcrcıh olunur. Büyük Kardiça'ı Almanya Sür'atla silâh. lanma plânını bitirdi Daily Ekspres gazetesi ya- zıyor: Londra'ya gelen malümata göre, Almanya ,Sür'atle intaç edilmesi kararlaşan, yeniden silâhlanına işini tamamlamıştır. Hitler, memleketini silâh- lanma ve silâhlı kuvvetler ba- kımından diğer Avyrupa mem- leketlerile müsavi bir dereceye getirmiştir. Hitler, otuz dokuz fırka meydana koymuştur. Bu takriben 400 binle 500 bin arasında bir kuvvet demek oluyor. Bundan başka Alman- ya'nın miktarı bilinmiyen bir hava kuvveti ve küçük bir bahriyesi vardır. İnanıldığına göre, yeniden silâhlanma işinde hayli teden- ni yapılacaksa da Almanya bütün — silâhlı — kuvvetlerinin miktarım arlırmakta devam edecektir. İyi malümat alan mahafilde birçok kimler Hitlerin kânunu- saninin otuzunda Alman mec- lisine söyliyeceği nutukta Av- rupa için düşündüğü bir sulh plânından bahsedecektir. Bu nutkun, "birer sureti okunmadan evvel Avrupa dev- letlerinin sefirlerine verecektir. Nutkun yeni bir beynelmilel konleransı intaç etmesi muh- temel görülüyor. — Akisler — Başı 3 ncü sahifede — Konuşmamızı kesmek iste- miyordum, diğer bir svalle bunu biraz daha derinleştir- mek istedim. — Demek ki siz, kıııl'.ıyı giderken iki elbise giyiyorsu- nuz?. Güldü, bep öyle, dedi ve ekledi: — Bütün köy kadınları da öyle yapıyor. — Bütün kadınların böyle yaptıklarını bütün köylü, bü- tön erkekler biliyor demek?. Gayet ciddi olarak, — Elbette elbette, dedi, Bir lâtife yaptım: — Şu halde insanlardan değil, sokaklardan, evlerden korkuyorsunuz. Başını kaldırdı, *yanlış dü- şündüğümü — söylemek — ister gibi: n — Hayır, hayiır dedi, ne insanların kendilerinden, ne evlerden, ne de sokaklardan korkuyoruz. Sonra sesine bir ağırlık ve- rerek ilâve etti: — İnsanların dilinden, dil- lerinden körkuyoruz, ihtiyarla- rımız der ki: Dünyada en gü- zel ve en fena şey, insan di- lidir. Onun on rengi vardır. Şimdi beyaz, biraz sonra başka yerde kara, ötede yeşil, beride kırmızı olur. Ve sizi işte (Na- sıl gelirse) istediği renkle ya- lar ve boyâr. Artik işiniz yoksa, siz o lekeyi çıkarmağa, © de- dirkoduyu susturmağa çalışın. Sustu. baş örtüsünü, ve mantosunu içine alan bohçayı koltuğuna sıkıştırdı. Elimi s- kârak ve “Haşça kal, diye- rek kapıdan çıktı. Görünmiyen tehlikeden geçinceye kadar boh- çasını koltuğunda götürecekti. A. İ. Kültür İcra işleri, bilen bir kâtibe ihtiyaç vardır. İyi tahsil gören n 54 numıııdq ıvM — : |Kâtip aranıyor ; Yalnız Kuruş Masrafla 100 kilometreye 7 kişiyi rahat rahat götüren mazotlu Mercedes-Benz tenezzüh otomobilleri geldi. Lüks konför, sür'at. (Taksim Bahçesi karşısı No. 25 İstanbul) Telgraf adresi: Dizel İstanbul, Telefon: 40835 Adresinizi yazınız, kataloğ gönderelim.Yedek parça — tergi- mizi ziyaret ediniz. ROMATİZMA LUMBAGO SİYATİK ağnları TESKİN ve izale eder. Her eczanede bulunur. Buğday satış İLÂNI İzmir birinci icra memur- luğundan: Bir borcun temini - istifası için yedi adilde bulunan 130 çuval derununda 15204 - kilo sert buğdayın İzmir “ zahire borsasında 28/1/937 “tarihine ,müsadif perşembe günü saat 10 da müzayede suretile sa- tışı yapılacağından — taliplerin muayyen saat ve günde bor- sada satış memuruna müra- caat eylemeleri ilân olunur. ANADOLU İzmir Sulh hukuk mahke- mesinden: Kayalarlı Kâmil ve Abdul- lah; ve Dilâver ve Zeyneb'in şayian mütesarmıf — oldukları Buca'nın Arapçayı mevkiinde kâin 9 dönüm miktarında 225 lira muhammen kıymetindeki | bağın 5/3/937 Cuma günü sa- at 15 de İzmir sulh hukuk mahkemesinde satışı yapıla- caktır. Bu arttırmada tahmin olunan bedelin *475 nisbetin de bedel verildiği surette müş- terisine ihale edilecek aksi halde satış 15 gün daha uza- tılarak ikinci arttırması 22/3/ 937 Pazartesi günü saat 15 de gene dairemizde - yapıla- caktır. Gayri menkul üzerinde hak talebinde bulunanlar - ellerin- deki resmi vesaiklerile birlikte 20 gün içinde dairemize mü- racaât etmeleri lâzımdır. Aksi halde haklarında tapu - sicilli malüm olmadıkça paylaşma: dan hariç kalacaklardır. Şartname 13/2/937 tarihin: den itibaren herkesin goıebıl mesi için açıkta ve gayri men- kulün evsafı da şartnamede yazılıdır. Müzayedeye iştirak etmek istiyenler kıymeti muhamme- nenin $ 7,5 nisbetinde pey akçası veya milli bir banka teminatı ibraz etmeleri lâzım- dır. Gayri menkulün vergi ve sair kanuni mükellefiyetleri satıcıya 962,5 dellâliye ve fe- rağ harçları alıcıya ait olup ihale bedeli defaten ve peşi- nen verilecektir. İhaleyi müteakip — müşteri ihale bedelini dafaten ve pe- şinen vermediği veya vereme- diği takdirde satış 15 gün daha arttırmıya konulup tali- bine ihalesi yapılacak arada tabakkuk eyliyecek ihale farkı hiçbir güna hükme hacet kal- maksızın vecibesini ifa etmi- yene müşteriden alınacaktır. Daha fazla malümak almak istiyenler dairemizin 936/1695 sayılı dosyasına müracaatları lüzumu ilân olunur. 282 Türk Maarif Cemiyeti Büyük Eşya Piyangosu Plam 1 — Geliri, Türk talebesine yurtlar açmak, fakir ve kim- sesiz talebenin okumalarına harcanmak üzere (Türk Maarif Cemiyeti) tarafından her yıl olduğu gibi bu yıl da bir (Eşya piyangyosu) yapılmıştır. Piyango 7 Şubat 1937 gününde Noter ve istiyenlerin önünde 'Ankara'da çekilecektir. Bir bilet bir liradır. Çıkan ikrımîyelu, taşınma ücreti bilet sahibine ait olmak üzere, istenilen yere gönderilir. İstiyenler çıkan ikramiyeyi plânda yazılı değerin yüzde onu noksanı , ile Cemiyete bırakabilirler. İkramiyeler Ankara'da tevzi edilir. Taşroda bulunan ikramiye sahipleri biletlerini taahhütlü olarak Cemiyet merkezine göndermek suretile ikramiyelerini alabilirler, İkramiyeler, listelerin basılmasından bir hafta sonra Biletlerini kaybedenlerin, piyangonun çekilişinden en aşağı 24 saat evvel Cemiyet merkezini haberdar et- &' B dağılmağa başlanır. T e meleri İâzımdır. mezler. Üü edilmez. 9 — Aksi taktirde hiçbir hak iddia ede- Cemiyetin resmi mühürü bulunmıyan biletler kabul 7 Mayıs 1937 tarihine kadar alinmıyan ikramiyeler Ce- miyete bırakılmış sayılır. 10 — Piyangoya konan eşya kıymetleri aşağıda yazılmıştır: Adet Liralık Yekün lira 1 3000 — 3000 2 1000 2000 3 500 — 1500 ” 3 200 600 ”» 15 100 — 1500 25 S0 — 1250 40 25 1000 150 10 1500 250 S 1250 gorap 1800 1 1800 Çorap 2289 15400 cakları Bir kadın veya bir erkek ,, Bir kadın ropluk ipekli Otomobil veya istenilen yerli eşya İstenilen yerli malı eşya . K, 't " e ll Bir kadın bir erkek kostümlük kumaş kıravat Bu eşya piyangosu biletlerinden alanlar, bilgi kaynaklarını bollaştırmak ve bilgi yollarında yürüyen —luklm kaldırmak amacı ile mçlerimizin rastlıya- urulan (Türk Maarif 2 — İhalesi 8 Şubat 937 pazartesi günü saat 16 da İz- | mir'de kışlada satın alma komisyonunda yapılacaktır. 3 — Muvakkat teminatı 1275 liradır. 4 — Şartname ve projesi her gün komisyonda görülebilir. 5 — Eksiltmeye gireceklerin Ticaret odasında kayıtlı olma- Yeni Telefon Kılavuzu İzmir ve civarının bütün telefon abonelerinin öz ve soy- adlarını ve telefon numaralarında vaki olan bütün değişik- liklerin son vaziyetini gösteren 1937 yılı telefon kılavuzu neşredilmiştir. Bütün aboneleri ilgilendiren bu yeni kılavuzdan alâkadar- ların behemehal birer tane edinmelerini tavsiye ederiz. Şirket veznesinde satılmakta olan bu telefon kılavuzlarının bedelı yalnız (25) kvnışlur İzmir Telefon Şirketi SIRHAT BALIKYAĞI 2 dela süzülmüştür — Norveçya balıkyağlarının en hülisidir. Şerbet gibi içilir, Hamdi Nüzhet Çançar Sıhhat Eczanesi Başdurak Büyük Uşak beledi Salepçioğlu ham karşısında . yeve ye reisliğinden; Belediyemizin açık o'a memurluğuna - istekli olanların müracaatı ilân olunur. Ta'iplerin diplomasını hamil ve musad- dak şehir plânını tatbika mukh dir bulunmaları şarttır. Makine Müracaata 253 rik ve su işlerinden anlayanlar tercih olunur. evrakı müsbitenin eklenmesi lâzımdır. elel 26 28 301 Izmir Yün Mensucatı Türk A. Şirketinin Halkapınar kumaş fabrikası Tarafından mevsim dolayısile yeni çıkardığı kumaşlar Sağlam Zarif eT LENDLAN GRLSAR ivaM Yeni yaptıracağınız elbiseler için bu mamulâtı tercih ediniz satış yerlen g;:ı'zıg lâı;xünğrı Iğ( gnumıı'ıdı Mimar Kemalettin caddesinde FAHRİ KANDEMİROĞLU ALETMR TSERNNNLE YA SAA SOT K MEZAATUAARU — Kİ TAKDRGEAC | . #LA . KA Izmir vilâyeti Defterdarlığın- dan; Sahibinin vergi borcunun temini tahsili için Dolaplıkuyu mahallesinde Bayburtlu sokağında kâin 23 sayılı ev tahsili emval kanununa tevfikan haczedilmiş ve tarihi ilândan itiba- ren 21 gün müddetle müzayedeye çıkarılmış olduğundan al- mak ve müzayede şartlarını öğrenmek istiyenlerin Defterdar- hk tahsilât idaresine müracaatları, 28 4 11 283 İzmir Komutanlığı ilânları İzmir Müstahkem mevki satın alma komisyonundan: 1 — Tayyare alayının göstereceği yerde 17000 lira bedeli keşifli yaptırılacak cephanelikler kapalı zarf usulile ek- siltmeye konmuştur. Ve ucuzduür Vak 0 LA ZLKT ları ve şarinamesinde yazılı fenni ehliyetname ve dip- lomayı haiz bulunmaları şart olmakla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde istenilen belgelerile birlikte teminat ve teklif mektuplarını ihale saatinden en geç bir saat evvel komisyona vermeleri. 23 28 2 Türk Anonim Şirketi Şirketin merkez — ve fabrikası : İzmir'de Halkapınardadır. Yerli pamuğundan At, Tayyare, Köpekbaşı, Değirmen, Ge- yik ve Leylek markalarını havi hernevi kapot bezi imal eylemekte olup mallari Avrupa'nın ayni tip mensucatına faiktir. Telefon No. 2211 ve 3067 Telgraf adresi Bayrak İzmir NEUKALHİIA