30 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

30 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

Belediye rei- sinin beyanatı.. İson mes'elesi İ SAylı ğ —- 60 — -Başı 5 inci sahifede - Şirket direktörü gazeteniz- de intişar eden mektubunda; Halen — tramvayların sık işledikleri zamanlarda aydın- latılan Konak bekleme salo: hunun tenviri hakkında hiçbir İa!cp karşısında bulunmadık..) iyor. Bu ifade, tramvayların sık işlemedikleri zamanlarda Ko- nak bekleme salonunun ten- vir edilmediğini şirket direk- törü ağzından itiraf etmesi itibarile çok şayanı dikkattır. Belediye, bekleme - salonu: nun tenviri için şirkete müra- taat etmemiş dahi olsa, bunu Pek tabiidir. - Bekleme salonu adı üstünde bir bekleme yeri olduğuna göre de, hiçbir za- man karanlıkta bırakılmaması lâzımdır. Kaldı ki, Elektirik Ve tramvay şirketinin bir bek- leme salonundaki — cüz'i elek- tirik sarfiyatından bile cko- nomi yapmağa' — kalkışması, doğru bir hareket farzedile- Mer. Belediye, bakanlığa heleri şikâyet etti? Belediyenin tramvay ve elek- trik şirketinden şikâyetleri, yal- nız. bunlardan ibaret te de- ğildir. . Şirket, İzmir halkının pek iyi bildiği gibi abonelere elek- trik tevzü, tramvay güzergâhr- hin aydınlatılması, — tramvay hattının şehrin diğer mıntaka- larına uzatılması, kilovat üc- Fetinin azaltılması gibi işlerde de imtiyaz mukavelenamesini Ve sair sebepleri ileri sürerek Mütemadiyen müşkülât çıkar: Maktadır. Hem İzmir halkına, hem Şirkete faide getirecek bütün Bu işlerin yapılmamasını, ma- hiyeti anlaşılmaz hetablara ye kerhalde şirketin hüsnüniyetle hareket etmediğine bir delil addediyoruz. Bu sebeple de Xayet haklı olarak, şirket hak- kında sayın vilâyet makamı vasıtasile yüksek Nafıa Vekâ- eti nezdinde şikâyette bu: lundük. .. -Bank dö Frans Faiz Miktarını arttırdı.. Paris, 29 (Radyo) — Jur, Hala göre Bank dö Frans'ın faiz miktarını yüzde ikiden dörde çıkarması, frangın vazi- Yetinin fena olduğuna delildir. ü da gösteriyor ki M. Blu. "l_un para siyasetini sağlam bir siyaset değildir. La Jurne Endüstriyel gaze- Esi: “ Fransız — maliyesinin bu 'emi — muvaffakıyeti, — sade tk dö Frans'ın hatasından Oğmamıştır. Blum kabinesi U hususla en büyük me- suldür., Eko dö Pari: “Londra'dan — muvafık - bir hetice alınmayınca hükümet Msterdam piyasına müracaat *tmiştir., Demektedir. Necaşi ir protesto aha verdi lar Sösyetesi umumi kâtibliği, _beıîslnn'ın ilhakını tanıdığı çin İsviçre hükümeti aleyhine Cenevre 29 (Radyo) — Ulus- Fennin — .©. 5a— — Başı 3 üncü sahifede — mantıki, akli ve dimaği hiçbir delilik iradına -ihtiyaç hisset: miyen, bizatihi ve vazıh olan, grüi bir bedihiliğin verdiği müsbet bir hamle ile koşu- | yordum. Cadde üzerinde has- talarımdan birinin ticaretane- sine girip telefon etmeğe ko- şuyordum. Birinin önüne gel- dim. Girmedim. İkinci birine girmeğe karar verdim ve ikin- cisinin önüne geldiğim daki- kada Mahmutpaşa caddesile, Elli milyon İstikraz hakkında Londra gaztelerinin ! yaptıkları neşriyat.. Londra, 29 (A.A) — Fran- sız frangının fena bir. tarzda inkişafı İngiltere'de büyük bir (En mühim maç, Göztepe, “dikkatle takib olunmaktadır. Fransız millt bankasının iskon- to haddini fazlalaştırması bü- yük bir sürprizle karşılanmıştır. Zira bu fazlalaştırmanın ancak İngiltere tarafından Fransa'ya verilecek elli milyon İngiliz liralık istikrazdan sonra yapı- lacağı sanılmaktadır. Sultanhamam caddesinin te- | katu noktasından bir şahsın çıktığını gördüm. Benden bir iki yüz metre kadar uzakta idi. Muarefem - olmyan — bu adam, beni fena bir baberi getirmek için arıyor, dpdim. Mağazaya girdim, ve telefona yapıştım. “Telefon da beni arıyordu. Evden felâketi haber verdiler. Tetanoz seromu ala- rak eve koşmaklığımı söyle- diler. Ben telefonu kaparken kö- şeden görünen adam içeriye | girdi, — Doktor bey buraya uğ- rarsa hemen eve gönderiniz bir kaza olmuş, diye evden telefon ettiler. a Dedi. Evde; şu hâdise geçmişti. Kışın yakılmak üzere bodruma sandık tahtaları istif ediliyor- du. 3 yaşında olan küçük oğ- lum Mustafa bunları seyreder- ken başı dönmüş, bodruma yuvarlanmış, daire tarzında sı- ralanmış ve sivri uçları yuk- rıya müteveecih birçok çivili bir tahtanın üzerine düşmüş, çiviler, çocuğun burun kemik- lerine, üst çene kemiklerine, gözünün üstündeki 'kemiklere saplanmış ve çocuk tahtaya yapışu iş. Çocuğunun feryadı üzerine koşup gelenler çocuğun gözü- nün büyük bir kan pıhtı kit- lesile kapandığını ve tahtaya yapışık olduğunu görünce pa- niğe tutulmuşlar, -ve telefona koşup beni aramışlar. Hâdisenin — vukuile benim telefonla bulunuşum arasında beş altı dakika geçmişti. Not defterime hemen şunu yazdım: “Bütün dünya Merazinin bir. gözüne, ben de öbür gözüne geçsem, ben hissi kablelvuku vardır, diye ba- ğıracağım.,, Kızılay balosu Kızılay kurumumuzun yıllık balosu şubatın 13 üncü günü akşamı hükümet konağı salo- nunda verilecektir. Balo mü- nasebetile hükümet konağı salonlarının fevkalâde mükem- mel bir şekilde süslenmesine başlanmıştır. Dekorasyoa işi için çalışan komite, salonlarda tetkikler yapmış ve güzel bir plân hazırlamıştır. Deyli Telgraf'ın bildirdiğine göre garanti hakkında karışık mes'eleler ortaya çıkarılmış ol- duğundan istikraz şeraitinin kat'iysurette tesbiti tehir edil- miştir. Taymis gazetesinin fikrine göre bu kısa vadeli istikrazı Fransa parasının arzettiği in- kişaflar üzerinde iyi bir tesir icra edecektir. Ayni zamanda gazetenin diğer taraftan kay- deylediğine göre istikraz her tarafta ümid edilen müzahe- reti bulmamıştır. Deyli Ekspres; işbu elli mil- yon liranın bizzat İngiltere'de buhrandan mütcessir olan mın- takalara yardıma hasredilme- sinin daha iyi olacağı fikrin- dedirler. Çünkü Fransa ken- disine verilen bu parayı şarki Avrupa'daki müttefiklerinin si- lâhlanmasına harcedecektir. Londra, 29 (Radyo) — Deyli Ekspres; Fransa'nın akdetmek istediği istikraz aleyhinde bu- lunmaktadır. (Borken) in Cenazesi ih- tifalle kaldırıldı.. Cenevre, 29 (Radyo) — Gençlik teşkilâtı reisi maktul M. Borken'in cenazesi, ihtifalle kaldırılmış ve binlerce nasyo- nalist cenazc merasiminde ha:- zır. bulunmuştur. Ş Birçok nutuklar iradedilmiş ve Bolşeviklere karşı şiddetli bir mücadele başladığı bildi- rilmiştir. — . . Hintlitalebeler İngiliz bayrağını se- laâmlamak istemedi. Kalküta, 29 (Radyo) 2000 Hintli talebe İngiliz bay- rağını selâmlamaktan istinkâf ettikleri için tevkif edilmiş- lerdir. ğ Lozan'da Anti kömünist cemiyeti kuruldu. Lozan, 29 (Radyo) — Bu- rada bir anti komünist cemi- yeti kurulmuştur. BAA RE UOT N DD ORDA Üzüm satışları Somali Çü Ahear OKS TİK.OS, K 100 Jiro ve şüre. 15 50 17 75 Limanından 13 Ş.Rizaha. 15 50 15 50 İstifade edecekler. | 13 Beşikçi oğlu 14 — 14 25 Londra, 29 (Radyo)— İngi- | 2 S. Emin 1$ 15 liz gazeteleri Somali ticareti | 129 hakkındaki yeni İngiliz-İtalyan 399522 itilâfından uzun yazılarla bah- 399651 setmektedirler. Zahire satışları Gazeteler: | Çü. Ginsi KS . B3 * Bu sayede İtalya Berbera |— 4 Nohut DKU ve sair Somali limanlarından | 12 M. darı 3- .4 büyük istifadeler temin ede- || 4 Bakla 5 5 eeklerdir. Cibuti limanının ki- , 402 B. pamuk 34 50 i bu sayede kalkmış ,86000 KiloP. çek. 3 25 3 25 e —< 1050 Ken. pala. 250 ANADOLU GT A 808 U27 MA (e ' | vardır. Yarınki lik maçları. — ge— K. S.K. karşılaşmasıdır. Fudbol ajanlığı; yarınki lik maçlarını ve hakemlerini şu suretle tesbit etmiştir: Alsancak sahasında A, ta- kımları: Saha gözcüsü Alâeddin. Saat 9 da Altınord - De- mirspor, orta hakemi Mustafa Şenkal, yan hakemleri: Baha, Fehmi. Saat 11 de Altınordu - Ege- spor, orta hakemi Baha, yan hakemleri: Fethi Zihni. Saat 13 te Altay - Burnava, orta hakemi Ferid Göztepe, yan hakemleri: Kadri, Behlül. Saat 15 te K. S.K. - Göz tepe, orta hakemi Şahab, yan hakemleri: Ahmed Özgirgin, Kadri. B. takımları Halk sahasında: Saha gözcüsü Şerif Altay. Saat 9 da K. S. K. - Göz- tepe, orta hakemi Kadri, yan hakemleri: Fehmi, Hüsnü. Saat 11 de Altay - Burnava, orta hakemi Fehmi, A. O., yan hakemler: Şerif, Mustafa Şenkal, Saat 13 te Altınordu - Eze- spor, orta hakemi Hüsnü Bur- nava, yan hakemleri: -Fethi, Zihni. Saat 15 te İzmirspor - De- mirspor, orta hakemi Mustafa Şenkal, yan hakemler: Şerif Altay, Baha Konuralp Altay, İzmir Birinci iera memur- luğundan: Bir borçtan dolayı tahtı hacze alınan Laobaş markalı iki adet gazoz imaline mah- sus 200 Tira kıymeti muham- meneli gazoz makincleri 15- Şubat-937 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 te açık arlırma surelile Karşıyaka Za- fer sokağında satılığa çıkarı- lacağından talip olanların o gün ve saatte mahallinde hazır bulunmaları ilân olunur. 299 Menemen icra memurluğun- dan: 936-27 27/1/937 tarih ve ( 7129 ) sayılı gazetenizde neşredilen müzayede ilânında birinci ar- tırmasın 27/1/937 tarihine rast- hyan Çarşamba günü ve ikinci artırması:da 27/2/937 tarihine rastlıyan Cumartesi günü seh- ven yazıldığını yapılan tetki- kattan anlaşılmış olduğundan mezkür ilânin birinci artırması 1/3/937 tarihine rastlıyan Pa- zartesi günü ve ikinci arlır- ması da 16/3/937 — tarihine rastlıyan Salı günü ve her iki artırmanın da saat on altıda iera edileceğini şeklinde ceri- denizin ayni sütununda ol- makla beraber 30/1/937 tari- hinde neşredilecek nüshasında tashihini diler ve yalvarırım. Satılık Ev Karantina'da Eski kapı so- kağında 7 numaralı ev satı- hktır. Üç kat üzerine on odası Her katın - teçhizatı eyri olup — icabında. ayrı ayrı kiraya verilebilir. Ev otuz lira kira getirmektediır. Su ve elek- tirik tesisatı mevcuttur. Almak istiyenler İhracat « Yeni Telefon Kılavuzu İzmir ve civarının bütün telefon abonelerinin öz ve say- adlarını ve telefon numaralarında vaki olan bütün değişik- liklerin son vaziyetini gösteren 1937 yılı telefon kılavuzu neşredilmiştir. Bütün aboneleri ilgilendiren bu yeni kılavuzdan alâkadar- ların behemehal birer tane edinmelerini tavsiye ederiz. Şirket veznesinde satılmakta olan bu telefon kılavuzlarının bedeli yalnız (25) kuruştur. İ İzmir Telefon Şirketi Torbalı mal müdürlüğünden Cellât gölü suyunun tamamen akıtılacağından gölde mevcut ve 1500 lira kıymet tahmin olunan bütün balıklar avlanmak üzere 15/kânımusani/937 tarihinden 5/şubat/937 - tarihine ka- gar yirmi gün müddetle açık artırmağa konulmuştur. Verilen bedel lâyik hadde görüldüğü taktirde Maliye vekâletinden alımacak mozuniyet üzerine ihalesi icra edileceğinden isteklilerin şeraiti anlamak ve pey sürmek üzere Torbalı mal müdürlüğüne mü- dürlüğüne müracaatl: olunur. — 22 26 29 3 __ASkel'î fabri ikalar umum mü- .. yes v oe dürlüğünden . . ... . ce .. 1500 Ton Linyit kömürü Tabmin edilen bedeli 22000 lira olan yukarda miktarı ve cinsi yazılı kömür Askeri fabrikalar umum müdürlüğü satın komisyonunca 10/2/937 tarihinde çarşamba günü saat 15 te kapalı zarf ile ihale edilecektir. Şartname parasız olarak ko: misyondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan mektuplarını mezkür günde saat 14 e kadar komisyona ver- meleri Ve kendilerinin de 2490 numaralı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve saatte komisyona mü- racaatları. Bd ODAN OB 0 3U 211 Uşak belediye reisliğinden; Belediyemizin açık olan fen memurluğuna istekli olanların gümrüğ tah- müracaatı ilân olunur. Taliplerin diplomasını hamil ve musad- dak şehir plânını tatbika muktedir bulunmaları şarttır. Makine elektrik ve su işlerinden anlayanlar tercih olunur. Müracaata evrakı müsbitenin eklenmesi lâzımdır. 26 28 30 1 253 —a7 . .. .. - .. gee İzmir Gümrükleri baş müdür- *0 w o6 lüğünden; 10/Şubat/937 Çarşamba günü saat 10 da Gümrük komis- yoncu maiyet memuru ve tüccar müstahdemi imtihanı yapıla- cağından isteklilerin 1093 sayılı ve 19/6/927 günlü komisyon- lar hakkındaki kanunun 3 üncü maddesinde yazılı vesaikin ikmalile imtihana gelmeleri ilân olunur. 298 İzmir Komutanlığı ilânları İzmir Müstahkem mevki satın alıma komisyonundan: 1 — Ankara garnizon hayvanatının ihtiyacı için kapalı zarf- la eksiltmede iken pazarlığa geçilen 675700 kilo arpa veya yulafa pazarlık gününde istekli çıkmadığından 15/2/937 tarihine kadar pazarlığı devam edecektir. Arpanın tutarı 25338 lira 75 kuruş olup muvakkat teminatı 1900 lira 41 kuruştur. Yulafın tutarı 33785 lira olup muvakkat teminatı 2533 lira 88 kuruştur. Arpanın şartnamesi 127 yüz yirmi yedi ve yulafın şı'mıımesi 169 yüz altmış dokuz kuruş mukabilinde Ankara levazım âmirliği satın alma komisyonundan verilir. İsteklilerin Ticaret odasında kayıtlı olmaları şart ol- makla beraber 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü mad- delerindeki vesika ve teminat mektuplarile beraber yukarda yazılı tarihe kadar pazarlığı yapılmak üzere hergün Ankara levazım âmirliği satın alma komisyo- nuna müracaat edebilirler. 2— 3 — â — İzmir Müstahkem Mevki satın alma komisyonundan: 1 — Kilo 1790 metre 2450 dural alaminyum saç ve perçin dural ve alaminyum boru kapalı zarfla eksiltmeye kon- muştur. 2 — Tahmin edilen bedeli 1162 lira 50 kuruştur. 3 — İhalesi 18/Mart/937 perşembe günü saat 15 tedir, 4 — Şartnamesini görmek istiyenler Ankara M. M. V. sa- tın alma komisyonunda görebilirler. Muhabere ile şart- namesini görmek istiyenler komisyonda - görebilirler. Müuhabere ile şartname gönderilemez. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerindeki belgelerile teminat ve teklif mek- tuplarım ihale gün ve saatından en geç bir saat evel komisyona vermeleri. 30 14 2 16 291 Deniz levazımı satın âalma komisyonundan: Tahmin edilen bedeli 110,000 lira olan 10,000 ton rekompoze kömürü 16- Şubat-937 tarihine rastlıyan salı günü saat 14 te kapalı zarf usulile alınacaktır. * Muvakkat teminatı 6750 lira olup şartnamesi 550 kuruş mu- kabilinde komisyondan hergün verilir. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun tarifatı dahilinde tanzim edecekleri kapalı teklif mektuplarını en geç 16/Şubat/937 salı günü saat 13 e kadar Kasımpaşada bulunan komisyon . baş- kanlığına makbuz mukabilinde vermeleri ve bu saatten sonra verilecek teklif mektuplarının kabul edilmiyeceği. 'i ğ 30 BŞ B5 a n dü 15500 lira olup ilk teminatı 2 1650 lirayı havi teklif