30 Ocak 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

30 Ocak 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 8

MlSıyta 8 Başvekilimizin Kamutaydaki nutku -— 0: vam ediyoruz. Mun:fıkl'—rımıı namına Cemiyeti Akvamda bulunan Romanya'nın söyle- diklerini de hakiki bir. mem- nuniyetle telâkki ettik. Balkan komşu ve müttefik- lerimizin dâvâmızı dinlemek için gösterdikleri dikkat bizim daima teşekkürle anacağımız bir gösteri olmuştur. Arkadaşlar, Bu mes'eleye İngiliz hari ye nazır bütün Türkiye mütehassis edecek bir mebzu- liyetle emek sarfetmiştir. (Alkışlar). İngiltere'nin vaziyeti ilk gün- den itibaren iki dost memle- ket arasında herikisini mem-$ nün edecek bir hal tarzı bul mak için ciddi bir kaygu bes- ler halde idi, Vakıt vakıt ga- zetelerde — İngiltere'de — kâh birimizi kâh diğerimizi fazla iltizam eder surette görülen manzara bu memleketi - İngil- terenin uzlaştırma politikasın- da varacağı netice vakıt vakıt düşündürmekten " hâli kalmamıştır. Ancak İn- giltere Hatay dâvâsında Fran- sızlarla Türk'ler arasında bir uzlaşma olması için sarfettiği emeklerin müsbet bir netice- ye varmış olduğundan ne ka- dar memnuniyet — hissederse Türk — efkârı — umumiyesinin İngiliz poletikasına karşı bes- lediği itimadın ayrıca kuvvet- lendirilmesinden de menuniyet hissetmekte haklı olacaktır. Cemiyeti Akvamın bu çalış- ması ve Hatay dâvâsının bu suretle alâkadarları memnun edecek bir suretle bitmesi dünyanın bugünkü vaziyetinde sulh lehine kazanılmış büyük bir eseridir. Şurasını memnuniyetle zik- retmiyelim ki Avrupa'nın muh- telif siyaset kutpunda bulunan memleketler bizim dâvâmıza memnuniyetle müzaharet gös- termişlerdir. Belki müzaheret sözünü pek kuvvetli bulacaksınız. Fakat umumi surette sempatile, te-r veccühle karşılamıyan hemen hiçbir. memleket hatırlamıyo- rum. Alman matbuatı iyi kar- şıladı. İtılyı efkârı umumiyesi bizim bu dâvâda noktai naza- rimizi alâka ile dinler ve iyi telâkki eder manyarayı esir- gemedi. Türk efkârı umumiyesinin bu kadar endişeli ve dikkatli ve dikkatli bir surette meşgul olduğu bu milli dâvâda bü- yük Avrupa memleketlerinden in'ikâs eden dosfane tezahü- rattan mütehassis olmadığını düşünmek — doğru — değildir. Türkler bu tezahürattan mü- tehassis olmuşlar ve herbirine lâyik olduğu kıymet ve ehem- miyeti atfetmişlerdir. (Alkışlar) Dr. Rüşdü Aras ümid ede- rim ki büyük meclisin yüksek itimadına yenilenmiş ve art- miş bir surette mazhar oldu- ğu halde yakın bir zamanda iya hdriciye nazırı ile gö- Tüşecektir. Akdeniz'de İngiltere ve İtal- ya anlaşmasından sonra hu- sule gelen hava Akdeniz'de bulunan devletlerin emniyeti ve birbirlerile iyi geçinmeleri lehine mühim bir selâh kay detmiştir. Dr. Tevfik Rüşdü Arâs Ak- denizin bu iyeni havasında İtalyı ile görüşürken aramızda bulunan Boğazlar mes'elesi üzerine de temas etmek fır üzerinde at ddelı METAİ M Cevfık Baykent Peştemalcılar 77179 fabrika kuruz. Olur Alasracık n.-_wu—ııı *saltını yoruz ki, muğlâk olan mes- elelerin memnuniyeti mucip olacak ballolunması yalnız aramızdaki (dostluk ve emniyet vaziyetini alâkadar eden mes'ele olarak değil bü- tün Avmıpa'da sulh zihniye- tini emniyet havasını kuvvet- endirmek itibarile sulh dâvâsı için faydalı olacaktır. Arkadaşımız Mahmud Esad Bozkurt'un böyle bir müzakere açmıya vesile olması kendisine karşı hususi teşekkürümü da- vet etti. Bize karşı olan ilti- fatına da çok teşekkür ederim. Büyük Atatürk'ün her bü- yük mes'elede olduğu gibi bu milli mes'elede de göstermiş oldüzu l.auaxı) te, sulh yo- İand nlık ve medeniyet yo bir davayı an- İ ve müsbet bir netice- ye iktiran ettirmek için fetmiş olduğu gayretlerinini övmek için teşebbüsü takdir etmek boıcumdur [Alkış[ar) Milletlerin ile ortaya ko; ları ne kadar çetin olsa da açık yürekle münakaşa ettik- ten sonra varılan neticelerden nihayet memnuniyet hissi duy- maları insanlık için mühim bir tekâmül ve değerli bir mer- baledir. (Şiddetli ve sürekli alkışlar. » Londra, 29 (A.A) — İngi- liz gazetelerinin bildirdiklerine göre, Sancak mes'elesi hak- kındaki Türk - Fransız anlaş- surette sar- İPurıen Şahap ANADOLU mümessili masını protesto makamında dün Şam'da bir tezahür ya- pılmıştır. Ayni zamanda umu- mi grev ilân edilmiş ve Su- riye şehirlerinde dükkânlar ka- patılmıştır, Suriye başbakanı Cemil bey, Suriye'lilerin Türk dilinin res- mi dil olarak kabulüne muva- fakat edemiyeceklerini ve İs- kenderun limanını Türkiye le- hine kendilerinden a'mağı is- tihdaf eden her türlü tesviye suretlerine muhalefet edecek- lerini bildirmiştir. Paris, 29 (A.A) — Gazete- ler anlaşmanın Cemifeti ak- vamı ve Türk-Fransız dostlu- gunu kuvvetlendirdiğini yazı- yorlar. Bazıları Suriye'nin de kazançlarını tebarüz - ettirerek Şam'daki heyecanın haksızlı- ğını gösteriyorlar. Ernuvel ve Temps, makale- lerinde her tarafı tatmin eden tarzı halden memnun görünü- yorlar. İtilâfın doğruca Türkiye-Fransa arasında elde edildiğini ve konseyin neticeyi tasvib eyle- diğini, Delbos'un dediği gibi, Türk-Fransız dostluğunun tah- kim edildiğini yazıyor. Ankara, 29 (Radyo) — Kamutayın bugünkü toplantısı çok heyecanlı olmuştur. Başvekil İsmet İnönü, Ha- tay dâvâmızı - kazandığımızı meclis azalarına tebşir - eder- ken şiddetle — alkışlanmıştır. Başvekilin verdiği söylev, rad- yo ile neşredilmiştir. İktısad etmek istiyen- ire, işığı bol, - ömrü uzun ve sarliyatı az olan : Metallum « D ” Kâmbalarını heryerde aramalıdırlar. Elektirik-radyo Telefonn Evi Telefon 3332 çok hatipler de söz almışlar, büyük zaferi kutlulamışlardır. Kamutay, Hatay davasında kazanılan büyük — diplomasi zafer dolayısile, Reisi Cumhur Atatürk'ü ve hükümeti teb- rik ve takdire ittifakla karar vermiştir. İstanbul, 29 (Hususi) — Bu- radaki Hatay cemiyeti tarafın- dan Hatay Türk'lerine çekilen telgraflara hararetli cevaplar gelmiştir. Londra Sporcuları milli mü- dafaa teşkilâtında vazife alıyorlar. Londra, 28 (A.A) — Harp Bnkanhgmdı toplanan — bir konlerans esnasında Londra mıntakası 'futbol kulübleri ba- | kanlığa iş birliği halinde çal- | şacak olan tayyareye — karşı müdafaa kıtalarını teşkil et- meği kabul etmişlerdir. Çin'de Komünist tehlikesi Pekin, 29 (A.A) — Siyasal mahafillerde Şensi Vilâyetinde | yeniden Komünist -tehlikesi mevcut olduğu bildirilmekte- | dir. Domei ajansının henüz | tceyyüd etmiyen bir haberine göre, Şensi'den ilerlemekte ' olan Bolşevik ordusu nchrin cenubundaki Ylenmenku yakı- ninde bulunan Hoangho'yu Yeğmişi 2 — Bu işe aid 30/1/937 çh ; LN ll —— . e' Çünkü ASPİRİN seneler- denberi her türlü soğukal- gınlıklarına ve ağrılara karşı tesiri şaşmaz bir ilâç olduğunu isbat etmiştir. A S PİRİ Na tesirinden emin oîmak için lütfen EB. marka- sına dikkal ediniz. FOTO OR Refik Lütfi Or ve Halim Londarlı Fotoğraflarınızı bizde çıkartınız Zevkinizi okşayacak poz Temiz işçilik Kesenize uygun f iat Hükümet civarı kaymakam Nihad bey caddesi No. 20 ATAACATAKITANIA TU . DOktOl'- a ARTİRTKAKITARI AAA A.Kemal Tonay Bakteriyolog ve bulaşık, salgın hastalıkları Birinci Sınıf Mütahassısı (Verem vesaire) Basmahane istasyonu karşısındaki Dibek sokak başında 30 sayılı ev ve muayenehanesinde sabalı saat 8 den akşam saat 6 ya kadar bastalarım kabul eder % OKLKD DDNYA KUDN IALINL DA KAKALOAKA AAA Tedeoze » 4775 INN Manisa Valiliğinden: 1 — İzmir — Manisa — Turgutlu yolunun polis karakolun- dan Turgutlu yolu mebdeine kadar 456 metre uzunlu" ğundakı yolun altı metre arzındaki kısmının Bandır. ma'nın Kapıdağı parke taşlarile ve bu kısmın sağ ve solunda ellişer satimlik su olukları ve ayni zamanda Bordür taşlarının Manis taş ocağından çıkarılacak munrazam taşlarla ve Turgutlu yolu mebdeinden itist baren bir kilometre tulünde ve yedi melre arzında kırma taş şosesi halinde inşası 31178 lira 05 kuruşluk keşifnamesi üzerinden kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. keşif ve buna — mhteferri mukabilinde Manisa Nafıiâ şartname, diğer evrak 156 kuruş müdürlüğünden alınabilir. 3 — Eksiltme 11 /2/ 1937 perşembe günü saat on birde Vilâyet Umumi meclisi salonunda yapılacaktır. Eksiltme kapalı zarf usulü iledir. Muvakkat teminat 2338 lira 39 kuruştur. Eksiltmeye gireceklerin Nafıa Vekâletinden alınmış ehliyet vesikası ve bu yıla aid Ticaret odası vesikasın! ve muvakkat teminata aid makbuzu kapalı zarfın içine koymaları ve kapalı zarfın ihzarında 2490 sayılı kanu* nun 32 inci maddesine riayet etmeleri lâzımdır. Bu eksiltmeye girecek olanların kapalı zarfların! 11/2/1937 perşembe günü saat ona kadar Manisâ Valiliğine vermeleri ve posta ile göndereceklerin 2490 sayılı kanunun 34 üncü maddesine riayet etme” leri lüzumu ilân olunur. 26 30 3 İ7 237 SİHHAT BALIKYAGI Nurveçya balıkyağlarının en halisidir. Şerbet gibi içilir, 2 defa süzülmüştü' Hamdi Nüzhet Çançar Sıhhat Eczanesi Başdurak Büyük Salepçioğlu ham karşısında Mücellit Ali Rıza Yeni Kavaflar çarşısı No. 34 Tesiri tabit, eşsiz bir müshildir. O kadar zararsızdır ki gebelere, kalp, böb'| rekleri rahatsız olanlara bile Doktorlar bunu tavsiye ederler.