30 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Ankaradaki adam Pek iyi bilirsiniz; hak için savaşMaktan zevk alan seçkin hilkatler varÜr; bu yaradılışta insanların çok...
 Yarınki miting için büyük hazırlık yapılıyor Bir çok hatipler nutuk söyliyecek Mitingin yapılacağı Beyandi meydanından bir
 Almanyadan sonra.. İtalyanın da Sovyet Rusya ile münasebetini keseceği bildiriliyor Maamafih bu iki haberi de teyit edecek
 Başvekilimizin mühim beyanatı “Anlaşma, Türkiye kadar W Suriyeye de faydalıdır,, Atatürke ve İsmet İnönü hükümetine meclisce
 Fotoğraf tahlilleri I.. (1) Bay Amca Yeryüzünde bir eşi daha bulunmiyan, nevi şahsına münhasır bir üpl... Herkes ağlıyarak

En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defa; 98 kuruş KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 ——— ——— - üsh Bugün sahife ——. — ——— Sene 19 — No. 6569 — Fiati her yerde 5 kuruş me CUMARTESİ — 30 KÂNUNUSANİ 1937 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) » 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) a Ankaradaki adam Pek iyi bilirsiniz; hak için savaş- | “aktan zevk alan seçkin hilkatler var- | « lr: bu yaradılışta / insanların çok “Memnuniyetle karşıladığı hâdiselerden tanesi, şerefli ve akılı bir mua- “ilâ herhangi bir hakikati ortaya çi- mak için mücadelede bulunmak» «Br. Çünkü büyük ruhlar, değerli var- lârı - hattâ o varlıklar kendilerine 1 da gelse - fena gözle görmez. zamanlarda bu. hakikati sık sık «İalirladık. Hususile Sancak meselesi kında Fransız. dostlarımızla fik iuşmalara başlanıldığı zaman bu nülâhaza zihnimizden hiç çıkmıyor- “Bir köre düşünelim; “bir zili hak - GAlkr içir karşılaşmış olan kuvvete şer kimdi? Bir taraftan o Atatürkün ilâb sancağı altında yekpa- ık gösteren memleketimiz; umun ssırlardanbe- Jâboratuvarı çolarak tamdığımız Fransa.. İki toprağın üzerinde yaşıyan içti- gi #Miaİ ana prensipler hemen hemen : iyi biribirile kardeş gibidir. Biz bugün çü- fp Tük, küflü orta çağ taassupları içinde ; ?eküs bunalan ve yatalak bir gövde 4d i Bibi meskenet yatağı bir taht önünde apk İ €seyen millet değiliz. Üstünde yaşa- dığımız yurd o cumhuriyetçi, lâyik, halkçı ve inkilâbci olan nasyonalist iel Türkiyedir. O nasyonalist Türkiye ki €N geniş manası ile devletçidir ve pek #emimi olarak beynelmilel kardeşliğe gün hem hürmet, hem hizmet etmeği ken- disin> şeref bilmiştir. ide Fransaya gelince; bu' büyük dest “Memleket te bilhassa şimdi ayni dü- Yülârın peşinde koşmuyur iu? Orada “İdareyi elins almışolan hükümet bi- Zİ herkesten daha iyi * anlamalıdır. Çünkü kendisi de bin türlü mazi mu- Kavemeti sında “bizim “içinden #ilerla çıktığımız milli savaşlara gir- MİŞ bülunuyor. Bundan başka her iki Memleketin cihanda “kimsenin şüp- gi bir ittifak noktasını görüyoruz: Barışseveriik! Hattâ buna barışseyerlik demek te az. Daha doğ- Ya bir tabir kullanmak için sulh dost- “luğu ve hizmetkârliği demeliyiz. zira ber ikimiz de anlamışızdır ki mede Diyete . efendilik etmek, “ insanca ve İ bir sulha hizmetkirlikta bulun- makla kabildir. Bumu için en amelf Ve sağlam çare ise eyyelâ kuvvetli ol- Maktır.. sonra?. Cevap meydanda: Doğruluğu sevmek. İşte Fransa ile son anlaşmamız bu Kükikati dünyaya bir kere daha ispat sevincimizi üç gündür bu sütunlarda tekrar wuz.. şimdi yeni bir müşa- hede ile yrıca mesuduz: Fransız na münasebe- stane mütalcalârı bildiriyor. Gerçi şu sa- okumuş des mekle hâz duyduğu- Muz nokta şudur: Fransad (Devayı 4 üncü sahifede) Fazıl Ahined Aykaç etti. Onun için hem mili, hem insani ) Atatürke ve İsmet İnönü meclisce resmen teşekkür edildi © Hataylı kardeşlerimiz bilsinler ki ellerine teslim edilen emanet Atatürkün bize teslim ettiği emanetin aynidir İ nasebetle şimdiden hazırlıklar yâpıl- | maktadır. sims — — . hükümetine Başvekilimiz diyor ki: “Aklı başında olan devlet adamla- bakımdan daha çok akıllı hareket sayacaklarına Ispanya hadiselerinin yeni bir misal olacağını zannederim.,, Ankara 29 (Telefon) — Büyük Mi- let Meclisi bugün birbirini müteakip iki celsö aktedmiştir. İkinci celse açı- lınca Mahmud Esad Bozkurt, Haydar Rüştü ve Sadri Maksudi riyasete şu takriri vermişlerdir: «Türk ulusu devleti resi Atatürke ve İsmet İnönü hükümetine wlusal davamız olan Hatay işinde Türke elde etlirüikleri muvafiakiyetten — dolayı Kamutayca resmen teşekkür edilme şini teklif ederiz.» “A'kişlarla ve Umumi! tasvip sesle” rile karşılanan bu takririn okunuşu- nu müteakip Başvekil İsmet İnönü kürsüye gelerek aşağıdaki beyanatta bulunmuştur: «Muhterem arkadaşlar, Hatay da- vası Cemiyeti Akvam meclisinde alâ- kadarların da iltihakı ile, ittifak ka- rarına müncer olmuştur. (Alkışlar) Cemiyeti Akvam bu milli mesele üzerinde verdiği kararı, bütün alâka- (Devamı 8 inci sahifede) karin Gi Yarınki miting için büyük hazırlık yapılıyor Bir çok hatipler nutuk söyliyecek Mitingin yapılacağı Beyand meydanından bir görünüş Hatayın istiklâle kavuşması üzeri- | ne pazar günü şehrimizde büyük bir miting yapılması kararlaştırıldığını yazmıştık. Mitinge parti, Halkevleri, esnaf teşekkülleri, gençlik ve bütün halk kütlesi iştirak edecektir. Bu mü- siyasi muvaffakıyetin ehemmiyeti an- latılacaktır, Halk Beyazid meydanında dağıla- caktır. Miting tertib heyeti Taksime giderek âbideye çelenk koyacaktır, Hu gece sammmasmay İAŞK MEKTEBİ Miting saat on dört buçukta başlı- yacaktır. Mitingi Eminönü Halkevi reisi Agâh Sırrı açacak, parti, Hatay leri namına nutuklar söylenecek, son | rının sulhü muhafaza etmeleri, sır maddi ve askeri || metil diplomatik münasebetlerini ŞEHİR Erkinlik cemiyeti, Üniversite, Halkev- Başvekilimizin mühim beyanatı “Anlaşma, Türkiye kadar Suriyeye de faydalıdır,, Almanyadan sonra.. Italyanın da Sovyet Rusya ile münasebetini keseceği bildiriliyor Maamafih bu iki haberi de teyit edecek malümat yoktur Paris 29 (AA) — Matin gazetesi nin Roma muhabiri yazıyor: Roma- hali hazırda Sovyetler birliği hükü- Paris 29 — Gazelâler Almanyanın Sovyet Rusya ile diplomatik münsse- betlerini kesmek niyetinde olduğuna dâir yeniden bazı haberler dolaştığını yazıyorlar, Bu husüsta kati malümat alınamamıştır. İSPANYAYA 80 BİN ASKER | , GÖNDERİLMESİ GÖRÜŞÜLMÜŞ İtalya başvekili | Sovyet lera ko- ML Mussolini miserleri reisi gazetesinin Berlin muhabiri, M. Goe- ringin M. Mussoliniye İspanyaya 80 bin Alman ve İtalyan askeri gönderil- ii smbileğe) ——> Yeni vibiknine bi < İttihad ve Terakki »'nin son di devrelerinde suikasdlar ve entrikalar Cemiyet nasıl battı, “Teceddüt,, fırkası niçin doğdu, nasıl dağıldı? i Yazan: MUSTAFA RAGIB Bugün yedinci sahifede okuyunuz! Fotoğraf tahlilleri 1. (1) Bay Amca Yeryüzünde bir eşi daha bulunmıyan, bevi şahsına münhasır bir tipi... Herkes ağlıyarak doğduğu halde o gülerek doğmuştur!,.. Onun gülüşü, kütle- nin aradığı gülüştür, ve onun güldüğünü görenler, kendilerinin güldüklerini zannederler. Arasıra, onun bu mazhariyetini paylaşmak istiyenler ortaya çıkarsa da halk bunlara; gülmez, ağlar! .; Hattâ biraz şişmanca olanlar kendilerinin (Bay Am- ca) olduklarını iddia edecek kadar cesaret gösterirler. Fakat onlar da yerde yatıp minare kadar rüya görenlerin akıbetlerine uğrarlar!... İçl dışı kadar geniş ve yüzü kadar kırışıksızdır. Alçak gönüllüdür. Esasen bo- yu da yüksekten atmasına müsait değildir!. Daima doğru söyler, ve böylelikle da'ru söyliyenin dokuz köyden koğulma- dığını ispat etmek ister!... Her hadiseye bumunu sokmak merakında ise de burnundan daha ilerde giden göbeği buna imkân bırakmaz!.. İnsanlar: meziyetlerinden dolayı değil, kusurlarından dolayı sevmek gibi ga- rip bir hayat telâkkisi vardır!... Eskiye, cirkine düşmandır. Her gün ele aldığı mevzular bunun için dalma yeni, daima güzel olur!,.. —— eg ği