30 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

30 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

İ ruz yes url ive içil- | me | vet sini ark ıne | la rer- ha- # 936 senesinin en iyi filmleri Sahife Amerikada en çok beğenilen hangi filmlerdir? En çok muvaffak olan artistler kimlerdir? Amerika münekkidieri her sene bir (oplantı yaparlar ve uzun uzadıya münakaşalardan sonra senenin en İyi filimini ve en ziyade muvaffak ol- Müş aktörünü seçerler. Kânunuev- Vel sonunda yapılan toplantı çok Mmübakaşalı olmuştur. Çünkü müna- Kaşaya medar olan filimler pak çok İMİŞ. Fakat çatışma bilhassa Gary Cooperin çevirdiği «Mister Dids şehre gidiyor» ni İle «Spencer Pra&y» nin veçirdiği «Fury» filimi afâsında cim BİK çak münekkidler Charles Louhg- ton'ün çevirdiği «Rembrandt» filimi Üzerinde çok ısrar etmişlerdir. Fakat Dihâyet «Mister Dids şehre gidiyor» taraftarları üstün çıkmışlar ve bu filiri 936 senesinin en iyi filimi olarak kabül öditmiştir. Fury filimine ikinci- lik verilmiştir. Senebi filimler içinde Amerikalılar <£srmesse Höroigue> filiminin en İyi Ülim olduğunu kabul etmişlerdir. Senenin en iyi aktörü bahsine ge- lince burada münakaşalar daha çe Min olmuştur. Herkes San Pransisko İliminde papas rolünde gördüğümüz Spenter Franeynin oynadığı her To- İi fevkalâde surette ifa etmiş oldu- Bunu kabul etmiştir, Sonra «Charles Toughton; nun «Rembranta ve «Kor- bir temsil verdiği ileri sürülmüştür. Fakat nihayet «Dodsvort» filimin- “e Valter Hustonun harikulâde bir Kabiliyet. gösterdiği kabul edilerek Valter Huston 1936 senesinin en zi- Yade muvaffak olmuş aktörü olarak tamınmıştar. Spencer Francy ikinciliği kazan- MS, Charles Laughton ve. Vliyam Pörel üçüncü ilân edilmişlerdir. Kadın yıldızlar içinde Luise Rei- Mere, Zlegfeld filiminde Anna Held Tölünden dolayı birinci seçilmiştir. En iyi rejisör namını Ruben Mamu- in “ kayanmıştır. Her me kadar Fritz Lang üzerinde de ittifak elde Gâlliyorsa da «Gay Desperado> filimi» MİN orta derecede senaryosuna rağ- men Mamulyanın sırf rejisörlük kud- Yeti ile bu filimi birinci sınıf bir filim Yapmış olduğu takdir edilerek mükâ- fat ona verilmiştir. 1936 senesinde en populer aktris- Terin, celbetmiş oldukları seyirci ade- dine göre, sırası şudu: 1 - Clark Gable, 2 - Shirley Tempel, 3 - Aster ve Ginger Roger, 4 - Robert Taylor, 5 - Vilyam Povel, 6 - Mira 144p, 7 - Klodet Kolber, 8 - Norma Serer, 9 - Gari Kuper, 10 - Frederik Març, 1935 senesinde vaziyet şöyle idi: #1 - Shirley 'Templ, 2.- Vil Rogers, $- Clark Gable, -4 - Aster ve Rogers, 7 Cin. Kravford, 6 - Klodet Kolber, 7 - Dik Povel, 8 - Valas Beri, 9 - Goe Braun, 10 - Ceyms Gegni, Abone Ücretleri Türkiye © Benebi. 1400 kuruş 2700 İruruş 750 > 1450 » 3 AYUK 400 » 400 » TAYLIK 150 » — Posta ittihadına dahil olmayan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adreg tebdili için yirmi bep SENELİK 8 AYLIK kuruşluk “bul göndermek Miımdır. e pe eöüelüninik “Minili Zilkade 17 — Ruzu Kasım 84 & İmesk Güneş Öğle İkindi Akşam Yet E 1208 1s, 204 943 1zDO 1 Ya 540 7, 1221 1506 1723 86 İderehane: Babıâli civan Acımusluk Sok. No 13 wi p Kusuz kaptan» filmlerinde emsalsiz © A ck Kadın artistler arasında birinciliği kazanan Lulsa Reiner, «Büyük Ziegfeld filminde Villam Povel ile birlikte Zavallı Buster Keaton “Gülmiyen adam ,, şimdi hakikatten de hiç gülmüye” Bir zamanlar sinema âleminin çok tanınmış, çok sevilen bir yıldızı var- dı: Buster Keaton.. Malek adile de tanınan bu artist bir çok filimler çe- virmişti. Bu filimlerin hepsi neşeli ve eğlenceli idi. Buster hiç gülmedi- gi halde çevirdiği filimlerle herkesi kahkahadan kırıp geçirirdi. Büsterin bir adıda «Gülmiyen adam» dı. Filhakika artistin hiç bir filimde güldüğü görülmemiştir. Fakat hususi hayatında çok neşeli ve alay- cı olduğu için, mütemadiyen gülermiş. Yalmz «Gülmiyen adam; şöhretini bozmaması için gülerken yanında bir fotografçı bulunmamasına çök dikkat &dermiş. Etrafında fotograf makinesi varken dünyada gülmezmiş, Busterin felâketi 1934 senesinde İ başlamıştır. Senelerce çalışarak birik- | tirdiği paraların büyük ir kısmı 1934 mall buhranmda mahvolmuştur, İ Bu para 400 bin dolar kadar tahmin İ ediliyor. Bunu müteakip karısile anlaşamar mışlsr ve ayrılmağa mecbur olmuş- lardır. Buster karısına 200 bin dolar vermeğe imahiküm edilmiştir. Bu suretle. beş parasız kalmıştır. Bu iki felâket sinirlerini bozmuştur. Esa- sen fazlaca içki de kullandığından bir hastaneye girmeğe mecbur olmuştur, Buster hastanede bir sene kadar kalmıştır. Bu müddet zarfında iyileş- miş ve geçenlerde hastaneden çıkmış» tır. Fakat beş parasız olduğu için müthiş bir sefalete düşmüştür. Şar- lo, Greta Garbo, Jean Harlov gibi ber , — a | zı artistler aralarında para toplıya- Buster Keaton rak kendisine: yardım etmek istemiş- | maktadır. lerdir. Fakat artist bu parayı kabul i Tekrar filim çevirmesi için yapılan etmemiştir. tecrübe tam bir muvaffakıyetsizlikle Şiredi annesi ve kardeşile küçük | meticelenmiştir.. 4Gülmiyen adam bircvde oturmakta ve bahçede çalış. | şimdi hakikaten gülmüyor. Vücudün inceliğini muha- faza için kolay bir usul Bir Amerikan gazetesi, banyo içinde yapılacak bir kaç hareketin bunu temin edeceğini yâziyor Son zamanlarda bütün kadınların düşüncesi şişmanlamamak, vücudün inceliğini muhafaza etmektir. Bunun him hastalıklara sebebiyet vermekte dir. Yemek yemiyen, ilâç alanlar çok geçmeden öyle bir hale geliyorlar ki, hayatları tehlikeye giriyor. ii Vücudün inceliğini muhafaza etmek için en doğru yol mekul surette beden hareketi yapmaktır. Fakat birçok ka- dınlar bunu ihmal ediyorlar. Vakit bu- lamadıklarından, evlerinin beden. ha- Teketi için muvafık olmadığından bah- © sediyorlar, W Amerikahlar bu şikâyetleri nazarı dikkate alarak vücudün inceliğini mu- hafaza için kolay bir usul bulmuş- * lardır. Bir Amerikan gazetesi bunu Şu suretle anlatıyor; - Eviniz müsaid değilse, yahud tabia- son olarak bu usulü keşfetmişlerdir. Amerikan kadınları bundan çok hoş- Janıyorlar. Çünkü tam tembel işi, ay- ni zamanda yüzdeyüz müessir... Yıkanmak sıhhidir. Çünkü suyun si- caklığı vücudün deliklerini açar. Sa- bunlanma ve silinme neticesi husule gelen tazyik vücud üzerinde toplanan asidleri gidererek deliklerin serbes ne- fes alabilmelerini temin eder, Ayni zamanda banyo esnasında kan cevelânını da fasliyete getirirseniz ro- matizme ve yağ yapan asidler daha iyi olarak ve iki misli süratle çıkar. Yüzü- nüz de bundan istifade eder. Çünkü ka- nın çabuk cevelânı yüzdeki mafsalları besler, kavi ve genç kalmalarını temin İ eder. Yüze sürülen krem daha ziya- de tesir yapar. | Banyo egzersizleri, evlerinde müna- sip yer veya meydan olmadığını baha- ne ederek gündelik vücud hareketi yap- mak küMetinden kendilerini affeden temel kimselerin son bahanelerini de ortadan kaldırıyor. Bir kere eşyayı ye- rinden kaldırmak külfeti yoktur. Sani- yen bir tarafınızı incitmek tehlikesi | mevcud değildir. Sonra alie mensup- | larından birnin, vücud hareketi yapar- | ken gelerek sizinle alay etmesine mey- | dan bırakmaz. > Suyu etrafa saçmak ihtimali da yok-i tur, çünkü bütün egzersizler yavaş ya- | Yaş yapılır. Yüzünüzü temizleyip tercih ettiğiniz | kremi sürdükten sonra banyoya girin. İ Uzanıp yatın?. Topuklarınız banyonun inihayetine bassın. Ağzınızdan nefes ala- rek karnınızı içeri doğru çekin ve ayak- larınızı oynatmadari arkanızı banyo- | nun dibine değtirmeğe çalışm. Bünü | yaptıktan sonra kendinizi serbes bi- rakın. Derin nefes alın. Egzersizi bir | defi daha tekrarlayın. Gene kendinizi | serbes bırakın. Üç defa bu hareketi tek- | rarlayın. | BEL VE KARIN MAFSALLARI Sol ayağınızı, sol topuğunuz banyo- | nun dibinde olmak üzere, gezgin tutun.| Sağ ayağınızı mümkün olduğu kadar | | l kaldırmağa çalışın. Diz düz ve karın içeri çekilmiş bir halde olmalı. Ayni | zamanda sol ayağınıza mütemadiyen banyonu tazyik edin. Sağ ayağınızı sol ayağınızın vaziyetine koyarak ayni eg- zercizi sol ayağınızı kaldırmak sure- tile yapın. Altı defa, evvelâ sol ayak ol- mak Üzere, bu hareketi tekrarlayın. AYAK BİLEKLERİNİ İNCELTMEK Şol ayağınızı kaldırarak dizin altı. dan her iki elinizle kavrayın. Bu va- ziyette sağa sola bileğinizi kıvırmaya. başlayın. Sağ ayağınız düz olarak ban- yonun ucunda olmalıdır. Karın gev- şek olmaları, Her ayak bileği ile egyer- sizi altı defa tekrarlayın. ,| # GÖZEL KOLLARA MALİK OLMAK İÇİN Her iki ayağınızı banyonun ucunda düz olarak muhafaza etmek: suretile her iki kolunuzu da sudan dışarıya çı- — karın, avuçlar suyun sathında durmak üzere kollarınızı öne doğru uzatınız. Kolları tedrici surette yukarı doğru kaldırın, fakat ayni zamanda omuz- Jardan bileklere kadar dışarı doğru hetn de bir yılan kıvraklığı ile kıvırınız. Bu ezzersiz için arkanızı da hareket et tirebilirsiniz. Fakat dizleri dalma düz olmalı, karın içeri çektimş bulunmalı- dır. Kolları mümkün olduğu kader yuka- rı kaldırdıktan sonra kıvırma hareketi- ni tersine yapın. Yanı kollarınızı aşe- Zıya doğru indirirken içeri doğru kıvr rın ve egzersizi altı defa tekrar edin. ARKANIZI KUVVETLENDİRMEK İÇİN Banyonun her iki tarafımı sıkı sikr tutarak kendinizi yukarı doğru çekin. ? Sonra kollarınızı dışarıya doğrü'uzatın aynl zamanda ayaklarınızı altınızdan arka tarafa geçirin. Ayaklarınızın uçla- rı banyonun dibine değinceye kadar u- zatın. Tabanlammnız banyonun ucuna düz olarak temas edinceye kadar ve ar- kaniz kıvrılıncaya kadar vücudünüzü yukarı kaldırın. Dizleri kıvırtmadan mümkün olduğu Yadar vücudünüzü yukarı kaldırıp aşa- Zıya indirin. Kamınızı içeri çekilmis / ve başınızı dik muhafaza edin. Bu ha- reketi bir kaç defa tekrarladıklan son- ra istirahat eğin. Ondan sonrg soğuk bir duş yapın a soğuk bir-süngerle vücudünüzü ovun ve banyoda çıkın. Ellerinizi ize koyup derin nefes alın vücu- Gönüzü kurulayın. e DİKKAT EDİLECEK NOKTA Yemekten sonra banyo. yapmayın. Ytümkün olduğu takdirde aç kerinla bal yo yapın. Buharix mesbu bir yer- de banyo yapmayın. Buhar vârsa pen- cereler açık olmalıdır. İzmir ticaret ve sanayi odasında yeni yıl bütçesi hazırlandı İzmir (Akşam) — İzmir ticaret ve sanayi odası meclisi, Hakkı Balcoğlu- nun reisliği altında toplanmış, odanın yeni yıl bütçesini müzâkere ve tasdik etmiştir. Bu seneki bütçe, geçen sene- kinden 6000 lina fazlasile 45,000 lira ü- zerinden hazırlanmıştır. İzmir enternasyonal fuarına yardım ve iştirak için bütçede 10,000 lira ayr)- mıştır. Bu miktarın 20,000 liraya çıka- nlması kuvvetle muhtemeldir. Oda ri- yaset divanı seçiminde Hakkı Baleroğ- lu, Şerif Remzi, Mazhar İzmiroğlu, Nü- ri Çolak kazanmışlardır. Muamelât müs iettişliğine de Aşkıcren, Şükrü Cevahir. ci, oda yeni idare heyetine Şerif Rem- zi, Şükrü Gevahirci, Aşkıcren, Kâzim Kırkağaçlı ve Şerafeddin Serbesoğlu intihap edilmişlerdir. Oda reisliğine it- tifakla, gene Hakkı Baloğlu alınmış- tır. Yeni heyetlere seçilen zevatı kutlar nz : İ mana ar kda. ü > İl