4 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

4 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

A İzmir kulübierini de birleştiremez miyiz? Bize kalırsa buna zaruret vardır KA ve bu iş başarılmalıdır! Milli küme maçlarının neti- < teleri yaklaşmak üzere iken Ankara'dan şöyle bir haber aksetti: Ankara kulübleri, iki çatı #ltında birleşecekler.. Bu haberin, dikkate şayan olduğunu gizlememek lâzımdır. kara gençleri, zengin bir Muhitte, en müsaid şartlarla çalışmaktadırlar. Vilâyet mer- ezinin nüfusu İzmir kadardır. 'evlet merkezi olması itiba- nle de muhtelif sebeplerle raya gelen ve Ankara'da Yerleşmiş sporcu adedi çok- tur, daha çoğalması da bek- nmektedir. Yani, bizirn — İz- Mir'de hâkim olan mantıkı €as totacak olursak, vasıtası, tlemanı bol, himayeye — maz- hariyette daha yakın, daha tİverişli olan böyle bir şehirde kulübleri tahdid değil, tezyid ttmek lâzımdır. Halbuki An- ta, hem de milli küme maç- ın devam — ettiği şu gün- lerde birdenbire kulüb adedi- Ni ikiye indirmek yolunu tut- Muştur. Bunda hiç - şüphesiz bir aklıselimin hâkâmiyeti var- dir. Gençliği mühtelif teşek- küller içinde ayrı ayrı düşü- hüp ayrı ayrı tanzim etmek, tlemanları başka başka çatı- lara dağıtmak ve bunda reka- bet yolu ile bir fayda aramak Zamanı geçmiştir. Bilâkis, mev- tud müesseseleri, çalışma kud- tetlerini, imkân, vasıta ve ge- lirlerini bir araya toplıyarak, daha esaslı bir şekille rand- Manı artırmak — istenmektedir. Hariçle olan — temaslarımızda da ayni hareketin büyük fay- dasını inkâra mahal ve mecal Yoktur. #Ankara da İzmir ka- dar kulüb - bulundurabilir ve ra'nın da İzmir'dekiler kadar, hattâ aded . itibarile daha fazla elemanı vardır. Keza, Ankara İzmir'e nisbetle zengindir. Kulüblerine Yardımda İzmir'deki biçare- İkte nasibedar değildir. - Sa- da vardır, antrenörü de.. Buna rağmen tahdid kararı, Yukanda — söylediğimiz gibi, ık değil, taplu çalışmağa Tatuftur. Hem de, gençliği 'e ve kontrol etmek isti- Yen Partimizin menfaatlerine n uygun bir şekildir. Ankara S hareketile, bilhassa İzmir'e ek olmak vaziyetindedir. bi Nazarı dikkate çarpan diğer ' nokta da şudür: Tahdid kararı derhal ve Y _bi' tasvible verilmiştir. ahi forma, firma ve saire Mes'eleleri asıl maksadın - ya- Phda üçüncü, beşinci derecede r. Dâvâ, firma, forma GÜvüsı, yani hissiyatı - tatmin b n başka işe'yaramıyan He..üvfi değildir. Ondan ı:: ayda — ve netice e kadır. ” Ankara'nın bu - şuurlu ve :: yerinde hareketi karşısın- tüi İzmir'in de hususi vaziye- İ düsü B d Z Üi T z çok. iyi Bannediyoruz. Ankara' _.'_viy:ıi. kulüb, nüfus ve barile bizimle olan mü- nin de bize örnek olması icab eder. İzmir'de federe takımlar şunlardır: (Altay, Altınordu, Göztepe, K. S.K. İzmirspor, Demir- spor, Egespor, Buca, Burnava.| Bunlardan K. S. K. la Bur- nava ve Buca'nın, merkez ku- lübleri etrafında toplanması imkâmı ya azdır, ya hiç yok- tur. Bu cihet ayrıca bir for- müle bağlanabilir.. Geriye, şehir merkezine 6 kulüb kal- maktadır. İşte bu altı kulübü, ne yapıp yapışı ikiye, azami üçe indirmek İâzımdır. Kulüblerin defterlerinde mu- kayyid azâ yekünu ne kadar ka- barık rakam gösterirse gös- tersin, hepimizin de bildiği cihet şudur: Bu azânın ismi vardır, cismi yoktur. Senede iki defa, bir defa sahada görünürler. Ne aidat verir, ne de kulüblerinin maddi ve manevi vaziyetlerile alâkadar olurlar. Bunun için- dir ki, en büyük kulübümüzle en küçük kulübümüzün büdçesi arasında göze batacak bir fark görmeğte imkân bulunamaz, hepsi de, saha, vasıta, antre- nör temininde acizdirler. Hep- si de idari tezebzüb, müşkü- lât ve mahrumiyet içindedirler. Keza, kulüplerin bolluğu, esasen başka şehirlere ve bil- hassa eleman yetiştirmek za- rüretinde bulunan — İzmir'de muayyen ve kuvvetli biriki ta- kımın mevcudiyetine de mâni olmaktadır. Bu yüzden şehrin spor haysiyeti ikide bir sar- sılmaktadır. Bilhassa milli kü- me usulünün kabulünden son- ra, küme harici kalacak ta- kımların ve buradaki kıymetli unsurların da düşünülecek-bir vaziyete düşecekleri gayet ta- bildir. Ayni zamanda kulüplerin arzettiği dağınıklık, — onlara ardım, onları ıslâh ve tanzim gusuıuııdıki bütün hüsnüniyet ve faaliyetlere engel olmakta berdevamdır.. Fikrimizce, İzmir'de kulüp- lerin tavsiyesinden doğacak netice, herhalde ve bugünkün- den çok iyi neticeler alınacak-3 tır. Milli kümede, esasen İz- mir'e iki takım hakkı- vermek- tedir. Karşımıza çıkacak en bü- yük ve hissi engelin ne ola- bileceğini şimdiden pekâlâ tah- min edebiliriz: Kulüb firma ve forması! Ankara'yı bir örnek olarak göstermekle kalmıyacağız. Ak- h selim, bu husustaki hissi iddiaları cerh etmeğe kâfidir. Devletler, büyük partiler bile bayrak, isim ve renk değiş- tirirler. Hem de hiçbir istiha- le geçirmedikleri halde. Hal- buki başka teşekküllerle bir- leşmek hepsinin arasında yep yeni bir müessese kurmak de- mektir ve binaenaleyh bu hu- susta ısrarın yeri olmiyacağı, bilâkis hissi bir feragatin ib- razı İâzımgeleceği kanaatinde- yiz. Partimiz de bu mevzuu ted. kik eder ve önayak olursa, herhalde İzmir gençliği üze- rindeki yüksek — himayesinin güzel bir eserini daha vermek Sa © erer. Dr. Necati Ke- mal söylüyor.. — — » Başı 3 ncü sahifede - bazen böyle salgını andıran ruhi dalâletler, bilhassa isteri, intihar, nöresteni gibi, yahud pisikasteni gibi telkinle — şun- dan buna geçebilen ruh bo- zuklukları — salgınları vücuda gelmiştir. Fakat bu, dünyanın her devrinde böyle olmuştur. Bir nisbet dahilinde mütalea edilecek olursa eski dünya nüfusu ile bugünkü nüfus ara- sında tabiatile, kemiyet itiba- rile çok büyük farklar vardır. Bugünkü ıstıtlaat — vasıtaları- mız da çok mükemmeldir. Çin'de intihar eden bir ada- mın hikâyesini 24 saat sonra, meselâ Kap'ta okuyabiliyoruz. Bu itibarla “Akıl hastalık- ları çok artmıştır. Yahud filân senesinde bütün insanlar de- lirecektir.,, gibi sözler isabet- siz ve gayri ilmi sayılmalıdır. — Hastaların hezeyanı hak- kında biraz malümat verir mi- siniz doktor? — Hastaların haleti husu- siyeleri; içtimai mevkileri, mu- hit ve meşguliyetleri ile mü- nasebetleri çoktur. Meselâ bir harb mılüfi?. mütemadiyen muharebeden, hücumdan bah- seder. Bir dindar, bir softa, mütemadiyen Peygamber'i gör- düğünden, yahud vahiyden dem vurur. Ve bunlarda ek- seriyâ tenasüli dalaletler, te- nasüli hezeyanlar çok bulunur. İç âlem dediğimiz bir depo vardır ki içimizde; bu depo, bütün — gayrikabili temessül Tuhi heyecan ve ihtiraslarımızı gizler, kendi kendine yaşar, havasızdır. Üzerinde fren denilen kos- koca kalın bir kapak vardır.. Bu kapağın tazyiki altında ve daima şuur âleminden tardedi- lerek, itilerek, kakılarak - bu mahzene dolan lâşuur çöplüğü kendi kendine tahammür eder. İrade ve fren kapağını zayif bulduğu zaman bu tahammür etmiş ruhi müzadı temessüller infilâk ederler. İşte kaba tas- lak aklın ve cinnetin makaniz- ması budur. Bu lâşuur âlemine atılmış kompleksler ne ise, yani hasta şahis normal zamanında ne gibi şuura sığmaz şeyler, emel- ler, ihtiraslar peşinde koşmuş- sa ve bunları şuur âleminden gizlemek için oraya atmışsa iradesi ve freni bozulduktan sonra bu matrut heyecanlar - kompleksler - meydana çıkar. ORTEYA SKPGTN KYKUT ETRMRAETDARNNADLAAZ Ie KEL İzmir birinci icra M. den: Hasan kızı Zehra'nın Em:- lâk ve Eytam Bankasından ödünç aldığı 'paraya mukabil Bankaya ipotek - eylediği İz- mir'de Karşıyaka'da Alaybey mahallesinin Celâlbey sokağın- da S1 eski” 33 yeni No. l haneye kapıdan girilince bir taşlık, solda ve karşıda iki oda ve bir mutbak ve üstte bir ayrı oda ve alt katta bod- rüum ve ufak bir avlu ve av- luda felâ ve tulumbası mev- cut 7S0 lira kıymetli işbu gayri menkulün mülkiyeti açık artırma suretile ve 844 numa- rah Emlâk ve Eytam Bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak - şartile arlır- ması 17/3/1937 Çarşamba gü: nü saat l de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış |bedeli her ne olursa / olsun ANADOLU numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya mü- sâdif olması hasebile kıyme- tine bakılmıyarak en çok artı- ranın üzerine ihalesi yapıla- caktır. Satış 844 — numaralı Emlâk ve Eytam Bankası ka- nunu hükümlerine göre yapr- lacağından ikinci artırma yok- tur. Satış peşin para ile olup müşteriden yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve ittifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icap eder. Aksi halde hakları sicilince malüm — olmadıkça paylaşmadan — hariç — kalırlar. 5/3/1937 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedi bu- çuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/4541 dosya numarasile İz- mir 1 nci icra memurluğuna Tapu müracaatları ilân olunur. 1101 Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kançı oğlu ilt ve Tenasül hastalık ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479 L eRmcmama İzmir birinci iera M. den: Hasan Hayati'nin emlâk ve eytam bankasından ödünç al- dığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmir'de Mes- udiye mahallesinin mukaddes mezar sokağında 38 No, lı sağı ve solu ve arkası emvali metrüke haneleri, önü yol ile çevrili haneye girilince bir koridor üzerinde solda iki oda, karşıda bir taşlık, mutbak, helâ ve ufak bahçe ile tulum- bası mevcud 1800 lira kıy- metli işbu gayrimenkulün mül- kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı emlâk ve eytam bankası kanunu mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 17/3/937 çarşamba günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapılu ak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun orcun öecenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasabile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır, Satış 844 numaralı em- lâk ve eytam bankası kanunu hükümlerine göre yapılacağın- dan ikinci artırma yoktur. Sa- tış peşin para ile olup müş- teriden yalnız yüzde ikibuçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek Esahibi alacaklılarla diğer alâ- kadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin gayri menkul üze- rindeki haklarını hususiyle faiz ve masrafa dair olan id- dialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirml gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri ica- beder. Aksi halde hakları ta- pu sicilince malüm olmadıkça paylaşmadan hariç - kalırlar. /3/1937 tarihinden — itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedibuçuk #teminat akçesi veya milli bir banka itibar - mektubu ve 37/3579 dosya numarasile İz- mir 1 inci icra memurluğuna 4/21937 Üllk Izmir Eşrefpaşa hastanesi baş tabibliğinden; Eşrefpaşa hastanesi için alınacak olan üç parça mareken koltuk takımı, bir adet camlı dolap, bir adet yazı masası on adet mermerli küçük komedin on yatak on yorgan on yastık 15 düzüne yemek tabağı on düzüne çorba kâsesi altı düzüne çatal kaşık ve bıçak 3-2-937 çarşamba gününden itibaren on beş gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. Taliplerin nü- muneleri görmek ve şeraiti anlamak üzere her gün hastahane heyeti idaresine ve eksiltme günü olan 18-2-937 perşembe gü- nü saat dokuzdan on ikiye kadar vilâyet encümenine müra- caatları ilân olunur. 4 No.lı dükkân. 9. 1216 349 ) YARINI DÜŞÜN Buca aşağı mahalle özdemir s. 14 eski 11 taj 6 Birinci kordon balıkhane altında 5 No. l1 dükkân 250 Karşıyaka alaybey piliç s. 14 No. l1 ev Darağaç şehitler altın s. 29 eski 23 taj ev İkinci kordon tuzhane s. 22,24,26,28 taj numa 25 71 80 raların üstünde bulunan 28 taj No. ya ait 5 ada enkazı indirilerek balkon demirleri sabit kalmak ve korkulukları ve bu dükkânın üzeri örtülerek geriye kalan enkaz teslim edilmek üzere ve bu tamirat masrafı müşterisine ait olarak 22 No. lı dükkân için seneliği 24 ve 24 No. li dükkân için seneliği 36 lira, 149 No, lı dükkân. 1 ci kordon balıkhane altında 4 eski 21 taj 130 Yukarıda yazılı emvalin enelik icarları onbeş gün müddetle artlırmaya konulmuştur. İhalesi 18-2-937 perşembe günü saat 15 tedir. Taliplerin Milli Emlâk müdüriyetine müracaatları. 4-12 Kullnnanlardan İşte © valIt nedan harkesin Türk Anonim Şirketi ve fabrikası : Yerli pamuğundan At, Tayyare, Köpekbaşı, Değirmen, Ge- yik ve Leylek markalarını havi hernevi kapot bezi imal eylemekte olup malları Avrupa'nın ayni tip mensucatına Şirketin merkez faiktir, Telefan No. 2211 ve 3067 Tel, Satılık Ev Karantina'da Eski kapı so- kağında 7 numaralı ev satı- lıktır. Üç kat üzerine on odası vardır. Her katın teçhizatı eyri olup — icabında ayrı ayrı kiraya verilebilir. Ev otuz lira kira getirmektedir. Su ve elek- tirik tesisatı mevcuttur. Almak istiyenler İhracat gümrüğü tah- « REVUE matnı iIsteyiniz. Cins, madoi ve fyat hususunda diğer Yüksek marka ssatlerle MUKAYESE ediniz. bir Tikir edininiz. REVUE anatini tercih ettiğini anlıyacaksınız. — 'Mücellit İzmir'de Halkapınardadır. raf adresi Bayrak İzmir Ali Rıza Yeni Kavaflar | çarşısı No. 34