5 Şubat 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

5 Şubat 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

,. Sayfa 6 Büyâk Millet Meclisinde Romanyadan busene ge lecek göçmenlerin geti- rebilecekleri kereste Beher aile, beşer metre mikâbı kereste getirebilecek ve bunlardan gümrük resmi alınmıyacaktır. »Başt J| inci sahifede - bank kanununun 11 inci mad- desinin değ 15 iânci maddesine bir fıkra ek- ienmesi hakkımdaki kanun lâ- tirilmesi ve hası ile öğretici teknik filimlerin gümrüksüz memlekete sokulması hakkın- daki kanun lâyihasım müza- kere ve kabul etmiştir. İskân kanununun bazı mad- delerinin değiştirilmesine aid ve olarak kanunun müzakeresi esnasında | muhacirlerin beraberlerinde ge- tirecekleri beş metre mikâbı kerestenin gümrük resmİnden muaf tutulacakları hakkındaki kaydın daha ziyade tilmesi suretile terfihine imkân olup olmadı- genişle- muhacirlerin ğına dair ileri sürülen bir mü- taleaya karşılık olarak Sıhhat ve içtimai muavenet Vekili Refik Saydam şu izahatı ver- miştir: Bizim yaptığımız tip evlere nazaran bir göçmen kereste ihtiyacı 4,70 mikâbıdır. Binaenaleyh göç- menlerin getirmelerini muvafık gördüğümüz miktarı $ metre mikâbı olarak tahdit ettik. Kitapçı Hüsnü arkadaşımın söylediği gibi daha fazla bı- rakılacak olursa sene olacak ki göçmenin getirdiği kereste be- nim istediğim ihtiyaçtan fazla olacaktır. Bir de getireceği kereste daimi suret- te behemehal kendilerine ver- diğimiz evsaf ve ebadda ola- caktır. Bundan evel yapılmış bir tecrübe vardır. 934 sene- sinde 544 metre mikâbı ke- reste getirdiler. Bunları ancak bu sene Tekirdağında kullan- mak nasip oldu. Çünkü iste- diğimiz ebad ve evsafta olma- dığı için biçkihaneye gönde- rilmek zarureti hâsıl oldu. Bi- zim senevi kereste ihtiyacımız 52,500 - 53,000 metre mikâbına yakındır. En ziyade ümit etti- ğgimiz Romanya'dan gelecek göçmenlerin getirecekleri ke- restedir. Geçenlerde huzurunuzda ka- bul olunan mukavelename mu- cibince orada gelecek olan göçmenlerin — satacakları mu- sakkafata — mukabil geçecek paranın ancak yüz- de 25 derecesinde kereste alabileceklerine dair bir hü- küm vardır. Romanya hükü- metinin de tasdik ettiği bu ıda e girecektir. Sıhhiye Vekili Refik Say- dam diğer bir suale karşı da demiştir ki: — Kanunun birinci madde- sinden istihdaf ettiğimiz gaye şudür: 935 Senesinde getirdiğimiz bir miktar vardır. 544 Metre mikâbı bu sene mübayea etti- ğimiz esbabı mucibede arze- dildiği gibi 15,000 metre mi: kâbıdır. Bunların gümrük res- minden istisna etmek isti- yoruz. İkincisi muhacirlerin beşer metre mik'abı kereste alıp ge- H ha n evinin metre menlerin ellerine mev- | kendileri nakledecek değiller- Esasen memlekete geti- len muhacirlerin mevsim iti- arile yerleri sonra devlet vesaiti ile yahut kiralanan vesaitle ihraç: istas- yonlarına çıkarıp lözimgelen yere sevkederiz. Yani bulun- kları zerlere böylece sevki: apıyoruz. Bu beş metre mik'abı hakkı muhacirlere ver- mekle en büyük maksadımız kendilerinin oradan ayrılırken mallarını keresteye tahvil et meleri içindir. Binaenaleyh buraya geldikten sonra bizim ihraç istasyonlarımızda biz ke- Kendi- leri de mürettep oldukları is- kân mıntakalarına gönderile- cektir. Bu gene devletin işi- dir. Yaptığımız sırf kendi el- lerinde kalacak olan keres- teyi memlekete sokmak ve kendileri ihraç istasyonları- mıza çıktıkları zaman bize ya- rayacak bir malzemenin de memlekete girmesini mes'elesidir. Binaenaleyh kal. muvafıktır. Bu izahalı müteakip kanunun diğer mad- deleri olduğu gibi kabul edil- miştir. Kamutayın bugünkü toplan- tısında müzakere ve kabul edilen maddeler arasında Türk ceza — kanunuunun — mer'iyet mevkine konulması hakkın: daki kanunun bazı maddele- rinde değişiklikler yapılmasına ait lâyihalar, Türkiye - Çekos lovakya, Türkiye - Yugos Ticaret muahedelerile Finlandiya arasındaki mün'akit ticaret ve seyrisefain muahe- desine müzeyyel itilâlname ve munzam protokolun tastiklerine ait kanun lâyihaları da bulun- makta idi. Kamutay cuma günü top- lanacaktır. İspanya'da harb tekrar başladı —e m— — Başı T inci sahifede — miştir. Milis'ler bu taarruzlara şid- detle mukavemet - etmektedir- ler. Milis'ler Jahen'in garbın- da Purtuna'yı ellerinde bulun- durmaktadırlar. Brüksel, 4 (Radyo) — İs. panya'nın Brüksel sefiri, neş- rettiği bir tebliğde Belçika hükümetinin Stark-Delvayo mü- lâkatı hakkında neşreltiği teb- liğin İspanya noktai nazarın- dan farklı olduğunu bildir: miştir. İspanya, Lâhey hakem mah- kemesine para için değil, şe- refini muhafaza için gitmeği kabul etmiştir. Sevil, 4 (Radyo) — Âsilere mensup harb - sefineleri tara- fından İspanyol Ablalakta va- puru tevkif edilmiştir. Bu vapurda 9 milyon Peçeta hazırlandıktan muhacirlerin resteyi satın alacağız. temin ması eu cum Marbelik kıymetinde eşya yüklüdür. Cebelüttarik, 4 (Radyo) — General Keyo Dö Liyano Ma: ANADOLU cesi hertarafta memnu- niyetle karşılandı ——— « e— — — Başı T inci sahifede — “ Bütün bu güzel htalyan - netice Alman siyasetindaki sara- hat ve samimilikten doğmuştur. ,, Demektedir. Milâno, 4 (Radyo) — Doktor Tevfik Rüşdü Araı zetecileri kabul' etmiş ve muhtelif m üzerine beyanatta bulunarak: — KResmi tebliğde iki devlet arasındaki münasebetleri Bu Milâno'yu samimi göstermiş — bulunuyoruz. elde gördüğüm — ve İtalya hükümeti ha- riciye bakamı Koat Ciyano ile tar nışlığım için kendimi bahtiyar ad- dederim, görel neticeyi ettiğim, “ Habeş mes'elelerinde, Tür. kiye Ababa- sefirini birinci olarak “ Türkiye, lerine iyi bik Habeş hükümeti ile olan dos tane münasebetlerimizi şimdi İlal- ya hükümeti ile " bir müşteri olabilir, &a tesis ediyoruz. * İskenderim — dâvüm milli arzularıtmza göre ve siy di bir mubtariyet “şeklinde hallet: miş bulunuyoruz. seyetesi hakkındaki soalinize de şu cevabı veririm mukavele ve muahedeler ebedi. değildir., miştir. Bunun için de- benim de ka- naatim Uluslar sosyetesi — mi: Abat Tazıradır. Bundan ile takviye edi “ Milâno şehirdir. Çünkü İtalya ile ilk dost- Toğumuzun esası burada kurulmuş- tur. Nasıl ki Lozansulh için, Mon- trö de Boğazlar. dâvâmız için tari- himizde büyük bir yer işgal et mektedir. * Habeşistan'ın İtalyan asker- leri tarafından işgalinden ve Ak. deniz hakkındaki — İtalyan ve İngi- ozlaşımasından burada ukluşma sade Türkiye - sonra, gu değil, Yunan -Türk | | tür. *Hükümet Atina, 4 (Radyo) — Tür- kiye Hariciye Vekili Rüşdü Aras'ın, Belgrad'dan buraya gelmesi muhtemeldir. Türkiye sefiri Ruşen Eşref, Tevfik Rüşdü Aras'ın istikbali | için büyük hazırlıklar yapmak- tadır. Yunan hariciye nezareli de ayni şekilde hazırlanıyor. Belgrad, 4 (Radyo) Ga- zeteler, Rüşdü Aras - Ciyano mülâkatı hakkında uzun ma- kaleler yazmaktadırlar. sahillerinden başlamıştır. Bütün doktor ve eczacılar orduya alınmış ve nakliye vasıtaları da tekâlifi harbiye usulile müsadere edil- miştir. Âsi harb sefineleri de de- nizden Malaga'ya taarruz et- mektedirler. Melila'dan üç, Göta'dan da üç tayyare Malaga taarruzuna iştirak için hareket etmiştir. Valans, 4 (Radyo) — Mad- rid kumandanı general Miya- ha Lorans vapurile İspanya- dan ayrılmıştır. Cebelüttarık, 4 (Radyo) — Bu sabah Endülüs cephesinde umumi harp faaliyeti başla- mıştır. Grenad cephesinde - âsiler Siyeraneva'da da bir köy iş- gal etmişlerdir. Milis'ler burada birçok mak- tül ve mühimmat lerdir. Salamank, 4 ( Radyo ) — General Franko, İspanyol fa- terketmiş- şistlerinin Roma usulünce se- lâm merasimi yapmalarını em- mülâkat Hal | " | İtalyan itilâ | halinde Tevfik | | lâde memnunum, Vreme gazetesi rTüşmelerinin, Milâno gö- alya'nın, sa Yugoslavya'ya yaklaşması- nı temin edeceğini yazıyor. Belgrad, 4 (Radyo) — Fran- yasi mahafili, Milâno mü- lâkatına büyük ehemmiyet at- fetmektedirler. Gazeteler, Rüşdü Aras - yano arasında, Fransa'yı alâ- kadar eden ha mes'elele- rin de görüşül tadırlar. (UJurnal) gazetesi, İt Türkiye'yi bolşevizm aleyhtarı bloka karıştırmıya - çalıştığını yazıyor. Berlin 4 (A.A) — Stefani ajansı muhabirinden: Alman gazeteleri Rüşdü Aras mülâkatına yük bir ehemmiyet atfe tedir. S sız Ciyano bü- mek- ahafile göre bu stan nizamdan sonra İtalya'nın kabul etmiş asi hattı hareketin dir. Zeitung - İlalya ile Balkan devletleri arasında | mevcud olan lerden bahse nın bulunan unsuru yani İngiliz ve İtalyan unsurlarını uzlaştırmak sureti- le İtalya'nın Akdenizdeki y ni yaziyetini tanımış olduğunu | ilâve etmektedir. Bu gazete Balkan ve Tuna havzalarında İtalya ile Alman- yâ arasında hiçbir — rekabet alâmeti mevcud yazıyor, Milâno, yano' Rüşdü ilk görüşme iki saat sürmüş- dairesinde vu: bulân:bu' görüşme * iki nazır arasında yalnız Türkiye'nin Roma büyük elçisi B. Hüse- yin Ragıb hazir olduğu halde cereyan etmiş, İtalyan eksper- leri Ginobuti ve Vitetti işti- rak etmişlerdir. İstanbul, 4 (Hususi) — Kont Ciyano, Milâno mülâkatı hak- kında şu beyanatta bulun- muştur: — Türkiye hariciye Vekili Tevfik Rüşdü Aras'la temasta bulunduğumdan dolayı Bu esnasınaa gerek Türkiye'nin, gerek İtalya'nın harici iyaset- leri için çok faydalı bir anlaş- ma yolu çizilmiştir. İtalya'da Türk milletine karşı daima mevcut olan sempati ve dostluk hislerinin ne kadar kuvvetli olduğunu muhterem Türkiye hariciye Vekili bizzat görmüştür. Bu dostluk, umu- 4 (Radyo) — Ci- miyetle Akdenizde ve bilhas- | sa şarki sulhun Akdenizde muhafazası için elzemdir. y e H. Vekilimiz Bugün Belgrad'da İatanbul; 4 (Hususi) — Has riciye Vekilimiz Tevfik Rüşdü Aras, yarın (Bugün) lavya başbakanı M. Stayadi- noviçle Belgrad'da konuşma- lara başlıyacaktır. Bu olan Balkan konseyi hakkında müzakereler olacaktır. İstanbul, Londra radyosu, Milâno mü- lâkatından sonra — İtalya'nın boj r mukavelesini kabul Bal- | kan hükümetlerine ve bilhas- | Ci- | iki hâkim | olmadığını | Aras arasındaki | Yugos 4 ( Hususi ) — | Milâno mülâkatının neti- Sir şirket |daha kazanıyoruz —0 n — —Başı Tinci sayfada— bundan evel şirket umumi heyeti kararile, şirket murahbas olarak İ Ankara'ya giden — eczacı Faik, çeh: | rimize dönmüştür. Murahhası oto- | matik telefon şirketinin satın alma Nafıa bulun: mukavelesi esasları üzerinde letile muştu. müzakerelerde oldu- birkaç gân Esaslar tesbit edilmiş gündan — eczacı & içlede tekrar Ank: salın alma mukaveler a gidecek ve ni imza ede cektir. O vakit girketin tasf iyesine | macak, bütün tesisat ve depo- daki malzem t edilerek fon işleri posta, telaraf ve telefon başmüdürlüğüne *devrolanacak — ve müdürlük - tarafından — idare olunacaktır. Aldığınız — malümata hü efon şirketini 220,000 satın alacaktır. Bu fiat üze- mutabakat şörketi, | rinde basıl olmuştur. | Telefon İzmir belediyosine aiddir. matik telefon şirk: çerken — tabiatile düşünmeğ bir kâr teminini e Tüzum ; Bu para, höükümet — tarafından belediyeye yirmi yıl ve yirmi tak. sitte bonolarla öd: ecek ve ayrıra yözde üç faiz verilecektir. İlk tak- «it 7500 Ksradır. Müteakil Bon0, 9000, 10000 Hiradır. Otomatik telefon hükümete ge- şebeke ısa bir zamanda aboneman miktı- rı üç bini geçecektir. Habeşistan'dan İki fırka daha İtal- ya'ya döndü.. Napoli, 4 (Radyo) Bu gün Piyemonte vapurile Ha- beşistan'dan iki fırka asker daha buraya gelmiştir. Yarın Roma'da Venedik ydanında bu ksitler ince tevsi edilecek ve en Üzüm satışları | Çe. Alıcı K. s. 226 Ü. kurumu 12 220 Esnal ban. 12 167 S. Gömel 145 A, İnki 96 A.R. 96 Jiro ve şü. 62 Vitel 15 51 K. Taner 15 47 H. Alyoti 14 42 Y. İ. Talât 14 31 M. z. ÂAhmet 12 19 S. Emin 16 13 D. Arditi 14 7 L. Galemidi 15 1222 403413 404635 İncir satışları | Çı. Alıcı KA 388 A.H.Naz. 4125 Hurda 1120 Alyoti bira, 5 5 508 1179113 1179621 Zahire satışları Çu. Ginsi K ' 1021 Buğday 6 25 720 B. pamuk 47 93 Çam fıstık 47 K. S. 17 S0 20 £ 13:2 i4 13 7 15 26 15 16 15 12 16 14 15 3 K. 41 K. S 6 25 55 55 takdirde .) | Saat ki fırka geçid | İzmir İkinci icra memurlu- ğundan; D.36/5743 Gayri menkul açık arttırma ilânı, Emineve borçlu küçük Ab- dullah c Hüseyinin tahtı hacze alınan Balçuva iğdelik mevki- inde şarkan İbrahim bahçesi, garben ve şimalen sahibi se- net ve cenuben yumurtacı ha- cı Hasan tarlasile çevrili tah- minen 176760 m. m. ve 15000 lira kıymeti muhammeneli bir kıt'a portakal bahçesi. Tarihi ilândan itibaren otuz gün müddetle açık artırmaya Talip olanların *7 buçuğu nisbetinde pey akçası veya Milli Bankamın teminat mektubu vermeleri ve artırma 6-3-937 tarihine tesadüf eden gün saat 11 de, dairede icra olunacaktır. Müş- çıkarılmıştır. kiymeti muhammenenin Cumartesi lere ait bu sususun daireye talik olunan açık artırma şart- namesini 22-2-937 tarihinden itibaren okuyabilir hakları tapu sicilli ile sabit olmayan ipo- tekli alacaklılar/ ile diğer ala- caklıların ve irtifak hak sahip- lerinin bu haklarının ve bu hususta faiz ve masarıfa dair olan iddialarını evrakı müsbi- telerille 20 gün içinde icra dairesine bildirmeleri aksi hal- de hakları tapu sicilli ile sa- bit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacak- ları ve tayin edilen zamandan artırma bedeli, gayri menku: ün yüzde 75 ini bulmadığı en son artırmanın taahhüdü baki kalmak üzere artırmanIn 15 gün daha temdit | edilmek suretile 22-3-937 ta- rihine müsadif Pazartesi günü 11 de menkul en çok artırana xhale edilecektir. Satış peşin para iledir, mal bedeli alınmadan teslim edil- mez mal bedeli verilmez ise ihale kararı feshedilir, ve ken- dinden evvel en yüksek tek- lifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedel ile almağa razı olursa ona ihale edilir. o da razı olmaz veya bulunmazsa icra dairesince hemen 15 gün müddetle arttırmaya çıkanlır bu artırmaya alâkadarlara teb- liğe hacet olmayıp yalnız ilânla iktifa olunarak en çok artırana ihale edilerek her iki halde birinci ihale edilen kimse iki arasındaki - farktan ve diğer zararlardan — mes'ul ol- duğu ve tapu harcının bele- diye ve vakıf icarının ve yüzde ikibuçuk — dellâliyenin müşte- riye ait olduğu ilân olu- nur. 361 gayri ihale İzmir Beledıyesm- | den: Fidanlığımızda bol miktarda bulunan her türlü süs ağact fidanları maliyet | bedeli üzerinden sa- tılmaktadır. Beledi- yeye müracaat edi- lebilir. 2 5 322 Dikkat esnada Milâno konuş: | malarile Atina'da toplanacak | Telefon Kılavuzu Hakkında 1937 yılı kılavuzunda bazı tashihat yapılacağından sayı? abonel, meleri ilân olunur. nizden, bugüne kadar kılavuz almış olanların elle” rindeki rehberleri şirketteki musahhah kılavuzlarla değiştir” Telefon Şirketi