11 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

11 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

düf D “ten veya vekâleten 50 hisseyi temsil eden muhterem ortakla- — rimızın, rüznamede yazılı hususat hakkında görüşmek ve karar ittihaz etmek üzere muayyen gün ve saatte bu toplantıda ha: — Şar bulunmaları ve toplantı gününden lâakal bir hafta evel mer- kez veya şubelerimize müracaatle duhuliye kartı almaları rica- olunur. mir Esnaf Esas mukavelenamemizin 56 ıncı maddesine tevfikan, hisse- lar heyeti umumiye toplantısı 25 mart 937 tarihine tesa- eden perşembe günü saat 14 de İzmir Ticaret ve Sanayi — Meşruttür. dası içtima salonunda icra edilecektir, Esas mukavelenamemizin 61 inci maddesi mucibince, asale- Toplantıya vekâleten iştirak edeceklerin de ortak olmaları RUZNAME —1 — İdare meclisi ve murakıb raporlarının okunması, 2 — 1936 yılı blânçosunun tetkik ve tasdiki ile idare mec- lisi âzasının ibrası. 1 - 4 — Kanuni müddetlerini bitirmiş bulunan 3 — Vilâyet umumi meclisi tarafından, İdare Meclisi aza- ğı için gösterilmiş bulunan namzedin intihabının icrası. idare meclisi —âzasının yerlerine yenilerinin seçilmesi. 5 — Müddetlerini bitirmiş olan iki murakıb için yeniden seçim yapılması. © — İdare Meclisi raporunda gösterilen kazancın dağıtılma şeklini ve gününü tayin, 7 — İdare Moclisi âzasına n urakıb ücretlerinin tayini. İR ESNAF VE AHALİ BANKASI İDARE MECLİSİNDEN verilecek huzur - haklarının ve FEVKALÂDE HEYETİ UMUMİYE İÇTİMAI 2999 Numaralı Bankalar kanununun muvakkat 3 üncü mad- mucibince, Bankamız esas mukavelenamesinde yapılacak tadilât şekillerini müzakere etmek ve karara bağlamak üzere nuhterem ortaklarımızın 25 mart 937 tarihine müsadif per- «mbe günü saat 16 da İzmir Ticaret ve Sanayi Odası içtima salonunda hazır bulunmaları rica olunur. Esas mukavelenamemizin 65 inci maddesine tevfikan, asa- “İeten veya vekâleten bir hisseyi temsil edenler de bu toplan- iştirak edebileceklerdir. RUZNAME Bankamız esas mukavelenamesinin 3, 5, 32, 36, 41, 5S0, 82, B3, 87 ve 90 numaralı maddelerinde yapılacak tadilât şeklini müzâkere etmek ve karara bağlamak. Tadil olunacak maddeler : Ot incü mad- n ashı : ddel şekli: in aslı : Muddel şekli: Muaddel şekli: " ikinci ddenin aslı: zaltıncı ddenin aslı: Şirketin unvanı (İzmir Esnaf ve Ahali bankası Türk anonim şirketi) olacaktır. Şirketin unvanmı (İzmir Bankası Türk anonim şirketi) olacaktır. Şirketin merkezi (İzmir) olacak gerek Türkiye- de ve gerek ecnebi memleketlerde lüzum gö- rüldükçe meclisi idare tarafından heyeti umu- miyeye arzedilmek şartile şubeler açılabilecek ve keyfiyet Ticaret Vekâletine ihbar ve gazete- lerle ilân edilecektir. îixketiıı idare merkezi (İzmir) dir. Memleket lahil veya haricinde yeniden şube küşadı, bu yoldaki idare heyeti kararının alelâde senelik toplantısında umumi heyet tarafından tasvib olunasına bağlıdır. Bu halde Maliye ve İktısat Vekâletlerine müracaatle muktezi izin alındık- tan sonra keyfiyet usulen ilân olunur. Şirketin umuru hissedarlar arasında heyeti umu- miyece intihap olunacak asgari üç azami yedi âzadan mürekkep bir meclisi idare tarafından idare olunur. Şirketin umuru hissedarlar arasından heyeti umumiyece intihap olunacak asgari beş azami yedi âzadan mürekkep bir maıi idare tara- fından idare olunur. Meclisi idare nizamnameci dahili mucibince şirketin umum muamelâtını tedvir etmek üzere bir umum müdür intihap ve tayin eder. İşbu müdür meclisi idarenin tabii âza- sındadır. Meclisi idare her sene âzası meyanından bir reis ve bir reis vekili intihap eder. Reisin ve- ya vekilinin bulunmadığı celselerde riyaset et- mek üzere âzadan biri o içtimaâa mahsus olmak üzere meclisi idarece muvakkaten reisliğe inli- hap olunur. Kâtiplik vazifesini ifa etmek üzere meclisi idare âzası meyanından ve hariçten biri intihap olunur. Riyaset vazifesi reise meclis celselerinde intizamı ve müzakeratın muntaza- man zaptını temin ve heyeti umumiye içtima- larına riyaset etmekten başka hiçbir. hakkı ta- kaddüm bahşetmez. Meclisi idare bankalar kanununda yazılı vazi- feleri ifa etmek üzere âzası arasından seçeceği iki âza ile umumi müdürden mürekkep kendi murakabesi altında üç kişilik bir idare komi- tesi teşkil eder. Bir âzanın hastalığında veya herhangi bir içtimaa iştirak edemiyecek bir mazereti vukuunda o âza yerine vazifle görmek üzere iki de yedek âza seçer. İdare meclisi âzalarının her birinin idare komitesinden, ko- mitenin faaliyeti hakkında her türlü malümatı istemeğe ve münasip göreceği her nevi kön- mağa salâhiyeti vardır. İdare komi- m m / satırlar arası açık Kırk birinci kalmamak ve çıkıntı yapılmamak üzere bir deftere yazarak her karar altını ayri ayrı imza- lamağa mecburdur. Komitenin; ittifakla verdiği kararlar doğrudan doğruya; ekseriyetle verdikleri kararlar idare meclisinin tasvibinden sonra infaz olunur. Meelisi idare azası kendi işleri için ibraz etme- maddenin aslı: leri lâzım ve mutad olan dikkat, basiret ve Muaddel şekli: Ellinci madde- nin aslı: faaliyeti şirket işlerinde dahi ibraz ve sarfa mecburdurlar. Meclisi idare delfatiri lâzımeyi tutmak ve müayyen - olan müddet zarfında sabık seneye aid mevcudat defterini bilânço, kâru zarar hesabını bittanzim heyeti umumiye içtimaından lâakal bir ay evvel mürakiplere tevdi ve lâskal sekiz gün evvel hissedaranın enzarı tetkikine koymakla mükelleftir. Meclisi idare her altı ayda bir şirketir matlübat ve düyununun bir hülâsai hesabiyesini çıkarıp mürakiplere verir. Her senei hesabiye nihaye- tinde bilânçodan maada şirketin ticari, mali ve iktısadi vaziyetini ve yapılan muamelâtın hülâ- sasını müş'ir bir rapor tanzim eder. Amortis- manlar için münasip şekil ve sureti ve ihtiyat akçesi miktarını tayin ve temmettüatın sureti tevzüni tesbit ve heyeti umumiyeye - teklif eder, İşbu esas mukavelenamenin her nevi tadilâtı ve yeniden — maddeler — ilâvesi hakkında heyeti umumiyeye - teklifatta bulunur. Heyeti umumiyeleri içtimaa davet ve işbu içtima- ların rüznamesini tanzim ve tesbit eder. Heyeti umumiyenin bilümum mukarreratını icra ve infaz hususunda meclisi idare heyeti umu- miyenin vekâletini haizdir. Meclisi idare azasının heyeti umümiyece azilleri vye icra ettikleri muamelâtın. heyeti umumiyece ademi kubulü halinde üçüncü şahıslar tarafmdan — ıktisap edilmiş olan hukuka halel gelmez. Meclisi idare azası kendi işleri için ibraz etmeleri lâzim ve mutat olan dikkat, basiret ve faaliyeti şirket işlerinde dahi ibraz ve sarfa mecburdurlar. Meclisi idare lâzım olan defterleri tutmak ve muayyen olan müddet zarfında sabık seneye ait mevcudat defterini, bilânço kâruzarar hesa- bini tanzim - ile heyeti umumiye içtimaından lâakal bir ay evvel mürakiplere tevdi ve lâakal on baş gün evvel hissedaranın tetkikine arzet- mekle mükelleftir. Meclisi idare her üç ayda bir sirketin alacak- larının ve borçlarının bir hesap hülâsasını ve yıl sonlarında senelik bilânçosunu tanzim ede- rek heyeti umumiyece tayin edilmiş olan müra- kipler tarafından tasdikli üç aylık hülâsaları taallük ettiği devrenin hitamından itibaren niha- yet üç ay zarfında ve senelik bilânçolarla kâru- zarar hesaplarını da heyeti umumiyenin toplanma tarihinden itilaren bir ay içinde şirketin mali, iktısadi vaziyetile yapılan muamelâtın hülâsasını göıteren idare heyeti ve mürakip raporlarile irlikte maliye ve iktısat vekâletlerine gönderir. Hesap hülâsalarını ve bilânçolarını ayni müd- det içinde biri resmi gazete olmak üzere en az iki gazete ile neşir ve ilân ettirir.. Amor- tismanlar için münasip şekil ve sureti ve ihti- yat akçesi mikdarını tayin ve temettüatın sureti tevziüni tesbit ve heyeti umumiyeye teklif eder. İşbu esas mukavelenamenin her nevi tadilâtı ve yeniden maddeler ilâvesi hakkında heyeti umumiyeye teklifatta bulunur. Heyeti umumi- yeleri içtimaa davet ve işbu içtimaların ruzna- mesini tanzim ve tesbit eder. Heyeti umumi- yenin bilümum mukarroratını icra ve infaz hu- susunda — meclisi idare heyeti —umumiyenin vekâletini haizdir. Meclisi idare azasının he- yeti umumiyece azilleri ve icra ettikleri mua- melâtın heyeti umumiyece ademi kabulü ha- linde üçüncü şahıslar tarafından iktisap edil- miş olan hukuka halel gelmez, Mürakiplerin vazifesi şirketin muâmelâtı umu- miyesini mürakabe ve hesabatını tetkik ve tef- tiş ve meclisi idare azasile müttefikan ve bilân- çonun şekli tanzimini tayin ve hisse senedatının vaziyetini tesbit, velhasıl şirketin menafiine mu- vafık gördüğü her nevi mürakabe ve teftişatı icra ve üç aydan fazla fasıla vermemek şar- tile zaman zaman şirket kasasını ve kuyad ve deftatirini kşntrol ederek mevcudun kuyu- data muvafakatı tesbit ve meclisi idare azasının kanun ve şirket mukavelenamesi ahkâmına tamamile riayet eylemelerine nezaret ve sene nihayetinde içtima edecek olan heyeti umumi- yeye şirketin vaziyeti, hesabatı ve bilânçesu ve meclisi idarenin faaliyeti hakkındaki kanaat ve mütalâatını havi bir rapor takdim etmektir. Mürakipler esbabı mübreme ve müstacele ta- haddüsü halinde heyeti umumiyeyi fevkalâde olarak içtimaa dayete mecburdurlar. Murakiplerin vazifesi şirketin muamelâtı umu- miyesini mürakabe ve hesabatın tetkik ve tef- tiş ve meclisi idare azasile müttefikan bilânço- Seksen ikinci maddenin aslı: Muaddel şekil: Seksen üçüncü maddenin aslı: Muaddel şekil: Seksen yedinci maddenin aslı: ankası idare meclisinden ÜUmumi Heyetin Çağırılması nun şekli tanzimini tayin ve hisse senedatının vaziyetini tesbit velhasıl şirketin imenafüne mu- vafık gördüğü her nevi mürakahe ve teftişatı icra ve üç aydan fazla fasıla vermemek şartile zaman zaman şirket kasasını ve kuyud ve de- fatirini kontrol ederek mevcudun kuyudata muvafakatini tesbit ve taczim olunan üç aylık hesap hülâsalarımı ve senelik bilânçoyu tetkik ve idare meclisi azasının kanun ve şirket mu- kavelenamesi hükümlerine tamamen riayet lemelerine nezaret ve kanuni müddetler içinde toplanacak olan umumi heyete şirketin vazi- yeti hesabı ve bilânçosu ve #'are meclisinin faaliyeti hakkındaki kanaat v — mütalealarını havi bir rapor takdim etmektir. Mürakipler mübrem ve müstacel sebeplerin tahaddüsü ha- linde umumi heyeti fevkalâde olarak içtima davete mecburdurlar. Her altı ayda bir şirketin mevcudad ve düyu natını gösterir meclisi idarece bir hülâsat he sabiye tanzim edilerek mürakıplere verilir.Bun- danbaşkaher sene nihayetinde bir mevcudat ve muvazene defteri tanzim edilir. Mevcudat vemu- vazene defteri, blünço, kâruzarar hesabatı, he- eti umumiye içtimar için tayin olunan günden âakal bir ay evel mürakıplarin nazarı tedkikine arzolunur. İşbu hesabat meclisi idaretarafından heyeti umumiyeye takdim olunur. Hissedaran yevmi içtimaa takaddüm eden onbeş gün zar- fında şirketimerkezine müracaatla mevcudat ve muvazcne defterini, kârızarar hesabını ve blân- çoyu mürakıplar ve meclisi idare - raporl tetkik ve bir suretlerini ahzedebilirler. Her üç ayda bir şirketin mevcudat ve düyu> natını gösterir meclisi idarece bir hülüsai he- sabiye tanzim edilerek mürakıplara verilir. Bun- dan başka her sene nihayetinde bir mevcudat ve müvazene defteri tanzim edilir. Mevcudat ve müvazene defteri blânço, kâruzarar hesa- batı, heyeti umumiye içtimar için tayin olunan günden İâakal bir ay evvel mürakıpların nazarı tetkikite arzolunur. İşbu hesabat meclisi idare tarafından heyeti umumiyeye takdim — olunur. Hissedaran yevmi içtimaa takaddüm eden on beş gün zarfında şirket —merkezine — mü: racaatla mevcudat ve müvazene — delterini kâruzarar hesabını ve blânçoyu — mürakıp- lar ve meclisi idare raporlarını tetkik ve bir suretlerini ahzedebilirler. Şirketin masarifi umumiyesile ba mukavele- name müdüriyete veyahut herhangi bir vazife- ye memur cdilen kimselere umumi veya hususi temettüattan tahsis edilen yüzdeler ve muhtelif amortisman bedelleri gibi şirketçe tediye veya tefriki mecburi olan mebaliğ şirketin — hesap senesi nihayetinde tanzim olunan senelik mev- cudat ve müvazene defterinde tesbit olunan ha- sılâtından badettenzil bakı kalan miktar temet- tüatı safiyeyi teşkil eder. Bu suretle hasıl ola- cak temettüatı safiyenin evvelâ yüzde (on) ihti- yat akçesinc tahsis ve saniyen itfa edilmemiş olan hisse senetlerinin bedelleri tesviye olunan kıs- mina yüzde (altı) nisbetinde birinci — temettü itasına kifayet edecek meblâğ ifraz edildikten sonra baki kalan kısmın: yüzde onu müessislere yüzde onu meclisi idare azasına yüzde beş meclisi idarenin tesbit edeceği şe- kilde — ikramiye olarak memurine ve umuru hayriyeye. Yüzde yetmiş beşi ikinci hisset temettü olarak hisse senetleri eshabına tevzi edilir. Şirketim masarifi umumiyesile bamukavelena- me müdüriyete veyahut her hangi bir vazileye memur edilen kimselere umumi veya hususi temettüattan tahsis edilen yüzdeler ve muhte- Kf amortisman bedelleri gibi şirketçe — tediye — veya tefriki mecburi olan — mebaliğ şirketin — hesap senesi nihayetinde tanzim olunan senelik mevcudat ve müvazene defterinde tesbit — olu- nan hasılâttan badettenzil baki kalan miktar temettüatı safiyeyı teşkil eder. Bu suretle ha- sıl olacak temettüatı safiyenin evvelâ — yüzde (on) ihtiyat — akçesine ve yüzde 5 muhtemel zararlar karşılığına tahsis ve saniyen itfa edib memiş olan hisse senetlerinin bedelleri tesviye olunan kısmına yüzde (altı) nisbetinde birinci temettü itasına kifayet edecek meblâğ — ifraz edildikten sonra baki kalan kısmın: Yüzde (on) müessislere Yüzde (on) meclisi idare azasına 4 Yüzde (5) meclisi idarenin tesbit edeceği şe* kilde ikramiye olarak — memurine ve umuru hayriyeye : Yüzde (yetmiş beşi) ikinci hissci t.mettü olar rak hisse senetleri eshabına tevzi edilir. Ş 83 üncü madde mucibince temettüatı senevir yeden müfrez mebaliğin terakümünden olan âdi ihtiyat akçesi şirketin muhtemel 28* rarlarına karşılık olarak hıfzolunur. H Bu saretle teraküm edecek olan meblâğ şirket