21 Mart 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

21 Mart 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

| Stanvik teşkil eder. Bu filim, Amerika filim âlemi tarafından İrlanda'lıların-| höşuna gitmek üzere vücude getirilen bir - filimdir. İrlan- danın çok kanlı bir şekilde bastırılan ilk ihtilâline aid bir kaç safha göstermektedir. Filim, kocası ihtilâlciler ara- sında bulunan genç bir ka- dinin - etrafında geçer ve ba- sittir. Bu filimin ruhunu Barbara Filimin mevzuundan ziyade- sahneleri çok güzel ve müessirdir. “Kalps'ı; adam,, filminde Büyük lokantaların büyük camları önünde, şurada bura- da sefilâne dolaşan Surden, birkaç sene evel ticaret arka- #daşını, ortağını öldürmüştür. Bir vakitler daktilografi olan, biraz hafif ve müsrif zevcesini delice sevmektedir. Ortağı, zevcesinin bir amanı olduğunu söylediği için de öl-; dürmüş, 20 seneye mâahküm | edilmiş, zındandan kaçmış, zevcesinin izini bulmuştur. Fa- kat kadının evlendiğini görüp sahte körlük takınarak sabık zevcesini öldürmüştür. Kadı- | fnın bir kızı da vardır. b k Kadın, kendisine hiyanette Bulunmadığını, kızın kendisi #«Londra Soidleri,, filminde, tam İngiliz zevkini ve faşıyan maruf iki artist: Tayrone Pover ve Madelerine Garroll Satılık Şuh ve güzel bir mevzuh üzerine kurulan bu filim, nazır, banker, fabrikator ve asil ,bir düzine kadar “şayanı hürmet, adamın hatıralarınıŞdilber bir hayat kadınının neşri teşebbüsü ile başlar, Bu dilber hayat kadını Mariz Lankret'tir. Mariz'in sevdiği bir serseri, bu hatıratın her faslına 25 bin frank kıymet koymuş ve müzayedeye çıkarmıştır! Dilber Jan Ober bu filimde harikalar yaratmıştır. Andre Ferri isminde den olduğunu ve amanı deni- len adamın bir arkadaşının sevgilisi olduğunu isbat edince at istemiş, kızını kucaklıyarak selâmet ordusuna girmek üze- re kaçm ştır. Bu hissi filimde Piyer Re- nuar - Sürden ve Mari Glori zevcesi rolünü yaratmışlardar. Korkunç Filimlerde; son yenilikler Bir vakitler cadı, cin, esrarlı"hal(ve hareketlere” müstenid * ve korku veren romanlar moda idi. Şimdi de ayni esaslar” dahilinde filimler yapılmaktadır. naklen vücude getirilen filimler için bu *Doktor Jekil ve Mösyö Hayd, bu Edgar Poe'den hususiyet pek - tabiidir. nevi filimlerdendir. Miryam Hopkins ve maruf * sinema artisti Frederik Marş |— bu filimin başlıca! kahramanlarıdır. ANADOLU TT MA SRTUMDRAAL DAT T TELUMUT TTT KS | Ü Emil Yanniges “Hâkimi mutlak,, ta Epice vakit var ki maruf sinema artisti Emil Yanniges- ten bahsedilmiyor. Almanyada Hitlerizmle arası bozulduktan sonra, birçok dedikodu ya- pılmıştı. Şimdi onlar da ke- sildi. Fakat Berlinden verilen bir habere göre Emil Yanni- ges “Hâkimi mutlak,, filminde çalışmakta ve mahud Alman milyarderi Hugo Ştaynin rolü- nü yapmaktadır. TW AZAYAAELALRA YD Y ÇAA Define değil Bir heykel bulundu Tire, ( Hususi) — Tire'nin Osmancık köyü ahalisinden kavas oğlu Hüseyin, köyün yüksek bir mahallinde bulu- nan tarlasındaki ( hayıt ) ve fundalıkları temizlemek emelile toprağı kazarken - baltasının büyük kıt'ada bir taşa tesa- düf ettiğini anlamış, define buldum, zannile heyecana düş- müştür. Hüseyin sessiz sadasız bir müddet çalışınca kazma:- sına dokunan şeyin define de- gil, birbuçuk metre irtifanda mermerden yapılmış başsız bir kadın heykeli olduğunu gör- müş ve keyfiyeti köy muhta- rına haber vermiştir. Vak'a üzerine tarlada yapı- lan tetkiklerde büyük eb'adda, murabba şeklinde bir takım tuğlalardan döşemeler bulun- duğu, ayrıca etrafı çevrili ka- birler mevcud olduğu görül- müş ve bu kabirlerden de top- raktan mamul bazı kandil ve su kapları zuhur etmiştir. Bütün bu asarın ve heyke- lin eski Yunan medeniyetine aid olduğu tesbit edilmiştir. Eser Tire Halkevi müzesine nakledilmiştir. Selânik panayırı Şehrimiz Ticaret odasına bildirildiğine göre, Selânik on ikinci enternasyonal panayırı 5$ Eylülde açılacak ve 26 Ey- lülde kapanacaktır. köpek değil mi? W Patviçya Ellis, vücud ahengi ve işvesi ile tanınmış bir sinema yıldızıdır. Şimdiye kadar hiçbir erkeğe ilânı aşk etme- miş olmakla iftihar eder. Fakat, köpeğine karşı her zaman: — Benim şeker Totocuğum, beni seviyorsun, ben de seni seviyorum, ve.. böyle bir itirafa mazhar olan ilk mahlük ta sensin!.. Dermiş.. «0 Si Viyanada darbet hükü- met hazırlanmış ——— . gae — — Başı T inci sahifede — Bazı mehafilde Almanyanın tevessüüine mani olmak için bunun yegâne çare olduğu kanaati vardır. Fakat Macaristan buna itiraz et- mektedir. Bu hususta da — bilhasıa İtriya ve Yugoslavya'nın buna mu- arız olduğunu ileri sürmektedir. Budapeşte, 20 (AA) — B. in ziyareti mönasebetile neş- tebligde — ezcümle töyle denilmektedir; “Görüşmeler Roma protokolla- mını imzalamış devletleri — alâkadar eden bütün meselelerde tam bir fikir mutabakatımı — göstermiştir. Bilhassa Roma protokollarının mu- kaddesliği ve doğruluğu kaydolun- muş ve B. Mustoliniye bu yolda bir telgraf gönderilmesi kararlaş- tırılmıştır. Avusturya ve Macaristan Ro- ma paktırın - örte Avupada sulhun idamesi için en iyi zamin ve sulb- perver inkişafı baleldar edecek her türlü hücuma karşı eti iyi muhafız olduğu fikrindedir. İki devlet komşu devlctlerle iyi münasehetler tesisini lüzumlu gör mektedir. Avusturya ile Macaristan arasında ekonomik bir işbirliğinin esatları üzerinde de Tanmıştır. İki memleket arasındaki eko: Domik görüşmelere devam oluna- cakur. « Kiralık Ev Gayet havadar bahçeli gü- zel manzaralı kullanışlı kirası elverişli Göztepe vapur iske- lesine dört dakika mesafede iki ev kiralıktır. Göztepe'de Abdülezel so- kağında yokuşta bakkal Bay Bedri'ye veya telefonla 2256 numaraya müracaat, HAZERARAS A Türk - Hollanda Ticaret anlaşması redilen — resmt mutabık. ka- imzalandı — Başı 4 üncü sahifede — tiğinde şüphe yoktur. Nevi ve şekilleri itibarile büyük hu- susiyet ve yenilikler ihtiya edi- yor. İki tarafca da uzun ted- kikler neticesinde varılmış sa- mimi? kânaatlere müstenid bu- lunması başlıca kuvvetidir. Fi- liyat sahasında temin &deceği inkişafı da —yakın zamanda görmek bu işde çalışmış olan: lar için ayrı bir zevk - teşkil edecektir. Bu vesile ile muhab- betlerimi ve beraber çalıştı- ğımız arkadaşlarıma -takdirle:- rimi izhar ve ilade etmeyi bir vevk telâkki ederim. Hollan- danın bundan evvel - imzala- dığı mali anlaşmanın mana ve ehemmiyeti izaha bile muhtaç deği Postve kı Almanyadan şehrimiz Türk- olisine müracaat eden bazı firmalar, tutkal imaline yarıyan deri, kemik, kıllı keçi derisi, at, domuz ve inek postları ve kılı istediklerini ve İzmirde bunları satan tüccarla iş yapa- caklarını bildirmişlerdir. , ise Bugün heyecanlı maçlar var — Başı 1 inci sahifede — tesadüf bulunmaktadır. Bugün İstanbul'da Fener- bahçe-Beşiktaş ve Galatasa- ray-Güneş, Ankara'da Genç- lerbirliği-Ankaragücü, — İzmir- de de Üçok-Doğanspor kar- şılaşmaları ile —millf küme maçları başlamış olmaktadır. Milli küme bizde ilk defa tatbik edildiği ve aşağı yu- karı üç memleket takımları arasında — yekdiğerine yaâkın vaziyetler hasıl olduğu için, netice büyük bir alâka ile beklenmektedir. Bugünkü İzmiz maçında her iki takımın nasıl bir kadro ile çıkacakları meçhuldür. Ge- çen haftaki hususi maçlarda Doğanspor, aşağı yukarı daha iyi anlaşan bir takım vermiş ve bunun neticesi olarak De- mirsporu 13-0 gibi büyük bir farkla yenmişti. Buna muka- bil, Üçokspor, hem noksan, hemde yanlış tertip edilmiş bir kadro ile oynamıştı. Bu temasın, bugünkü —maçta ta- kımların hazırlanmasında amil olacağı şüphesizdir. Görünüşte her iki takim arasında kuvvet farkı yoktur. Hangisi daha anlaşmış bir oyun verirse neticeyi kazana: bilecektir. Maamafih, Doğan- spor müdafaa hattı, Üçokspo- ra nazaran daha kuvvetli, fa- kat buna mukabil Üçoks,or muavin hattının rakibine na- zaran daha düzgün ve ahenkli çıkması ihtimali vardır. Mu- hacim hattı, ufaktefek ayrılık- larile yekdiğeri ayarındadır. Bugünkü maç, hiç şüphesiz çok çetin, zevkli ve heyecanlı olacaktır. Daha dünden itiba- ren, mühtelif tahminler ve bahisler bile başlamış bulun- maktadır. Bu maçtan evvel, — İzmir mıntakası mukavemet koşucu- ları arasında 5000 metre mu- kavet koşusu vapılacak ve Ankara da yapılacak Türkiye birinciliklerinde — mıntakamızı temsil edecek olan üç atlet seçilecektir. Fransa'da Bir Bankâyı soydular Liyon, 20 (Radyo)— Avin- yonda, Paris bankalarından birinin şubesinden, hamiline tediyesi meşrut iki milyon çek çalınmıştır. Hırsızlar, ehemmiyetle ta- kib edilmektedir. B En iyi fotoğraf malzemesi Başdurak - Emirler çarşısında Hamza Rüstem fotoğraf hanesi nde bulunur. Izmir Yün Mensucatı Türk A. Şirketinin Halkapınar kumaş fabrikası Tarafından mevsim dolayısile yeni çıkardığı kumaşlar Sağlam Zarif OG KUrUNU Ve ucuzdur GAKSMNLYA ” TLL VREEOETEEND Yeni yaptıracağınız elbiseler için bu mamulâtı tercih ediniz Satış yerleri: Şikg kakdorgı 16 gemarada Mimar Kemalettin caddesinde FAHRİ KANDEMİROĞLU ieineR A