20 Nisan 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

20 Nisan 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

5-3 mağlüb ettiler ———... İzmirli çocuklor, pazar maçın- seeda fevkalâde oynadılar Sahayı dolduran kalabalıktan blr grub Pazar günü Alsancak saha- sını dolduran - seyirciler çok heyecanlı ve zevkli bir maç seyrettiler. İstanbulun Güneş takımı ikinci temasını Doğan- sporla yaptı. İzmir takımı, çok seri ve zevkli bir. oyun- dan sonra 3-5 galibiyetle sa- kadan ayrıldı. Misafir takımın cumartesi günü Üçoku büyük farkla mağlüb etmesinden sonra halk, Do- gansporun bu kuvvetli takıma karşı alacağı neticeyi görmek istemiş ve sahayı doldurmuş- tu.. Doğanspor - takımının - bu | ©» oyunda gösterdiği mevcudiyet ve muvaffakıyeti alkışlamaktan geri kalamayız. Takımın onbiri de güzeldi. Her oyuncu ta- kımda aldığı vazifeyi tam bir idrak, tam bir neş'e ve zevk ile yerine getirdi ve çalışma- | sının büyük semeresini gördü. Bilhassa ortamuhacim mev- künde oynıyan ve dört golün kahramanı olan Hakkı 22 Ooyuncunun en iyisi idi. Misa- fir takım ise birinci devrede O1 galibiyetten — birdenbire 1-4 mağlübiyete düşmesine rağmen normal ve ahenkli bir öyun çıkardı, ikinci dev: rede lüzumsuz yere sert bir oyun sistemi takibi suretile kısmen oyunun ahen gini boz- du. Güneş kalecisi Cihad beş gol yemesine rağmen takımı- nın en iyi oyuncusu idi. Bil- hassa havadan gelen toplara! hâkimiyeti şayanı takdirdi. Hakem Ankaralı Bay - İb- rahimin daveti üzerine takım- lar sahaya dizildikleri zaman şöyle bir kadro gösteriyor- lardı; Güneş: Cihad, Reşad, Fa- ruk, İbrahim, Rıza, İsmail, Tener, Rebii, Necdet, Salâhed- * din, Refii, Doğanspor: Mahmud, Ad- nan, Fethi, İsmail, Nurullah, İrfan, Sabri, Fuad, Hakkı, Mehmed, Reşad. Oyuün 17,10 da Güneşin, avutla neticelenen seri bir akı- nile başladı. Mahmudun orta- ladığı topu Hakkı solaçığa yolladı. Sabri yetişemedi, (top tekrar ortaya geldi. 4 üncü dakikada Doğansporlular Gü- neş kalesine kadar dayanan ilk akınlarını yaptılar. Semere- siz kalan bu akından sonra mukabil hücuma geçen Güneş takımı oyuna daha müessir olur gibi gözüktü ve nisbi hâ- kimiyeti neticesinde, 8 inci dakikada Salâheddinin ayağın- dan bir gol çıkardı. İzmir ta- | şekil aldı. Bu anlarda Güneş | ğ SAa e çS B e Z kımına harekete getimek için Güneşin bu göolü kâfi geldi. Bu dakikadan sonra İzmir ta- kımı daha insicamlı, daha dik- katli oynamağa başladı. Sağ- dan soldan yaptığı akınlarla Güneş kalesini çember altına aldı. 10 uncu dakikada Fuadın tutulmaz bir şütünü görüyoruz. Cihad harikulâde bir sıçrayışla topu yakaladı ve muhakkak Hakem Bay İbrahim yan hakemlerle beraber bir gole mani oldu. 14 üncü dakikada ceza çizgisi dahilinde Hakkıya kasden favul yapıldı. Doğanspor penaltıdan ve Hak- kının ayağından beraberlik sa- yısını çıkardı. 2 dakika sonra Sabri Güneş kâlesine doğru topu sürdü ve ortaladı. Faruk el ile topun seyrine mani olun- ca İzmir takımı bir penaltı daha kazandı ve ikinci golünü Altı, Avantajı alan Doğanspor takımı hâkim oyununa artık tam bir ahenkle devam ediyor- du. 18 inci dakikada 18 çiz- gisi üzerinde bir firikik kazan- dı. Sabri çekti, fakat top avuta gitti. 20 inci dakikada Güneş aleyhine bir körner ve- rildi. Sabri isabetli bir vuruş- Atyarışları Satış koşusu iyi oldu Yarış ve ıslah encümeninin İlkbahar üçüncü hafta koşuları Pazar günü Kızılçullu alanında yapılmıştır. Saha çok kalaba- lıktı. İlk koşu satış koşusu ve yerli yarımkan Arap ve haliskan Arap at ve kısrakla- rına mahsustu. 2000 Metre mesafeli olan bu koşuda (Zey- bek) birinci, (Galip) ikinci ve (Mümtaz) üçüncü geldi. Üç yaşındaki yerli, yarımkan Arap ve haliskan Arap tayla- rına mahsus ikinci koşunun ikramiyesi 290 lira, mesafesi 1000 metreydi. (Uysal) birinci, (Dicle) ikinci ve (Duhan) üçün- cü geldi, Tay deneme koşusu olan üçüncü koşu yerli haliskan İngiliz taylarına mahsustu, ik- ramiyesi 550 lira, mesafesi 1600 metreydi. (Girgin) bi- rinci, (Taşpınar) — ikinci ve (Baylan) üçüncü geldi. Dördüncü koşu, dört ve daha yukarı yaştaki yerli ya- rımkan İngiliz at ve kısrakla- rına mahsus, 285 lira ikrami- yeli 2000 metre mesafeliydi. ( Gülizar ) birinciliği, (Andran Budin) — ikinı ve (Bay- burd) üçüncülüğü aldı. | — Beşinci koşu dört ve daha | yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısraklara mahsus, 1600 metre mesafeli, 230 lira ikra- miyeliydi. (Restooka) birinci, (Şlem) ikinci ve (Kazbadalya) | üçüncü geldi. Önümüzdeki Pazar gene koşular vardır. bir iki fırsat daha yakaladı. Fakat İzmir kalecisi fedakâ- rane müdahalelerile gole mani oldu. 38 inci dakikada ve Gü- neşin takım halinde hücuma geçtiği bir anda Hakkı topu yakaladı ve bugün en iyi oyun- larından birini oymyan Sabriye geçirdi. Sabri süratle indi ve kale önünde müsaid vaziyette duran Fuada bir pas verdi. Fuad vole bir varuşla İzmir takımına 4 üncü bir sayı da- ha kazandırdı. 40 ıncı daki- kada İzmir aleyhine bir kor- ner verildi. Rebii müsait va- ziyette topa kafa ile vurdu, top kalenin üst direğinden ge- çerek avut oldu. Bundan son- raki çalışmalar netice vermi- yerek devre 4-1 Doğanspor£ lehine bitti. İzmir takımı ikinci devreye günü daha neş'eli olarak girdi. Fakat ilk dakikalarda kazandığı kör- nerden istifade edemediği gibi 5 inci dakikadan sonra Güneş takımının nisbi bir hâkimiyet temin ettiği görüldü. Güneşin tevali eden akınla- rına Doğansporlular da - sol la topu Güneş kalesi önüne |Façıkları vasıtasile mukabele attı. Hakkı havadan gelen to- pu kafa ile karşıladı. Top di- direğe çarptı, geriye “döndü, Hakkı tekrar - kafa ile topu üçüncü defa olarak Güneş ka- lesine soktu. Bu dakikadan sonra Güneş takımı daha azimkâr bir oyun çıkarmak için harekcte geçti ve merkez- den İzmir kalesine doğru ak- mağa başladı. Bu akınlara İzmir takımı da mukabele ediyordu. Oyun bir- denbire çok seri ve heyecanlı gözlülüdü ediyorlardı. 8 inci” dakikada Sabri İzmir takımının bir hü- cumu esnasında sakatlanıp çık- tı, $ dakika sonra tekrar gir- di. Aradaki gol farkını hafif- letmek istiyen Güneş takımı İzmir oyuncularını yıldırmak için sert oynamağa başladı.. Güneşliler takım halinde İzmir kalesine yükleniyorlardı. On- dokuzuncu dakikada da Salâ- hiddin topu ağlara takarak Güneş takımına biribiri üzerine iki sayı daha kazandırdılar. Bu goller tekrar İzmir takımını ANADOLU Başvakilimiz çarşamba günü İstanbula dönüyor — Başı | nci sahifede — ile General İsmet İnönünün geçtik. leri yollara binlerce çiçek buketi atılmış misafirler bn çiçekler üze- rinde yürümüş, kralın istirahatine mahsus saraya müvasalatle — orada bir müddet kalmışlardır. Bosnada havamın çok yağmurlu olmasına rağmen yüz binlerce halk yollara dökülmüş, Başbakan ile Ha. riciye Vekilini görmek için tehalük gösterimişlerdir. Bu esasda mumka tarafından İstiklâl marşı çalınmış: — Yaşa İsmet İnönü! Sadaları yükselmiştir. Yu- göslavya siyasi tarihi General İsmet İnönüne yapılan tezahü- rat gibi bir hâdise kaydetme- miştir. Belgrad, 19 (Radyo) — Tür- kiye Başbakanı ve Hariciye Vekili, saat 1,20 de Sofyaya hareket edeceklerdir. Belgrad gençliği, büyük misafirleri teş- yi için hazırlıklar yapmaktadır. Büyük misafirler, Yugoslavya milletinde silinmez hatıralar bırakarak Belgraddan ayrıla- caklardır. Yugoslav milleti, sa- mimi surette misafirperverli- ğini göstermiş ve bundan yük- sek bir zevk duymuştur. Bütün Yugoslavlar, değerli misafirlerinden büyük Yugos- lav milletinin saygı ve sevgi- lerini Atatürke iblâğ etmele- rini rica ediyorlar. Belgrad, 19 (Radyo)— Tür- kiye Başbakanı general İsmet İnönü ile buraya gelmiş olân Türkiye gazetecileri şerefine Saylav Bay Malik tarafından Yugoslavya eski kralı Sa Ma- jeste Aleksandımn — mezarları civarında kâin Şomadiye kö- yünde bir ziyafet verilmiştir. Ziyafet, çok samimi hasbıhal- lerle geçmiştir. Türkiye gazetecileri tarafın- harekete getirdi ve 33 üncü dakikada Hakkı güzel bir vu- ruşla topu Güneş ağlarına S inci defa olarak taktı.. Bun- dan sonra Güneş son gayre- tini sarfa başladı. Fakat tam bir tazyik altına düşmüştü. Netice değişmedi. Oyun 3-5 Doğanspor lehine bitti. İstanbul maçları İstanbul, 19 ( Hususi ) — Gençlerbirliği, bire karşı iki sayı ile Beşiktaş takımını yendi. Galatasaray ile Fenerbahçe arasında yapılan maçta da, her iki takım sıfırla berabere kalmışlardır. Ankara, 18 (Hususi) — Be- şiktaş takımı bugün ikinci ma- çını Gençlerbirliğine karşı ver- di. Oyun çok canlı ve biraz da sert geçti. Her iki takım sayı çıkaracak ve buna muka- bil sayı imkânı vermemek için çok çalıştılar. Neticede Genç- lerbirliği 1—0 Beşiktaşı yendi. İstanbul, 18 ( Hususi ) — Galatasaray - Fenerbahçe, bu gün Taksim sahasında binler- ce seyirci karşısında oynadı- lar.. Her iki takım, hakikaten güzel oynadı. Fakat sayı çıka- ramadılar, berabere kaldılar. Boks evi Eski Boks salonu müessis ve muallimi Bay Nuri Koparal İkiçeşmelik caddesinde Çeş- meli Bay Hasanın kıraatanesi ittisalinde Boks çalışma evi namile bir yurd açacaktır. Hükümetten resmi müsaadesini almıştır. Birkaç gün içinde boks levatımı — tamamlanacak ve açılma töreni yapılacaktır. 13 Senedenberi İzmirde bu vadide emeği görülen Bay Nuri Koparala muvaffakıyetler dileriz. dan müteveffa >kral Aleksan- drın mezarına Türk bayrağına sarılı bir çelenk konmuştur. Bir dakika hürmet sükütundan sonra Türk gazetecileri, Kara Yorgi hanedanının mezarlarını ziyaret etmişler ve müteveffa kral Aleksandırın — mezarına konmuş olan çelenk, altın ve tunçtan — yapılmış - çelenkleri görmüşlerdir. Şomdiye belediye reisi Bay | Stoviç ile kooperatif reisi, | Türk gazetecilerine hitaben birer nutuk irad etmişlerdir. Bu nutuklarda Atatürk Türki- yesi selâmlanmıştır. Belediye reisi nutkunda: — Kara Yorgi hanedanının bu doğum yerinde Atatürk Türkiyesini — selâmlamak en mesud bir nimettir. Biz vaktile beşikte Türke saygı göstermek terbiyesini gördük. Bugün, bü- tün Türkleri seviyoruz, çok seviyoruz. Ben ve bütün Yu- goöslav milleti, Kamâlist Tür- kiyeyi seviyoruz. Müteveffa kral Aleksandrı sevdiğim derecede büyük Yugoslavyanın dostu Atatürkü de seviyorum. Büyük Atatürke sevgi ve saygılarımı söyleyiniz. Büyük Türkiyenin matbuat erkânını samimi su- rette selâmlıyorum. Türk gazetecileri namına Ulus başmuharriri Bay Falih Rıfki Atay; bu nutka - cevab vermiş ve Yugoslav milletinin gösterdiği sevgi ve saygıyı | Türkiye cumhurreisi Kamâl | Atatürke arzedeceğini vadey: lemiştir. Gece halk üniversitesinde Türkiye gazetecileri şerefine bir ziyafet verilmiş ve gazete- cilere ikişer şişe eski şarap hediye edilmiştir. Bu şaraplar, saray mamulâtındandır. Türk gazetecilerinin Şomadiyedeki ziyaretleri esnasında Romanya tayyarecileri de buraya gel- mişlerdir. Belgrad, 19 (Radyo) — Tür- kiye Başbakanı General İsmet İnönü, Mustarda iken Vreme gazetesinin Mustar muhabirine beyanatta bulunarak Yugos- lavyanın Adriyatik denizindeki kuvvet ve hametini evelce de bildiğini, Adriyatik denizile beraber Yugoslavyanın Akde- nizde de mühim bir âmil ol- duğunu söylemiş, Yugoslav milletinin kahramanlığını tek- rar etmiş, Yugoslav ve Türk milletlerinin şecaat ve kâhra- manlıklarını zikreylemiştir. Atina' üniversitesi- iinin yıldönümü mi madalyasını veren Atina Aka- demisi reisi nutuk söylemişlerdir.” Bundan sonra da Alfabe wra- siyle ve her birisiüç dakika olmak üzere Avrapa ve Amerika Üniver- sitelerine mensup otuz. delege söz almışlardır. Almanya namına Dolger, Avus- turya narmına Moistar, Belçika na- mına Caart, Bulgaristan mnamına Arnavutdof, Mısar namına — Ahmet Lütrfi Esseyd paşa, Amerika — birle. şik devletleri namıma Mac Vet ve James Allen, İngiltere namına Do: nald Sruan ve Rolberison, Maca- ristan namına Tanko, İtalya nam- na Gulliano,' Romanya namına Ba- besco, Çekoslovakya namına Salac, Türkiye namına Mourzzaffer Göker ve Yagoslavya mamımna da Gayko: laviç söz söylemiştir. Delegeler bilâbare — stadyomda atletizm şenliklerinde hazır —bulun- muşlar ve — Üniversite talebeleri Koralinin konserini dinletmişlerdir. Akşam Üniversite rektörü bü- yük bir ziyalct vermiştir. Atina ve Akrepol bu münare: 20 4/937 ÇK Molin Adrians marka çayır makineleri 50 liraya, çok sağı lam, garantili, yedekleri çok orak biçme tertibatı da fakır labilir. İbrahim Külâhdaş Manisa İzmir 1 inci icra me.'dan: Tevhidenin Emlâk ve Eytam bankasından ödünç aldığı pa: raya mukabil bankaya ipotek eylediği — İzmirde Güzelyalt muhtar Osman efendi - soka- ğında 9 No. l1 haneye üç ayak taş merdivenle kapıdan girilince bir hayat solda bir, karşıda bir oda ittisalinde mutbak ve helâ ve gusulhane arkada avlu ve helâ, bodrum, beton mutbak üstünde bir küçük odası mevcud 800 lira kıymetli bu evin mülk kiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam bankası kanun” mucibince bir defaya mahsus olmak şartile artırması 20/5/1937 perşembe günü saat 11 de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun — mer'iyete girdiği tarihten sonraya mü- sadif olması hasebile kıyme- tine bakılmıyarak en çok ar- tıranın üzerine ihalesi yapıla- caktır, Satış 841 numaralı Em- lâk ve Eytam bankası kanunu hükümlerine göre yapılacağın- dan ikinci artırma yoktur. Sa- tış peşin para ile olup müş- teriden yalnız yüzde ikibuçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtilak hâakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- sile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde malüm hakları tapu sicilince olmadıkça paylaşmadan hariç - kalırlar. 8/5/1937 tarihinden itibaren şartname herkese açıktır. Ta- lip olanların yüzde yedi buçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/8017 — dosya — numarasile İzmir 1 inci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. 843 Emlâk ve Eytam bankasından: 37/8017 icra dosya numa- rasile satılan, yukarda evsafı yazılı gayrimenkulün — alıcısı isterse, bankamızca bu gayri menkuüle konulacak — kıymetin yüzde ellesine kadar umumi şartlarımız — dahilinde — ikraz yapılabilir. —e betle baştanbaşa donanmıştır. 1937 de Üniversitenin ilk bi- nası olan Clesathisin eski konağı müze haline ifrağ edilecektir. Gazeteler bu münasebetle Av. rupa, — Amerika Üniversitelerinin €eki Elen dili ile çektikleri tebrik tolgraflarının —metinlerini — neşret- mektedir. K YSEEES P. EE. ESEEF.SSTİ FYRESTE —aj H ei e S oarLrı ÜN . -