31 Temmuz 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

31 Temmuz 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Onun bıl(ışlıırımn — hazırladığım dersimin ahen- — gini kaybediyor, yaptığım va- — zifelerde en küçük bir hata- — min mevcüd bulunmaması için | babam eşi dostu uyku saatlerimi verdiğim za- ı hocamı da unutmamıştı.. manlar bile bulunuyordu. Bu- — mâ& rağmen hocamın gözlerin- de hiç birşeyi beğnmiyor bir — hissin ateşli gururu yanıyordu. — Düşünüyordum.. Hocamın be- — hi takdir etmeyişindeki sebebi anlamıyor, çocukluk devresi içinde yaşıyan ve genç kızlığa daha birçok şeyleri bulunan bir haşarı hesabına buna ta- hammül edemiyordum.. Bir gün; ufak bir kır ge- zintisinden dönmüş, mektepte bir koltuğa uzanmıştım.. Elim- de bir doktorun sıhhi - bir etüd üzerine yazılmış iyi bir kitabı vardı.. Gözlerim sayfalar üzerinde, bilmiyorum, ne kadar bir za- man kalmıştı. Birdenbire ho- camın sesi kulağımı doldurdu.. Alaylı bir gülüşle: — Roman mı okuyorsunu:?. Diyordu. Hiç birşey söyle- meden odamıza çekildik. Ha- zırladığım — vazifeleri — göster- dim, dersimi bitirdim.. Fakat nerede ise hıçkıra hıçkıra ağ- hyacaktım.. O hâlâ için için gülüyordu. .. Aradan iki sene — geçti.. Mektebi büyük muvaflakıyetle bitirmiş, — Fransızcayı Alman çocukları Berlin, 30(A.A.) — D. N. B. Ajansı bildiriyor: Bir müddet evel Kızılhaç — cemiyetinin teşebbüsü üzerine Teplitzdeki Almanlar cemiyeti ile Reichenberg mıntaka ko- misyonu Çekoslovakyadaki Al- man çocuklarının yaz mevsi- mini geçirmek üzere Alman- yaya gönderilmesi hakkında bir teklif almışlardır. Çekoslovak makamatı. bu seyahatin arzu edilmiyen bir vaziyet tevlit etmesinden kork- maları üzerine bu - çocukların Berlindeki Çekoslovakya orta elçiliği nezaretinde misafir ed - leceklerine dair teminat veril- Buna rağmen Çek maka- matı bu yardım . işine muva- fakat etmemişlerdir. Selâhiyettar Alman - mahfel- lerinde bu hattı hareket Al- manyaya karşı gayri dostane addedilmektedir. — Zira Çek makamatı Sudet Almanlarının çocuklarının Danimarka, Avus- turya ve İsviçreye ayni suretle seyahatlerine hiçbir - itirazda bulunmamıştır. Ahmed Rasim İçin İstanbul Halkevinde ihtifal yapıldı İstanbul, 30 ( Hususi ) — Halkevinde bu akşam merhum Ahmed Rasim hakkında ihti- fal yapılmıştır. Bu münasebetle birçok hatipler, merhumun ha- tırasını taziz ederek söylevler vermişlerdir. Polis divanı Polis divanı, dün Emniyet müdür muavini B. İsmail Kün- tayın reisliği altında toplan- uı, bazı pulıılm aid suç kerede | çarpıyordu. | Ne yapalım ki kendi ! ORANANLLKLALLALLAL LA Çekoslovakyadaki | Seher Balıi K sertliği | lisanım kıdnı benimsem, — karşısında saatlerce yorularak ' Bıbıının arkadaşlarından Şem- Avusturyadan — geldiğinin | ikinci ayına kalmadan beni | istetmişti. Söz kesmek için çağırırken Ba- bam büyük bir iftiharla: — BSercin, diyordu, seni yetiştiren hocanın elini öp- sene.. Kalbim tıkanacakmış gibi Hocamın dudak- larında eski gülüşünü görme- mek için gözlerine bakmadan elini tuttum.. Saadetler te- menni ederken: — Sercin, âdeta bir vekar demeti diyordu.. Caz bütün dehşetile çalıyor, dansedenler hummalı bir hızla dönüyorlardı. Memnun değil miydim, Şemsi beni mesud edemiyecek miydi?. İçimde tuhaf tuhaf birtakım hisler saadete uzak - kaldığı- mi işaret ediyordu. Şemsinin yanında hocamın ahenkli se- sini duydum.. Beni ufak bir valse davet ediyordu. Tiriki defa döndükten son- ra yüzüne baktım.. Gözleri yaşlı, sesi titrekti.. Ben de - aynmı aynı yakınlıkla: — Müşterek - kabahatlerde günahı iki taraf müsavi kabul Ben de mesud değilim.. herşeye - siz sebebiyet verdiniz hocam? Diyebildim., Seher Batı Lehistan Zahire ihracatını kayıd altına aldı Varşava, 30 (A.A.) — Zirai mahsulât fiatlarının temevvü- cüne mani olmak üzere hükü- met buğday, çavdar, yulaf ve ince un ihracatının müsaade- siz olarak yapılmasını menet- miştir. Bu baptaki kararname 1 Ağustostan itibaren meriyet mevkiine girmekte olup müd- deti bir senedir. Lilde grev 1300 Maden amelesi işi bıraktı.. Lil, 30 (Radyo) — 1300 maden amelesi tarafından grev ilân edilmiştir. Bu greve Le> histanlı bir amele hakkında patronların verdikleri bir ceza sebeb olmuştur. Sen Kentenden alınan bir habere göre, çiftçi amele grevi genişlemekte ve zirai vaziyet vehamet kesbetmektedir. Polis mektebine gidenler İstanbuldaki polis mektebine girmek için İzmirden - talib olanların , mekteb mü- dürlüğüne gönderilmişti. Talip- lerin 1 Ağustosta İstanbulda, mektepte bulunmaları - lâzım geldiğinden mektebe girmek istiyen (150) genç İstanbula gitmişlerdir. heyecan ve eder.. | Ç. Cinsi Üzüm satışları Ç. Alıcı Ku Si Ko 5. 3 Esnaf Ban. 13 50 13 50 Zahire satışları SK EE 35 Buğday 349 Arpa 184 K. Darı 4 50 6 6 25 8 li | dürlüğünden: No. Cinsi 7 Ev 28 Ev 473 Dükkân Mevkii Tilkilik caddesinde Karşıyaka İktısad S. San'atlar mektebi yanında 3 üncü Karaosman cad. 2 inci Belediye caddesi 2 inci Belediye caddesi Bakır Bedesteni Peştemalcılarda Bekirpaşa hanında Karşıyaka Celâl bey sokağı Fırın Karşıyaka İktısad sokağı 477 Dükkân — Karantina San'at mektebi yanında 71 Ağaç zeytin Karşıyaka Soğukkuyu 28 ı » — Buca Üçkuyular İdarei Hususiye akaratından olup yukarıda yer ve cinsleri yazılı akar kiraya verilmek üzere 25-7-937 gününden itibaren 10 gün müddetle temdiden açık artırmaya çıkarılmıştır. Şart- ları öğrenmek istiyenlerin her gün Hususi muhasebe müdü- Mağaza Dolap 116 Mağaza 17 10 85/87 Baraka riyeti Varidat kalemine ve pey sürmek istiyenlerin de ihale 10 dan 12 ye kadar 30-31-1-3 “ “YARINI günü olan 5-8-937 perşembe günü saat Vilâyet Daimi encümenine müracaatları ilân olunur. . .. .. . .. İzmir gümrükleri başmüdür- * v ee lüğünden: ı — Bış direktörlüğümüzle ithalât ve ihracat gümrük mü- dürlüklerinde açık bulunan daktiloluk vazifelerine me- mur alınacaktır. Bir dilekçe ile talip olanların bu hasusta ibraz olun- ması lâzımgelen evrakı müsbitelerininin nelerden iba: ret olduğunu ve ne gibi şeraiti haiz bulunacaklarının öğrenmek üzere Baş direktörlüğümüze — müracaatları lâzımdır. İmtihan günü 16 /8/ 937 pazartesi günü saat 13,30 dadır. Baş direktörlükten öğrenilerek tanzimi icap eden ev- rakı müsbitelerin nihayet Ağuslosun 13 üncü gününe kadar ibrazı lâzımdır. 31 1 3 2625 Inhisarlar umum müdürlüğü İzmir başmüdürlüğünden: Alsancaktaki depolarımızda mevcut 10855 kilo kullanılmış kalın çul ve 4206 kilo ıskarta çul ve kanaviça parçaları pa- zarlıkla satılacaktır. İsteklilerin 144,20 lira 4 /8/ 937 günü saat 15 te başmüdürlüğümüzdeki komisyana gelmeleri. 2639 “Askeri fabrikalar umum mü- dürlüğünden: 1000 Metre mik'abı Ceviz v tomruğu Tahmin edilen bedeli 40,000 lira olan yukarıda mikdarı yazılı Ceviz tomruğu Askeri fabrikalar umum müdürlüğü satın alma komisyonunca 13-Ağustos-937 Cuma günü saat 15 de Bdt teminatlarile 5 625 5625 kapalı zarfla ihale edilecektir. Şartname 2 lira mukabitinde 4 50| komisyondan verilir. Taliplerin muvakkat teminat olan 3000 lirayı havi teklif mektuplarının mezkür günde saat 14 de ka- 6 25| dar komisyona vermeleri ve kendilerinin de 2490 sayılı kanu- 'nun 2 ve 3 ncü maddelerindeki vesaikle mezkür gün ve (| RODOS -15 TEMMUZ “ CASİNO DELLE ROSE ,, gazinosu- rı Müdüri nun açılışı RULET - BAKARA et SAİT (Rodos-San Remo- Campione d'İtalya) Türk Hava Kurumu Büyük piyangosulj 4 üncü keşide 11 Ağustos 1937 dedir Büyük ikramiye 50,000 liradır Bundan başka: 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiye- lerle (20,000 ve 10,000) liralık iki adet mükâfat vardır. Ayrıca: (3,000) liradan başlıyarak (20) liraya kadar büyük ve küçük birçok ikramiyelerle amortileri avi olan bu zengin plândan istifade etmek için bir bilet almaktan çekinmeyiniz. Alaşehir icra dairesinden: 937/502 Alacaklı: Sakarya M. den Murat oğlu Selim - ve karısı Dudu Borçlu: -Kavalalı oşlu Süleyman Borç ve müstenidatı 23/12/ 936 tarih ve (318-417) No.lı ilâmla yüz lira ve mahkeme masraflarile vekâlet Mü'min ve icra ücreti. Satılacak G. Menkul: Ala- şehirin dikili taş mevkiinde Mart 933 tarih ve 59 No.lı tapuya merbut beş dönüm bağın hududları. Şarkan çalık oğlu tarlası; gar. Murat ağlu Ahmet, şimalen pomak Hasan Ramazan, cenüben - yorgancı bağlarile mahdut bağın ta- mamı, Vaziyeti evsafı: Şarkan Hü- seyin oğlu Akhasan tarlası garben Mümün dayı ve Ah- met çavuş bağını tefrik eden yol şimalen pomak Hasan oğlu Ramazan tarla ve bağını ayıran yol cenuben karabüber oğlu Hüseyin bağı ile mah- dut bilmesaha beş dekar 24 metre 25 santim olan ve için: de beş adet zeytin ağacı mevcut bulunan bağın tamamı, Muhammen K: Ma'a tefer. ruat bağa iki yüz elli lira kıymet biçilmiştir. Birinci ar. Gün, mehal, saati: Alaşehir icra dairesi önünde 6/9/937 tarihine ras- layan pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar müddet için- de açık artırma süretile yapı- lacaktır. Artırma şartı: Yukarıda ya- zili gayrimenkul - otuz. gün müddetle 28/7/1937 - tarihin- den itibaren satışa çıkarıl- mıştır. Şartname herkesin gö- rebileceği icra divanhanesine ve kalabalık yerlere yapıştırıl- mıştır. Artırmaya iştirak için muhammen kıymetinin * 75 nisbetinde depo akçesi veya milli muteber bir banka mek- tubu tevdi edilmesi - şarttır. Gayrimenkul yukarıda yazılı mahal gün ve saatte satılığa çıkarılır. Ve belediye dellâlı tarafından Üüç defa yüksek sesle nıda - ettirildikten sonra gayrimenkul en fazla isteklisi üzerin te hırakılır. Sürülen be- del muhammen — kıymeiin *6 7S ini bulduğu takdirde üze- rinde b,rakılma kararı verilir. Bulmadığı takdirde üzerinde bırakılma yapılmaz ve onbeş gün müddetle ikinci artırmaya bırakılır. İkinci arttırma gün, saat ve mahalli: Alaşehir icra dairesi 22/9/937 tatihine rası- | | (14) ten (16) ya kadar müd” det içinde açık arttırma sur?” | tyile yapılır ve belediye dek lâlı tarafından yüksek sesle Üf defa nida ettirildikten sonff | en fazla arttıran üzerinde sakılır. 1— İşbu gayri menkul ürt rinde irtifak hakları ve isteyen ve sair haklar iddif” .sında bulunanlar varsa tat ilândan itibaren (20) gün 'îf de evrakı müsbiteleriyle likte icra dairesine murld hakları tapu sicilinde Jt olmadıkça arttırma ıuun'—_ kılırlar. 2— Dallâliye ve lapu M borçluya aittir. Alıcı satış - tutarını lıll) Vermediği takdirde önce ' duğu bedel .üzerinden tıığy ettiği veya bu miktar herhangi isteklisi çıktığı k" Böyle bir alıcı çıkmll" müşteri evvelce almağa ma kararı — bozulur ğ k menkul tekrar 15 gün menkul muayyen — günde : arttırma ile yapılan *7 y bedel mukabilinde b iki arttırma arasındaki faiz ihalenin bozul bebiyet veren müşteriye .# X Birinci arttırma — ile ) arttırma arasındaki İi zın birinci müşteridet şekilde tahsil olunur. yazılı şartlar dairesi şehir icra dairesinde mulümat aımak - işt * 937/502 No.lu dosya ları ilân olunur" t * . İzmirsi ğundan” Hikmet Tabak b bulvarında 8 No. inşaat malzemes! pan - Hikmet Ti Tabak '. ticaret unvanı tiçaret bükümlerii etmleri lâzımdır. - Aksi haldi paylaşmasından mahrum ları alıcıya ve vergi diği ande vermeye mecbu! “ müşteriye Leklif olunur. W dirde onun üzerinde bırâ' göstermezse üzerinde detle arttırmaya cıkınlırı# istekli üzerinde takarrür fiat ve masraf va yüz? tirilir, tutarı hükme hacet kât İşbu gayri menkul ğından isteklilerin V’ şehir icra dairesine '"w ret mem vanile İzmirde dı ı:lj rine göre el