31 Temmuz 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

31 Temmuz 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Pekinde Japon dostu muvakkat bir hükümet iş başına geçti Son muharebede Japonlar 121ölü,238 yaralı, Çinliler de 1200zayiat
 Daimi bir sergi binası inş için faaliyete geçildi Sergi yerini tesbit ve inşaatile meşgul olmak içğw edilecek İktisad Vekili
 Polis kanunu Polislerin zamları 1 eylülde başlıyacak Ankara 29 (Hususi muhabirimizden) — 1 ağustostan itibaren meriyet...
 — İngiltere Italyan — hükümetile anlaşıyor Sovyetler bu anlaşmaya - ve İngilterenin Franko hükümetini tanımasına kızıyorlar
 Benzin litresi bugünden itibaren 16 kuruşa indi Buna mukabil petrolun litresi 12 kuruştan on beş buçuk kuruşa çıkarıldı Bir

SATILIK MANZARALI MUHTEŞEM YALI Büyükdere piyamda Beyız Park karşısında 20 oda muazzam salonları, hamam, bahçede memba suyu, sarnıç, Terkos suları, denize karşı beş edet duvarlı havuzlu büyük sedler iki dönüm üzüm bağı ayrıca bahçede iki oda bir salonu havi bah- ge köşkü olan ve Boğazın en kıymettar mevklin- de bulunan dalyancı merhum bay Dede Yusufun yalısı 204900 liraya satılıktır. Pazar günleri için- dekllere müracaat. Sene 19 — No, 6748 — Fiati her yerde 5 kuruş “Pekinde Japon dostu muvakkat —— > CUMARTESİ 31 Temmuz 1937 —————— bir hükümet iş başına geçti Son muharebede Japonlar 121ölü,238 yaralı, Çinliler de 1200 zayiat verdiler Çin hükümeti Nankini ve Şanghayı hava hücumlarına karşı müdafaa etmek için tedbirler alıyor Pekin 30 — Japonlar, Pekine girer girmez, mü“ vakkat bir hükü- Gi met (kurmuşlar ve başına da.Ja- pon muhibbi Tiyen İğ Çin belediye reisi Chang - Tse-Hung ile hususi -zabıtâ şefi Sheyusan İle & Japön -muhibbi $ diğer - bir. çok adamları (getir S$ LAR K) : mişlerdir. Şehir YAPO f > yk de sükünüi “aw (YAREKET JAPONLARIN # İN 5 det etmiştir. Mu- ai ÜEsü BANRISI vakkat hüküme- tin kurulmasını müteakib . sefa- Yi 5 rethanelerine - il- Çinde Japonların taarruz, Çinlilerin ricat tica. etmiş olan istikametlerini gösterir harita Nankini Japon tayyarelerinin hav& hucumlarına karşı korumak için Lo- yangâa 600 tayyfre tahşid eylemişler. | bir çok ecnebiler, kendilerine yapılan | şiddetli tavsiyelere. rağmen evlerine « i müdafaa için Çinli! Şanghây ile dir. Japonların elinde bulunan Han- keouda örfi idare ilân edilmiştir. “Ingiltere italyan hükümetile anlaşıyor Sovyetler bu anlaşmaya ve İngilterenin Franko hükümetini tanımasına kızıyorlar Roma 30 — İngiliz - İtalyan müna- sebetlerinde bir haftadanberi beliren salâh eseri bariz bir şekil alıyor B. Grandinin İngiliz başvekili ile vukubulan son mülâkatı, İtalyan - İn- giliz münasebatında bir haftadanberi vükübulan salâh bakımından fevka- lâde ehemmiyeti-haiz telâkki edilmek- tedir. Londradaki İtalya sefiri, bey- nelmilel vaziyet müsaade eder etmez, tâtilini geçirmek için Romaya getetek- ir. Roma mahafilinde, İngiliz - İtalyan münasebatında ilk salih Akdeniz cen- tilmen itilâfile, ikincisi de İspanya meselesinde iki taraf noktai nazari arasında bir yakınlık hasıl olmasile belirmiştir. Şimdi Akdeniz devletleri arasında- ki emniyelsizlikleri izale etmek ve de- vamlı bir anlaşma akdetmek mevzuu. bahistir, Salâhiyettar İtalyan mâhafili, İn- giliz - İtalyan münasebatında hasıl olan salâhı teyid etmekle beraber İş- lerin henüz başlangıçta olduğunu ve B. Edenin Romayı ziyaretinin henüz bir faraziyeden ibaret olduğunu söy- lüyorlar, | | İ y | Son mülâkatlarına büyük ehemmiyet verilen B. Grandi, B. Nevil Çemberlaynı Fransiz gazeteleri ne diyorlar? Paris 30 (A.A.) — Gazeteler İspan- yada ademi müdahale meselesi hak- kında mütalealar serdetmektedirler, Matin gazetesi diyor ki: Moskova, “Londranın yavaş yavaş Francoyu tanımak istemesini ve İtal a ile anlaşmasını bir türlü -affetme- mektedir. Paris siyasi mahafili, Fran- sız - Sovyet itilâflarının: Sovyetlerin (Devamı 4 üncü sahifede) Kıymetli romancimız Bürhan Cahidin AKŞAM için hazırladığı büyük aşk romanını bugünden itibaren neşre başladık Altıncı sahifemizde okuyunuz. Çin mareşalının emri Şanghay 30 (A.A) — Bir: Japon menbaından gelen habere göre Tehi- ang - Kalchek, hali hazırda Paotıng- fu'da bulunmakta olan Çin kıtaatı- na şimale doğru ilerlemek emrini vermiştir. Paotingiou, Pekin - Han- kou demiryolu üzerindedir. li, bu haber hakkında mütalea serdinden imtina etmektedir.) İk itarafın zayiatı Tokio 30 (A.A) — Tienginden Do- mel aajnsına bildirildiğine göre bu ayın 28 indeki çarpışmalarda Japon- ların uğramış oldukları zaylat, ikisi zabit olmak üzere 121 maktul ve 238 | mecruhtan ibarettir. Çinlilerin he- men hepsi de maktul olmak üzere 1200 kişi zayi etmiş oldukları rivayet edilmektedir. Amerika işe karışmıyacak Londra 30 Vaşingtondan Röyter | ajansına telgrafla bildirildiğine - göre Amerika hükümeti Çin - Japon har- binde sarih ve vazih bir hattı hareket Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Bir müddettenberi ticaret odasın- | kikatını bitirmiş ve benzin, petrol fiatlerini tespit etmeğe muvaffak ol- muştur. Bu karara göre beş iitrelik bir galon benzin"82,5 kuruştan 80 | kuruşa ve litresi de 16,5 kuruştan 16 kuruşa indirilmiştir. Buna mukabil petwol fiatleri de 12 kuruştan 15,5 kuruşa çıkartılmıştır. Benzinin tenzili, buna mukabil - pet- rol fiatinin çıkarılması petrol ve ben- takih etmek niyetinde değildir. (Devamı 4 üncü sahifede) zin kumpanyalarının ileri sürdükleri iddianın haklı ve yerinde görülmüş * olmasından ileri gelmiştir. da toplanan benzin komisyonu ted- | Benzin litresi bugünden itibaren 16 kuruşa indi iBuna mukabil petrolun litresi 12 kuruştan on beş buçuk kuruşa çıkarıldı Bir benzin satış deposu Kumpanyalar, Türkiyedeki petrol flatlerinin beynelmilel fiatlere uygun olmadığını, şimdiye kadar petrolden gördükleri zararları benzinden çikar- dıklarını, halbuki şimdi benzinde ya- pılan tenzilâttar sonra petrolün de eski fiatle satılmasına maddeten imkân olmadığını ileri sürmüşlerdir. Komisyon, “kümpanyaların bu id- dialarinı yerinde bulmuş, neticede yukarıda “yazdığımız gibi benzin litresinde 20 para tenzilât yapmış, petrol fiatleri 12 kuruştan 15,5 kuru- şa çıkarmıştır. Bu-fiatler; buğ”"u. itibaren muteber olacaktır, ela a © Asılsız haber | Daimi bir sergi binası inşa Umumi müfettiş ve valilerin değişeceği doğru değil Ankara 30 (A.A) — Bugün İs- tanbulda çıkan bazı gazetelerde | umumi müfettiş ve valiler ara- sında tebeddülât olacağı hakkın- daki neşriyat tamamile uydurma- dır. Bu gazetelerin hiç bir tahkike lüzum görmeden böyle yalan yan- lış havadislere makes olmaları ha- fif meşreblik telâkki edilmekte ve memleket umumi idaresi nokta- || sından da zararlı görülmektedir. | | Mallar sergisini açarken söylediği nutukta İstanbulun daimi bir sergi yerine ihtiyacı olduğunu işaret et- mişti. Vekilin bu isabetli düşüncesi | üzerine alâkadarlar derhal faaliyete Polis kanunu. | Polen elan) 1 eylülde başlıyacak Ankara 29 (Hususi o muhabirimiz- den) — İ ağustostan itibaren meriyet | mevkiine girecek olan yeni polis teşki- lat kanunu mücibince maaşlarına ; zam yapılacak emniyet memurlarına bu tarihten itibaren bu zamların ve- rileceği yazılmıştı. Yaptığımız tahkikata göre, zamlar | “1 ağustosta değil 1 eylülden itibaren | verilecek! Iran yolu | 10 jandarma karakolu kuruluyor a, ! Erzurum 30 (A.A) — Vilâyet das | hilinde yenld kırılmasına karar Ti ıdarma karakolu» — Deli mi?. yet vardır. Bu faaliyet bilhassa İran transit yolu üzerinde görül EE ai ANKARA, A için faaliyete geçildi Sergi yerini tesbit ve inşaatile meşgul olmak için bir komite teşkil edilecek İktisad Vekili B. Celâl Bayar Yerli | geçmişlerdir. Yerli Mallar sergisini kuran Milit Sanayi birliği de ayrıca bu işle meşgul olmağa başlamıştır. Daimi sergi yeri- nin seçilmesi hakkında Yerli Mallar (Devamı 4 üncü sâhitede) m yur, vapur yanaşmadan atlamamıya alıştırıyoruz!,. El