17 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

17 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 1

y N Yirmi yedinci yıl No. 7281 Salı M7 Ağustos 937 Hergün sabahları çıkar, siyasal gazetedir. ” B veyö 7 ı)ıîaıı. 2776 Irak Kabinesinin değişeceği habert verilmektedir Manevralar Çok Geniş Olacaktır ——T ETETETETZT Z Büyük önder manevra sa- hasına hareket ettiler — —— Dünisabahtan itibaren harekât başladı. Mavi ordu sahilden ihraç hareketı yapmaktadır Tayyareler faaliyete geçtıler. Afgan ve İran askeri heyetleri dün geldi. Diğer heyetler de bugün gelecektir Kahramanlar çadır. kuruyor İstanbul, 16 (Husasi) — Erkâ- | mharbiyei umumiye reisimiz Mare- pal Fevzi Çakmak ile Gönerüller ve 14 saylavdan müteşekkil heyet, bu sabah munevraların yapılacağı Çorluya hareket etinişler ve mera- timle uğurlanmışlardır. Manevralara davet — edildikle- tinden doluyı bütün Vekiller, bu- gün Ankaradan şehrimize gelmiş. lerdir. İstanbul, 16 (Hususi) — Trak- ya manevraları - için yapılan hazır- hk tamamen sona ermiştir. Bugün asat 17 de mavilerle kırmızılar, mevzilerinden harekete geçtiler. Yarın akşam ilk temas büçl- SS eaamar . ATATÜRK Çorluya harekel ettiler İstanbul, 16 (Hasusi) — Ata- türk, refakatlerinde Başvekil Ce- neral İsinet İnönü ile Dabiliye Vekili B, Şükrü Kaya oldukları halde bugün saat 20 de kendil. mahsus trenle buradan — manevra sahası olan Çorluyu hareket et mişlerdir. yacaktır. Manevralara iştirak ede- cek olan tayyarelerimiz de faaliye- te geçmişlerdir. Tayyare barekâtı, — Sonu 6 ıncı sahifede — * Kadın tayyarecimiz - Sabiha Gökçen Belediye reisinin beyanatı — — Atatürk ve İnönü İzmiri şereflendirecekler 2 torpıl, 7 ğülle. 3 asi tahtelbahir, Bozcaac yanındabir vapuru batırdıl. Batan vapur, cumhuriyetçilerin- dir. Içindeki mürettebat bir Rus vapuru tarafından kurtarıldı ——— &2 gn — — — İstanbul, 16 (Hususi) — İspan- | yol asilerine mensub C. 3 deniz- altı gemisi, Citodav Dögadiz adın. | daki cumhuriyetçi İspanyaya sid | bir posta vıpuruııı iki ınqnl ve İrak kabmesı | İktidar mevkiinden ı çekilecek mi? Bagdad, 16 (Radyo) — Bekir Sıtkı Paşanın katlinden sonra İrak kabinesinin yerinde kolamıyacağı söyleniyor. Alâkadar mebhafil, eski ricalin tekrar iktidar mevkiive gelecekle. | Tini - bildirmektedir. Kral, Cemil | Elasgarı davet ederek, yeni kabine- nin teçşkilini teklif etmiştir. Fuar, bu ayın yirmisinde İktısa Vekili tarafından açılacaktır İzmirlilerin tazimatını Büyük Şefimine arzetmek ve faar bakkın- da Başvekilimiz — General İsmet İnönüne izahat vermek üzere ge- çen bafta İstanbula gitmiş olan belediye reisi doktor B. Behçet Üz, pazar günü Karadeniz vapu- | Çin-Japon harbi şiddetleniyor Ecnebi devletler, tebaala- rını geri çekiyorlar .—— —— Şanghay şehri tahliye ediliyor. Çini'şehirleri mü- temadiyen bombardıman ediliyor Şanghay, 16 (Radyo)ğ— Ja- Pon taarruzunda ve Çin tay- yarelerinin mukabil hücumla- rında, Otelpalas, Dikerruz ve Ökeruz mahalleleri çok zarar görmüşlerdir. Bu mahallelerde 2000 maktul ve 5000 den fazla mecruh vardır. Buğün yeniden bombardır 4 Ni Öğretmen sahifesi zm gelen Ööğretmen sahilemiz, mündericat fazlalığı dolayısile an- cak bugün bazırlacabilmiştir. Bu sahifede, muallim — arka- pmız Bayan — Vedidenin Jamce Drury'den tercüme ederek hazır- hadığı “istiblâk kooperatifi,, üze- rindeki yazıları da — başlamıştır. Çok kaymetli - ve bilhasan koope- Tatifçilik — hareketlerimiz — içinde gok şayanı dikkat olan bu — yazır ları karilerimize ehemmiyetle tav- tiye ederiz. Garameaman | Ayın on beşinde çıkması l4 Tiyençinde bombardımandan sonraki feci vaziyel manlar olmuştur. Bu bombar- dımanlar Çin tayyarelerinin eseridir. Bugün 1157 maktul 1303 mecruh vardır. Binlerce halk dehşet içinde ve şehri terke hazırdırlar. Bu gün İngiliz ive Amerikalılar kadın ve çocukların Hong- konga sevkedileceklerini ilân etmişlerdir. Almanlar da, Alman teba- asının harekete hazır olmasını bildirmişlerdir. Vapurlar ge- lince Almanlar da çekilccek- lerdir. İngiliz ve Fransız amiralları bir içtima yapmışlar ve Çin- lilere bu şekilde şehire bom- balar atıldığı takdirde İngiliz ve Fransız harp sefinelerinin Çin tayyarelerini topa - tuta- — Sonu 3 ncü sahifede — rile şebrimize dönmüştür. Belediye reisine mülüki — olan bir mubarririmiz, intibamı sormuş tar, B. Behçet Uz, şanları söyle- miştir: — Gözbebeğimiz, Büyük Ön- derimiz Atatürk tarufından kabul edildim ve İzmirlilerin tazimat ve bağlılıklarile tahamsürlerini arzet- tim. Büyük Şefe, İzmirlilerin ta- hassürlerini gidermelerini yalvar. dım, Kendileri, bu hususta vaidde bulummak lütfünü — esirgemediler. Bunu, İzmirlilere tebşir etmekle büyük bir bahtiyarlık duyuyorum. Başvekilimiz — General İsmet İnönü de, İzmiri şereflendirecek. lerine #öz verdiler. Bu da, bizim için ayrı bir şeref ve sevinç teşkil edecektir. Şu kadar var ki, kendi: leri fuarın açılma töreninde ha: zır. bulunamıyacaklardır. Fuar, bü ayın 20 inci — cumu günü saat 18 de İktısad Vekilimiz B. Celâl Bayar — tarafından açıla: caktır. FPuarımız için geceli gündüzlü çalışıyoruz. Son bazırlıklar bitmek Üzeredir. Bu çalışmalarımızın, her bakımdan iyi bir rondıman vere- bilmesi, gerek memleket dahilinden ve gerekse bariçten gelecek olan binlerce ziyaretçinin memnun kal- ması için İzmirlilerin de, öteden beri pek marüf olan misafirper- verliklerini tam ve kâmil manasile göstermeleri Tâcumdır. Bu neticeyi İzmirlilerden — beklemek — hakkı: mzdır. Belediye, fuar münatebetile İzmire geleceklerin — memnan kal- maları Ve istirabat etmeleri için bütün tedbirleri almış, otel, lokan- la ve pamiyonları ikaz eylemişlir. Hatta, bu bususta en ufak bir ka- yıdazlık güsterecek — olan ötel, l kanta ve pansiyonları ağır ceralara çarptıracaktır. Rogün, belediye talimatına mn- halif hareket eden lokantalardan birinin aahibi, 50 lira para ceza. sına çarptırılmıştır. Bu gibi kayıd. sızlıklar gösteren mücmeeseler, icap C Üç mermi sallıyarak vapuru Bozca- ada açıklarmda batırmıştır. Batırıları vapuru ib geç taylası, h te olan — Vat Rus vaporu tarafı kurtarılınış ve Timanımıza geti . General Frankonun, Akdenizda bir ablakaya başlanması için emir verdiği söylendiği gibi, bunun, bir ecnebi denizaltı gemisi tarafından yapıldığı da rivayet olunuyor, İstanbul, 16 (Radyo) — Bozca- ada açıklarında batınlan cumhuri: Mezalim hâlâ de. vam ediyor İstanbul, 16 (Hususi) — Hatayda mezalim devam ediyor. Dün, Yeni Gün matba- sı, dün yağma edilmiştir. Evvelâ kapılarla pencere- leri kırılan matbaa büyük zararlara uğramıştır. Son gelen haberlere gö- re, Hatayla Suriye ara- sındaki münakalât, tama- men durmuşlur. HATAYDA | yetçi İspanyaya —ai posta va nun kaptanı, hâdise hukkmd yanalta bulunmuş ve denizalı General — Frankoya olduğuna çüpbe etmediğini | misinin, miştir. Söylendiğine purda, kamyon, benzin ve maddeleri vardı. — Vapur, do cumhuriyetçi İspanya limanl gitmekte idi. Londra, 16 JAAJ — R Ajansına Çanakkaleden bildi Bine göre, dün Çanakkale on da — esrarengiz — bir — tahtell Civadad De Cadiz inmindeki | yol vapuruna sekiz obüs v torpil atmıştır. Vapar derhal miş ve — tahtelbahir do d dalmıştır. Batan geminin kaptahile rettebatından — 79 kişi Karadı gitmekte olen bir sovyet va tarafından kurtarılmıştır. göre, bata İspanyol vapuru kaptanı telbahirin C 3 markasını ve | ko bayrağını taşıdığım — beya miştir. Mulayım Tekırdaglının yenemer ği İngilizi tuşla yendi Afrika şampiyonu Vanderveld ve onun sırtını yer getiren Mülâyim pehlivan İstanbul, 16 (Hususij — Mülâyi: eçen hafta Tekirdağlı Ht nin yenemediği Vander Voldu, 18 dakikada tuşla yendi. ÖÜteki İngiliz hustalandığından ve Tekirdağlının - kendisinden siklette bolunduğundan bahisle güreşmek istememiştir. ederse muvakkaten — kapatılacaktır. Biz, bütün wudiyniıniıle, faarın muvaffak olması için çalı- gıyoruz. Bu hususta en büyük gü- venimiz, İzmirlilerin — misaf izper- | verlikleridir. » Haber aldığımıza göre, Kara- deniz vapuru, geçen — sene olduğu | gibi bu sene de İzmire gelcce fuar açık bulundüğu — müdi limanımızda kalarak, — İstanbu | gelecek olan ziyaretçilerle | iştirık eden İstanbulluların ia Wilıııı ihtiyacını, — geçen — sen daha ucuz bir tarzda temin yecektir.