17 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Valensiyaya gilmekte olan İspanya hükümetine aid Cidad de Cadiz vâpuru, Bozcaadanın 15 mil açıklarında bir tahtelbahir...
 Atatürk manevra sahasında Buügün şafakla beraber ' Trakyada harekât başladı Genel Kurmay Başkanı da dün manevra sahasına...
 “Silâhları galiba henüz getirmediniz,, dedik, Mehmedcikler gulumsedı.î Dikkatli bakınca gorduk ki tam ayaklanmızın altında

Sene 19 — No, 6 — 5 — Finti her yerde 5 kuruş Atatürk mane Bugün ğustes 1937 şafakla beraber Trakyada harekât başladı Genel Kurmay Başkanı da dün | manevra sahasına gitti Iran heyeti de dün geldi, heyet öğleden sonra abideye çelenk koydu e *g Manevra hazırlıklarından: Mevzi alan bir ağır makineli Çorlu 16 (Manevraları takibe gi- den muharririmizden) — Atatürk, Büyük manevralarda bulunmak üze re bu gece saat 22,5 da hususi trenle Çerkesköye (geldiler. Büyük Önder Çerkesköy istasyonunda komutanlar Ve kabalık halk kütlesi tarafından karşılandılar. Atatürk geceyi Çerkes- köyde geçirecek ve yarın manevra sa” hasına gideceklerdir. Çorlu 17 (Telefon) — Trakya umu- mi müfettişi general Kâzım Dirik bu göte saat 23,5 da Çorluya geldi bir müddet kaldıktan sonra Çerkesköye hâreket etti. Manevralar bu sabah Şa- fakla başlamıştır. da yapılacak olan büyük arda bulunmak üzere genel kurmay başkanı mareşal Fevzi Çak- mak ile Millet Meclisi namına manev- ralarda bulunacak olan saylavlarımız dün sabah trenle Çorluya hâreket et- mişlerdir, Saylavlarımız içinde bulu- nan mütekait asker aza manevra ki- Yafeti üniformalarını giymiş bulunu- Yorlardı. Mareşal Fevzi Çakmaktan başka orgeneral Fâhreddin, orgeneral AlI Sait da hareket etmişlerdir. İran heyeti de dün geldi Trakya manevralarında hazır bulu- nacak İran heyeti dün Denizyollar ida- Tesinin Aksu vapurile İstanbula gel- miştir. Heyet genel kurmay başkanlı- ĞI birinci şube müd general Riza Itında üçün- nı albay Ah- Bani, tay- men kurma üvari binba y başı Âlâ, topçu teğmen Ve- fa, piyade teğmen N mürek- keptir Heyet rıhtımda İstanbul Yekili korgeneral Cemil Cahid Toyde- mir, genel kı ay yar b anı tüm- general Veysel var tanı tuğgeneral İhsan Ilgaz, Hariciye (Devamı 4 üncü sahifede) (Diğer resimler dokuzuncu sahifemizdedir), “Silâhları galiba henüz getirmediniz,, dedik, altında ağır makineli tüfek gizli imiş | Ma yi || Yukarıda Genel Kürmay Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak ile Orgeneral Fah- reddin ve Ali Said dün trende, aşağıda ayni trenle giden asker mebuslar (Yazisi dördüncü sahifemizde) Mehmedcikler gülümsedi. Dikkatli bakınca gördük ki tam ayaklarımızın! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz Akşam ilân servisi, telefon 24249 ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) vra sahasında Meçhul bir tahtelbahir Bozcaada açıklarında bir Valensiyaya gitmekte olan İspanya hükümetine aid Cidad de Cadiz va puru, Bozcaadanın 15 mil açıklarında bir tahtelbahir tarafından batırılmış- tır. Bu tecavüz pazar günü sabahı sa- at 10,30 da vukubulmuş, Franko hü- kümetinin bayrağını ve üzerinde de C-3 işaretini taşıyan tahtelbahir, bir- denbire denizin altından fırlamış ve İspanyol vapurura 2 torpli ve 7 gülle atmiştir. Torpiller ve gülleler isabet ettiği cihetle vapur batmağa baş- lamıştır. Bunun üzerine Cidad de Ca- diz vapuru telsizle imdad istemiştir. Tecavüzün vuku bulduğu mahallin yakmından geçmekte olan Sovyet bandıralı Varlan Avasenof petrol ge- misi., telsizi alır almaz batan vapu- run imdadına koşmuş ve kaptan Francesko ile beraber 79 kişiye balig olan mürettebatını kurtarmıştır. Cidad de Cadiz vapuru yediği tor- pillerin sonuncusunda açılan yara lardan su alarak bir kaç dakika için- de batmıştır. Batırılan vapurun mü- rettebatıni kurtaran Varlan Avasenof namındaki Sovyet vapuru, yoluna de- vam ederek dün sabah saat 10,30 da limanımıza gelmiştir. Batan vapurda neler vardı? Batan vapur Odesadan makine yağı, otomobil, yiyecek ve sair levazım yüklemişti ve Valensiyaya gitmekte idi. Gemi Bozcaada fenerinin 15, Ba- ba burnunun 13 mil açıklarında ta- arruza uğramıştır. İspanyol gemisi altı üstüne gelmek suretile batmıştır. Rus vapuru, batan geminin, kaptan da dahil olduğu halde, bütün müret- tebatını kurtarmıştır. -İlk zamanda beş kişi noksün görülmüşse de bun- lar da aranarak bulunmuştur. Sövyet vapuru ile geler kaptan ve mürettebat sıhhi kontrolden sonra ka- raya çıkmışlardır. Batan vapurun su- varisi İspanyol konsolosluğuna gide- rek hadise etrafında izahat vermiştir. Kaptan ve mürettebat buradan bir Ispanyol vapurunu batırdı (Vapurun kaptan ve mürrettebatı kurtarıldı, dün Istanbula geldiler GR ; Batan İspanyol vapurunun kaptanı vapurla İspanyaya gideceklerdir. Reuterin bir tebliği Londra 16 (A.A.) — Reuter ajan- sına Çanakkaleden bildirildiğine göre dün Çanakkale civarında esrarengiz bir tahtelbahir Cidad de Cadiz is- mindeki. İspanyol vapuruna. sekiz obüs ve iki torpil atmıştır. Vapur, derhal batmış ve tahtelbahir de de- nize dalmıştır. Batan geminin kap- tanı ile mürettebatından 79 kişi Ka- radenize gitmekte olan bir Sövyet va- puru tarafından kurtarılmıştır. İspanyol vapurunun kaptanı tah- telbahirin C-3 markasını ve Franko bâyrağını taşıdığını beyan etmiştir. Franko kuvvetlerine mensup bir denizaltı gemisinin Akdenizin garbin- den şarkına Bozcaada açıklarına ka- dar gelmesi bir çok-mahafilde hayret uyandırmıştır. Denizalı gemisinin yolda başka bir vapurdan yakacak ve | yiyecek tedarik ettiği tahmin ediliyor. Sulh ve gölgesi!.. i | i