17 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

17 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

Deniz yolları İŞLETMESİ Acenteleri: — Karaköy - Köprübaşı Tel, 42862 — Sirkeci Mühürdarzade Han — Tek 22740 İzmir Fuarı münasebetile Fevkalâde Posta | İstanbul Levazım ği 1 âmirliği ilânları. İ İdareleri İstanbul Levazım âmirli ğine bağlı müessesat için 15 ton ka- şar peynirinin 24/8/937 Salı günü saat 15 de Tophanede satınalma ko- misyonunda kapalı zarfla eksiitmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 9 bin li- radır. İlk teminatı 675 liradır. Şart nameşi komisyonda görülebilir, İs- teklilerin 2490 sayılı kanunun 2 veğ cü maddelerindeki belgelerle beraber teklif mektuplarını ihale saatinden Ağustos sayısı çok zengin yazılar ve iş örneklerile çıktı, Bu sayıda: Zayıf El örgüsü deniz ma Yeni bir başlık modası Moda yakalar Mobilya örtüsü örnekleri Boyu uzun veya kısa olanlara giyinme tavsiyeleri, Yavrunun sağlığı: Süt verme Yeni tarz bir yatak odası, Kıskanç mısınız? Bunu 15 80- Tulu bir ölçü ile kendi kendinize öğrenebilirsiniz. Bir güzel çay takımı: Denizci bebeğin kahvaltı takımı (renkli) ZINALAR (Yastık) Arap dansöz: /(Güzel bir şark işi yastık.) Eve, işe dair: Sebze ve meyva lekeleri, soğan, belik, tavuk ko- kuları. Güve, Çay takımı, ebrulü ahçıbaşı diyor ki... Çörekler vegatolar, Faydalı bilgiler File perde: (Bir büyük örnek) İdeal ev kadını Jimnastik 3Jur ve ajur işlerinde: Köşelerin yapılışı, Dikiş dersleri: Bir etekliğin beli kopça yerleri nasıl yapılır? Makiyajınıza dikkat ediniz. 32 sayıfa 1 büyük örnek paftası. 8 sayfa ek ile. 15 KURUŞ Bayilerden, gazete satanlardan isteyiniz. . V -i diyiniz!.. ve tedavisi, Kalot işlenmiş Scandinavlan Near East Agceny Galatada Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 - 2-3 Svenska Orient Linien Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantziz, Gdynla Copenhag Abo Revsl ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- ca llmanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. Vikingland vapuru 11 Ağustosa doğru Vingaland vapuru 18 Ağustosa doğru Gdynia vapuru 19 Ağustosa doğru Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberğ, Dantzig - Stokholm, ve Osloğ Ilmanları Için hareket edecek vapurlar. Yingaland vapuru 18 Ağustosa doğru Vikingland vapuru 11 Ağustosa doğru Gdynia vapuru 19 Ağustosa doğru Yazla tatsilât için Galata'da Tahir han © üncü katta kâin acentalığına #hüracaat, Tel: 4901 -2-3 we —— Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü: Selâmi Sedes AKŞAM Matbaası bir saat evvel komisyona vermeleri, (12) (5003) İzmir Fuarını açılma töreni münasebetile 18 Ağustos çarşam- be günü saat 11 de. Denizyolları İşletmesinin İdareleri İstanbul Levazım âmirli- » gine bağlı müessesat için 30 ton be- | yaz peynirin 24/8/937 Salı günü sa- | at 15,30 da Tophanede satınalma ko- misyonunda kapalı zarfla "eksiltmesi yapılacaktır. Tahmin bedeli 12 bin | liradır. İlk teminatı 900 liradır. Şart- namesi komisyonda görülebilir. İstek- | lilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 cü maddelerinde yazılı belgelerle bera- İ ber teklif mektuplarını ihale saatin- | den bir saat evvel komisyona verme- leri. (73) (5004) u Birinci Sulh Hukuk Mahkeme- Miş bileti alanlara 25 Eylüle kadar dönmek şartile yüzde elli tenzilât yapılacaktır. Bu biletler için fo- toğraf lâzımdır. Cumartesi postası için bilet al- mış olanlardan Çarşamba posta- siyle gitmek arzu edenler salı gü- nü akşamına kadar acenteliğe mü- racaat ile yerlerini kapatmalıdır- lar. (5314) Be; sinden 260 538, 1223 Hafiflik - Rahatlık; Atıf “Türe maş varisi Zaharya ve dü menezee Mere Perikli ve Pinelopi ve meyhaneci Kosti ve zevcesi Birosini ve Yani ile İstelyanos ve Paraşkeri ve hazine aleyhlerine açtığı i şuyu davasının cereyan eden mü- | emesi neticesinde gayri menkulün açık arttırma süretilej satılarak bedelinin his- sedarlar arasındaj hisseleri nisbetinde tak- simine dair verilen 10/6/937 tarihli ka- rarın imüddelsleyğ Yani varisi ve kızı olup evvelce Kurtuluşia Akarca caddesinde 52 No. da mukim ikeh hâlen ikametgâhı meç- bul bulunan Angstasiyaya ilânen tebliği- ne karar verilmi olduğundan müddefi kanuniyesi zarfında temyiz veya itiraz et- meniz hülüsası üküm makamma kaim olmak üzere ilân 'olunur. 2. 1207 SATILIK BIiNA Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet Direktörlüğü karşısında Kızılay Eski Merkezi Umumi Binası Satılıktır. Müracaat mahalli; Kızılay Hanında Satış Deposu Direktörlüğü İ Balıkesir şehri halıhazır haritaları alımı eksiltmesi Dahiliye Vekâletinden: Balıkesir şehri halihazır haritaları alımı işi kapali zarfla eksiltmeye ko- | nulmuştur. 1 — İşin muhammen bedeli 6600 liradır. 2 — İsteklileri bu işe aid şartname, proje vesair evrakı bilâbedel Dahili- | ye Vekâleti Belediyeler İmar Heyeti Fen şefliğinden alabilirler. ! 3 — Eksiltme 18/8/927 tarihine müsadif çarşamba günü saat on birde Ankarada Dahiliye Vekâleti binasında toplanacak Belediyeler İmar Heye- | tince yapılacaktır. . 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin aşağıda yazılı teminat ve ve- saiki ayni gün saat ona kadar Komisyon Reisliğinc teslim etmiş olmaları A — 2490 sayılı kanunun 16 ve 17 nci maddelerine uygun 495 liralık mu vakkat teminat, B —- Kanunun tayin ettiği vesikalar, | C — Kanunun 4 üncü maddesi mucibince eksiltmeye girmeye bir manii | Talunmadığına dair istekli tarafından imzalanmış bir mektup. 5 — Teklif mektupları ihale günü saat ona kadar makbuz mukabilinde Komisyon relsliğine verilecektir. Posta ile gönderilecek teklif mektuplarının | iadeli taahhütü olması ve nihayet bu saate kadar komisyona gelmiş bulun- | maları lâzımdır. z Bu iş hakkında fazla izahat almak isteyenlerin Belediyeler İmar Heyeti Fen Şefliğine müracaat etmeleri. (2427) (4841) Istanbul Lokantacılar Gemiyetinden : Cemiyetin faaliyet ve hesaplarının tetkike arzı ile, ayni zamanda intihap mhddetini bitiren Yardım Sandığı İdare Heyetinin seçilmesi için ilk davette heyeti umumiye toplanuısında ekseriyet hâsıl olmadığından cemiyet beyeti umumiyesinta tekrar toplantısı 18 ağustos 1037 çarşamba günü yapılacaktır. Cemiyet mensuplarının yukarıda yazılı tarihte saat 15 te Cağaloğlunda İran sefarethanesi karşısında Eminönü Halkevi salonuna hüviyet cüzdanlarile birlikte gelerek reylerini kullanması rica olunur. Deniz Levazım Satınalma Komisyonu ilânları $ ağet araba beygiri 18 'Ağustas/1937 tarihine rastlıyan Çarşamba günü İ saat 1i de Fatih at pazarında pazarlıkla satılacaktır. Almak isteyenler belli gün ve saatte mezkür mahalde bulunmaları, (5119) Şark Kromları T. A. Şirketinden: ECZACI ARANIYOR Şirketimizin diplomalı ve tecrübeli bir eczacıya ihtiyacı vardır. Taliplerin, mufassal tercümeihalleri aldıkları bonservis suretleri, bir de fotoğraflarile bera- ber, serian «Şark Kromları 'T. A. $. Maden» adresine müracaatları ve istedikleri 4 ücreti de bildirmeleri lâzımdır. Küçük Çiftlik Parkında Her akşam mükemmel SAZ ve mütenevvi EĞLENCELER Fiatlarımız ehvendir. Telefon: 41992 Sanfe 15 SEFALIN BAŞ - DİŞ - NEZLE - GRİP ve bütün ağrıları geçiren yegâne ilâç SEFALIN dir. Lüzumunda 3 kaşe alınabilir. Mideyi, kalbi yormaz. Sümer Bank UMUMİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN : MEMUR NAMZEDi ALINACAK Bankamıza lüzumu kadar lise mezunu memur nam- zedi alınacaktır. Mektepten (PEK İYİ) derece ile mezun olan namzeiler imtihansız, İYİ ve ORTA derece ile mezun olanlar müsabaka imtihanı ile seçileceklerdir. Seçilenlerden bir ecnebi lisanını iyi bilenler (80), di- gerlerine (70) lira maaş verilecek ve Ankara'da vazife alanlara ayrıca mesken zammı da tahakkuk ettirilecektir. İmtihan 10 Eylül 937 tarihinde, Ankara'da ve İstan- bulda aynı zamanda yapılacaktır. Taliplerin isimlerini ka- yıt ettirmek ve izahnameyi almak üzere i Eylül 937 tarihi- ne kadar Ankara'da Sümer Bank Umumi Müdürlüğü Per- sonel servisine ve İstanbulda Sümer Bank İstanbul şubesi müdürlüğüne müracaatları ilân olunur. Şark Malt Hulâsası Iştah ve kuvvet Için en birinci ilâçtır Çocukların dişlerinin kolayca çıkmasına, kemiklerinin kuvvetlenmesine, çocuk emziren annelerin sütünün çoğalmasına yardım eder. Bilümum eczanelerde bulunur. Grip Baş veDişAğRıLrı İLMİ adiirâ gl İiy4 Ti ALINIZ Beyoğlu Tahsilât Müdürlüğünden: Şükrüllah Hayati oğlu Rizakullahın Hocapaşa Maliye Şubesine 932 ilâ 135 yılları kazanç vergisinden olan borcundan dolayı Beşiktaş Teşvikiye mahalle- sinir. Teşvikiye Kâğıthne caddesinde eski 24 mükerrer, 24 mükerrer yeni 160, 162 kapı sayılı bir tarafı Nişantaşı caddesi bir tarafı ifrâzen ahara ferağ olunan 149 zirâlı arsa bir tarafı Vahidin arsası tarafı rabli Teşvikiye caddesile çev- rilmiş Sultanbeyazıt vakfından 348 zira 16 parmak kadimen tevsii intikali tah» tında dükkânı müştemii 48 bin lira mukabilinde ipotekli bir bap apartımanın ipotek fazlası âleni olarak son defa müzayede ile satılacaktır. Talip olanların 23/8/937 tarihine rastlıyan pazartesi günü scat 14 den sü» ra 9 7,5 pey akçelerile Beşiktaş Kazası kaymakamlığında müteşekkil idare 8 yetine baş vurmuları ilân olunur. (5313) İ