17 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

17 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

aa a a ma a AA EM 17 Ağusta: 1937 Banıfe Sinema haberleri * Holliruta gitmiş olan Macar artisti Franciska Gaal kında İlk filmini bitirecek- tir. Bufilmi Fredric March ile birlikte çevirmiştir. Bu fi- im münasebetile artist saç- larını sarıya boyamıştır. Ya- kında ikinci filmine başlı- yacaktır * Fransız artisti Anna- bella bugünlerde Amerikaya hareli edecektir. Amerika- da ilk çevireceği filimde baş erkek rolünü William Powell yapacaktır. * Hollivutun tanınmış yıldızlarından Ruth Chater- ton Avrupaya gelmiştir. Pa- riste ingitizce bir filim çevi- recektir. Filimde baş erkek rolünü Adolf Wolbrück ya- pacaktır, Artist bundan son- ra senede bir filim çevirete- ğini, diğer zamanlarını tie Çİ yatroya hasrede- , ceğini (o söylemiş- tr. Mi De 47 Sevimli iki yıldı. Bilmem hiç merak ettiniz mi? Sah- nede görüp hayran olduğunuz yıldız- lar acaba bu yüksek mertebeye eriş- meden evvel neydiler? İnsan bir yıl- İ dızı kontes rolü oynarken gördüğü | zaman gayriihtiyari kendi kendine 80- ruyor: | — Bu rolü bu kadar iyi oynıyan, | bu kibar tavırları bu kadar tabii ya- pan kadın acaba hakikaten bu içti- mal seviyede mi yetişmiştir? Ekseriya -bunun cevabı menfidir. Greta Garbo çok çocuklu bir dulun kızı olup tâ on Iki yaşından itibaren hayatını, kazahmağa mecbur kalmış- tı. Evvelâ bir berber yanına çırak ola- rak girmiş, sonra on beş yaşına basın- ca bir dükkünde tezgâhtarlığa başla- mış, nihayet çalıştığı mağazada güzel- liği ile temayüz ederek o mağazanın modeli olmuş. Reklâm için resimler çıkartmış. Talih eseri olarak bu re- simlerden biri bir Alman rejisörünün eline geçince rejisör derhal genç mo- Orien Heyward ve İren Dun Yıldız olmadan evvel ne işler görmüşler ? Kimi garson, kimi mücellit çırağı, kimisi de çiflikte yanaşma imiş! deli angaje etmiş ve Greta Garbo ken- | disine cihanşümul bir şöhret kazandır Tan sinema hayatına böylece atıl mış, Bugün Amerikan sinemasının en büyük rövü yıldızı olan Eleonor Po- İ veli bundan bir müddet evvel barlar- da ve kazinolarda garsonluk etmekle hayatını kazanıyordu. Küçük Jante Gaynor ise ilk defa bir kundura ma- gazasında satıcılıkla işe başlamış ve sonra bir tesadüf eseri olarak sahneye girmiştir. Hastalandığı haber verilen Betty Davis daktilo iken yıldız olma- ğa merak sarmış. Hollivuta kaçmış ve zorla kendine bir angajman temin edebilmiştir. Marlene Dietrichin bidayette Viya nada mankenken sonra dansöz oldu- ğunu ve nihayet sinemaya intisab et- tiğini hep biliriz. Ginger Rogers on yedi yaşında iken Nevyorkta garson» Tuk yapıyormuş. Partneri Fred Aster ise bir mensucat fabrikasının komiş- yoncusu imiş. Carole Lombard on beş yaşında, iken maçlarda dondurma ve çikolata satarmış. Janet Makdongi- dın güzel sesli partneri Nilson Eddy 1se demirci imiş ve bir sene demircilik yapmıştır. Janetin kocası Gene Ray- mönd aktör olmadan evvel Nevyorkta bir mücellid yanında uzun müddet çı- raklık etmiştir, Meksikadan gelen bir çift yıldız ise vatanlarında bir çiflikte amelelik yapıyorlarmış. Garib dünya, İ acaib talih bu! Sinema haberleri 4 Macar yıldızı Kate de Nagy, Fransız artistlerinden Pierre Fresnay ie birlikte bir filim çevirmiştir. 4 Fransada şiddetli sıcaklar sünden bir çok stüdyolarda işler edilmiştir. Tanınmış sinema yıldığla- rından çoğu plâjlardadır. 4 Marlene Dietrich Fransada 16 gün kadar kaldıktan sonra Avustur. yaya geçmiştir. Oradan İsviçreye ge- çecek, kızını bir mektebe yerleştirdik» ten sonra tekrar Fransaya dönecek- tir. Artist Fransada daha üç hafta kadar kalacaktır. Bunun bir kısmını Nis havalisinde geçirmesi muhtemel âir, 4 Sözlü filmin iptidalarında bir çok filimlerde mühim roller almış olan Yransız artisti Jim Jerald bir müddet» tenberi filim çevirmiyordu. Artist ye- niden işe başlamıştır. Genç Fransız yıldızlarından Palette Dubost ile bir- | likte bir filim çevirecektir. Joan Cravforddan | dava ediliyor İBir daktilonun açtığı dava çok merak uyandırdı Nevyor Dorothy Ri kumral Crawfi Dorothy işinden çıkartmak için n landığım iddia ediyor Joan Crawford bu iddianın katiyyen doğru olmadığını ileri sürüyor. Stüd- yo dakti! iş nihayete erdiği için yol verildiğini söylüyor Bu dava Amerikada ük bir me- rak uyandırmıştır. Daktilo birdenbire meşhur olmuştur. Kendisine filim çe- virmek için teklif yapılacağı söyleni- yor. 1 haber verildiğin s ismindek On senede çok düşmüş Bir zamanlar el üstünde gezerken şimdi figüranlık yapıyor Hollivuttan yazılıyor: Artist Jean Acker on sene evvel dünyanın en güz- de kadını idi. Acker zengindi, güzeldi; ve dünyada milyonlarca kadının bir mabud gibi tapındıkları Rudolf lentonunun karısı idi, Her gün yüz lerce mektup alırdı, velhasıl şeref ve şöhretin en yüksek şahikâsına tır- manmışt; Halbuki bugün o eski salta, rinde yeller esiyor, her gün yüz! dolar harcıyan Jean Acker, güçlükle 17 - 18 Türk lirası kazanabi- liyor ve bu parayı kazandığı haftalar kendisini bahtiyar addediyor Rudolf Valentinonun eski karısı, İ şimdi bir sinema şirketinde figüran. hık yapıyor, Rol aldığı filimlerde vazi- fesi «mersi» demekten ibarettir. Jean Acker kendisile görüşen gaze“ tecilere demiştir ki: «— 1929 senesinde 300,000 dolar (400 bin Türk lirası) bir servetim var- dı, Fakat o sene Amerikada çıkan ik- tisadi buhran beni mahvetti. Servetim mahvolduğu zamandanberi gayet sa- de ve mütevazı bir hayat sürüyor va ekmek paramı kazanmağa çalışıyo- rum. Şunu da söyliyeyim ki Valenti- no beş parasız olarak ölmüştür. İkin- ci karısı Nataşa Rambova, kocasından ancak bir dolar tevarüş etmişti. Mary Pickfordun yeni kocası Charles Rogers evinde, yüzme havuzu önünde