16 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

inde kanlı boğuşmalar Şanghayda yüzlerce insan öldü, yaralı pek çok Nankin yakınında da muharebe başladı şehirde örfi idare
 'r(îru_ew: suyunun süzme ravıizıarına / geçirilmesi İsteniyor aynı ] avı mxrl*n geçirilirse J'Stı suların lan ı) ms su -...
 NDi aatlers Uslopşyıluk oluyor — Ne temiz, ne mükemmel giyinmiş karı koca! - diye beğeniriz, — Bir de evlerini gör! « derler,
 Ş tanevra başlarken ket başlıyacak v...
 | — aa RENÜRRENNRNNĞĞRRĞNNNĞEĞUNNĞNANNGRNĞRAKRAAĞRRRRRRRKR A Tarih 'sergisi Atatürke ait yazı ve hatıraların sergiye...

aa AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar. Doktor ŞEVKET HÜSNÜ TARAY Haydarpaşa hastanesi (Kulak, burun ve boğaz mütehassısı) Cağaloğlu Nuru- osmaniye caddesi 32, her gün saat 3 den 6/5 e kâdar hastalarını kabul öder, Salı günü 5 - 6 ya kadar fıkaraya meccanen ——— Sene 19 — No. 6764 — Fiati her yerde 5 kuruş inde kanlı boğuşmalar Şanghayda yüzlerce insan öldü, yaralı pek çok Nankin yakınında da muharebe başladı şehirde örfi idare ilân edildi, Japonlar bir çok Çin tayyaresi düşürdüler Tokyo 15 — Çinde ahval vahim bir şekil almıştır. Bu sebeple kabine ma- li ve iktisadi sahada da seferberlik ya- Pılmasına karar vermiştir. Meclis fevk- alâde olarak toplarmıağa çağrılmıştır. Son haberlere göre, Japon askerle- ri Nankeuya hâkim olan tepeleri ele geçirmiştir. İstihkimda mahsur ka- lan Çin ordusu müşkül vaziyettedir. Şanghayda vaziyet Şanghay 15 — Dün Çin tayyarele- ri tarafından Şanghayın o bombardi- manı mühiin zayiata sebep olmuştür. Bir bomba imtiyazlı mıntakada. Cat- hays oteline düşmüş ve 18 çcnebi öl- dürmüştür. Amerikalı misyoner Rav- linson sokakta iken düşen bir bomba- nın tesirile ölmüştür. Çin tayyarelerinin attıkları bomba- lardan biri Cumberland İngiliz amiral gemisinin yanı “başına - düşmüştür. Bunun üzerine gemi limana girmemiş” tir, Şanghay 15 (A.A). — Bombandı- mari tayyarelerine karşı atılan. mer- | yaralılarla doludur. miler Fransız imtiyaz mıntakasında İ Joffre caddesine düşmüştür. Bir ka- dın ölmüş, bir erkekle 4 kadın da ya- ralanmıştır. Facia kurbanlarının hep- si de Çinlidir. Tayyarelerin yeniden hücumu Şanghay 15 (A.A.) — Bugün öğle- | den sonra saat 15,30 da Çin tayyare- leri yeniden Japon harb gemilerine taarruz etmişlerdir. Japon hava mü- dafaa topları mukabelede bulunmuş- lardır. Beynelmilel imtiyaz mıntaka- sına inermiler isabet etmiştir. Şanghay 15 (A.A.) — Bu sabah nis- bi bir sükün hüküm sürmekte ise de dün: gece Japon harb gemileri bilâfa- sıla şehrin şimalindeki Çin mevzileri- ni bombardıman etmişler ve Çin mi- lisleri de mütemadiyen Japonları iz- Aç etmişleridr. Bu sabah şehri bir'sis kaplamıştır. Göz gözü görmemektedir. Hastaneler Havaların fena (Devamı 4 üncü sahifede) Kırkçeşme suyunun süzme - havuzlarına geçirilmesi isteniyor Diger sularımızda aynı havuzlardan geçirilirse musluklarımızdan iyi cins su akacaktır Son haftâlar “zarfında belediyenin sarfettiği “himmetlerle şehrimizin Su meselesi gitgide iyi safhalara girmek- te, bündün sonrası için 'de ümid ve- Tici ufuklar belirmektedir. Kirkçeşme suları ilk önce menjba- ndan tedkik edilip «iyidir» raporu alınmıştı. Fakat sonradan birçok va- tandaşların hodbinlik edip bahçelerin- de bacalar açtıkları, yani, delikler de- İİp Suyu hususi işlerinde kullandıkları anlaşılmıştır. Bu yüzden temiz tutula- Muyan “sü, umumun emrindeki: çeş- Mmelere gidinceye kadar çok fena bir | hale gelmekteydi. Onuri için, Kırkçeş- Me Suyu kapatıldı. Kirkçeşme suyu veren 140-150 çöş- | ME vardı. bunlar Kapatılmış, ilk ağız- da 88 çeşmeye Terkos getirilmiştir; da- | ha'da diğer çeşmelere getirilecektir. | a #hemmiyetlisi eskiden, -Kırkçeş- Suyundan halk 1200 metre mikâbı miktarında istifade ederdi. Halbuki Yeni vaziyetinde 2500 metre mikâbı is- tilade ediyor. Yani halk, bugün, -İkl mislinden ziyade su alıyor, Pek yakın- da bu yekün 5000 metre mikâbına ve nihayet 10,000-e- çıkacaktır, Şimdiki vaziyetinde yegâne mahzur bazı kim. selerin meselâ 100 mette uzaktaki çep meden değilde 150 metre uzaktakin- den su almak mecburiyetinde kalmış olmalarıdır. Diğer taraftan, çeşmelere artık ak- mıyan, fakat yerinde temiz olan Kırk- Şeşme suyundan da istifade edilecek- tir. Bir motör tertibatile, bu suyun Terkos süzme havuzlarına akıtılması düşünülmektedir. Bu su, Terkosun cinsini de iyileştirecektir. Çünkü Kırk- Çeşmenin mikyası mal 4, halbuki Tef- kösünki 10 dır. Halkalı ve Taksim SU- lârının da tamamile temiz olmadıkları Muhakkaktır, İlerde bunlar da ayai | suretle süzme hâvuzlarına gönderilip orada tasfiye edilirlerse; İstanbulun musluklarında akan su tinsçe iyileşe- cektir. Süyumuzun bir meslesi de şudur: | İyi yapılmış bir tesisatta, füit, yani sevkiyat esnasında suziyanı ancak © 15 olduğu halde, bizim yollar fena olduğundan bu füit 56 43. miktarını buluyor. Terkos şimdi yevmiye 40,000 am PAZARTESİ 16 Ağustos 1937 Tarih :sergisi Atatürke ait yazı ve hatı- raların sergiye verilmesi rica ediliyor İstanbul 15 (AA) — Türk tarih kurumundan: Atatürkün kendi elya- ısı ile veya diktesi suretile arkadaş- larında yahut onlardan intikal eden zevatta mahfuz bulunan <hatıraları- nın ve tarih sergisinde gösterilmesi Türk inkilâp tarihinde faydalı olan vesikaların sergiden sonra gene ken- dilerine iade ödilmek üzere lütfen tarih kurumuna * göndermeleri rica ölunur. Adres: Dolmabâhçe sarayı - Tarih kurumu sekreterliği, Mmikkantlers Uslüpsuzluk oluyor — We temiz, ne mükemmel giyin» miş karı kocg! - diye beğeniriz, — Bir de etlerini gör! - derler. Deiteklerle tutturulmuş, - berbad, ahşap bir €v... Tamir bile kabul etmez: Ötest kokar, berisi akar..." Öğle ki, bu şık bayla bayanın burada yaşıyabildi- ğine şaşılır. Yeni nizamların latbikinden sonra git gide zaptü rapi, ve intizam altına giren hemşehrilerimiz de, bu harap ton su salıyor. Şirketten 30,009 ton de- vir almıştık. Fakat fültler nazarı itiba- re alınırsa bugün ancak 22,000 ton is- | tihlâk edebilmekteyiz; Halbuki İstan- | bulun tam mânasile 65,000 ton suya ih- tiyacı vardır. | Seyrü seferin çabukluğu namına: sokaklara, bu yıkık İstanbula öylece aykırı düşmeğe başladı. Âdetâ arada bir üslüpsuzluk alüyor. Bir yandan da şehrin “esaslarını Hâh: - yalnız Belediyece değil - devlet ölçülerinde de düşünmeli! İ aaa Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Manevra sahasından en son resimler: Kahraman ordumuz çadır kuruyor, harekât esmasında bir istirahat ai neşeli bir yürüyüş ve işten sonra bir eğlence sahnesi Büyük manevra başlarken Mavi ve kırmızı kuvvetler arasındaki ilk çarpışma ayın on yedisinde olacak Bugün akşama doğru ilk askeri hareket başlıyacak Manevra sahasında çadır kurma faaliyeti Çorlu (Husust surette gönderdiği- miz muhabirimizden) — “Türk maf- buati kahraman ordumuzun Trak- yada yapılacak manevralarına 15 ağustosta mümessillerini gönderme- ğe davet edilmişti. Gazetecilerin kimi - otomobillerle, kimi trenle dün yola çıkarak Çorlu- ya vardılar, Florya yolunu biliyorsu- nuz. Mükemmel asfalt, aynı yol ta Çorluya kadar yumurta yuvarlasan kırılmadan varscak denildiği şekilde bir intizamla devam edip gidiyor. Öte- de beride çalışan motörlü silindirlere rastladık. En ufak ârıza olmamasına dikkat ediliyor. Derhal tamir, Türkiyenin ber tarafındaki yollara böyle bakılsa memlekette âlâ şoselerimiz olur, Büyükçekmecede tam gölün üze rinde bir köy lokantası açılmış. he sust otomobili olanlara tavsiye eğe rim, Gelip burada taze balık yösinler, Çalışkan köylüler uyanıklık gösteri- yorlar, tuttukları balıkları müşteri lere arzediyorlar. Taze tazö ver ahçi- Ya pişirsin.. Burada mükernmel ku- (Devamı 5 inci sahifede) PAZARTESİ KONUŞMALARI ANADOLUNUN SESİ Yazan: Hasan Âli Yücel Altıncı sahifemizde okuyunuz.