16 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

o AKŞAM-SPOR o Dün İstanbulun muhtelif yerlerinde spor müsabakaları yapıldı Güreşte Mülâyim hasmını yendi - Tekirdağlının hasmı güreşmedi - Festival tenis turnuası bitti - Atletizm birincilikleri parlak olmadı - Mukavemet yüzme yarışını Profesyonel güreşleri Dün Taksim stadında profesyonel İngiliz güreşçilerile 'Tekirdağli Hüse- yin ve Mülâyım arasında maçlar ya- pılacaktı. Saat 17 de yapılacak olan bu maçlar için hemen hemen öğle den itibaren stada akın başlamıştı. Maç saati geldiği zaman tribünler iyice dolmuş. beş altı bin seyirci et- rafi kuşatmışta. İlk karşılaşma dokuz on yaşların- daki, artık herkes tarafından fanın- mağa başlanmış Bürsâlı küçük pro- fesyoneller arasında oldu. Selim do- kuz dakikada hasmı Kâzımın sırtını yere getirdi. İkinci maç Üsküplü Hurşitle De mirköylü arasında on beş üzerine yar pıldı. Yedinci dakikada Üsküplü has- munı altına aldı, yaptığı tuş hakeme kabul edilmediğinden tekrar tutuştu- ler ve neticede berabere ilân edildiler. Büyük maçlar Bu hafta, organizatörlerin ilâm et- tikleri üzere, Tekirdağlı ile Campbel, Mülâyım ile de geçen hafta Tekirdağ- mın berabere kaldığı Vandervelt gü- reşecekti, Hoparlörden çatlak zurna gibi an- laşılmaz bir şekilde etrafa yayılan yarım saat kadarlık bir söylevden an- layabildiğimiz kadarını burada oku- yucularımıza ç Tekirdağlı itiraz etmiş, «Benim ge- çen hafta zedelediğim ve yorduğum güreşçi ile gene benim güreşmem l1â- zım, yoksa benim yorduğum bir gü- reşti ile başkasının güreşmesi benim baş pehliyanlık şerefime haksizlik olur. demiş. Hakem heyeti bunu ka» bul etmemiş. Bunun üzerine Tekir- dağlı: «Bu karşılaşmaya razı olurum ama bu İngiliz buradan gitmeden be- nimle tekrar güreş tutmak şartiles demiş, Diğer taraftan Tekirdağlı İle güre- şeceği ilân edilen Campbel de «Ka burga kemiğim sakat, güreşemiyece- gim, esasen sakat olmasam da Tekir- diyorlar» şeklinde muhavereler yürü. tüyorlar. Sonra da kendi Aayaklarile geldikleri halde organizatörlere kızı- yorlar. Ne ise fazlası bizi alâkadar et- mez. Mülâyim gene galip Neticede Tekirdağlı - Carnpbel ma. çı olmadı. Mülâyim, Vandervelte ilk dakikalardan başlıyan bir hâkimi. yetle güzel güreşti ve oyunlar tat. bik ederek nihayet on sekizinci daki- kada hasmının sırtını yere getirdi. Halk bir taraftan yalnız yirmi dr mM ia di e Beykozlu bir yüzücü kazandı - At yarışları heyecanlı oldu KA Yukarıdaki iki resimden de anlaşılacağı üzere Mülâyim dün İngiliz Vandervelte karşı daima hâkim güreşti Kikalık bir tek maç seyrettiğinden müşteki, bir taraftan Mülâyimin gö- libiyetinden memnun yavaş yavaş staddan ayrıldı. &.G. Tenis maçlari Festival tenis turnuasının final maçları dün Dağcılık klübünde ya- bayan Grodetski ve Vedad Abud ka- zandılar, Botez - Stalios Tek erkek finali Yunanlı Stallos ile Romanyalı Botez arasında oynan- dı. Maç hayli sıkı oldu ve Botezin top toplama faikiyetine rağmen oyunu umumiyetle Yunanlı idare etti Star Wos, Romanyalının bütün gayretine rağmen forhend drayvlarile daima Üstünlüğü idameye muvaffak olarak maçı 9/7, 6/4, 7/5 kazandı. Çift finali Final müsabakaları arasında en güzeli, zevklisi ve o derecede de heye- canlısı Yunanlı ve Romanyalı çiftler de umumiyetle istediği yere plâse etmek şartile çevirmesi herkesin tak» dirini celbetti. Botez de kendisine faydah bir yardımcı oldu. İlk seti Romanyalılar 6/3 aldılar. İkinci sette Yunanlılar hayli kafa tuttular ve seti alabilmek imkânla- rını hazırladılar, Fakat en kritik an- larda Joanın müessir müdahaleleri nihayet bu seti de Romanyalılar le- hine çevirdi. Son zamanlarda tuşla galibiyetlerile formunda olduğunu gösteren Mülâyim Neticede Bötez - Joan 6/3, 8/6, 6/1 ile maçı kazandılar. Bayanlar finali Kadınlar arasındaki tek finali ba- yan Grodetski ile bayan Kurteli ara- sında oynandı, Aradaki klâs farkı maç başlamadan bayan Grodetskinin galibiyetini gösteriyordu. Netekim bayan Kurteli hasminin sert ve uzun vuruşları karşısında fazla bir gey yap mağa muvaffak olamadan 1/6, 0/6 ile mağlüp oldu. Muhtelit finali 'Muhtelit finali bayan Grodetski « Vedad Abud çittile bayan Kurteli - Muhiddin çifti arasnda yapıldı. İlk seti bayan Grodetski ve arkadar $ı kolaylıkla aldılar. İkinci sette de, basımları 4/0 ileri vaziyete girdik- leri halde, üstüste altı oyun almağa muvaffak oldular. Neticede maçı Ba- yan Grodetski ve arkadaşı 6/1, 6/4 kâzandılar, Maçlar bittikten sonra tenisçilere bir çay ziyafeti verildi. Altı kupadan birini tek galibi Yunanlı Stallos, bi- rini çift galibi Romanyalı Botez, biri- ni gene çift galibi Romanyalı Joan, ikisini tek ve muhtelit galibi bayan Grodetski, birini de muhtelit galibi Vedad Abud aldı. Bu suretle festival turnuası da tarihe karıştı. 8G. Atletizm birincilikleri Cumartesi günü başlıyan atletizm İstanbul şampiyonasına dün Fener- bahçe stadında az bir seyirci kütlesi önünde devam edildi, Teknik neticeler; 200 metre: 1 Nazmi 24,5; 2 Necip; 3 Kâmiran. 400 metre: 1 Melih 52,6; 2 Früzan 83,1; 3 İbrahim. 10000 metre: 1 Artin 35,237; 2 Ali; 3 Nuri, 1500 metre: 1 Galip 4,18; 2 İbra- him; 3 Mithat, 400 maninlı: 1 Faik 60,9; 2 Maden- cioğlu. Yüksek atlama: 1 Pülyos 1,80; 2 Falk 1,76; 3 Necdet 1/71. Üç adım: 1 Pulyos 148; 2 Melih 1362; Süreyya 13. Disk: 1 Veysi 42,75; 33,99; 3 Yavru 33,78. Bebek - Moda yarışı İstanbul festivali programından 2 Sabahattin Geçen haftaki gibi tuşla kazanan Mülâyim hasmının sırtını yasa matirmağa saman Bebek - Moda arasındaki yüzme mu- kavemet yarışı dün yapıldı. Bu mukavemet yarışına klüpler- den ve hariçten on sekiz yüzücü gir- di, fakat ancak altısı ikmal edebildi, Diğer on ikisinin yarışı bırakması garib bir hadise yüzünden vukua geldi. Bebekteki Galatasaray Denizcilik lokalinden başlıyan yarış Moda va pur iskelesinde nihayet bulacaktı. Altı yüzücü, aralarında muhtelif fasılalar olmakla beraber Kızkulesi açıklarını geçerek Moda yolunu tut- tukları sırada artık hemen hemen toplu bir surette yüzen diğer on iki yüzücü de Kızkulesi önlerine geldi- Ter. Bu sırada, yüzücülerin köpek ve- ya ayıbalığı zannettikleri büyük bir baliğm yanlarından geçmesi bu yü- zücüler arasında büyük bir korku ve panik doğurdu. Bunun üzerine bu yüzücüler yarışı bırakmak mecbu- riyetinde kaldılar, İleri geçmiş bulunan altı yüzücü- den Beykoz klöbünden İsmail iki saat yirmi dakikada Moda iskelesine va- rarak birinci oldu. İkinciliği birinciden tam bir saat farkla Ortaköy klübünden Cemal, üçüncülüğü de ikinciden gene tam bir saat farkla Ortaköy klübünden Arif aldılar. Müsabakadan sonra festival komi- tesi tarafından birinciye bir kupa, ikinciye altın kalem, üçüncüye de bir saat verilmiştir. At kosuları Dün Veliefendide at yarışlarının dördüncüsü yapıldı. Birinci Koşu: Dört ve daha yukarı taşta yerli, yarımkan arab ve halis- kan arab at ve kısrakları arasında, Mesafe: 2000 metre. Birinci Ahmed Bozun Benlibozu; ikinci Emin Üreşin Ünlüsü; üçüncü Süleyihan Yorük-