17 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

17 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 2

(1) ve (2) —( Fakir döşenmiş, duvarlarının badanası boruk, her tarafı çatlak odası içinde, temiz, rah aydımlığına benziyen bir hal vardı. Pencerelerde pa- tiska beyaz perdeler, yerde iki yumuşak şark ainderi.. Duvarın bir kö- şesinden Öbür köşesine aurzmnan üstü beyar örtülü bir kanape.. — Mesud musun, kocamı sever misin, çocukların nasıl?.. Diye sordum ona. — Mesudum -dedi- Çavtn çerçevesi — içinde t bir insm, iyi bir erkek.. Bizi kazamı h ediyor. Hayatımız sade ve gürüküsündüz. Fakat biz ondan memnunuz. Çocuklarımız da bizim sandetimizdir. Ve kocam da benim gibi düşünür. Biz onların varlığında, hayatın başka bir güzel tarafını bulmuşuzdur. K ŞA Denize vazır balkonun iki t kimbilir me büyük emeklerle işlenmiş adaki ağır perdelerilen giren ışık, ve ne büyük bir olmuş bir «lon hahamn üstünde pırıl piril yatıyor.. Ortadaki maşanın üstünde duran — vazo, çiçeklerle dolu.. O, piyanosunun — başında — oturuyor.. — Sordum: | isee | Onun marifeti.. 4 — Kocanız wu? — Ever, kocam... Öyle gurib ve olur olmaz zevkleri kitabları karıştırır, gçeklerle uğraşır, Çiçekleri siz mi topladınız? — Ben böyle bir budalalık yapar mıyımı, çiçek de birşey midir ki? Der gibi kaşlarını, dudaklarını | duvardaki bir ağrandisınanı gösterdi: burüştürdü. Omuzlarını — silkti ve var ki... Çi- çocuklarla günde iki saat oynar. Bir tüzlü anlaşamıyoruz. İnsan, bu yumurcaklara karşı bu kadar düşkün- lük gösterir mi? — Fakat evinizde sükünet var. Zevceniz, iyi kazanan bir — imsandır " Üa Değil mi? kazanıyor da ne oluyor yani?.. î bunlardan ne çıkaracaksınız? Kamping kongresi Ağustosun sonunda Visba: dende bir kamping umumi kongresi toplanacaktır. Kongre Ren sahilindeki Bi- ebriç şatosunun parkında ya- pılacaktır. Kamp — muhipleri otomobil, bisiklet ve deniz motörlerile ve bir çoğu yayan — olarak kongre için Visbadene — ge'neğe başlamışlardır. Ame- rika, Brezilya ve cenubi Afri- — kadan bile gelenler vardır. Devriâlem şampiyonu Amerikalı Jülyos Britlim- bank 70 yaşında olduğu halde — ölmüştür. Bu Amerikah hayatında tam 18 defa arzı devretmiştir. — Bu devriâlem şampiyonunun — bu seyabhatler için 30 sene - içindeki sarfiyatı da 200,000 — dolan geçmiştir. İkinci Hamidin hal'ı sıra- — gında İstanbulda bulunan bu — adam 1904 de de Rus-Japon — harbi sırasında Por Artürde — bulunmuştur. Bir Çingene kızı için! Romanyanın Piteçi kasaba- — sında, bütün jandarma ve kır — bekçileri bir çingene kızı yü- — zünden müşkül vaziyette kal- — mışlardır. Bu çingene kızının adı Lin- — badır. ve henüz 21 yaşında — bulunmaktadır. Bu kızı, men- sub olduğu kabile kendilerine - reis (Sultan) seçmişlerdir. — Bu sırada bu kizin henüz — 6 yaşımdayken çingeneler ta- gahından çalınmış Mari adlı bir kız olduğu meydana çık- miş ve ailesi kızı istirdad et- — mek istemiştir. Kızın sinnibü- ; ermiş olmâsına rajmen — mahkeme kararile ailesine tes- Timi lâzımgelmiş, fakat çinge- neler bu karara karşı dür- — muşlardır. — Jandarma ve kır. bekçileri —(öervet, sükünet, sükünet!... Bıkıyorum doğrusu sükünetten Sonra Hayattan ve kadın tiplerinden işte size iki parça.. Düşünün bakalım, Saime Sâdi — bu kızı silâh kullanmak sure- tile ailesine verebilmişlerdir. Kanunun hükmü yerine ge- Tince, kızın kendi - reyini kul- lanmasına da müsaade edilmiş ye Linba (sabık Mari) de tek- rTar çergesine dönmüştür! Bu hâdisede çingenelerden iki maktul, 4 yaralı ve jandar- madan da bir yaralı vardır! Deniz altında servet! Vayt:Star vapur şirketine mensub büyük “Lorent, va- puru 1917 senesinde kiymetli eşya yüklenerek denize açılmış 've biraz sonra tabtelbahirler ta- rafından batırılmıştı. Bu bâdi- sede 354 kişi boğulmuş ve 120 kişi de kurtulmuştu. Vapurda diğer eşya meya- nında beş milyon liralık altın servet vardı. Son zamanlarda bir tahli- siye şirketi vapurun battığı eri tesbit etmiş ve şimdiye adar — 4,950,000 1liralık bir servet denizlerin altından çi- karılmıştır. * Manken! Manken denilince, en büyük ve lüks bir mağazanın güzel camekânları içinde teşhir edi- len güzel, mevzun vücutlü kız- lar akla gelir! Amerikada büyük bir saraç- lık müessesesi bu umumi ka- naati bozmuştur. Saraçlık eş- yasını teşhir ettiği camekâne manken olarak güzel bir sıpa koymuştur. Mevlüd Muallim doktor B. Ekrem Hayrinin pek genç yaşta ölüme kurban giden oğlu Piran için, önümüzdeki pazar günü öğleden sonra Hisar camiinde bir mevlüd okutu- lacaktır. Doktoru ve Piranı tanı- yanlar ve dindaşlar davet edilir. ANADOLU el el N USE eĞ İktısad : Vekili- miz Çeşmede Perşembe günü İz- mirde bulunacak İktisad Vekilimiz B. Celâl Bayar, dün İpar yatı ile Çeş- meye müuvasalat etmiştir. Re- fakatinde bulunan iş bankası umum müdürü B. Muammer Eriş ile diğer zevat şehrimize gelmiş ve Karadeniz vapuru ile İstanbula hareket etmişlerdir. Vekilimiz, Çeşmeden per- şembe günü yatla şehrimize gelecek ve yat, Karşıyaka sa- hilinde demirliyecektir. Vekil, cuma günü Fuarı açacak ve ertesi günü gene yatla İstan- bula geçecektir. Mazot ihtiyacı başgösterdi Şehrimizde birdenbire ma- zot ihtiyacı başgöstermiş ve fırsattan istifade etmek istiyen satıcılar fiatleri birdenbire yük- seltmişlerdir.. Buna — rağmen piyasada gene mazot yoklur. Satıcılar, azami nazlı davran- maktadırlar. Dün bahçe sahibi bir vatandaş geldi, dert yandı. Bizim bildiğimize göre, hü- kümet, benzin ve gaz fiatle- rini indirirken bâlka ve müs- tahsile ucuzluğu düşünmüştür, Mazot ta aşağı yukarı ayni bir şeydir. Motörlerin bir kıs- mı bununla çalışmaktadır. Ha- riç piyasada mazot fiati yerin- de dürürken şehir dahilinde böyle bir vaziyetin ihdası bize gayri tabii göründü. Vilâyet makamının ehemmi- yetle nazarı dikkatini celbe- deriz. İki amele zehirlendi Bir tavuk, hakikati meydana vurdu.. Şehrimiz Ticaret odası reisi Bay Hakkı Balcıoğlunun incir bahçesinde bir kuyu temizlet- tirilirken bir facia olmuştur. Kuyuyu temizlemek için iple kuyuya bir işçi sarkıtılmıştır. Kuyuya inen bu işçinin çık- madığı ve yukarıdan çağırılınca ses vermediği görülmüş, ikinci bir işçi daha sallanmıştır. Fa- kat bu işçi de kuyuya indikten sonra ses vermemiş ve çıkma- mıştır. Bazı kuyuların - zehirli gaz neşrettiği nazarı dikkate alınarak ayni kuyuya bir'tavuk sarkıtılmış ve biraz sonra çı- karılınca tavuğun ölmüş olduğu görülmüştür. Zavallı amelelerin de kuyu içinde zehirli gaz teneflüs etmek suretile öldük- leri anlaşılmıştır. Güçmen evleri Bir hafta sonra inşa- ata başlanacak Vilâyetimizin muhtelif yer- lerinde inşa edilecek göçmen evleri için açılmış olan müna- kasa müddeti 23 Ağustosta sona erecektir. Göçmen evle: rinin inşâsı için evelce takdir edilen keşif bedeline ev ba- şına daha yüz lira ilâve olun- muştur. Göçmen evlerinin mo- delleri de Sihhat ve İçtimai Muavenet Vekâletinden vilâ- yete gelmiştir. müteveccihen TT HABERLER ilüzüm ve incir piEş_aları açılıyor. 19 ağustosta evvelâ üzüm, sonra | incir satışları başlıyacak Borsa idare heyeti, dün | öğleden evel borsada toplan- mış, incir piyasasının açılma tarihi üzerinde müzakerede bulunmuştur, Üzüm piyasasının 19 Ağustosta açılması evelce kararlaştırılmıştı. — Nazilli Aydın mıntakasında tedkikler yapan şehrimiz Ticaret ve Sa- nayi Odası reisi B. Hakkı Balcıoğlundan, Vilâyete gelen bir. melitubda dergileedeki İns cirlerin veziyetlerine göre İncir piyasasının da ayni günde açı- labileceği bildirildiğinden, bor- © Evelki akşam Cumaovası nahiyesinin Oğlananası - çiftli- ğinde bir cinayet olmuştur. Aşiret halkından Muslan Os- Mustafa oğlu Mehmed taban- ca kurşunu ile başından ya- ralağmak suretile öldürülmüş: tür. Katil, Torbalıda oturan Selânikli çoban Nuriair. Cina- yetin sebebi, çocuk mesele- sidir, vak'a şöyle olmüştür: Çoban Nuri, Torbalıdan getirdiği bir miktar hayvam, Oğlananası mevkiindeki me- rada otlatmakta idi. Bir ara- hk, arktan gelen suyüu - bir tarlaya çevirmiş, hayvanlarının yanına dönerken mısır tarlası içinden çıkan iki çocuk gör- müş ve onlara: — Bu tarlada ne yapıyor- dunuz? ben hepsini gördüm. Diyerek çacuklara çirkin bir teklifte bulunmuştur. Bu ço- cuklardan biri Oğlananası kö- yünden İbrahimin oğlu koşa- rak köye gelmiş ve çoban Nu- rinin çirkin teklifini haber vermiştir. Bundan fena halde hiddetlenen İbrahim yanında bulunan hizmetkârı Mehmet ve köy halkından bazı kimse- lerle Nurinin bulunduğu yere doğru gitmişlerdir. Maksatları Nuriyi yakalıyarak dövmekti. Hizmetkâr Mehmet, İbrahimle çocuklardan ayrılarak koşmuş ve Nuriye daha evel yetiş- miştir. O sırada arkadan iler- leyen - İbrahimle çocuklar, w zaktan bir silâh sesi duymuş- lardır. Vak'a yerine geldikleri zaman Mehmedi, başından tabanca kurşunu ile yaralan- mış bir halde bulmuşlardır. Mehmet, az sonra ölmüştür. Vak'a derhal jandarmaya ha- ber verilmiş ve katil aran- mişsa da bulunamamıştır. Vak'a akşam — üzeri ol- duğundan katil Nuri, karan- lıktan istifade ederek kaçmıştı. Hâdise tahkikatına müddei- umumi Mmuavini Bay Nadir Ener tarafından el konmuş ve doktor tarafından yapılan muayenede Mehmedin başına man ve İbrahimin hizmetkârı | sa idare heyeti, İncir piyasa- sının da 19 Ağustosta açıl- masını kararlaştırmıştır. Üzüm piyasası saat 11 de, İncir pi- yasası da yarım veya bir saat sonra açılacak ve satışlara başlanacaktır. Şimdiki halde piyasada 1500 çuval üzüm vardır. İ mıntakasından ayın 18 inde hususi bir katarla mühim miktarda incir lecektir. Bu sene, üzüm ve incirleri- mizin iyi fiatlerle satılacağı tahmin edilmektedir. İncir getiri- Oğlananası çift!i_ğing bir cinayet Ayşenin oğlu Nuri taban- casile ateş etti.. isabet eden merminin, kafa tasının içinde kaldığı anlaşıl- mıştır. Memleket hastahane- sine nakledilen Mehmedin ba- şından çıkarılan — merminin, Karadağ tabancası olduğu görülmüştür. Torbalıda tutulan katil Nuri: — Çocukları mısır - tarla: sından çıkarken gördüm, on: lara şaka yaptım, gidip baba: larına şikâyet etmişler. Meh- med yetişti, beni tehdide baş- ladı. Kendimi müdafaa ettim. Demiştir. Nuri, Ayşe - is- minde bir kadının oğludur, babası — meçhuldur. Hâdise tahkikatına devam olunuyor. mermisi Hamidiye mek- teb gemimiz —a c aa | Limanımızı şeref. lendirdi Hamidiye mekteb gemimiz, Pazar sabahı, cenub limanla- rımızdan İzmire gelmiştir. Bu seneki deniz Gedikli Erbaş okuluna girecek mekteblileri- mizi mühtelif liman ve iskele- lerimizden alarak gelen Ha- midiye, İzmirden de alacağı talebeyi İstanbula götürecektir. Hamidiye mekteb gemimizin, daha iki gün limanımızda kal- ması muhtemeldir. Çalınan eşya Esrartengiz bir hırsız tutuldu Dün Keçeciler caddesinde, sırtında bir balya eşya taşıyan bir adamın vaziyetinden şüphe edilmiş ve balyada ne olduğu araştırılmıştır. Bunun üzerine balyayı taşıyan şahıs, balyayı bırakarak kaçmak istemişse de tütülmüştur. — İsticvabırida bu eşyaları Burnovada bulduğunu ve alıp İzmire getirdiğini söy- leşmişse de — inanılmamıştır. Açılan balyanın tamamen hir- Bızlık eşya ile dolu - oldu; | görülmüştür. Zabıtaca tah kata devam ediliyor. | mesleğine ve Ankara İki çocuğun mısır tarlasında ne yaptıklarını sormuş ve sonra... 17 Ağustos 887 Polis mesleğine ae dörüümiç Girmek için neler lâzım? Polis mesleğine alınacaklar hakkında Dahiliye Vekâletin- den vilâyete bir tamim gel- miştir. Bundan sonra mesleğe alınacaklar içinesaslı ve uzun tahkikat yapılacaktır. Gelen tamime göre, Polis polis enstitüsü ile polis mekteple- rine stajyer olarak girmeğe talip bulunanlar, bulundukları yerlerin. en büyük mülkiye âmirine müracaat edecekler- dir. Bunlar hakkında — 3201 sayılı emniyet teşkilâtı kanu- nun 23 üncü maddesile, mes- ğin haiz olduğu ehemmiyet ve hususiyetlere binaen tah- kiki lâzımgelen genel ve özel durumların anlaşılmasına me- dar olacak bilgi aydınılması mülâhazasile esaslı bir dikkat ve alâka ile yapılacak tahki: katın, mahalli, adliye, nüfus ve askerlik şube idareleri ka- nalile tanziminin ehemmiyeti aşikârdır. — Talibin; maznuniyet, mahkümiyet ka- yıtlarının, mahalli Cumhuriyet üddeiumumiliği yolile, as- kerlikce ilişiği olup olmadığı- nın, askerliğini yaptıktan son- ra yaşını tashih ettirip ettir- mediğinin tahkiki İünmdır. Kendisinden aşı kâğıdı ve 8-12 ebadında iki fotoğraf alınacaktır. Talib, evelce devlet memu” riyetinde veya resmi müesse- selerde istihdam edilmiş ise, infikâk suretini gösteren vesi- ka ve beraet zimmet mazba" tası, hususi müesseselerde ça- lişmış ise bonservis alarak dosyaya koyacaktır. Emniyet teşkilâtı kanununun 67 inci maddesinin son fıkrâ” sına göre, vilâyet polis intiha bat encümenlerinin vazifesi, mesleğe girmek istiyenlerin evrakı üzerine kanuni vasıfla- ri haiz olup olmadıklarının tetkikidir. Talib, emniyet teş” kilâtı kanununun 24 ncü mad- desinin birinci fıkrasında yazıl! tahsil - durumunda — değilse, — ikinci fıkraya göre, müsabâ” Kâya tâbi tutulacaktır. Müsa” baka imtihanı sualleri umum müdürlük tarafından gönderile” cektir. Talibin vereceği taah” hütname ile müsabaka imti" hanı cevabları, kendi el yaz” sile yazılacaktır. Polis tayin edilenlere har- cırah - verilmez, tayinlerinde? itibaren 15 gün içinde vazife" lerine gitmiyenler, bu vazifey! kabul etmemiş sayılacaklardır" Bay Hüsnü Erginer Uzunköprü inhisarlar mü” dürü Bay Hüsnü Erginer İzmif inbisarlar sicil âmirliğine, sicil âmiri Cemal de Uı.unkÖP'_"ı inhisar müdürlüğüne becayif saretilç tayin edilmişlerdir. Bay Hüsnü bugünlerde £© lecektir. Eski kollej binasında hırsızlık Kızılçullada eski Amerikâf Kolleji binasının odalarındâ? birinin — pencere kapakların! kırmak suretile giren Mehmet oğlu Ali adında biri, bi elektrik saatini - çalı zabıtaca - tutul a Polonyalılar ve ihracât' çılarımız Polonyadan muhtelif firmâ” lar, şehrimiz Türkolis dirdk” törlüğüne — müracaat cd“'k Türkiyedeki pamuk, yün, üzüm ve incir ihracat evlerile ? pmak — istediklerini