28 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

28 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 7

rini, pencereye doğru yürüdü. Ki- yara da onun hareketine bakıyordu Kiyara, sanki bir rüya gö- rüyordu. Bütün başından ge- çen şeyler, onun * sükünete alışmış dimağında, fevkalâde birer rüya gibi aksediyordu. Hele hele, İrininm oymyacağı tehlikeli oyuna karşı en kü- çük bir şey düşünmek - imkâ- nnt bulamıyordu. İrini, bir iç sıkıntısı ile uzun müddet dolaştı ve belki bir saat kadar hiç konuşmadılar. İrini birdenbire Kiyaraya döndü: — Şarab -dedi- şarab ge tirt Kiyaral.. İçmek istiyorum. Esasen ben fevkalâde bâdise: lere atılırken, daima sarhoş olmağı isterim. O takdirde cesaretim, cüretim artıyor Ze- kâm, iradem'daha fazlalaşıyor. odanın ortasım Biraz sonra sı kü- da zengin bir içki masa rulmuştu: — Sen de iç birkaç tane | Kiyara. Asabın buna nıuh(aç(ııl_ Kiyara, ses çıkarmadan iki bardak şarab aldı Yarım saat sonra İrini neşeli bir .hıılıc gel- mişti. Yanaklarının iıstund_gn pembe bir buhar uçuyor, göz- lerinin içinden ateşler, - kıvıl. cımlar çıkıyordu. İ ya yaklaştı: Ey.îı::î':ut’ı:-dğdı- müsterih ol.. Ben muzaffer çıkacağım. | Kendimi, o ateh getirmiş, kart züppe Dok: "e a mıyacağım. İstediğim malümatı mutlaka koparacağım. Kiyara: —A:îı.l:'—diyc mırıldandı- Allah isterse.. a —r Evet kızım. Ben, hiç bir zaman ahlâkan düşmcğın_ı. Be- nim başımdan geçen iki şey vardır. Biri bir izdivaç, biri de bir aşk. | — Demek siz de - seviyor- u, ve derin derin göğüs geçirdi. — — e'-'- Evet, vaktile sevmiştim. Fakat şimdi.. a İrini pencereye doğru yürü- dü. Kiyara da, onun haşmetli, nefis güzelliğine ve %rkad_ııf görünüşüne baktı. Ciu_nl.eımı tamamlamadığını hissettiği hal- de bir yaraya dokunmamak için sustu. Saatler ilerileyordu. Akşam karanlığı çoktan basmıştı.. — Kiyara, sanki korkunç bir dakikayı bekliyormus gibi idi. | Bu hissini ezmek için o da, lriniye uydu, birkaç kadeh içki daha aldı. Şimdi onun da başında bir bulut dolaşıyordu. — Yemeği nerede yiyecek- siniz Prenses, buraya mı ge- tirteyim? — Hayır, yemek - istemiyo- Tum, Biraz meyva kâfi.. Çün- kü daha içeceğim.. Ya sen? — Ben de öyle.. Fakat size bir şey söylemek isterdim renses: — Söyle yavrum! — Bu akşam buradan çık- Mıyacaksınız. — Evet, onun odasına git- eksiniz. Her ne pahasına lursa olsun, gitmiyeceksiniz. yvünkü tehlikeye düşen şeyin öymeti, namüslu bir — insanın anın - kollarına at- | , taşıdığı | | tatlı canından kıymetlidir. — Haklısın yavrum, fakat .. — Fakati, makâti yok.. Bu: nu o da duysa herhalde isyan eder ve sizi böyle teorübeden vazgeçirtir.. — Düşününüz - bir | kere, düşününüz.. Aman Alla- | hım onun size... Kiyara sözüne devam ede- çok , Bu duvardaki gizli kapıdan | ıştı. İrini ellerini ona doğru uza- tarak koştu. Heyecanlı sesle: — Sen #dedi- sen ha?. O genç, bu elleri yakaladı öptü: Ben tabül.. Benl.. - İşte, bir genç ç bir onun bir M öekie di Ği ARDA Ğ İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko, rs. den: Doka sarayına ve tanecik misafirinin kadar gelebiliyorum.. Kiyara, birdenbire sendele- di ve - bayıldı.. İrini kapıya koştu ve kilidi çevirdi. Çünkü, herhangi odaya girmesi muhtemel bunu bitirince geriye döndü: Tut -dedi- - kaldıralım. Zavallı o kadar heyecanda ki.. — Sonu Var — medi. Duvardan bir ses geli- yordu. Biribirine geri çekildiler. Duvarda, muayyen -bir yer oynıyordu ve bu yer, birden- bire açıldı. İkisi de hafif birer çığlık attılar ve biribirine sa rıldılar.. Gözleri büyümüştü. Fakat bu, ancak bir, iki sani: ye devam etti. Evvelâ İrini kendisini toparlıyabildi. | İzmir Komutanlığı İlânları İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den: Eskişehirde yaptırılacak birinci sınıf bir çift hangar inşaatı kapalı zarfla eksitmeye konulmuştur. Keşif bedeli 180 bin 925 lira 42 kuruştur. - İhalesi 31 Ağustos 937 salı günü saat 15 tedir. İlk teminatı on bin ikiyüz doksan altı lira 27 kuruştur. Şârtname, keşif ve projeleri 946 kuruşa M. M. V. satın alma komisyonundan alınır. Eksiltmeye girecekler kanuni teminat ve 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü maddelerinde yazılı belgelerle bu işi yapabileceklerine dair 937 yılında alınmış ba- yındırlık Bakanlığı vesikası ve mali vaziyetinin bu işe müsaid olduğuna dair 937 yılında alınmış Ticaret odası vesikası ile birlikte teklif mektuplarını ihale sa- atinden behemhal bir saat evvel M. M. V. satın alma ko. na verilmeleri. 13 18 24 28 İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den: 1 — İzmir Mst. Mv. sahil kıtaat ihtiyacı için (21200) kilo sadeyağı kapalı zarfla münakasaya konulmuştur. İha- lesi 6 /9/ 937 pazartesi günü saat 16,30 da kışlada satın alma komisyonunda yapılacaktır. — Muhammen tutarı (19716) lira, teminatı (1478) lira 70 kuruştur. Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir İsteklilerin Ticaret odasında kayıtlı olması şarttır. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde yazılı belgelerile ilk teminat makbuz veya banka mektuplarile teklifnamelerini ihale saatinden en az bir saat evel satın alma komisyonuna vermeleri. 18 22 __28 * 2879 odasına baktılar ve birinin ve 1 — İzmir Mst, Mv. merkez — kıtaatı ihtiyacı — için (27950) kilo sadeyağı kapalı zarfla eksiltmeye konulmuştur. İ İhalesi 6 /9/ 937 pazartesi günü saat 17,30 da kışlada satın alma komisyonunda yapilacaktır. 2 — Müuhammen tutarı (25714) lira, *teminatı (1928) lira SS kuruştur. 3 — Şartnamesi her gün' komisyonda görülebilir. 4 — İsteklilerin ticaret odasında kayıtlı olması şarttır. $ — İıtçklikrin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde yanlı belgelerle ilk teminat makbuz veya banka mektupları ve teklifnamelerini ibale saatinden en az bir saat evel kışlada satın alma komisyonuna vermeleri, 18 22 28 2 2877 İzmir Mst. Mv. K. sat. al, ko. rs. den: Yapı iki garaj yapısı kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. Keşif tutarı (32036) lira 84 kuruştur. Keşif proje ve şartna: meleri parasile inşaat şubesinden verilecektir. İhalesi 7 /9/ 937 salı günü sant 11 dedir. İlk teminatı 2402 lira 70 kuruştur. Eksiltmeye gireceklerden ilgili bulunanlar 2490 sayılı kanunun 2, 3 üncü maddelerinde istenen belgelerle birlikte teminat ve teklif mektuplarını havi zarflar ihale günü saat ona kadar M. M. V. sat. al. ko. na versinler. 18 24 28 3 2880 İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den: Gaziemirde tayyare alayı garnizonunda su ve elektirik tesisatı pazarlık suretile yaptırılacak ve ihalesi 3/9/937 cuma günü saat 17 de icra edilecektir. Muhammen tutarı (584) lira 37 kuruş, teminatı 43 lira 83 kuruştur. Şartnamesi her gün komisyonda görülebilir. Eksiltmeye girecekler Ticaret odasında kayıtlı olma- ları şarttır. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde yazılı vesikalarile ilk teminat makbuz veya banka mektubu ile beraber ihale -saatinde satın alma komisyonuna müracaatları. 18 22 28 2 — 2878 2793 | İzmir Müstahkem Mevki Satın Alma Kilosunun müh. bedeli Yekün tutarı Kuruş Lira 12 2520 13 3770 13 4680 Komisyonundan: Muvakkat teminat Lira 189 283 351 Cinsi Miktarı Nohut K. Fasulye Bulgur 2100-Ki 29000 ,, 36000 ,, Münakasası 3MEylül/937 — Cuma 1 — Manisa merkezinde buülunan kitaat ve müessesatın senelik ihtiyacı için yukarıda yazılı üç kalem erzak ayrı ayrı şartaamelerle ve açık eksiltme ile münakasaya konulmuştur. 2 — Şartnameleri bedelsiz olarak her gün Manisada tümen satın komisyonunda görülebilir. 3 — Münakasaları Manisada tümen satın alma komisyonunda yapılacaktır. Münakasa tarihleri, günleri ve saatleri ile kilolarının muhammen bedelleri yekün tu: tarları ve muvakkat teminatları yakarıdaki cedvelde gösterilmiştir 4 — İstekliler ticaret odasında mükayyet olduklarına dair vesika gösterecekler ve Müvak: kat teminatlarile bitlikte belli gün ve saatlerde komisyona müracaatları, 13-18-24-29 İzmir Mst. Mv. K. sat. al. ko. rs. den: 1 — Ç, kale Mst. Mv. birlikleri için kapalı zarila (32500) kilo sığır eti satın alınacaktır. 2 — Sığır etinin beher kilosu 30 kuruştan (9750) lira bi çilmiştir. 3 — İhalesi 6 /9/ 937 tarih pazartesi günü saat 16 da Çanakkale Mst. Mv. satın alma komisyonunda yapı- lacaktır. 4 — İsteklilerin ihaleden bir saat evel teminat akçaları olan (731) lira 25 kuruş ve ihale-kanununun 2, 3 ncü maddelerindeki vesaikle bir saat evel komisyona mü- racaat etmeleri. 18 22 28 2 2840 İzmir Mst. Mv. K» Sat, Al. Ko. Rs. den: 1 — İzmir Mst. Mv. kıtaat ihtiyacı için açık eksiltmede bulunan ve 23:8-937 de ihalesi yapılacak olan 77400 kilo ayaktan sığır etine bu defa istekli çıkmadığından ihalesi 1-9-987 Çarşamba günü saat 17,30 da kışlada yapılacaktır. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. 2 — Muhammen tutarı ( 17088 ) lira teminatı (1277) lira 10 kuruştur. 3 — İsteklilerin ticaret odasında kayıtlı olmaları şarttır. 4 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve üçüncü madde- lerinde yazılı belgelerle ilk teminat makbuz veya banka mektuplarile beraber ihale saatinde kışlada satın alma komiszonunı müracaatları İzmir Mst. Mwv. k. sat. al. ko. rs."den: 1 — Müstahkem Mevki kitalarının ihtiyacı için açık eksilt- mede buülunan ve 23-8-937 Pazartesi günü saat 11,30 da kışlada ihalesi yapılacak olan 220 ton linit kömü- Tüne istekli tarafından teklif edilen fiat pahalı görül- düğünden ihalesi 2-9-937 Perşembe günü saat 16,30da kışlada yapılacaktır. Şartnamesi hergün komisyonda görülbilir. 2 — Muhammen tutarı 2910 lira olup teminati 218 lira 63 kuruştur. 3 — İsteklilerin ticaret odasında kayıtlı olaması şarttır. 4 — İsteklilerin 2490 sayih kanuvun 2 ve 3 üncü madde- lerinde yazılı belgelerle ilk teminat makbuz veya banka mektuplarile birlikte ihale günü saatinde kış- » lada satın alma komisyonuna müracaatları. İzmir Mst. Mv. k. sat. al, ko. rs. den: 1 — İzmir Mst. Mv. kıtaâtı ihtiyacı için kapalı zarfla mü- nakasada bulunan ve 23-8:937 Pazartesi ghnü saat TI de ihalesi yapılacak olan 427 ton linit kömürüne istekli tarafından teklif edilen fiat bahalı görüldüğün- den 2490 sayılı kanunun 4O 1ncı maddesi mucibince bir ay zarfında intac edilmek üzere açık pazarlığa dökülmüştür. İhalesi “2-9-937 Perşembe günü saat 17 de kışlada satın alma komisyonunda yapılacaktır. Şartnamesi hergün komişsyonda görülebilir. Muhemmen tutarı 6298 lira 25 kuruş olup — ilk temi- nâtı 472 lira 37 kuruştur. İsteklilerin ticaret odasında kayitlı olmalari şarttır. İsteklilerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 üncü madde- lerinde yazılı belgelerle ilk teminat makbuz veya banka mektuplarile beraber ihale günü ve saatinde kışlada satın alma komisyonuna- müracaatları. İzmir Mst. Mv. k. sat. al. ko. rs. den: 1 — İzmir Mst. Mv. mıntakasındaki — kıtaat ihtiyacı için açık eksiltmede bulunan ve 21-8-937 Cumartesi günü saat 11 deihalasi yapılacak olan 42000 — kilo sığır etine vaktinde istekli çıkmadığından ihalesi 1-9-937 Perşembe günü saat 15,30 da kışlada yapılacaktır. Şartnamesi hergün komisyonda görülebilir. Muühammen bedeli 10080 lira olup ilk teminat 756 liradır. İ Eksiltmeye gireceklerin ticaret odasında kayıtlı bulun- maları şarttır. Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunun 2 ve 3 cü maddelerinde yazılı belgelerle teminat | makbuz veya banka mektuplarile beraber ihale saatinde - kışlada satın alma komisyonuna müracaatları, İzmir Ticaret!Lisesi direktör- lüğü B üğünden: 1 — Orta okul mezunlarına. Teşkilâtımız. tamamlanarak Orta okul Lise kısmımıza kayt ve kabulüne başlanmıştır. 2 — Devlet ve ticaret evleri memurlarına. Akşam Ticaret okulu kısınında yapılan tadilât üzerine ak- şamları, ayrıca muhasebe, ticari hesap, muhaberat, daktilografi ve ecnebi lisanı kursları açılmıştır. Kayt ve kabul için her gün 9 dan 12 ye kadar Ticaret Lisesi direktörlüğüne müracaat edilmesi ilân olunur. 28 31 3 mezununlarının da İzmir İkinci lera M. da Bayan Rejiye Roziyenin Em- lâk ve Eytam Bankasından taksitle satın aldığı gayri men- külden mütevellit borç için bankaya ipotek eylediği İzmir- de Birinci Karataş postacı Ali Rıza sokağında 11 kapu 15 taj 608 ada 18 paresl numa- ralı evin kapısından girilince uzun bir koridor, solda iç içe iki oda, karşıda ufak bir bah- çe, içinde helâ olup merdi- venle yukarı çıkıldıkta bir so- fa ve üç harap odası ve kum- panya suyunu - havi 250 lira kıymetli bu evin mülkiyeti açık artırma suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanunu mucibince bir def'aya mahsus olmak - şartile artırması 6/10/937 çarşamba günü saat 14 de icra dairemiz içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa-. dif olması: hasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır, Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanunu hü- kümlerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteri- den yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi - alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtilak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- siyle faiz ve masrafadair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde haklarf tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 25-9-937 tarihinden itibaren —şartname herkese açıktır. Talip olanla- rın yüzde yedibuçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/4212 dosya numarasile İkinci icra memurluğuna müracaatları. H. İş. No. 834 2983 Z SYN Kitapçı Hüseyin Avni Her Hisandan evki kitablar, ge: 90le,“mücmina “ve Tommular dimer ve satılır. Sorulacak süallere veri. lecek cevablar için altı kuruşluk pul kopulması lâzımdır. Hariçten sipariş kabul olunur. Ege kitap evi Hisatönü Numara 46 N Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali Kamçı oğlu İCilt ve Tenasül hastalık. ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında Telefon : 3479