1 Eylül 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

1 Eylül 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

Yazan: M. Ayhrn / >e' DOKA! Te ee B OJ ç Kğzüm satşları | | Lğk maçlarına bir ay 657 Jiro ve' şü. B 17 Dokanın en seri gemilerinden ikisi Doğanı aramağa memur edilmişti —— Saatler geçiyordu. Hiç bir haber almak mümkün olm- yordu. Doka, bütün Venedik zabıtasını seferber etmişti. Şe- hir muhafızına savurmadık kü- für bırakmamıştı. Hatta bir defasında muhafız, kılıcını sı- yırıb Dokanın kafasını kopar- mak için kendini zor tuttu.. Nihayet, Doka, fazla ileri gittiğini anlıyarak — muhafıza yaklaştı: — Kusura bakma kuman- dan -dedi- kendimi kaybede- cek gibiyim. Bugün sarayım- da, kapı ve pencereden çık- mamak üzere yeğenim kaybo- luyorsa, yarın ben de - ayni şekilde yok edileceğim. Şeytan- lar, periler, cinler mi sardı bizi?.. Ne oluyor, söyle!.. Sen, zeki bir insansın. Kimden şüp- helenmek lâzım. Şehir muhafızı, sesle: — Ondan! Dedi.. Doka, onun ne demek iste- diğini anlamıştı: — Müthiş! -diye mınldandı- şu takdirde düşmanımız çok kuvvetli.. — Evetl.. Her türlü tedbiri aldığım halde izini bulamıyo- rum. Sık sık haberler alıyorum, fakat asılsız çıkıyor. Yani, bizi aldatmağa muvalfak oluyor.. Öyle zannediyorum ki, bize kendi kuvvetini kabul ettirmek ve belki de intikam almak için bunu yapmıştır. — Belki... Fakat hiç şüphe- siz, bu düşüncemizin doğru- luğuna aid olmak üzere eli- mizde bir delil yok.. — Evet, yok mühterem Do- ka hazretleri!.. Bir ihtimal ola: rak arzettim. — Bütün sarayın, hatta ken- di dairelerimin de baştanaşağı tedkik edilmesini ve bu işe bizzat bakmaklığını istiyorum.. Donanma, derhal — harekete geçmelidir. En süratli iki ge- n maksadı temin eder sanı- yorum. — Onu amiralle konuşa- yım Haşmetmeabi. — Evet, konuş. Fakat hayır, bunu yarın hallederiz. Şimdilik dursun.. hafif - bir Ertesi akşam olmuştu. Hâlâ ve hâlâ hiç bir haver yoktu. Venedik donanmasının en seri iki gemisi, kahraman ta- niınmış olan denizci zabit, kaptan ve tayfalarla yola çık- mıştı. Açık denizlerde onu arıyacaklardı. Fakat emir, ga- yet gizli olarak verilmişti. Halk arasında, saray hâdise- sinin Meçhul Kaorsanla alâkası olabileceği şeklindeki rivayeti ortadan kaldırmak için; kor- sanın Adriyatik denizinde gö- züktüğünü ve bu itibarla do- nanmanın harekete geçirildi- ğini işaa etmişlerdi. Maamafih, bunda isabet te vardı. Çünkü kaptanlara, kırmızı gemiyi ara- maları emri verilmişti. Akşam karanlığı basmıştı. Deniz dalgasız ve sakindi. Hava, biraz da sisli gibi idi. En büyük, en parlak yıldızlar bile, çok küçük ışık damlaları gibi gözüküyorlardı. Venedik- ten ayrılalı beş saat olmuştu. Tahminen saat ondu. Kapta- nn karşısına dikilen küçük rütbede bir Venedik zabiti şu haberi verdi: — Efendim, ufukta bir ışık gözüküyor. Kaptan derhal fırladı ve güverteye çıktı. Fakat deminki ışık kaybolmuştu: — İşığın rengini din mi?. — Evet, yeşildi.. Bazı tayfa ve zabitler de gözlerini, kaptanın baktığı ci- hete çevirmişlerdi. Biraz sonra hepsi birden bağrıştılar: — İşte, yeşil bir ışık! Kaptan, hiç durmadan em- rini verdi: — Dümeni kırınız o ışığın üstüne gideceğiz. Gemi, süratle gidiyordu. Az sonra anlaşıldı ki, bu gemi, kendi arkadaşları olan gemi idi ve hafif manevralarla onu bekliyordu. İkinci geminin kap- tanı şu haberi verdi: seçebil- — İleride bir işık görür gibi olduk.. Fakat kayboldu.. Kaptan bu cümleyi henüz bitirmişti ki, ufukta gene ©o yeşil ışık gözüktü. Şu halde, ilk defa görülen ışık ta, bu ışık olmalıydı. İki gemi yavaş yavaş ayrıldılar. Gece, ziliri siyahtı.. Ancak yekdiğerini görebilecekleri bir mesafeden ilerliyorlardı. Plân şu idi: Biri sancaktan, biri de iske- leden yürüyeceklerdi ve tam düşmanın hizasına — gelince, | Büyük ( Türk Hav_a Kurumu piyangosu dümen kırarak üstüne saldıra- caklardı. Kancalar, halatlar, silâhlar ve hazırdı. Top ateşine lüzüm yoktu. Ye- şil ışık, bulunduğu yerden hiç herşey kımıldamıyordu. Bunun sebe- bini de bir türlü anlıyamıyor- lardı.. Venedik gemilerinden birinde, Dorotanın âşıkı Alek- sandır da yer almıştı. Dorota onu, nedense, şehirden uzak tutmak istemiş ve bir vasıta ile onu gemiye aldırmıştı. Za- ten kaptan da Aleksandırın akrabası idi ve hastanın hava tebdil edebilmesi için bunu kabul etmişti. Nihayet, yeşil ışığın, olduğu yerde duran bir gemide yan- dığı görüldü. Her iki taraf hayrette idi. Yaklaşıyorlardı. Mesafe, çok azalmıştı. İki Ve- nedik gemisi, beyaz birer ışıkla biribirine parolayı verir vermez, dümenleri - kırdılar. Meçhul geminin güvertesinde ancak iki gölge vardı. Vazi- yet büsbütün esrarengiz bir şekil almıştı. Hatıra gelen şu oldu: Geminin içinde, bu hücumu bekliyen ve ambarlara saklan- miış haydutlar bulunması.. Şu halde yapılacak basitti: Rampa eder etmez, bütün mevcutla beraber meçhul ge- miye atlamak ve ambarlara saldırmak!.. Deniz — sükünetini epeyce olmuştu. — Sonu Var — $ey, bozalı * Sinci keşide 11 Eylül 1937 dedir Büyük ikramiye 50,000 liradır Bundan başka: 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiye- lerle (20,000 ve 10,000) liralık iki adet mükâfat vardır. Ayrıca: (3,000) liradan başlıyarak (20) liraya kadar büyük ve küçük birçok ikramiyelerle amortileri havi olan bu zengin plândan istifade etmek için bir bilet almaktan çekinmeyiniz. Ü amarezar c M AAA N AD $ Gümrük Muhafaza genel Ko- mutanlığı İstanbul satın alma komisyonundan: 1 — Fort marka 9 kamyonun 22-9-937 Çarşamba günü saat 15 de kapalı zarfla eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı 23400 liradır. 3 — Şartname ve evsaf komisyondadır görülebilir. 4 — İsteklilerin ilk teminat olarak 1755 liralık vezne mak- buzu veya banka mektupları ve kanuni vesikalarile birlikte o gün saat 14 e kadar teklif mektuplarını Ga- lata eski ithalât gümrüğü binasındaki komutanlık satın alma komisyonuna vermeleri. 125 İzmir Birinci İera Memur: | luğundan: Mazhar Necatinin Emlâk ve Eytam Bankasından taksitle sa- tın aldığı gayri menkulden mü- tevellit borç için bankaya ipo- tek eylediği Karşıyakada Do- nanmacı mahallesinde Çakır oğlu sokağında 10 eski 12 yeni numaralı ada 86 parsel 30 da yazılı iki - katlı alt ve üst kısımların ayrı ayıı kapı- lan mevcut olup aşağıda bir oda, bir mutbak, bir helâ ve, 10 5638/340 bir banyosu ve çamaşırlığa ve miktarı kâfi bahçesi mevcut olup içinde tulumba suyu var- dır. Yukarıda bir salon 3 oda ve bir de tıraçası vardır, yu- karı kata dışardan dört basa- mak merdivenle çıkılır. Mezkür — evin — mülkiyeti açık —artırma — suretile ve 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanunu mucibince bir def'aya mahsus olmak şartile artırması 11/10/937 pazartesi günü saat 14 de icra dairemiz 17 541 Ş. Remzi 404 İnhisar ida, 338 Y.İ. Talât 259 Ü. Kurumu 230 Suat Ökten 221 M. Arditi 206 M. ). Taran. 183 Paterson 118 F. z. Abdul. 101 T.R. Üzüm, 101 Ş. Bencuya 98 Albayrak 96 P. Paci 94 S. Ergin 89 P. Klark 85 D. Arditi 59 J. Kohen 55 Vitel 70 M.B.B.T. 21 E. Akyiğit 15 T. Debbas 14 H. Besim 14 'Beşikçi O 16 * 16 13 G. Abdul. 11 13 8 H. Meneme. 12 13 6 Ali Mulla o. 15 15 4096 21 12 18 20 13 16 19 16 50 17 25 16 50 4 16 375 15 18 14 75 16 50 18 16 14 375 16 13 18 50 SO0| 16 25 11322 15418 İncir satışları Çü Aber KŞ 1340 Tüt, ile te. 981 A. H. Nazlı 827 B. S. Alaz. 891 A. Muhtar 803 İzzi ve Ali 283 Ş. Remzi 274 F. Solari 129 M. J. Taran. 126 R. Franko 117 Benmayor bi. 93 Ü. Kurumu 90 O. Eğli 76 J. Koben 60 J. Taranto 49 H. Besim 37 M. Cevdet 17 H. Levi 7 E.R. Roditi 8 Ş. Rıza Ha. 6210 13758 19968 Zahire satışları Ç. Cinsi BK Dü l 1183 Buğday 3625 67> 336 Bakla 4 25 n 8 ASAUA AAA & AKİLAMAM < N Z DAT SKO T içinde yapılmak üzere 30 gün müddetle satılığa konuldu. Bu artırma neticesinde satış bedeli her ne olursa olsun borcun ödenmesi tarihi 2280 numaralı kanunun mer'iyete girdiği tarihten sonraya müsa- dif olması hasebile k.ymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanunu hü- kümlerine göre yapılacağından ikinci artırma yoktur. Satış peşin para ile olup müşteri- den yalmz yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alınır. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri men- kul üzerindeki haklarını husu- siyle faiz ve masrafadair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde ev- rakı müsbitelerile birlikte me- muriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde haklarf tapu si- cilince malüm olmadıkça pay- laşmadan hariç kalırlar. 1-10-937) tarihinden itibaren — şartname herkese açıktır. Talip olanla- rın yüzde yedibuçuk teminat akçası veya milli bir banka itibar mektubu ve 37/1277 dosya numarasile Birinci icra memurluğuna müracaatları ilân olunur. H. İş. No. 359 — 3033 ;ı.? ve SO0| Romanyadan Fuar münasebetile Eylülün 3, 4 ve beşinci günlerinde İz- mir tenis kortlarında tenis turnovası yapılacaktır. Müsa- bakalara Romanyadan iki er- | kek ve İstanbuldan on erkekle bir kadın iştirak edecektir. Tenisciler Çarşamba günü İstanbuldan hareket edecek- ler ve Perşembe günü şehri- mize geleceklerdir. Lik maçları Bölge futbol ajanlığı, lik maçlarının tarihini tesbit et- miştir. Lik maçlarına 1 Teş- Çin-Japon mu- harebesi ... — so|Bütün şiddetiİ; de. vam ediyor. — Başı T inci sahifede — Tayyareler mümkün mertebe gayri mubarib Çinlilere “dokunmamağa “| calışacaklardır. Londra, 31 (Radyo) — Royter Ajansı bildiriyor: Tagiltere — hükümeti; japonya aleyhine hiçbir barekette bulunu: yacaktır. Verilen nota, japonyaya vazifesini ifaya davet içindir. İngiltere bükümeti; bu nota ile japonyanın beynelmilel hukuka ne kadar riayetkâr olduğunu anlı: yacaktır. Şanghay, 31 (Radyo) — Hayo- vanda japonlar Yokatan mevküni de zaptetmişlerdir. Tiyençinin ce- mubu da bombardıman edilmiştir. japon tayyareleri birçok Çin şebir ve mevzilerini bombardıman etmektedirler. — PekimSoçeo — hattı sonra başlanıyor 4 Eylâlde yapılacak tenis maçların gelecekler var rinde başlanacaktır. Ajanlık ilk karşılaşmaların hangi ta kımlar arasında olacağını bil âhare bildirecektir. muhteliti de — temsil maçlar için hazırlıklara baş lamıştır. Üçüncü umumi mü fettişlik takımı gelecek haftı şehrimize gelecek ve ilk ma çını Cumartesi günü yapa caktır. Balkan güreş müsabakala rına da 16 Eylülde başlaı caktır. İzmir meler oldu —— .4 şam —— — Başı | inci sahifede - Belgrad, 31 |Radyo) — & Stoyadinoviç, Krofta, Antoncsk bugün Macaristacın Bükreş ile uzan bir görüşme yupmışlardı Bükreş, 31 (Radyo) — K çük - itilâf konferansı, bugi geç vakit mesaisine son ve miştir. Üç devlet Hariciye Naz ları, matbuat mümessilleri davet ederek beyanatta bulu muşlar, Küçük itilâfla Balk antantı arasında sıkı bir ( bat olduğunu, mevcud mual delerle bağlı olan iki grubi4 sulhun muhafasına matuf 15 sailerine tam — bir — ittik rşlıîreıinde devam edecekli jni söylemişler, iki grul ',üırkuındı yetmiş milyon!? japonların en ziyade meşgul olduk: Saybeş millet mevcud — bulund ları bir yerdir. Nankin, 31 (Radyo) — Çin Ajansına göre, Çin kuvvetleri Ve zong şehir ve Timamımı istirdada mu- vaffak olmuşlardır. japonlar geriye çekilmişlerdir. Şanghay, 30 (A.A.) — Pre- sident Hoover vapuru müret- tebatından 7 kişi bombardı- man neticesinde yaralanmış- lardır. Norman Harris isminde bir Amerikalı kaybolmuştur. Şanghay, 30 ( A.A. ) — Roöyter Ajansının bildirdiğine göre. dün bir bombardıman tayyaresi 2193 ton hacmin- deki Presiden Hoover adın- daki Amerikan gemisini bom- bardıman etmiştir. Gemi kumandanı âcilen dok. tor ve hastabakıcı göndenl- mesi için istimdat işaretleri yollamıştır. Cumberland ismindeki İ giliz kruvzörü hâdise mahab line gitmiştir. Nankin, 31 (AA.) — Çin Hariciye Nazırı, President Ho- over gemisinin bombardımanı dolayısile teessürlerini beyan etmiştir. Tayyareciler gemiyi bir Ja- pon nakliye gemisi zannetmiş- lerdir. Nazır hemen tazminat itası teklifinde bulunmuş ve şimdi- den bu babta lâzımgelenlere talimat göndermiştir. Şanghay, 31 (A.A.)—Japon tayyareleri Cangcuyu bombar- diman — etmişlerdir. Hasarat mühim ve zayiat büyüktür. Diğer Japon tayyyreleri Su- ceuyu bombardıman etmişler- duğğunu beyan eylemiştir. Bundan sonra İtalyanın B reş sefiri, üç devlet Hariç Nazırları ile uzun müd konuşmuştur. E Bıçak çekmek — | | Tepecikte Yaşar oğlu anç , Muharrem, Ali oğlu Mustaf bıçak çekmiştir. Vali Kuşadasında Vali B. Fazlı Güleç, | — sabah Kuşadası kazasına gzm rek kazanın mühtelif işle - göçmenlerin iskân iyet üzerinde tetkikler yapmış, şam üzeri şehrimize dönmi Kızılay gecesi 4 Eylül cumartesi ıkj fuar gazinosunda bir ( : gecesi) tertib edileceğini y mıştık. Haber aldığımıza 1 bu gece, 7 Eylüle bırakılmı! * Birçok yüksek ailelere men kız ve kadınlar, Kızılay ge; İ için muhtelif eğlenceler, oy lar hazırlamaktadırlar. I'Göz Hekim - Mitat Orel — Adres: Beyler Numan sı kağı No. 23 Kabul saatleri: Öğleden saât 10-12 öğleden son! 15,30- 17 Tele. 3434 dir. Burada yirmi kişi M - Kanton, 31 (A.A.) — — sabah erkenden Japon ta releri şehrin üzerine iki — yapmışlardır. Hasarat mi — değildir. Bir Japon tayyaresi d rülmüş, içindekiler ölmüş