27 Ekim 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

27 Ekim 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 6

LEREETMUN Te TR hemen sokağa fırladı © Doğan, nihayet kendisine hâkim oldu ve onu kolundan tuttu: — Haydi kızım, seni odana götüreyim.. Kız onun koluna iyice da- yandı. Âdeta başını da göğ- süne dayamış gibi idi: — Bana... Kızım diyorsu- nuz... Kızım... Ve bir kahkaha attı. Artık sızmak üzere idi, Önu mer- divenlerde tamamile kollarına aldığı vakit, genç kız, gözle- rini kapamıştı. Sadece: — İkinci kattaki kapısı açık oda... Diye mırıldandı ve sustu.. Doğan, onu karyolasına uzattı, üstünü de örttü. Bu suretle borcunu ödemiş oluyordu. Onu yatağa uzatınca, durdu, yüzüne baktı ve güldü: — Hay çocukl.. Dedi ve çıktı. Çarçabuk yemeğini yidi ve sokağa fırladı: Evvelâ meyhaneye uğradı. Meyhaneci ile ancak birkaç xelime konuştu. İki bakışla anlaşmışlardı.. — Bu akşam. — Evet kahramanım. — Gece yarısı. — Evet kahranım. — Yaralı! — Malüm; götürüldü. — Allaha ısmarladık.. — Güle gülel, Sokağa çıkınca, havayı tet- kik eden bir kurd gibi, kes- kin gözlerini etrafa ve havaya dikti. Gecenin sakin geçmesi muhtemeldi. Düşündü: Acaba, İrini ne yapmıştı? Filhakika İrini, sarayda plâ- nin ilk kısmında muvaffak olmuştu. Saraya girerken bü- yük bir heyecan taşırmış gibi görünüyordu. Doğruca Doka- nın yanına koştu. Doka, onu hararetle karşıladı.. — Sizi çok müteessir ve müteheyyiç görüyorum.. — Evet, evet.. Beni de teh- dit etti o maskaral. Doka, yalancı bir hiddetle: — Alçak!. Ona gösterece- ğim.. Demek nihayet seni de.. Fakat Doka hazretleri; siz âdeta onun benimle mü- nasebeti varmış gibi konu- şuyorsunuz. Doka, ona yaklaştı. İrininin ellerini tuttu: — Titriyorsunuz. — Şüphesiz, şüphesiz.. O kadar asabiyim ki.. Kendisine itidal tavsiye eder gibi oldum. Şiddetle mukabele etti. Ben de yaptığının bir kabalık oldu- ğunu söyleyince: — Alçak Yunanlı! — Diye bağırmasın (mı?. Ben de “Nankör Türk, diye kar- şıladım.. Doka, başını sallıyor ve bir taraftan da İrininin ellerini öpmek için eğiliyordu. — Sevgili Prensesim -diyor- du- bundan sonra sizi ben #müdafaa edeceğim. Tacım, tahtım, kılıcımla ben müda- faa edeceğim. Ve, İrininin ellerine ilk bu- seleri kondurdu.. İrini, hafif bir iğrehme ile titrı Fakat belli etmedi. Çünkü görülecek iş vardı: — Teşekkür ederim muh- terem Doka.. Siz, sevimli ol- duğunuz kadar kibarsınız. Bu cümle, bizim Dokanın senelerdenberi içinde yatan bütün ümitsizliğini birdenbire siliverdi. Sanki önünde mesut ufuklar açılıyordu. Hayat, ih- tiyar çağında ona bahar geti- riyordu. İrininin ellerini tekrar öptü: Bana saadet, bana hayat ve ümid veriyorsun.. Demek ki sevgilim.. İrini hafifçe gözlerini kapadı: — Aman Allahım - diye mırıldandı- hırsı piri ne kadar gülünç oluyor?. Doka, yarı sarhoşluk - geçi- riyor gibi idi: — Demek ki sevgilim, ar- tık, benim olacaksın. Elimi reddetmiyeceksin.. İrini, gülümsedi ve ayağa kalktı. Pencereye doğru gitti. Sanra Dokaya baktı: — Venedikten hiç ayrılmı- yacağım artık.. Bütün mali- kânelerimi sattım. Doka da yanıbaşına kadar gelmişti: — Ne saadet, ne büyük müjde... Sevgili Prensesim, sizden bir şey rica etsem.. — Emredin haşmetpenahl. — Emir mi?.. Size, tapın- dığım kadına emir öyle mi?. Hayır, hayır!. Siz bana emre- debilirsiniz, ben size değil... Ricam şudur: Bugün öğle )emeğını bera- Doğan hizmetçiyi yatırdıktan som'a|ı her yıyelım Hatta, isterseniz, Kiyarayı da beraberimize ala- hım.. İhtiyar kurt, şöyle düşünü- yordu: İrini artık Doğana müzaha- ret etmiyecek olduktan sonra, Kiyarayı da yumuşatır. ve kocasını aramaktan uzaklaştı- rabilirdi.. — Bilmem.. Onunla aranız nasıl?. Dün akşam ona karşı çok ağır davrandım. Herif, yalan söylüyordu. — Şimdi ben de öbürü ile darılmış olduğuma göre, me- sele daha çatallaşır.. — Hayır, hayır!.. Siz ister- seniz, gidiniz ve onunla 'bir müddet kalınız. Ben, bir iş için çıkacağım.. Hatta, bu “sa- rayda ilelebed kalacağınızı da söyleyiniz.. İrini, nazlı bir Tavuskusu gibi boynunu geriye büktü: — Yok, onu söyliyemem daha!.. Maamafih, gidib bir kere konuşmak isterim.. — Haydi sevgilim, peki, haydi... n bA s Ve zili çaldı: Giren uşağına: — Prenses hazretlerini Si- norinanın dairesine götür ve çabuk gel, ben de çıkacağım. Emrini verdi İrini, sevincini belli etmemek için kendini zor tutuyordu. ( Sonu var) — Ne dersiniz, muvafık mı? — Fenal. Hemde çok fenal. Dılulıyı telâşa veren bir. vak'a — Başı J inci sahifede — nöz hastana sıhhat heyelince rapor verilmediği için bu noktadan kızın müşadehe altında bulundurulması muvafık görülmüştür. Küçük ve güzel kızım baygın bulanuşunun sebebi geç vakte ka- dar anlaşılamamışsa da nihayet ak- şama doğru Zahidenin baygınlığı geçmiş ve ifadesini almak mümkün olmuştur. Henüz on üç yaşında olan Zahide, başından geçen vak'ayı şöylece anlatmıştır: Dikilideki evimizde annemle birlikte oturayorduk. Dikiş dik- mek için yamak lâzım — oldu. An- nem beni Necati ismiude birimin dükkânına gönderdi. Dükkâna git- tim, köşede bir gramafon duruyor: du. Necatiye: — Bir plâk çalayım mı? Diye sordum. — Biliyorsan çal. Dedi. Ben de bir plâk aldım, gramofonankoyarak - çalmağa başla.: dum. O sirada mağanin — üzerinde bardak içinde suya bensiyen bir mayi vardı. bunu aldım içmeğe başladın. O sırada Necatinin bir arkadaşı geldi, bardaktaki — suyu içtiğimi görünce, birdenbire atıldı ve burdaği elimden alarak: — Ne yapıyorsun? Diye bağırdı. Ben o0 srada bayıldım, gözlerimi açuğım vakit kendimi İzmiz memleket bastane- sinde buldum. Zahide, keudisine bir fenalık yapıldığını hatırlamadığımı da töy- lemiştir. Dikilide bu meseledeu dolayı tevkif edilen şabışlar vardır. İlade acele Dikiliye gönderilecektir. Kıma * baygınlığına — sebebiyet veren mayiin ne olduğu henüz anlaşılamamıştır. Ademi müdahale Komitesi dün tek- rar toplandı Londra, 26 ( Radyo ) — Ademi müdahale komitesi, bugün saat 12 de İngiltere Hariciye Nazırı B. Edenin riyasetinde toplanmıştır. İtalya sefiri B. Grandi, bir direksiyon altında iki komis- yon teşkil edilmesini ve bu komisyonların, İspanyaya gide- rek ayrı ayrı tetkikat yapma- sını istemiştir. Rus sefiri Mayiski, İngiliz plânını kabul ettiğini ve yal- nız gönüllülerin geri alınması işinde bazı teklifler dermeyan edeceğini söylemiştir. Komite, geç vakte kadar müzakeratta bulunmuş ise de ne karar verildiğini bildirme- miştir. Kızılay haftası bitti — Başı 1 inci sahifede — son sınıf talebesinden Haşmet kısa birer hitabede bulunmuşlar, Kız lisesi müdür muavini B. Reşid de Bir nutuk irad etmiştir. Söylevleri müteakıb —Atatürk heykeline çelenk konulmuş. mey danda toplanan binlerce halk ban- donun iştirakile cumhuriyet marşı- m söylemiş ve merasime nihayet verilmiştir. Dün sabab da faaliyete geçen kollar, şehrin muhtelif semtlerinde aza kaydına devam etmişler, Kızı- ertmda Kımlaya yanidan öç bini den fazla aza kaydedilmiştir. may Başkaullları — Başı | inci sahifede — de bulunan — Ynagoslav, Yunan Ge- nel Kurmay heyetlerinden bir hu« mi fabrikaları - görmek — özere bu. göm husust tenle Kirıkkale ve Kayseriye gitmişlerdir. İstanbul, 26 (A.A.) — Ro- manya ordusu Genel Kurmay Başkanı general Sikityunun Başkanlığında bir general, iki albay ve bir yarbaydan mü- rekkeb Romanya Genel Kur- may heyeti bugün saat 15 de Romanya kumpanyasının Racel Karol vapurile şehrimize gel- miştir. Bükreş Ataşamiliterimiz heyete refakat etmektedir. Rumen Genel Kurmay hey- eti Romen ve Türk bayrakla- rile donanmış olan Galata rıhtımında — İstanbul Vali ve Belediye reisi Muhiddin Üs- tündağ, İstanbul komutan Ve- kili General Osman Tufan, Merkez komutani İhsan Ilgaz ile mihmandarları Genel Kur- maydan albay Fevzi Mengüç ve yüzbaşı Nureddin Alpkar- tal, Romanya elçisi, ateşemi- literi ve konsolosluk — erkânı tarafından karşılanmıştır. Muzika Rumen ve Türk milli marşlarını çalmış, askeri kıt'a ihtiram resmini yapmış- tır. Doğruca Perapalasa inen misafirimiz biraz sonra İs- tanbul valisini, komutan ve- kilini ve merkez komutamını makamlarında ziyaret etmiş ve bu ziyaretler iade olunmuştur. Japon sefiri Romadan Berline döndü Roma, 26 (A.A.) — Cuma günündenberi Romada bulun- makta olan Japonyanın Berlin sefiri dün akşam Berline ha- reket etmiştir. Salâhiyettar İtalyan meha- fili- mumaileyhin Ramadaki ikametinin siyasi mahiyette hiçbir görüşmeğe vesile teşkil etmemiş olduğunu ve bilhassa İtalyanın yakında Alman - Ja- pon itilâfına iştirak edeceğine dair olan haberlerin doğru olmadığını temin etmektedir- ler. Zonguldakta Uzun Mehmed günü Zonguldak, 26 (A.A.) — 8 Sonteşrin 937 Pazartesi, Tür- kiyede ilk olarak maden kö- mürünü bulan Uzun Mehme- din tarihi keşfinin 109 uncu yıldönümüdür. Ereğlinin Kes- taneci köyünden olan bu Türk çocuğunun Ereğlide Kö- seağzı mevkünde ilk olarak bulduğu maden kömürü bu gün milli endüstrimizin enerji haznesi ve müstakbel — Türk medeniyetinin ana — kaynağı olmuştur. Zonguldak Halkevi tarafın- dan altı yıldanberi kömür bay- ramı olarak yaşatılmakta olan bu mutlu günün yıldönümünü bu defa da büyük törenle kutlulamak üzere hazırlanan programa göre, şimdiden ça- lışmalara başlanmıştır. Pariste Inşaat amelesi grev yapacak Paris, 26 (Radyo) — Paris inşaat ve maden amelesi, bu- gün büyük bir toplantı yap- mışlar ve umumi bir grev ya- pacaklarını patronlara haber vermişlerdir. General Milşh Tayyare ile Berline döndü Londra, 26 (Radyo) — Al- manya Hava Müsteşarı General, Milşh, bugün tayyare ile bu- radan hareket etmiş ve Ber- line dönmüştür. Bu tayyarelere parlak merasimle ad konacak Tayyareler (Güzelyalı, Tilkilik, İkiçeş- melik, Örnekköy, Çiğli) adlarını alacak — Hamiyetli İzmir halkının bu seneki teberrülerile ordüya beş tayyare daha alınacağını yazmıştık. Bu tayyarelerin, isimlerini tesbit için toplanan Türk Hava Kuramu İzmir idare heyeti, üzun müzake- relerden sonra kararımı — vermiştir. Hamiyetli İzmir halkının Türk Hava Kurumuna — verdiği paralarla alınacak böş tayyareye (Güzelyalı, İkiçeşmelik, — Tilkilik, Örnekköy ve Çiğli) isimleri verilecektir. Tay- yarelere ad konma merasimi için | B. Celâl Bayar ile Metaksas arasında çekilen telgraflar Ankara, 26 (A.A.) — Elen bir program hazırlanmaktadır." Cumhuriyet bayramından sonra bu tayyarelerin ad konma — mera: simi, yerlerinden gelecek heyetler ve halk önünde yapılacak, Türk Haya Kurumunun memleket mü- dafaasına yaptığı büyük yardımları ve bu yardımı. temin eden halkın hamiyetini irad olunacaktır. #on beş tayyare ile orduya hediye ettiği tayyare, miktarı 23 â bul: | muştur. DBORSA Üınm satışları başvekili Ekselâns Metaksas | Ç. 'Alıcı KS KS ile başvekil Celâl Bayar ara- 525 Esnaf Ban. 14 25 18 25 sında aşağıdaki telgraflar teati (276 12'T. Al.bi.13 50 18 olunmuştur. 234 A.R. Üzüm. 14 50 19 50 Ek“'"_'l B. Bayar 183 Ü. Kurumu 13 17 Başvekil kara 112 A. H. Nazlı 14 — 16 50 Türk sularından uzaklaşır- | 9g S. Erkin 14 50 - 19 50 ken Ekselânsınıza, döst ve | 78 A, Fesçi 14 50 16 50 müttefik Türk hükümetine ve | 73 Ş. Remzi 15 50 17 50 Türk milletine unutulmaz hüs- | 57 Ş. Bencuyo 14 25 14 S0 nükabullerinden — dolayı bir | 45 ). Kohen 15 16 kere daha teşekkür etmek | 43 D, Arditi 14 50 15 75 isterim. 44 Ş. z. Galip 14 50 17 S0 Ekselâns reisicumhur nez- | 49 J. Taranto 11 50 11 50 dinde, gösterdiği bütün lütuf- | 49 Şınlak 0. — 14 50 16 50 kârlıklara karşı en - vefal 371 P. Klark — 13 16 50 hisdiyatımd - ve » derii “gükcer. | 20 Yaklsarıfda 12 18 ASN nıma tercüman olmanızı dile- 19 L. Gılemiâi 16 50 16 50 rim. Türk milletinin şahsımda 18 A Maydo ”13 15 SiR US Elen milletine gösterdiği kar- 16 Pıteno:ı 16 53 lg Sg deş selâmını Elen milletine 14 'H. Kori 135 7 ğo bildireceğim. 8 S. Gomel 17 50 1 Bayan Bayara refikamın ha- 2008 12.1. lisane selâmlarını ve benim |120232,5 derin hürmetlerimi - bildirme- 122240,5 z nizi en samimi ve en kalbii İncir satışları selâmlarımı kabul buyurmanızı | Ç. Alıcı K.S. K.S. rica ederim. Metaksas Ekselâns Bay Metaksas Başvekil B Atina Ekselânsınızın -göndermek lütfunda — bulundukları nazik mesajlarından ziyadesile mü- tehassis olarak en hararetli 116 Ş. Rıza H. 6 9 40 M. J. Taran. 975 9 75 38 E.R. Roditi 775 12 19 B. Franko 650 6 50 14 P. Paci 975 975 10 ). Tara, Mah. 6 6 237 99583 teşekkürlerimin kabulünü rica |99820 ederim. Bütün Türk milleti muhte- rem şahsiyetinizle bu derece |10000 Turan fabri. asil bir surette temsil edilen dost ve kardeş millete karşı samimi ve kalbi dostluğunu göndermekle memnun olmuştur. Nazik sözlerinizi derhal bil- dirdiğim Reisicumhur, Ekselân- sınıza teşekkürlerini bildirmeğe ve sizinle tanışmakla ve gö- 2017 T. Ba. içi rüşmekle hassaten memnun kaldıklarını bir kere daha söy- lemeğe beni memur etmiştir. Aziz dostum ve muhterem Başvekil, refikam ve ben de- rin minnettarlığımızla beraber en halisane selâmlarımızı ve hürmetilerimizi Bayan Metak- sasa bildirmenizi sizden rica ederiz. Bay Başvekil, çok dostane velakârlığıma itimat buyurma- nızı istirham eylerim. Celâl Bayar Birinci Sınıf Mutahassıs Dr. Demir Ali ları ve elektrik tedavisi İzmir - Birinci beyler sokağı Elhamra Sineması arkasında / Telefon : 3479 Zeytinyağı satışları Alıcı K &: / 32 Zahire satışları . Cinsi K. S K5 115 Ton Buğz. 550 6 367 Buğday — 550 6 684 Bakla 4 5 25 15 Börülce 8 36 P. Ça 2 80 81 . 358 Pamuk 37 41 Piyasa fiatleri No. 7 183 21500 8 h dgob 1MMİ * 1475 -15 25 n İ0 16 75 1725 aP 18 25 19 2500 » 12 £ 0 Ha Hindistanın büyük şairi ğ Londra, 26 (Radyo) — Bir — müddettenberi rahatsız bulu: nan Hindistanın en büyük şa iri ( Rabıtranad ) bugün - öl- müştür. YA e 3 Mısır —— Essait paşa, bııgug talebesinin yıptım ı