13 Kasım 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

13 Kasım 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 10

Ki ü Tarihi T0 TÜ YAHUT Tevfik Fikret ve Tarih — Başı 7 inci sahifede — Şair bu aralık - tarihi bırakıp kahramanlığa, kahramanlara, ser- darlara, cihangirlere çatar: Her zaler, bir harabe, bir medlen! Hey cihangirl Utan şu mak- berden! Ey taht devril, ey taç par- çalanl Şu yığın Yığın sefalet, işte hep se- Hin eserin! Der ve ilâve eder: Göz — yaşından — yöpılma incilerin, Görsen artık nasıl yosun- lanmış?. Ey kâan yiyen ve karanlık- ları doldütan kargalar! Size mazi ne hisle aldanmış! Fikre arlık yeter tehakkü- Mmünüz Yaşanır pek güzel tegal- lübsüz! tarih eder himaye; gidin Gece hemrarıdır. hayadidin! Ve bu suretle son derece si- nirlenen sanatkâr tarihe bir it- ham, bir kaya parçası daha fırlatıyor. Halbuki: Mütegallibeyi — tarih — neden korusun2 Tarih haydudların sır- daşı olan gece midir? Asla... Artık hayal başlıyor: Bütün dünya hürriyeti hakikiyeye eriş- miş, harbler, istibdadlar kalk- Sizi muş: No şikâyet, ne zulmü is- tbdad! Ben, benim, sen de sen! Ne rab, ne ibad! Ve tabit harbler, muahedeler, ihtilâller, zaferler de artık unu- tulacak, gulyabani hikâyesi gibi kalacaktır. Yartılır ey kitabı. köhne, yarın Medfeni fikir olan sahife: lerin Ve şair, tarihin hiç de- fikir mezarı olmuyan sahifelerini böy- lece yırtıyor ve tarihi - hayalen kaldırıyor. Güzel ama, bu, nasıl olacak? Bunu kim yapacak? Şairin zibni, şimdi bu düğüme takılmıstır. Ve derhal müjdeli- yelim ki, tarih de dilinden ve kaleminden artık yakayı kurtar- mıştır. Evet, bu azim hilkat inkı'âb> nı hangi kuvvet yapacak? Bunu düşünürken aklına (sabibi kâinat) geli 4 Gerçekl. Belki yapa- ilir? Amma, amma: O, fakat aslı hep bu kav- galarınl.. Tevlik Fikret artık göklere döner, göklere hitaba başlar: Ey sema, ey türlü seslere ma- kes olan boş kubbe, söyle ba- kalım, hanki ses; bugüne kadar kibriyanın eyvanına yükselebildi? Hangi dua tuttu? Ey göklerin allahı seni din büyüklerine sor- dum; tarif ettiler: Diri, kudretli, büyük, rızk, emel verir, intikam alır, kahreder, bilir, görür, işi- tir, her yerde bulunur, eşi, ben- zeri yoktur.. İlâh.. Dediler: Sifatın “Lüşerike leh,ken bak? Şu bataklıkta kaç şerikin varl Hepsi kayyumü kadirü kah- harl Hepsinin Lâşerike leh sifatı; Hepsinin emrü gehyi, sal- tanatı; Hepsinin ayları güneşleri, yıl- dızları, cennetleri, cehennemleri, peygamberleri, hurileri var. Şair, ben böyle görüyorum, belki de aldanıyorum. Ben şim- di her şeyden şüpheleniyorum. Dyor. Şiphe; bir nuca doğru koş maktadır. ukül — için haktır. Şair bundan sonra şu davaya sapl niyor: Bizi yoktan icad edip de ge he ypratmak, zevale sokmak neden? Fikret buna bir — türlü akıl erdiremiyor. Nihayet: Banü bir hâlk irtikâp et mez Halk eden mahveder, harâp etihez! Hükmünü bastırıyor, ve inkâr yolunu artık tutuyor. Kopsa bir zerre cismi hi katten, Dayulur bir tezallüm olur.. sen, Göçüyorsun da arşşüferşinle Yok tabiatte bir inilti bile.. Bilâkis, ber tarafta kah- kabalar.. Kizbe ancak riya ve humk ağlar.. Hakkı tenvir; İzmir birinci âcra — memurlu- gundan: Bir borçtan doölayı 1200 Tira bedel mukabilinda tahtı temine alınman Orhaniye — mahallesinin Kapani zade sokağında kâint01 ada 28 patsel İkiçeşmelik cad- desile Kapani zade - sokağının birleştiği noktada mebn: SA4 nu- maralı bir bap ev — ve altında S11 ve 513 numaralı iki dük- kânı müştemil içer-isinde bir taşlık mutfak biri balkonlu ol- mak üzere üçoda, ödaların üze- rinde taraçayı müştemil bir bap ev ve iki dekkânın yanı hisgesi tatm Milkiyeti üzerinden 2500 Wira köymeti mühammene ile 16 Kânunuevel 937 tarıhine müsa- dif Perşembe günü saat il de açık artırma süretile satılığa çı- karılacaktır. Bu artırmada satış bedeli mahammen kıymetin 9475 ini bulmadığı takdirde en çok artıran talibın'n taabhüdü baki kalmak şartile satış on beş gün daha uzatılarak ikinci arttırması 31 Kânunuevel 937 tarihine mü- sadif Cum günü saat İlde ya- pılacaktır. Bu artırmada dahi satış bedeli muhammen kiyme: yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdir en çok artıran - talibine ihalci kat'iyesi yapılacaktır, bü gayri menkul üzerinde har hangı bir şekilde hak talebinde bulu- nanların işbü ilâmn tarbi Heşrin- den itibaren 20 gün — zarlında ellerindeki vessikle birlikte da- remize müracaatları — lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sici- lile sabit olmıyanlar - paraların pay aşmasında » — harıç birakıla- caktır. 4 Kânunuevel 937 tari- hinden itibaren şastname her- kese açık — bulundurulacaktır. Yüzde iki buçüuk dellâliye müş- teriye ait olup müterakim vergi tenviriye ve tanzifiyeden - olan belediye rüâsümu ârtırma bede- Haden tencil olunur. 2762 nu- marlı vakıflar kanunu mucibince tadiyesi icab eden taviz bedel müşteriye aittir. Artırmaya işti- rak etmek istiyenler yüzde yedi buçük pey akçesi veya milli banka itibar mektabünu hamil bulunmaları lâzımdır. Talip olan- ların icrr münadisine ve daire- mizin 37/11591 dosyaya müra” caatları ilân olunur. Kalfa aranıyor İyi bir ceketci kalfasına ihti- yaç vardır. Kemeraltında Hacı Ali paşa otelinde 22-23 numa- rada San'at meşheri Vehbiye müracaatları. D. 6 kadim ve Tarih İzmir birinci icra memürlu: gundan: Mustafanım Emâk ve Eytam bankâsından ödünç aldığı para- ya mukabil bankaya ipotek ey- lediği İzmirde Ahmet ağa ma- halesnin keten sokağında 11, 13 No.li ve 49, 491 rakamlı $7 metre Mmurabbamdaki gayri Menkulün ahtani kısmı dükkân ve fevkani kısını evdir. Dükkâ- tin sağındaki müstakıl kapıdan yukarı kata çıkılınca uzun bir koridor üzerinde sokak taralında bir Oda, iç tarafında küçük bir oda bu odanın — ittisalinde üst kata çıkılır merd.ven, badehu içiçe iki oda, koridorun sağ ta- rafında nihayetinde mutbak ve helâ, üst kata çıkıldıkta dar bir sofa üzerinde karşılıklı iki oda mevcut oup buradan bir kaç basamak merdivenle evin tara- çasına çıkılır. 2000 Jira kiyme- metinde olan maa dükkân işbu hanenin geçen sene yapılan sa- tışı 2280 sayılı kanuna göre geri birakldığı hâlda birinci sene taksit borcu ödenmediğin: den bu hüküm ortadan kak karak evin yeniden mülkiyeti açık arlırma süretile ve 844 numaralı Emlâk ve — Eytam Bankası kanünu — mucibin- ce bir defaya mahsus olmak şartile artırması 14-12-937 Sa. h günü sast 14,30 da icra dâremiz içinde yapılmak üzere bir âay müddetle satılığa ko- nuldu. Ba artırma hneticesinde satış bedeli her ne olursa olsün bor- cun ödehmesi tarihi 2280 numa- girdiği tarihten sonraya müsadilf olması basebile k ymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihâlesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankası kanu- nu hükümlerine görü yapı'laca- gondan ikinci artırma yoktur. “Satış peşin para ' ile - elup müş- teriden yalnız yüzde iki buçuk dellâliye masrafı alımır. Ipötek sahibi alacaklılar diğer alâ cadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin gayri menkul üzerin- deki haklarını husüsile faiz ve Mmasrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbi- telerile brlikte memüriyetimize bildirmeleri icabeder, Aksi halde hâk'arı tapu sici- lince malümn olmadıkça paylaş- madan hariç kalırlar. 24-11-937 ftarihinden — wibaren — şartname herkese açıktır. Talip olanların yüzde yedi baçuk teminat akçesi veya melü bir banka itibar mek- tübu ve 37/1647 dosya numa- rasile İzmir birinci icra memur- luğana Mmüracaatları ilân olunur. Hiş. No, 612 Emlâk ve eytam ban- kasından: 937/1647 icra dosya numara- sile satılan, yukarıda evsafı ya> mlan — gayri menkulün — alıcısına istersek, bankamızca bu gayri menküle — koönülacak — kiymetin ydzde — ellisine kadar umumi şartlarımız. dahilinde —ikraz ya- pilabilir. — 66 3989 İzmir birinci icra memurlı- ğundan: Ahmet Müfitin Emlâk ve Ey- tam bankasından ödünç aldığı paraya mukabil bankaya ipotek eylediği İzmirde cedit mahalle- sinin beşyüz elli sokağında kâin 5 vergi ve 7 No.lı haneye ka- ralı kanunun meriyete pıdan İçeri girilince geniş bir | bahçede bir havuz ve muhtelif eşcarı müsmire, birkaç ayak merdivenle hane kısmına giril- dikte bir hayat, sağda bir geniş salon ve ittisalınde bir oda solda bir oda ve bir hamam ve bir mutbak ve merdivenle üst kata çıkılırken iki merdiven ara- . wn—-_.ıı__v—_».. Bında bir sandık odası, yukarı katta bir hayat, sokağa nazır geniş bir oda, birbirine mutta- sıl iki oda arkasında bir taraça ve hanenin bahçeye nazır cep- hesinde bir balkon — mevcut ol- duğu ve hanenin bodrum ka- tının kiler halinde müstamel hulunan ve yarım masura Os- manağa söyü da mevcut — olan 6000 lira kaymetli bu eyin ge- çen sene yapılan satışı 2280 sayılı kanuna göre geri bırakıl- dığı halde birinci sene taksit borcu ödenmediğ nden bu hü- küm ortadan — kalkarak evin yeniden mülkiyeli açık artır- ma süretile ve 844 Numaralı Emlâk ve Eytam bankası kâ- nunu — Mücibince bir — defaya Mmahsus olmak şartile artırması 147127937 Sah günü — saat 14 de - icra dairemiz — içinde yapılmak üzere bir ay müddet- le satılığa konuldu. Bu artı ma neticesinde — satış bedeli her ne olursa olsun bor- cun ödenmesi tarihi 228) numa- ralı kanunün meriyete — girdiği tarihten sonraya müsadif olması hâasebile kıymetine bakılmıyarak en çok artıranın üzerine ihalesi yapılacaktır. Satış 844 numaralı Emlâk ve Eytam Bankâsı kanu- nu hükümlerine göre yapılaca- yindan ikinci artırma — yoktur. Salış peşin para ile olup müş- teriden yalmız yüzde iki buçük dellâliye masralı alınır. İpotek tahibi alacaklılarla di- ger alâkadarların ve irtifak hak- kı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını — hususiyle faiz ve masrafa dair olan iddi- alarını işba ilân tarihinden iti- baren yrmi gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriye- timize bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları Tapu si- tilince malüm olmadıkça — pay- Taşmadan hariç kalırlar. 24/11/937 tarihinden —itibaren — şartnâme herkese açıktır. Talip olanların yüzde teminat ak- Çası vey’:a bir banka'itibar mek- tubu ve 37/1169 dosya numa- marasile İzmir 1 inci İcra me- murluğuna — müracaatları — ilân olunur. H.iş.No: 278 Emlâk ve eytam ban- kasından: 93W/1169 icra dosya numa- rasile satıla », yukarıda avsafı yazılan gayri menkulün elıcısına istersek, bankamızca bu gayri menküle — konulacak — kıymeltin yüzde ellisine kadar umumi şartlarımız dahilinde ikraz ya- pılabilir. 78 — Aydın asliye hukuk mabkeme- sinden: Aydına tabi Köşk nahiyesinin Cuma dere köyünden Memiş oğullarından İsmail kızı Fatma tarafından kardeşi İsinail oğlu Mehmedin umumi harpte askere giderek bir daha avdet etmedi- ginden Mehmedin kaipliğine ve Mehmedin veraseti — kendisine münhasır olup başkaca kanuni mirasçı bulunamadığından Meh: medin mirasının kendisine ait olduğuna karar verilmesi hak- kında açdan davanın yapılan emesi — neticesinde he medin umumi harpte askere gi- derek bir daha dönmediği şahit- lerin şabadeti ve köy şahadet namlesi ile sabit olduğundan medeni kanunun 32 ve 34 ncü maddelerine tevfikan kaipliğine ve verasel hakkındaki iddia şa- hitlerin şahadetine göre sabit olmadığından reddine 4/10/937 tarihinde karar verildiği ilân olunur. oz Te Mitat Orel Adres: Beyler Numan so- kağı No.23 Kabul saatleri: ıî)ıE:deu evel saat 10-12 öğl sonra 15,30 - 17 Tele, 3434 “ ANADOLU ' MT Ki Hususi Yalnız bizde bulunur Kemeraltında Şifa eczahanesi — Torbalı belediyesinden: Belediyemizin muhasiplik memuriyeti münhaldir. Mayıs 938 yesine kadar maaşı 40 lira ve Haziran 938 den itibaren 60 li olmak üzere en aşağı orta okul mezanu olmak oldukça usulü sabiyeden aşına olmak bu memuriyet evsaf ve şeraitini haiz bulı mak üzere bu işe istekli olanların buna dair evrak müsbitele hamilen bir hafta içinde belediyemize müracaat etmeleri - il olunur. 3996 Izmir Vakıflar müdürlüğünder İdare deposunda mevcut iki kazan iki kırık bakır şamdan doksan kilo kadar hurda kurşun boru ve çinko satılmak üzere aç artırmaya konulmuştur. İhalesi 15/11/937 Cumartesi günü 10 dadır. Vakıflar ideresine müracaat. Blee e L 10 13 395S1 EDVİN B KĞ BZ TP YA Tt G Müzayede ile büyük satış 14 İkinci Teşrin Pazar günü sabahleyin saat 10 buçukta Biin- cikordon Hayat sokağında 2 No.lu evde Alman konsoloshane- si karşısında maruf iki aileye ait bilcümle mobelyaları açık artır- | ma suüretile satılacaktır. Satıla- | cak eşyalar meyanında 9 parça ı kadife kaplı kübik kanepe takı- mi cevizden mamul aynalı büfe, maundan mamul anahtarlı dört köşe yemek masası ve Üzerinin kadife örtüsü 6 adet sandalyesi, yatak odası takımı, ikişer kapıli iki adet elbise dolabı - tüvaleti, 2 adedt birer buçuk kişilik kar- yola maa somyaları, 2 adet ko- modinosu, gece lâmbaları, elek- trik avizesi, 3 parçalı pomye kadifeli birer kanape 2 koltuk, fevkalâde iyi sesli OUANDT markalı Alman piyanosu ma taburesi, Amerikan dıvar saati, kuüşlü ayna, tek kapılı maundan aynalı dolap, Şemsiyelik, Tevha- lar, pencere kornezleri maa per- deleri, şifünyeralı aynalı dolap, 2 adet ikişer kişilik nikel kar- yola mâa somyaları, kübik camlı orta masası, Kolombia — sâlon gramofonu, siğara sehpaları bir çok Avrupa yemek iskemleleri, Çay mâsası, 2 adet salıncaklık sandalye, maundan mamul lau- mân tüvalet, poker masası, gaz- sobası, aynalı gardinyera, 2adet sedef işlemeli tabure ve iki adet İisigara sehpaları, iyi bir halde ço- cuk arabası, bakiır mangal, yazı- hane, aynalı komodin, despenç, paravan, tam servis 108 parça porslen tabak takımı, 52 parça- SAT İi eC hık kıristal şişe takımı, ile bir çok çiçekler, halı, ve seccadeler ve saire bir $ mobilyalar açık arlırma satılacaktır. Fırsatı kaçırmayınız. Fırsat arttırma salo Aziz Şınık Telefon: D:3 ağ prese Alman mamülâtı son sii maniveleli yeni bir zeytin presesi satılıktır. Mühtelif beygir küvvetif| yeni elektro motörlü ve dökmeci ocağı vanlilâi ve kaynak takımları da vi Müracaat: Kestane p Demirciler içerisinde 20 marada Niyazi makine hânesi, Ev almak istiye ohusun Biri İkiçeşmelikte birinci raman sokağında 24 n diğeri Tilkilikte Hatuniye * karşısında Namazgâh 80 2/4 namaralı haneler Almak ve görmek isti Başdurakta Kestelli cadd 49 numarada kunduracı B din ustaya müracaat ederl? Â Dr. Demir * Kamçı oğla — Cilt ve Tenastli ha$ ları va ölektrik tedi İzmir - Birinci beyler Elhâmra Sineması Telefon : 3479 Birinci Sınıf Mut BlRLle